Mahtaako kukaan tietää varmasti, että tarvitseeko Latviaan matkustaessa passia vai riittääkö kuvallinen henkilöllisyystodistus???
tarvitseeko passia??
13
3895
Vastaukset
- reissumies
tarvitsee, mitenkä ilman passia ?
- kysyvä jatkaa
Käsittääkseni Latvia kuuluu ns. Schengen maihin ja heidän yhteissopimuksella uuden aikainen kuvallinen henkilökortti riittää matkustusasiakirjaksi. Mm. keski- ja etelä euroopassa olen ainakin pärjännyt vain kuvallisella henkilöpaperille. No lähetin juuri sähköpostia ulkoasianministeriöön niin eiköhän se sieltä selviä.
- Expat
kysyvä jatkaa kirjoitti:
Käsittääkseni Latvia kuuluu ns. Schengen maihin ja heidän yhteissopimuksella uuden aikainen kuvallinen henkilökortti riittää matkustusasiakirjaksi. Mm. keski- ja etelä euroopassa olen ainakin pärjännyt vain kuvallisella henkilöpaperille. No lähetin juuri sähköpostia ulkoasianministeriöön niin eiköhän se sieltä selviä.
Latvia EI kuulu Schengen-maihin. Euroopan Unioniin sensijaan kuuluu ja EU:ssa matkustamiseen riittää tuo mainitsemasi uusi henkilökortti.
- lomalainen
kysyvä jatkaa kirjoitti:
menemään Viron kautta ja sinne pitää olla myös passi, aika vaikeaa ilman selvitä ?
- jepulis
lomalainen kirjoitti:
menemään Viron kautta ja sinne pitää olla myös passi, aika vaikeaa ilman selvitä ?
mä olen kyllä menossa suoraan lentämällä joten ei taida passia tarvita!!
- lomailija
jepulis kirjoitti:
mä olen kyllä menossa suoraan lentämällä joten ei taida passia tarvita!!
olla, mitenkä ei tarvitse , et pääse edes lähtöselvityksen ohi jollei ole passia, ihan älytöntä tuomoinen kuvittelu, huh huh
- Logo
Oon ite just lähössä tallinnaan eikä mulla ole passia, joten tuon kuvallisen henkkarin ois parasta riittää! Pari virossa käynyttä kaveria on kertonut sen riittävän.
- lomalainen
et pääse , tullissa ovat passia vailla...se on varma
- lomalainen
riittää 1999 jälkeen myönnetty henkilöllisyystodistus ja että hyvää matkaa
- Logo
Vaikak en olekaan herkkäuskoinen(?), niin ehdin jo huolestua:) Kiitos kun ilmoitit kuitenkin asian olevan kuten itsekin olen kuullut. Huh mikä helpotus... Huh;)
Aion ostaa röökiä ja vana tallinnaa! Nam nam! Mutta en lähde sinne örveltämään, örveltävät suomalaiset pilaa koko kansan maineen. Jos örvellän, niin örvellän ihan omassa maassani.
- tiedustelija
Suomen kansalainen saa matkustaa Latviaan matkustusasiakirjanaan joko
passi tai henkilökortti, joka on henkilökorttilain 829/1999 mukainen (henkilökortista näkyy kansalaisuus).
Latvia ei kuulu Schengen-sopimukseen, mutta on EU-jäsenvaltio.
Matkustusoikeus virallisella henkilökortilla on mahdollista vain EU-
kansalaisille ja se perustuu EU-sopimukseen ei Schengen-sopimukseen.
Parhain terveisin
Passi- ja viisumiyksikkö- Logo
Errittäin hyvä! Kiitos.
- Jan.Kupila
Haluan avata tilin pankissa Riikassa ja siihen tarvitaan passi, mutta itse Latviaan menoon ei tarvitse passia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361