Millaista on potkurikoneella lentäminen? Edessä olisi lento Finnairin 68 paikkaisella ATR 72 koneella. Samankokoisen koneen kyydissä olen ollut, mutta se ei ollut potkurikone. Monet sanovat että kyyti on epämiellyttävää, onko näin?
Potkurikoneella lentäminen
8
4725
Vastaukset
- reissumies
juuri eroa, pikkuisen meteliä sisällä enenmmän, tuuli voi vähän nakella...mutta mikä kone se malli on joka oli melkein sama muttei potkuri ?
- Melkein samanlainen
En tarkoittanut että kone oli samanlainen, vaan melkein samankokoinen. Kyseessä oli fokker 70, johon mahtuu ehkä n. 10 ihmistä enemmän...
- Hessu
Finnairilla ei ole enää ATR72 potkurikoneita vaan ne kaikki ovat virolaisen Aeron väreissä, vaikkakin hoitavat Finnairin reittejä. Valitetavasti täytyy sanoa, että matkustusmukavuus ko. koneissa ei ole kovinkaan erikoinen. Koneet ovat eirttäin meluisia ja ahtaita. Usein nousuvaiheessa koko kone tärisee kuin horkassa. Viimeksi Aeron ATR-lennollani TMP-HEL nousu oli todella kammottava. Lähtökiihdytyksessä meteli ja tärinä oli erittäin epämielyttävää.
Kaikki Finnairin/Aeron ATR-koneet ovat nin sanottuja vanhemman polven koneita. Useilla lentoyhtiöillä on myös uuden sukupolven ATR-koneita, joissa matkustusmukavuus ei poikkea paljoakaan suihkukoneista. Käsittääkseni Finncom on tilannut juuri sellaisia koneita. Myös Saab2000 potkurikoneet, joita on mm. Blue1:lla, ovat erittäin miellyttäviä.- Zarniwoop_2
Nykyiset Aeron ja Golden Airin potkurikoneet ovat melko meluisia, mutta ahtaudesta olen eri mieltä. Istuinväli on viisi senttiä suurempi kuin tilauslentojen B757 koneissa, jotka ovat oikeasti ahtaita. Itse pidän ATR-72 matkaa miellyttävänä. Kyllä paikallisbussin kyydissä hörisee paljon pahemmin.
- ATR
Finnair toki omistaa sen virolaisen Aeron.
FinnairGroup myöskin laskee kaikki ne Aeron
koneet laivastoonsa.
Finncomm tilasi uusia pienempiä ja ehkä
myös nykyaikaisempia ATR42-500 konieta.
- mekaanikko
ATR = Annetaan Takaisin Ranskaan
Vanha mekaanikkojen tokaisu. - Urpo turbo
Potkurit vetää, mutta turbiinit pyörittää...ei siis mäntäkone.
- Ropellikone
Joo,
Eikös tuo aateeärrä 42 ole jo kauhian vanha kone, tekeekö se siitä modernimman verrattuna 72:sen jos siihen on vähän isommat televisiot laitettu ja laskin vähän näyttävämpi, lapoja jos on lisää niin taitaa olla murheitakin lisää ja komposiittin paljouskaan tuskin siitä parempaa tekee kuin suihkari.
Prättettwitney vissiinki on luotettava,välillä suuttimet putsaa ja ajaa kurmuuttaa, sellillä pojat sannoo.
ATP = Another Technical Problem
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802