Yhdistysten toimintaa pitäisi tarkastaa paljon nykyistä enemmän. Monet yhdistykset saavat joka vuosi suuria summia STEAN rahoitusta (Sosiaali- ja terveysministeriön avustukset), mutta kukaan ei tarkista, mihin raha käytetään. Nyt on yksi toimija jäänyt kiinni ja joutuu jopa palauttamaan 300 000 euroa. Tarkastuksia on ehdottomasti jatkettava.
Kun kaikki turhat avustukset lopetettaisiin, valtion talous kohenisi merkittävästi jo niistä säästöistä. Rahojen käytön tarkistajia pitää palkata ehdottomasti lisää.
https://yle.fi/a/74-20145938
Tarkastettavaa riittää
Anonyymi-ap
2
91
Vastaukset
- Anonyymi
Ehdottomasti samaa mieltä! Tiedän useammankin yhdistyksen joissa sovelletaan luovaa rahankäyttöä. "Opintokerhoja", jotka eivät kokoonnu jne. Toiminnanjohtaja tekee ihan omia töitä ns työaikanaan jne. Mutta jonnekin ne varatut avustusrahat on työnnettävä.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä avustus- tai hankerahoista. Täytyy seurata mihin rahat menevät eikä olettaa että niitä hoidetaan paremmin kuin hyvin. Moniko yhdistys on menettänyt rahansa kun tilaisuus teki varkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868543
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264648- 504178
- 593722
- 513186
- 502950
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262656- 432451
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382143- 292086