Koirani alkoi oksenteleen ajoittain, muuttui väsyneemmäksi, halusi pissalle normaalia enemmän ja söi huonosti.
Vein lääkäriin ja otettiin verikokeet. Cpl 716, crea 250, urea 30.3, alt 266.
Lääkäri antoi "lähtölaskennan". Määräsi pahoinvointilääkettä, ei muuta.
Onko jollain ollut vastaavaa ja kauan oli elinaikaa.
Verikokeet
4
142
Vastaukset
- Anonyymi
...
- Anonyymi
Kyllä se lääkäri varmasti tietää paremmin kuin kukaan täällä vastaajista tai minä tässä, kun ei juuri mitään kerrottu, plus koira on selvästi oireillut ehkäpä jo pidempään, haima-/munuaisongelmiin viittaa nuo arvot. Eli ehkä lääkäri antoi teille aikaa hyväksyä tilanne ja hyvästellä koiranne kunnolla ennen lopullista ratkaisua?
Uskokaa lääkäriänne, ja jos ette usko, sitten käykää hakemassa toisen lääkärin mielipide eri paikasta mutta nopeasti sekin. Ja muistakaa, että jos koira on oikeasti kuolemassa, on parempi viettää hyvää kaikille mukavaa yhteistä aikaa hyvästellen vielä hetki kuin vain odottaa pitkään, milloin jo valmiiksi huonosti voivan koiran vointi romahtaa entisestään, tietyt sairaudet eivät itsestään parane vaan pahenevat (mutta lääkärinne osasi varmasti tästä kertoa). Eli mieluummin eutanasia viikko tai kuukausi "liian" aikaisin kuin päivääkään liian myöhään, jos tietää, että toivoa ei ole.
Jos toisen lopusta nyt kyse, voimia sinne.- Anonyymi
Olet Täysin oikeassa. Kärsimyksen pidentäminen ei ole hyvää koiranpitoa.
On parempi tehdä se viimeinen palvelus, ja päästää koira pois, eikä pitkittää tuskaa.
Valitettavasti nykyään kuulee joskus tuttavapiireissä, että jo ikäloppua koiraa on lääkitty monilla lääkkeillä, ja sitten oksenteleva ja huonosti voivaa koiraa pidetään sinnillä viellä päiviö, jopa viikkoja hengissä. Eikä omistajille ilmeisesti ole edes kerrottu, ettei parantuminen ole enää mahdollista, jos sisäkalut jo tuhoutumassa. Turhaan sitten kituutetaan eläintä, ja rampataan eläinlääkärillä hakemassa monenlaista lääkettä, vaikka koira ei enää ole elinkelpoinen. Vaan vanhus, jonka kroppa on pettämäisillään, ja olisi armollisempaa jo antaa sen mennä.
- Anonyymi
Olikohan sisäelimissä vikaa?
Tietysti se koiran kunto määrää sen, miten edetään. Ja lääkäri varmasti tietää ja kysyäkkin voi, että onko mitään tehtävissä?
Minä olen antanut koiran mennä, jos tilanne on niin ikävä, ettei toivoa ole. En ole kituuttamista kattonut, vaan tehnyt päätöksen, jos kerran mikään ei auta.
Voimia sinne, jos tilanne jo niin ikävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1225556
- 715208
- 994295
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753670Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603308- 432881
- 152327
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582059- 451927
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381733