yleiset nimet

Pallero

Mä olen miettinyt että mikä ihme siinä on että tuomitaan heti jos joku täällä kertoo antavansa lapselleen nimeksi esim Eetu tai Aleksi. Jotka tosiaan ovat yleisiä nimiä, mutta onko sillä loppujen lopuksi väliä? Ärsyttää tuollanen tuomitseminen. Heti joku kirjoittaa että "älä, ne ovat niiiiin yleisiä, haluatko että joka toinen lapsesi kaveri on saman niminen?!!"

Toki ymmärrän että se on hieman hankalaa jos samalle luokalle tulee 5 Eetua ja 4 Aleksia ja 6 Jennaa ja 3 Lauraa.. Mutta so what? Jos joku haluaa antaa lapselleen yleisen nimen, niin kyllä hän varmaan tietää että se on yleinen. Ja tuskin kukaan haluaa "tahalleen" antaa lapselle yleistä nimeä.

Ärsyttää ehkä senkin takia että olen aina halunnut antaa pojalleni nimen Eetu. :) Olen tiennyt sen jo vuosia ennen kun siitä tuli "nimi-buumi".

No joo.. Tää nyt oli vaa tällänen tunteen purkaus..

Aurinkoista kevättä! :)

8

565

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti

tiedätkö, olen aivan samaa mieltä! jos vanhemmat haluaa antaa lapselle yleisen nimen se on aivan heidän oma asiansa! ei siihen toisten pitäisi puuttua!

• äiti

kyllä se on silti totuus että alkaa namä eetut, aleksit, laurat ja jennat pursua korvista, ja kyllä näin lasten kanssa työtä tekevänä täytyy ihmetellä vanhempien nimi köyhyyttä. älkää äidit ainakaan olko niin ylpeitä meidän pikku jennoista vaan antakaa heille edes joku lempinimi että lapsiparat erottaa itsensä muista.

• tyttö..

eikö ole sitten vanhempien oma asia myös jos he haluavat antaa lapselleen erikoisen nimen? ei sitäkään pitäisi kritisoida..

• Minttu

Vanhemmat päättävät lapselleen nimen, ja jos tykkää Eetusta tai Aleksista tai Jennasta tai Laurasta, niin minusta heillä on myös oikeus antaa lapselle se nimi! Ei kannata kuunnella tuollaisia "älä, ne ovat niiiiin yleisiä, haluatko että joka toinen lapsesi kaveri on saman niminen?!!" -juttuja.

• tilt

on se kiva kun joku älypää kertoo että vanhemmilla on oikeus antaa lapselleen nimi...

• Minttu
        tilt kirjoitti:

on se kiva kun joku älypää kertoo että vanhemmilla on oikeus antaa lapselleen nimi...

Jos tuo oli viitattu minun viestiini, niin saisit kyllä opetella lukemaan ja samalla opetella ymmärtämään lukemaasi! Sanoin, että heillä on oikeus antaa lapselleen sen nimen, minkä he haluavat antaa, eikä muilla pitäisi olla siihen mitään sanottavaa! Tarvitseeko tarkemmin selitellä? Et tannut vieläkään kyllä ymmärtää.
        On se kumma, kun kaikki pitää aina rautalangasta vääntää.

• tilt
        Minttu kirjoitti:

Jos tuo oli viitattu minun viestiini, niin saisit kyllä opetella lukemaan ja samalla opetella ymmärtämään lukemaasi! Sanoin, että heillä on oikeus antaa lapselleen sen nimen, minkä he haluavat antaa, eikä muilla pitäisi olla siihen mitään sanottavaa! Tarvitseeko tarkemmin selitellä? Et tannut vieläkään kyllä ymmärtää.
        On se kumma, kun kaikki pitää aina rautalangasta vääntää.

on se silti niinkin että toisia voi ärsyttää muiden antamat nimet joita on joka toisella lapsella. ei kai se sunkaan tehtävä ole jakaa täällä hyvksyntää, vaan voihan kaikilla olla omat mielipiteensä. kirjoita mitä tykkäät, mutta aleksi,jenna,niko,jere,jesse,laura jne ovat todella puhkikuluneita nimiä. ps.tähän mennessä ei mulla ole ollut ymmärtämisvaikeuksia tekstin suhteen mutta ehkä nyt olis sen rautalangan paikka jos ei saa enää olla omaa mieltään asiasta.

• minävaan

Luulenpa ettei kenelläkään ole ollut tarkoitus tuomita, vaan ollaan vastattu kysymykseen, jos on kysytty mielipidettä tietyistä nimistä.

Ollaan iloisia, että ihmiset viitsivät vastata viesteihin. : )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      81
      1973
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      109
      1705
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1286
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      666
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe