Jumala(t) ja olemassaolo

Anonyymi-ap

"Koittakaa nyt viimeinkin kysyä että montako jumalaa on oikeasti olemassa. Ja missi niiden taivaat ja helvetit ovat."

Ilmaisu "olla olemassa" on hieman epämääräinen. Lue lisää asiasta esim wikipediasta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Olemassaolo

Ilmaisu "olla oikeasti olemassa" ilmaisee pyrkimystä täsmentää minkälaisesta olemassaolosta on kyse, mutta on vielä vajaa. Onko kyseessä jokin wikipediassa kerrotuista olemassaolon täsmennyksistä?

8

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

milloin tekoäly tiedostaa olemassaolonsa ? niin silloin se ottaa yhteyttä tuonne ?

• Anonyymi

Vaikea tietää kuinka monta jumalaa pelkästään tällä planeetalla on, mutta paljon heitä oli ainakin muinaisten mytologioiden mukaan. Ehkä joku ylijumalakin voi olla, mutta lienee silti vain paikallinen, eikä edes aurinkokuntamme ylin jumala. Lähin taivas ja helvetti taas luonnollisestikin olisivat tällä planeetalla, kuten muinaiset mytologiatkin kertovat ja nuo mytologiat ovat oleet hvyin pitkäikäisiä aikanaan. Vanha Testamentti on kuvannut Helvetin maanalaiseksi ainakin yhdessä kohdassa, ehkä useammassakin.

• Anonyymi

Niinpä, jumalien lukumäärä riippuu siitä mitä jumala käsitteellä tarkoitetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, jumalien lukumäärä riippuu siitä mitä jumala käsitteellä tarkoitetaan.

Hierarkioissa luonnollisestikin toimivat: Planeettamme Hierarkia, Aurinkokuntamme Hierarkia, järjestelmämme korkein Hierarkia ja keskus. Ja tuo "järjestelmä" on se mihin aurinkokuntamme kuuluu tässä galaksissa. En tiedä kuinka monta aurinkokuntaa siihen kuuluu, mutta olisikohan noin kymmenen, tai vähän enemmän.

• Anonyymi

Uskovat juuri siitä kinastelevat onko helvettiä vai ei.

Se yksi kinastelun ahe.

Voi astettua kummalle puolelle haluaa.

• Anonyymi

Jumalia on kaiketi. Useita.
      Israelin Jumala on Jumala jumalten kokouksessa
      Se on raamatussa.
      Sit VIERAAT jumalat joita isännekkään ei tunteneet.
      Joudutte palvelemaan toisessa maassa.
      Se alkoi kun Israelin heimoille annettiin erokirja.

• Anonyymi

Urantiakirjan mukaan pelkästään Jeesuksen veljiä (jumalia) on universumissa 700 000 kpl.

• Anonyymi

Ja kaikilla on oma taivas ja helvetti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      308
      3044
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe