Minieläkkeellä Thaimaahan aviossa

Anonyymi-ap

On kaksi tapaa täyttää avioliittoviisumin tulovaatimukset ja ne on noin puolet eläkeviisumin vaatimuksista.

PANKKITALLETUSVAIHTOEHTO
Kertaluontoisten säästöjen omaaville vaadittavat asiakirjat:

฿400,000 talletus thaimaalaisessa pankissa (11080 euroa)
Varat on ylläpidettävä yli 2 kuukautta
Pankkitilit/tilikirja
Pankin vahvistuskirje
Avioliittotodistus
Voimassa oleva passi

KUUKAUSITULO VAIHTOEHTO
Säännöllisiä tuloja omaaville vaadittavat asiakirjat:

Kuukausitulo ฿40,000 (1108 euroa/kk)
Suurlähetystön tulotodistus
12 kuukauden pankkitilitiedot
Tulodokumentaatio
Avioliittotodistus
Voimassa oleva passi

51

469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos siis olet aviossa thaimaalaisen kanssa ja sinulla on reipas 11 tonnia tililläsi rahaa, niin ei tarvitse esitellä tulojaan ollenkaan etkä tarvitse esimerkiksi eläkettä laisinkaan oleskeluluvan saantiin.

Jos taas eläkkeesi on 1108 euroa tai enemmän, täyttyy avioviisumin ehdot.

Jos sinulla on säästöjä tuo 11 tonnia ja vaikkapa 850 euron eläke ja 150 euroa takuueläkkeen osuutta, niin voit silti asua Thaimaassa ja vain se 150 euroa sinulta leikataan pois. Jos vaimo on duunissa, niin tuolla rahalla pärjää ihan ok ja taustatukena on se 11 tonnia siellä tilillä.

• Anonyymi

Kannattaa olla yhteydessä paikalliseen immigrationiin ennen kuin extension menee vanhaksi, kokemukseni mukaan avioliitto jatko on hankala, paljon paperityötä, eläkejatkö on helppo, 800,000 bahtia tilillä, josta todistuspankista, tai 80.000 bahtin netto eläke todistus joka pitää vahvistaa lähetystössä, kerran kaksi käytin aviojakoa muut eläkejatkoa.

• Anonyymi

Sinun kokemuksella ihan kaikki normaalissa elämässä on hankalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun kokemuksella ihan kaikki normaalissa elämässä on hankalaa.

niinkö mutta minulla asiasta kokemusta sinulla taas ei ole, muutakuin puskajussukana oleminen joka ei maksa velkojaan, säälittävää...

• Kertoisitko kokemuksestasi miksi tuo avioliitto extension on hankala ..??
        Minulla viimeinen kokemus tammikuulta ja siinä ei ollut mitään hankalaa. Aikaa meni noin kolme varttia, siitäkin ajasta suurin osa meni leimojen siirtoon uuteen passiin.
        Mukana oli kaksi todistusta ja reilun kymmenkunta valokopiota, 2 valokuvaa, yellow book ja thai ID.
        Avioliitto extensionissa on se etu että siihen saa työluvan, eläke extensioniin ei.

• Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

Kertoisitko kokemuksestasi miksi tuo avioliitto extension on hankala ..??
        Minulla viimeinen kokemus tammikuulta ja siinä ei ollut mitään hankalaa. Aikaa meni noin kolme varttia, siitäkin ajasta suurin osa meni leimojen siirtoon uuteen passiin.
        Mukana oli kaksi todistusta ja reilun kymmenkunta valokopiota, 2 valokuvaa, yellow book ja thai ID.
        Avioliitto extensionissa on se etu että siihen saa työluvan, eläke extensioniin ei.

Maksa velkasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maksa velkasi.

Olenko jollekin velkaa, tietääkseni en.

• Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

Kertoisitko kokemuksestasi miksi tuo avioliitto extension on hankala ..??

Kerron toki kun asiallisesti kysytään, avioextension on paljon hankalampi kuin eläke, syystä siitä että papereita tarvitaan moninkertainen määrä, lisäksi saat extensionin vain kuukaudeksi, ja virkailijat tulevat käymään kotonasi, ennen kuin 11 kk extension irtoaa..

Eläke-extension on hyvin helppo, eläketodistus, tai pankintiliote, anomuskaavake, sekä pari valokuvaa, siinä kaikki 360 vrk, aikaa menee viisi minuuttia, kun vuoden leima on passissa.

MInulla on paljon kavereita siellä ympäri thaimaata, tuo prosessi on paikkakunta kohtainen, hua hinissä he vaativat kilon paperia avioliitto extensioniin sekä käyvät kotona katsomassa, kuin taas eläke ext tulee helposti, jossain on toisin päin, että eläke on vaikea avio helppoa.

Tälläiset asiat pitäisi ratkaista lakikirjassa, mitä tarvitaan milloinkin, ilman virkailija kohtaista harkintaa, minua ärsyttää tuollainen, lisäksi kerran minulla ei ollut mitään papereita, maksamalla 6000 bahtia eläke-extesion napsahti passiin, kolmessa minuuutissa, samalla tehtiin 90 vrk ilmoittautuminen, olin muistanut uusinta päivän väärin, mutta menin immigratioon, ennenkuin se meni vanhaksi.

Hua hinin immi muutti toiseen paikkaan, samoin työnkulku oli muuttunut paremmin läpinäkyväksi, rahat kulki useamman henkilön kautta, erittäin vittumainen vanha akka siirrettiin muualle, kun ihmiset oli valittanut hänestä useasti, minä pärjäsin hänenkin kanssaan, mutta varsinkin venäläiset oli ongelmissa, kyllä se minuakin juoksutti muutaman kerran, että joku paperi puuttuu, piti hakea, aina sai olla miettimässä mitä seuraavaksi, kun hän poistui kuvioista, ex sai helpolla.

• Anonyymi kirjoitti:

Kerron toki kun asiallisesti kysytään, avioextension on paljon hankalampi kuin eläke, syystä siitä että papereita tarvitaan moninkertainen määrä, lisäksi saat extensionin vain kuukaudeksi, ja virkailijat tulevat käymään kotonasi, ennen kuin 11 kk extension irtoaa..

Eläke-extension on hyvin helppo, eläketodistus, tai pankintiliote, anomuskaavake, sekä pari valokuvaa, siinä kaikki 360 vrk, aikaa menee viisi minuuttia, kun vuoden leima on passissa.

MInulla on paljon kavereita siellä ympäri thaimaata, tuo prosessi on paikkakunta kohtainen, hua hinissä he vaativat kilon paperia avioliitto extensioniin sekä käyvät kotona katsomassa, kuin taas eläke ext tulee helposti, jossain on toisin päin, että eläke on vaikea avio helppoa.

Tälläiset asiat pitäisi ratkaista lakikirjassa, mitä tarvitaan milloinkin, ilman virkailija kohtaista harkintaa, minua ärsyttää tuollainen, lisäksi kerran minulla ei ollut mitään papereita, maksamalla 6000 bahtia eläke-extesion napsahti passiin, kolmessa minuuutissa, samalla tehtiin 90 vrk ilmoittautuminen, olin muistanut uusinta päivän väärin, mutta menin immigratioon, ennenkuin se meni vanhaksi.

Hua hinin immi muutti toiseen paikkaan, samoin työnkulku oli muuttunut paremmin läpinäkyväksi, rahat kulki useamman henkilön kautta, erittäin vittumainen vanha akka siirrettiin muualle, kun ihmiset oli valittanut hänestä useasti, minä pärjäsin hänenkin kanssaan, mutta varsinkin venäläiset oli ongelmissa, kyllä se minuakin juoksutti muutaman kerran, että joku paperi puuttuu, piti hakea, aina sai olla miettimässä mitä seuraavaksi, kun hän poistui kuvioista, ex sai helpolla.

Juuri kerroin oman kokemukseni tammikuulta eikä siinä ollut mitään hankalaa, kukaan ei käynyt kotona.
        Kuten aiemmin kirjoitin, kaksi todistusta eli todistus tuloista sekä avioliittotodistus. Nippu valokopioita.
        Edellinen extensipn päättyi 31.01.2025 ja nyt on leima 31.01.2026.
        Toiki käytännöt vaihtelevat paljon eri immeiiä, meillä on omasaa immissä yli 10 vuoden historia joten vaikuttanee asiaan.

• Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

Juuri kerroin oman kokemukseni tammikuulta eikä siinä ollut mitään hankalaa, kukaan ei käynyt kotona.
        Kuten aiemmin kirjoitin, kaksi todistusta eli todistus tuloista sekä avioliittotodistus. Nippu valokopioita.
        Edellinen extensipn päättyi 31.01.2025 ja nyt on leima 31.01.2026.
        Toiki käytännöt vaihtelevat paljon eri immeiiä, meillä on omasaa immissä yli 10 vuoden historia joten vaikuttanee asiaan.

Hua hinissä oli selvästi vaikeampaa, puolikiloa papereita, siksi en viitsinyt juurikaan avioviisumia käyttää kerran kaksi loput eläke, kun eläke riittää, eläke-extensioniin sen saa muutamassa minuutissa, käsittääkseni avioviisumi ei oikeuta työntekoon, sitä varten tarvitse erillisen työluvan... mutta työnteko on eläkeviisumilla kielletty, aviolla sitä ei katsota kovinkaan pahalla, mutta harmia voi tulla jos teet duunia eikä sinulla ole työlupaa.

Mulla on jossain vieläkin tallessa kummatkin haku kaavakkeet, liitteineen... että ei tarvitse joka kerta etsiä kaikkea uudelleen, avionippu on ainakin kolminkertainen eläkenippuun verrattuna.

Muutenkin minua ärsyttää tuollainen, lakitekstissä pitää määrittää mitä milloinkin tarvitaan kaikki noudattavat sitä, mielivaltaahan tuo on.

• Anonyymi kirjoitti:

Hua hinissä oli selvästi vaikeampaa, puolikiloa papereita, siksi en viitsinyt juurikaan avioviisumia käyttää kerran kaksi loput eläke, kun eläke riittää, eläke-extensioniin sen saa muutamassa minuutissa, käsittääkseni avioviisumi ei oikeuta työntekoon, sitä varten tarvitse erillisen työluvan... mutta työnteko on eläkeviisumilla kielletty, aviolla sitä ei katsota kovinkaan pahalla, mutta harmia voi tulla jos teet duunia eikä sinulla ole työlupaa.

Mulla on jossain vieläkin tallessa kummatkin haku kaavakkeet, liitteineen... että ei tarvitse joka kerta etsiä kaikkea uudelleen, avionippu on ainakin kolminkertainen eläkenippuun verrattuna.

Muutenkin minua ärsyttää tuollainen, lakitekstissä pitää määrittää mitä milloinkin tarvitaan kaikki noudattavat sitä, mielivaltaahan tuo on.

Avioviisumiin SAA työluvan, eläkeviisumiin ei kuten aiemmin kirjoitin.
        Siksi käytän avioviisumia.

• Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

Joo jaa, mihin sinä vanhamies tarvitset työluvan, eikä eläke riitä kattamaan kustannuksia, olet muuten kauhean aggressiivinen, miksi... kyllä minun 10 vuotta siellä opetti yhden jos toisenkin asian.

• Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

Asia selvä, onko sulla laittaa avioviisumia puuhun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos "koti" on täynnä jätesäkkejä ja pöydälle leikattuja varpaankynsiä taitaa viisumin hakeminen loppua siihen paikkaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo jaa, mihin sinä vanhamies tarvitset työluvan, eikä eläke riitä kattamaan kustannuksia, olet muuten kauhean aggressiivinen, miksi... kyllä minun 10 vuotta siellä opetti yhden jos toisenkin asian.

En minä vielä ole vanha, enkä eläkkeelläkään vielä aikoihin. Ainahan jotain pitää harrastuksena puuhailla.
        En ole huomannutkaan että olen agressiivinen, ehkä joskus saatan olla jos joku ei esim. ymmärrä lukemaansa.

• Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

En minä vielä ole vanha, enkä eläkkeelläkään vielä aikoihin. Ainahan jotain pitää harrastuksena puuhailla.
        En ole huomannutkaan että olen agressiivinen, ehkä joskus saatan olla jos joku ei esim. ymmärrä lukemaansa.

Vittumitä kielioppia joka on alakoulussakin opetettu ja jokainen lapsi sen tietää.

AGGressiivinen AAsi kahdella G:llä.

• asiantravel kirjoitti:

Alkoi muuten kiinnostamaan tuo eläkeikä, piti oikein tarkistaa, aikaisintaan vuoden 2031 lopulla joten onhan siihen vielä aikaa..
        Mutta eipä mitään, matkailkaapa te täällä Suomi24 kaatopaikalla, pohratkaa loskassa niin palataan taas joskus asiaan.

• Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

Juu, minä taas en pidä viranomaisista, varsinkin kun kyse thaimaa tapauksessa on melkeinpä hätävarjelun liioittelusta, kun jokainen asia syynätään taskulampulla, jos et ole eläkkeellä miten rahoitat aikasi siellä, olisi kiva tietää, kun tuskin täällä on toista miljonääriä 2010 lisäksi, tai melkein, siellä asuminen vaatii pääomaa, vähintään saman kuin suomessa asuminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja Pupelta otin hanuriin kerran jos kolmannenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asia selvä, onko sulla laittaa avioviisumia puuhun.

Niin ja Puppe laittoi mua myös suuhun.

• Anonyymi kirjoitti:

Juu, minä taas en pidä viranomaisista, varsinkin kun kyse thaimaa tapauksessa on melkeinpä hätävarjelun liioittelusta, kun jokainen asia syynätään taskulampulla, jos et ole eläkkeellä miten rahoitat aikasi siellä, olisi kiva tietää, kun tuskin täällä on toista miljonääriä 2010 lisäksi, tai melkein, siellä asuminen vaatii pääomaa, vähintään saman kuin suomessa asuminen.

Vastaan vielä, en ole tosiaan mikään miljonääri. Elämän aikana kuitenkin voi tehdä valintoja mistä sitten hyötyy myöhäisemmässä vaiheessa elämää.
        Tokihan olen edelleen työelämässä mukana ja siitäkin kaikennäköistä pientä tuloa.
        Täällä thaimaassakin voi harrastuspohjalla ansaita, siksi työlupa.
        Raha riittää ihan mainiosti normaaliin elämiseen, voi matkustella ja syödä hyvin. Kesäksi taas suomeen, suomen kesä on paras.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

", jos et ole eläkkeellä miten rahoitat aikasi siellä, olisi kiva tietää,"

Juu, olisi kiva nähdä kuksa siellä Chiang Maissa.

• Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

Vastaan vielä, en ole tosiaan mikään miljonääri. Elämän aikana kuitenkin voi tehdä valintoja mistä sitten hyötyy myöhäisemmässä vaiheessa elämää.
        Tokihan olen edelleen työelämässä mukana ja siitäkin kaikennäköistä pientä tuloa.
        Täällä thaimaassakin voi harrastuspohjalla ansaita, siksi työlupa.
        Raha riittää ihan mainiosti normaaliin elämiseen, voi matkustella ja syödä hyvin. Kesäksi taas suomeen, suomen kesä on paras.

Joo noin arvelinkin, kokemus sieltä vaan osoitti että monella on talousasioissa pallo hukassa, toimeen tulon turvaaminen on vaikeaa jopa mahdotonta jos et saa suomesta jotain tuloa, ja sen on mahdotonta jos et ole suomessa.... minua ei enää kiinnosta siellä asuminen, mutta 3-6 kk siellä, loput suomessa... en viitsi enää alkaa kaikkia kela asioita säätämään uudestaan, ja matkavakuutuksella voit korvata vakuutustarpeesi, ainakin jollekin tasolla. Lisäksi mulla on niin kallis lääkehoito että sen maksaminen ilman kelaa on mahdotonta. Joo suomen kesä on parasta aikaa... hyvää reissua sinulle otahan rauhallisesti. By Numball vantaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja Pupelta otin hanuriin kerran jos kolmannenkin.

Lahkolaiset pitävät taas tasoa yllä lahkolaisille omaisella tavalla.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kai tämän päivän työelämä ole kokonaan johonkin tiettyyn paikkaan sitoutuvaa.
        On paljon aloja/ammatteja/töitä mitä pystyy tekemään mistä päin maailmaa tahansa, ja "työkaluksi" riittää tietokone ja nettiyhteys. Itse tiedän usemmankin henkilön jotka asuvat pitkiä aikoja ulkomailla työt hoituvat mukana olevalla tietokoneella.
        Tietytsi kaikki sen tajuavat että tuota pystyy tekemään vaan tietynlaisissa toimenkuvissa, mutta heitä on nykypäivänä kuitenkin runsaasti.

Itsällänikin kulkee reissuissa tietokone mukana ja tietyt perus työt hoidan ihan samalla tavalla kuin jos tekisin niitä "kotitoimistolla" taikka firman toimistolla.

Oma toimistopäivä viime Joulukuulta Phuketin reissulta.
        aPm3TBxRTK

• Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

Ei kai tämän päivän työelämä ole kokonaan johonkin tiettyyn paikkaan sitoutuvaa.
        On paljon aloja/ammatteja/töitä mitä pystyy tekemään mistä päin maailmaa tahansa, ja "työkaluksi" riittää tietokone ja nettiyhteys. Itse tiedän usemmankin henkilön jotka asuvat pitkiä aikoja ulkomailla työt hoituvat mukana olevalla tietokoneella.
        Tietytsi kaikki sen tajuavat että tuota pystyy tekemään vaan tietynlaisissa toimenkuvissa, mutta heitä on nykypäivänä kuitenkin runsaasti.

Itsällänikin kulkee reissuissa tietokone mukana ja tietyt perus työt hoidan ihan samalla tavalla kuin jos tekisin niitä "kotitoimistolla" taikka firman toimistolla.

aPm3TBxRTK

Onkos siitä verovelvollisuudesta maksaa verot thaimaahan, tullut mitään uutta tietoa, tietysti se on koske kuin yli 180 vrk thaimaassa aikaansa viettäviä, toki osa duunareista voi tehdä työnsä etänä, mutta eikös se vaati hieman enemmän koulutusta kun, kuin thaimaassa aikaansa viettävät raksamiehet.

• Anonyymi kirjoitti:

Onkos siitä verovelvollisuudesta maksaa verot thaimaahan, tullut mitään uutta tietoa, tietysti se on koske kuin yli 180 vrk thaimaassa aikaansa viettäviä, toki osa duunareista voi tehdä työnsä etänä, mutta eikös se vaati hieman enemmän koulutusta kun, kuin thaimaassa aikaansa viettävät raksamiehet.

En varmastikkaan vetänyt mukaan keskusteluihin ketään "raksamiehiä" taikka mitään muutakaan ammattiryhmää vaan kyse oli yleisemmästä toteamuksesta työelämän muutoksessa jossa on runsaasti ammatteja / töitä joita pystyy tänäpäivänä tekemään tietokoneella ja nettiyhteydellä mistä päin maailmaa tahansa.
        Tietysti se ei onnistu vaikkapa fyysisessä rakennustyössä jossa tuo työ tapahtuu tietyssä rakennuskohteessa. Mutta vaikkapa rakennuspuolen lupakuvien ja rakennesuunnittelun tekeminen saattaisi hyvinkin onnistua etätyössä, kun korona-aika toi myös etäkokoukset nykypäivän työelämään.

• santtu_1975X kirjoitti:

aPm3TBxRTK

Olet Santtu aivan oikeassa, osan työstäni pystyn hoitamaan täältä thaimaasta käsin, tosin palkkakin on vain osa täydestä palkasta mutta palkka juoksee kuitenkin ympäri vuoden. Mutta kuitenkin lisäksi sitten muuta kuten tuolla aiemmin kirjoitin.
        Kesäksi sitten lomia tuuraamaan, pitkää päivää niin voi sitten taas syyskuussa palata thaimaahan hyvällä omallatunnolla. Sopiva suhde on 4-5 kuukautta suomessa ja 7-8 kuukautta thaimaassa.

• Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

Olet Santtu aivan oikeassa, osan työstäni pystyn hoitamaan täältä thaimaasta käsin, tosin palkkakin on vain osa täydestä palkasta mutta palkka juoksee kuitenkin ympäri vuoden. Mutta kuitenkin lisäksi sitten muuta kuten tuolla aiemmin kirjoitin.
        Kesäksi sitten lomia tuuraamaan, pitkää päivää niin voi sitten taas syyskuussa palata thaimaahan hyvällä omallatunnolla. Sopiva suhde on 4-5 kuukautta suomessa ja 7-8 kuukautta thaimaassa.

Kannattaa varmaan miettiä sen työ arvostusta, jos sen pystyy tekemään kuukausia vuodessa ulkomailta käsin, eihän nämä netit olleet näissä nopeusluokissa vielä kuin ehkä 10 vuotta, toinen asia mikä voi kostautua kun ikää tulee, huomaa että eläketurva on varsin pieni, kun se palkkakaan ei ole hääppöinen ollut, kun puuttuu kunnollinen työhistoria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa varmaan miettiä sen työ arvostusta, jos sen pystyy tekemään kuukausia vuodessa ulkomailta käsin, eihän nämä netit olleet näissä nopeusluokissa vielä kuin ehkä 10 vuotta, toinen asia mikä voi kostautua kun ikää tulee, huomaa että eläketurva on varsin pieni, kun se palkkakaan ei ole hääppöinen ollut, kun puuttuu kunnollinen työhistoria.

Saarikyrpå elää edelleen -70 lukua.

• Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

Muuten miten tuo työlupa toimii avioviisumin kanssa, kun maahantulo lupa on viisumi, ja viisumi pitää anoa thaimaan ulkopuolella, samoin kun avio tai eläkeviisumi... sinä voit avioviisumilla anoa eläkejatkoa, mutta et eläkeviisumilla aviojatkoa, missä vaiheessa pitää anoa työlupaa, jos sellaista tarvitsee... työlupa oli monilla kavereilla mutta se myönnetään vain jos sinulla on yritys, jossa jokaista farangia kohtaan on neljä thaikkua töissä, saat yhden työluvan, joka vuosi tarkastetaan että palkolliset viranomaismaksu ja verot on maksettu, silloin saat vuoden lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saarikyrpå elää edelleen -70 lukua.

Ei elä kun muutin thaimaahan 2013 niin vuokramajassa oli vain 8mt adsl modeemi, vasta vuonna 2017 tilalle vaihtui kuitu, aluksi 300mt, vuonna 1990 oli saatavilla vain 56kt modeemin, 70 luvulla nokian verkko, eli kynä ja paperi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muuten miten tuo työlupa toimii avioviisumin kanssa, kun maahantulo lupa on viisumi, ja viisumi pitää anoa thaimaan ulkopuolella, samoin kun avio tai eläkeviisumi... sinä voit avioviisumilla anoa eläkejatkoa, mutta et eläkeviisumilla aviojatkoa, missä vaiheessa pitää anoa työlupaa, jos sellaista tarvitsee... työlupa oli monilla kavereilla mutta se myönnetään vain jos sinulla on yritys, jossa jokaista farangia kohtaan on neljä thaikkua töissä, saat yhden työluvan, joka vuosi tarkastetaan että palkolliset viranomaismaksu ja verot on maksettu, silloin saat vuoden lisää.

Nopealla googlauksella.
        Marriage Visa Thailand Benefits
        Besides offering you a route to permanent residency in Thailand, the other benefits of the Marriage Visa Thailand are as follows:

Extended stay in Thailand: With a Thai Marriage Visa, you will be able to stay in Thailand for up to 1 year; however, you must obtain a re-entry permit if you wish to leave Thailand and return without losing your visa.
        Work in Thailand: Unlike some other long-term visas in Thailand, you will be able to apply for a Thai work permit and work for a Thai company.
        Unlimited renewal: Your marriage visa can be renewed upon expiry an indefinite number of times, so long as you still meet the requirements for the Thailand Marriage Visa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmettä saariposso sekoilee, onko esim kaikilla thaimaassa työskentelevillä puhelinmyyjillä neljä thaikkua palkkalistoillaan?? Thaimaassa työskentelee satojatuhansia ihmisiä työluvalla, ei työlupa tarkoita omaa firmaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmettä saariposso sekoilee, onko esim kaikilla thaimaassa työskentelevillä puhelinmyyjillä neljä thaikkua palkkalistoillaan?? Thaimaassa työskentelee satojatuhansia ihmisiä työluvalla, ei työlupa tarkoita omaa firmaa.

Työlupa tarkoittaa vaihtoehtoisesti työpaikkaa, ei suinkaan sitä että työntekijällä täytyy olla palkkalistoillaan ketään.

Meneppä hakemaan työlupaa ja kerro että myyt Suomalaisen Fazerin suklaapatukoita provikalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On jos on lupa ravintolan pyörittämiseen, 1 farang 4 thaikkua, muista en tiedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nopealla googlauksella.
        Marriage Visa Thailand Benefits
        Besides offering you a route to permanent residency in Thailand, the other benefits of the Marriage Visa Thailand are as follows:

Extended stay in Thailand: With a Thai Marriage Visa, you will be able to stay in Thailand for up to 1 year; however, you must obtain a re-entry permit if you wish to leave Thailand and return without losing your visa.
        Work in Thailand: Unlike some other long-term visas in Thailand, you will be able to apply for a Thai work permit and work for a Thai company.
        Unlimited renewal: Your marriage visa can be renewed upon expiry an indefinite number of times, so long as you still meet the requirements for the Thailand Marriage Visa.

Kiitos copy pastesta, mutta miten tuo työlupa käytännössä toimii, se että pääset töihin thaifirmaan sinun pitää osata thaita, lisäksi niissä on vielä käsittääkseni minimi palkka, joka on thaimaan palkkatasoon nähden varsin korkea, noin 4 kertainen... on vaikea ymmärtää mitä lisäarvoa farang tuo yritykseen että kannattaa maksaa tuollaista palkkaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On jos on lupa ravintolan pyörittämiseen, 1 farang 4 thaikkua, muista en tiedä.

Ei ole kukaan kirjoittanut mitään ravintolan pyörittämisestä vaan Aasiantravel kertoi että avioextensionilla saa työluvan. Ei työlupa tarkoita että pitää ravintolaa pyörittää. Ei uskoisi että olet thaimaassa asunut, tietosi thaimaasta on surkeaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos copy pastesta, mutta miten tuo työlupa käytännössä toimii, se että pääset töihin thaifirmaan sinun pitää osata thaita, lisäksi niissä on vielä käsittääkseni minimi palkka, joka on thaimaan palkkatasoon nähden varsin korkea, noin 4 kertainen... on vaikea ymmärtää mitä lisäarvoa farang tuo yritykseen että kannattaa maksaa tuollaista palkkaa...

Varsinkin jos thai on hukassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi urpo, thaimaassa on paljon eurooppalaisia, amerikkalaisia ja kaikenmaalaisia firmoja missä työskentelee kymmeniä tuhansia ei thaimaalaisia työntekijöitä. Ei kaikki firmat thaimaassa ole thaimaalaisia, mutta niihinkin tarvitaan työlupa. Suomessakin on satoja ulkomaalaisomisteisia firmoja joihin kolmansien maiden kansalaiset tarvitsevat työluvan. Onko sinulla aivoja ollenkaan??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole kukaan kirjoittanut mitään ravintolan pyörittämisestä vaan Aasiantravel kertoi että avioextensionilla saa työluvan. Ei työlupa tarkoita että pitää ravintolaa pyörittää. Ei uskoisi että olet thaimaassa asunut, tietosi thaimaasta on surkeaa.

Tarkastin asian tuollainen vastaus asiaan tuli siitä osa tuossa.
        1. Avioliittoviisumi vs. työlupa
        Avioliittoon perustuva viisumi/oleskelulupa mahdollistaa vain oleskelun Thaimaassa puolison (thaimaalaisen kansalaisen) kanssa. Se ei oikeuta työskentelemään ilman erillistä työlupaa.

Työlupa on haettava erikseen Thaimaan työvoimaministeriöstä (Department of Employment). Työluvan saamiseksi sinun täytyy:

Olla virallisesti työsuhteessa thaimaalaisen yrityksen kanssa.

Yrityksen on täytettävä tietyt ehdot (esim. vähimmäispääoma, thaimaalaisten työntekijöiden määrä).

Esittää vaaditut asiakirjat (sopimus, yrityksen paperit, koulutustodistukset jne.).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkastin asian tuollainen vastaus asiaan tuli siitä osa tuossa.
        1. Avioliittoviisumi vs. työlupa
        Avioliittoon perustuva viisumi/oleskelulupa mahdollistaa vain oleskelun Thaimaassa puolison (thaimaalaisen kansalaisen) kanssa. Se ei oikeuta työskentelemään ilman erillistä työlupaa.

Työlupa on haettava erikseen Thaimaan työvoimaministeriöstä (Department of Employment). Työluvan saamiseksi sinun täytyy:

Olla virallisesti työsuhteessa thaimaalaisen yrityksen kanssa.

Yrityksen on täytettävä tietyt ehdot (esim. vähimmäispääoma, thaimaalaisten työntekijöiden määrä).

Esittää vaaditut asiakirjat (sopimus, yrityksen paperit, koulutustodistukset jne.).

Ravintolaa voi pyörittää ilman työlupaa. Voit tehdä hankinnat ja salaa kokata, mutta et voi tarjoilla etkä rahastaa. Se on Pasanen kaksi thaimaalaista ja yksi farangi, eikä neljä ja sekin muuttuu jos farangeja on enemmän ja se on alakohtainen.
        Esimerkiksi jos ilmoitat olevasi kasvitutkija, voit kiertää viljelyrajoituksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ravintolaa voi pyörittää ilman työlupaa. Voit tehdä hankinnat ja salaa kokata, mutta et voi tarjoilla etkä rahastaa. Se on Pasanen kaksi thaimaalaista ja yksi farangi, eikä neljä ja sekin muuttuu jos farangeja on enemmän ja se on alakohtainen.

Jos ilmoitat olevasi avohoidossa, pääsysi thaimaahan evätään kokonaan. Se on se ja saman mitä ilmoitat jos olet kasvitutkija, sinulla pitää olla tutkintotodistus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli kyse työluvasta eikä salaa kokkaamisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli kyse työluvasta eikä salaa kokkaamisesta.

Niin oli. Siksi mainitsin että työlupaa ei tarvitse ravintolan pitämiseen. Omistaminen ei ole työtä. Veroilmoitus pitää kuitenkin tehdä vuosittain vaikka veronalaista toimintaa ei olisi.

• Anonyymi

Voi vakuuttaa että noilla tuloilla ei kannata lähetä thaimaahan, eikä varsinkaan mennä avioon thaikun kanssa.

• Anonyymi

En aio muuttaa Thaimaahan, enkä minnekään muuallekaan, koska en ehdi tuhlata kaikkia rahojani ja omaisuuttani täällä Suomessakaan.

• Anonyymi

Pikkurahoja siis.

Tavoite on muuttaa Pattayalle parin vuoden päästä kun otan lopputilin töistä.

• Anonyymi

Kysele töitä pattaylta.

• Anonyymi

Posso Pasasen ainoa tekeminen kymmenen vuoden aikana Thaimaassa nettiharrastuksen lisäksi oli lupa-asioiden hoitaminen neljä kertaa vuodessa.
      Silloin hän matkusti nahkasalku tiukasti sylissään bussilla lippalakkisen vaimon kanssa
      immigrationiin tai lähetystöön ja se oli hänelle melkoinen työmaa, koska siellä ulkona liikkui ihan vieraita ihmisiä ja Posso Pasanen tunsi olonsa hyvin epämukavaksi.

Sitten Posso Pasanen tiuski vaimolleen jos jokin paperi puuttui ja vaati tältä uudet bussirahat heti puhtaana käteen tai tulee perheväkivaltaa kotona sitten niin että taas vuokrakortteli raikuu ja menee tekarit rikki.

• Anonyymi

Laiffilla tuntuu tuo velkojen maksaminen olevan erittäin vaikea, köyhä jos ei pysty 100 maksamaan, vai pelottaako jälleen kerran.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      57
      5459
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      91
      4261
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      372
      2520
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      70
      1058
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      330
      1028
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      61
      833
    7. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      806
    8. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      102
      789
    9. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      26
      779
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      769
    Aihe