Jos on tarvetta satunnaiseen kysymykseen, loin tämän säikeen.
Eräälle foorumiin kirjoittaja sai PuPe 2/2024 kokonaan täyteen, mutta s. 31 vihjeen MESTIKSESSÄ? piilokirjain jäi hänellä epävarmaksi. Lehti ei siis ole aivan kokonaan ratkottu. Olisin siihen kaivannut logiikkavinkkiä.
[Säiettä Punainen Pelikaani 2/2025 en enää löytänyt. Minulla ei ainakaan ole mitään tekemistä säikeen häviämisen kanssa, sillä en ole pyytänyt sen poistamista. Säikeitä poistetaan valitusten perusteella. Nyt jonkun muun valituksen tai valitusten vuoksi säie on poistettu.]
Pelikaaniristikot yleissäie
38
472
Vastaukset
- Anonyymi
Kaverin puolesta kyselet vai?
Just niin - viimeisenä oljenkortena täältä. Yleensä on niin, että kyseinen ratkoja on se, jolta itse kysyn neuvoa. Vain muutaman kerran olen häntä osannut neuvoa.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Just niin - viimeisenä oljenkortena täältä. Yleensä on niin, että kyseinen ratkoja on se, jolta itse kysyn neuvoa. Vain muutaman kerran olen häntä osannut neuvoa.
Täytyy hämmästellä, mitä hämmästelemistä tuossa vihjeessä on. Logiikka? Vastaussana on Mestiksessä, siinä logiikkaa.
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy hämmästellä, mitä hämmästelemistä tuossa vihjeessä on. Logiikka? Vastaussana on Mestiksessä, siinä logiikkaa.
Emme saa siihen ainakaan minkään Mestis-seuran lyhennettä eikä löydy kätkönäkään ts. ratkaisusana ei ole ESTI. Mestis on sarjana meille varsin tuntematon. jos muuta faktaa kuin seuran lyhennettä etsitään, olemme ihan pihalla.
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Emme saa siihen ainakaan minkään Mestis-seuran lyhennettä eikä löydy kätkönäkään ts. ratkaisusana ei ole ESTI. Mestis on sarjana meille varsin tuntematon. jos muuta faktaa kuin seuran lyhennettä etsitään, olemme ihan pihalla.
Siis kyse s. 31 oikean reunan vihjeestä, Sivun 30 MESTIKSESSÄ vihje on ihan selvää pässinlihaa.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Etsitään ehkä pelaajaa. Naispuolista sellaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etsitään ehkä pelaajaa. Naispuolista sellaista.
Sain siihen miespuolisen mestispelaajan..
Anonyymi kirjoitti:
Sain siihen miespuolisen mestispelaajan..
Molemmat kelvannevat, mutta jos on kaksi vaihtoehtoa nimen suhteen, niin vihje on huono.
- Anonyymi
Mitä on s.30 vas alanurkka "parhaat?
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
En siellä mitään sellaista vihjettä huomaa.
Onko Keisari ostanut PuPen? Maailmankuva järkkyy…
Anonyymi kirjoitti:
Onko Keisari ostanut PuPen? Maailmankuva järkkyy…
Ei kun joku lähetti yli 95% ratkotun ristikon, jossa oli muutama ratkontavirhe. Ratkontavirheet osasin korjata, joskin yksi nettituttu huomasi virheen, jota en itse huomannut. Hänen ansiostaan sekin virhe tuli korjattua. Vain MESTIKSESSÄ piilokirjain oli puhdas arvaus, mikä on huono asia, kun jokaisen kirjaimen pitäisi olla oikein.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Ei kun joku lähetti yli 95% ratkotun ristikon, jossa oli muutama ratkontavirhe. Ratkontavirheet osasin korjata, joskin yksi nettituttu huomasi virheen, jota en itse huomannut. Hänen ansiostaan sekin virhe tuli korjattua. Vain MESTIKSESSÄ piilokirjain oli puhdas arvaus, mikä on huono asia, kun jokaisen kirjaimen pitäisi olla oikein.
No hyvä. Pelästyin jo.
- Anonyymi
Sivu 30, oikea alaosa
- oma sävel
- vesivessassa
Apua tarvittaisiin!
Kiitos paljon- Anonyymi
Uskoisin mini ja ives olevan.
- Anonyymi
Sivu 31 "paka"? Oletan, että risteävät oikein mutten keksi piilokirjainta..
- Anonyymi
En tarvitsekaan apua, keksinkin sen samantien itse!
- Anonyymi
Sivu 30 (oikea alaosa)
- asioilla
- -san
Kiitos suuri avusta!- Anonyymi
Kuvittelen niiden olevan lain ja hakumies.
- Anonyymi
Tuota mestiksessä -vihjettä itsekin ihmettelin, heitin siihen nyt naisen nimen...
Mutta mikä on siinä vieressä vihjeen 'tikusta' piilokirjain? Arvaan kyllä mikä se on mutta en ymmärrä mikä logiikka tässä oikein on.- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Ihan tavallinen juttu tiettyinä pyhinä.
Kyllä meillä tavallinen juttu arkenakin kun paljon mökkeillään ;)
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Ihan tavallinen juttu tiettyinä pyhinä.
Ahaa.. sitten minulla onkin väärin jotain, en saa tuota sanaa oikein eikä vihjeestä ole apua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa.. sitten minulla onkin väärin jotain, en saa tuota sanaa oikein eikä vihjeestä ole apua.
Yksi kirjain oli väärin. Nyt se on tehty.
- Anonyymi
Lehti täynnä paitsi piilosanoja en ole vielä aloittanut. Olipahan tekemistä tässä lehdessä mutta mielestäni jopa helpompi kuin pun pel aiemmin ollut.
- Anonyymi
Sivu 27 Harto Hakonen
Vasen ylänurkka tuottaa ongelmia.
Mitähän tulisi kohtiin:
- listan kärjessä
- vuoristoinen
Kiitos avusta! - Anonyymi
Hakonen:
Listan ääressä (ei kärjessä); jos vaikka käy listaa läpi ja merkitsee siihen jotain.
Vuoristoinen; tietty osa tiettyä valtiota.
Se Mestiksessä tuottaa mullekin ongelmia, ei ole mestis tuttu ja nimeä jos haetaan, on vaihtoehtoja vaikka kuinka paljon. - Anonyymi
Sivu 27 Hakonen
Sivun aika keskellä oleva vinkki
- surkea najadiksi
En saa siihen järkevää sanaa.
Voisiko joku ystävällinen antaa tähän apua.
Suuret kiitokset!- Anonyymi
Ongelma selvitetty!
- Anonyymi
Laita "surkea"-sanasta kirjaimet uuteen järjestykseen
- Anonyymi
Sivun 31 "mestiksessä"-vihjeeseen sain kyllä sanan (ei nimi), en vain tiedä onko oikein. Googlailin vain "mestis" ja sitten sen sanan, johon lisäsin vielä yhden sanan alkuun. Sillä yhdyssanalla sitten löysin yhteyden. Vähän vaikea selittää, mutta luullakseni se on oikein... täytyy ehkä kuitenkin kilauttaa urheiluhullulle kaverille...
- Anonyymi
Tämä mestis on hankala vihje ja tietenkin on piilokirjainta vailla eikä mitään hajua asiasta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämä mestis on hankala vihje ja tietenkin on piilokirjainta vailla eikä mitään hajua asiasta.
Kannattaa tsekata pelikaaniristikot.fi virhepalvelusta sillä kyseessä on virhe vihjeessä tässä 'mestiksessä'
- Anonyymi
S.32 Ehkä n. 2 kolmasosaa ratkaistu mutta nyt stoppasi! Saisiko apuja esim
- kieltäytymistä hienostellen
- pyytää potilaita , joku -verkko?
- mättäillä röyhelökauluksin
- valkoisen jäniksen/kanin kuva oik alhaalla?
Josko näiden avuilla eteenpäin, kiitos!- Anonyymi
Kieltäytymistä hienostellen; siihen tulee vaan verbi joka kuvaa kieltäytymistä hienostellen.
Pyytää potilaita; saamasi lopun eteen tulee laitoksen nimi.
Mättäillä röyhelökauluksin; lintu
valkoinen jänis; toisen ratkaisusanan jo itse tuossa kerrot ja pitempi on kuvaus millainen jänis kuvassa on.
- AnonyymiUUSI
Virhepalvelusta tiedote Sanarisin foorumista
11908. Pelikaanien virhepalvely elpyi
YlläpitoLainaa8.3.2025 klo 17:17
Osoitteessa pelikaaniristikot.fi on jälleen uusimpia Punaisen Pelikaanin virheitä. Pyrimme päivittämään jatkossa aktuellismmin. Vanhoja pahimpiakin saatetaan lisätä kaikista kolmesta lehdestä.
2. Tuomas L.Lainaa8.3.2025 klo 18:09
Hieno juttu. Voitte lisätä myös Auri Saaren ristikossa olevan virheen (uusimman PuPen säie, viestit 58 ja 61).
3. YlläpitoLainaa8.3.2025 klo 18:14
Kiitos, niinpä onkin. Lisätään.
4. TapioLainaa8.3.2025 klo 20:41
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/foru ms/topic/pelikaanien-tapion-virhepalvelu/ on virheitä, joita ei ole mainittu Pelikaanien virhepalvelussa. Poistin kaikki ne virhemaininnat, jotka on viime päivityksen yhteydessä lisätty. Listaus on luonteeltaan täydentävä.- AnonyymiUUSI
Olet taas käynyt pidentämässä elinkautistasi?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.782678- 651062
Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.199881Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja
Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa84852- 34840
Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!
Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau4835Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?
Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti39829- 52816
- 43795
- 41778