Jotkut ihmiset, miehet tai naiset luulevat yhä elävänsä sellaista kiiretöntä kyläkauppa aikaa; ostokset ja maksu tehdään mahdollisimman hitaaasti niitä näitä rupatellen yleensä kauppiaan kauppiaan kanssa rupatellen. Rahoja kaivellaan hitaastim otetaan ne v***n plussat tai bonukset. sitten pitää saada vielä tupakkaa, arpa, sitä ennen tehdään joku Veikkauksen rahapeli.
Mihin minulla sitten on kiire? Ensinnäkin kuuluuko se muille? Toiseksi ruuat pitää
saada kylmään, pitäs alkaa jo sitä ruokaakin kohda tehdä ym ym miljoonaa muuta
asiaa. Mutta ei maalta muuttaneilla tai koko ikänsä maalla asuneilla mitään kiirettä
ole.
Tämän aloituksen pointti on se, että olin tekemässä Veikkauksen rahapeliä toissa päivänä paikallisesta S-marketissa, niin on aivan äärettömän kohtuutonta, joutua
odottamaan yleensä nopeaa tapahtumaa lähes 10min, kun ostoksetkin pitäisi
tehdä, kun joku reilusti yli 60v nainen ensin pakkasi ennen maksu tapahtumaa, odotutti siten kassaa, että milloin asiakas maksaa, sitten Veikkauksen rahapeli, sitten arpa, sitä arpaa ei ollut, nainen valitsi toisen arvan, rahaa kaivettiin kukkarosta Ei Hyvää Päivää! Enää olla missään s.....n pikku maalaiskaupassa, vaikka kotikaupunkini pienehkö onkin ja kyllä ihmiset täällä yhä vielä juttelee kassan kanssa.
Mutta jos 2min tapahtumaan kuluu aikaa 10min jonkun maalaistollukka *****takia niin se on jo kohtuutonta!
Ei ole enää mitään kyläkauppoja
27
235
Vastaukset
- Anonyymi
No, pitää ottaa huomioon, että joka kaupassa on veikkauspiste, ja se pakollisine tunnistautumiseen vie aikaa, ja rahapelejä on paljon.
Kiire on suhteellinen käsite. Minne ihmisillä on kiire.- Anonyymi
Ei ole. Veikkaus tapahtuu nykyään kylläkin siinä kassalla. Varmaan siinä kaupungissa, jossa
sinä asut, on isoissa marketeissa Veikkauspiste, mutta ei täällä päin. Ei paikallisesta S-marketeissa ole mitään erillistä Veikkauspistettä, jossa tehtäisiin se Lotto, Keno, mitä nyt
kukin haluaa pelata. Jos tarkoitat Veikkauspisteellä sitä erllistä pöytä systeemiä, niin sehän
on miltei joka kaupassa, mitä ei sitä lottoa tsm siinä tehdä, vaan kaupan kassalla.
Kiire on tosian suhteellinen käsite, itsekkin toisinaan usein turaan kassalla. Tuo aloitukseni nainenhan ei varsinnaisesti turannut mitään, hänellä vaan kesti. Toisinaan pahoittelen takana olevalle asiakkaalle, kun hän joutuu odottamaan.
Tosiaan, hyvä kysymys, miksi ja mihin meillä on kiire. Tulee kyllä mieleen esimerkiksi työaikana nopeaa syötävää hakevat ihmiset, vaikka ensihoitajat, jotka ovat liikkeellä ambulanssilla ja heille voi tulla hälytys milloin vaan, heidän kannaltaan pitkä odottaminen kaupan kassalla on kohtuuntonta, jos se tapahtuu tälläisen kyläakaupan asiakkaan, jotka tuntuvat elävän jotenkin omassa kuplassaan, vailla käsitystä, että on muitakin ihmisiä siinä takana jonossa ja joillakin voi olla ihan oikeasti kiire. - Anonyymi
Ja se on arvoistakin, nyt onneksi painunut tuonne kupoliin, että sitä veikkaus korttia ei
välillä laiteta pois, jos ostat arvan. Veikkauspiste on kyllä nykyään se kaupan kassa.
Veikkaukset pitää usein maksaa lisäksi käteisellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Veikkaus tapahtuu nykyään kylläkin siinä kassalla. Varmaan siinä kaupungissa, jossa
sinä asut, on isoissa marketeissa Veikkauspiste, mutta ei täällä päin. Ei paikallisesta S-marketeissa ole mitään erillistä Veikkauspistettä, jossa tehtäisiin se Lotto, Keno, mitä nyt
kukin haluaa pelata. Jos tarkoitat Veikkauspisteellä sitä erllistä pöytä systeemiä, niin sehän
on miltei joka kaupassa, mitä ei sitä lottoa tsm siinä tehdä, vaan kaupan kassalla.
Kiire on tosian suhteellinen käsite, itsekkin toisinaan usein turaan kassalla. Tuo aloitukseni nainenhan ei varsinnaisesti turannut mitään, hänellä vaan kesti. Toisinaan pahoittelen takana olevalle asiakkaalle, kun hän joutuu odottamaan.
Tosiaan, hyvä kysymys, miksi ja mihin meillä on kiire. Tulee kyllä mieleen esimerkiksi työaikana nopeaa syötävää hakevat ihmiset, vaikka ensihoitajat, jotka ovat liikkeellä ambulanssilla ja heille voi tulla hälytys milloin vaan, heidän kannaltaan pitkä odottaminen kaupan kassalla on kohtuuntonta, jos se tapahtuu tälläisen kyläakaupan asiakkaan, jotka tuntuvat elävän jotenkin omassa kuplassaan, vailla käsitystä, että on muitakin ihmisiä siinä takana jonossa ja joillakin voi olla ihan oikeasti kiire.Tarkoitinkin, kun se kassa joutuu hoitamaan nämä rahapelit.
Siinä oon itsekin ootellut, kun asiakkaalla paljon ostoksia, ja sitten ne veikkaukset ja vielä arvat, sitten vielä rahakukkaron takimmaisessa lokerossa henkilökortti.
On se väliin pitkä aika.
Mutta on niitä harmittavia juttuja käynyt itsellekin.
On jäänyt hedelmät punnitsematta. Lähde siinä kaupan perimmäiseen nurkkaan punnitsemaan jotain omppupussia. Ei se hääviltä tunnu, kun muut joutuu odottamaan.
Sattuu näitä k kotton - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitinkin, kun se kassa joutuu hoitamaan nämä rahapelit.
Siinä oon itsekin ootellut, kun asiakkaalla paljon ostoksia, ja sitten ne veikkaukset ja vielä arvat, sitten vielä rahakukkaron takimmaisessa lokerossa henkilökortti.
On se väliin pitkä aika.
Mutta on niitä harmittavia juttuja käynyt itsellekin.
On jäänyt hedelmät punnitsematta. Lähde siinä kaupan perimmäiseen nurkkaan punnitsemaan jotain omppupussia. Ei se hääviltä tunnu, kun muut joutuu odottamaan.
Sattuu näitä k kottonJoo, sattuu kaikille mokia. Itsellenekin. Myyjän täytyy nousta punnitsemaan se hedelmä tai vihannes pussi. Itse olen aina todella tarkkka, että on varmasti punnittu ja varmasti
oikein, mutta niin vaan kävi, että oli väärä hinta ja kassa kävi sitten punnitsemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiaan, hyvä kysymys, miksi ja mihin meillä on kiire. Tulee kyllä mieleen esimerkiksi työaikana nopeaa syötävää hakevat ihmiset, vaikka ensihoitajat, jotka ovat liikkeellä ambulanssilla ja heille voi tulla hälytys milloin vaan, heidän kannaltaan pitkä odottaminen kaupan kassalla on kohtuuntonta, jos se tapahtuu tälläisen kyläakaupan asiakkaan, jotka tuntuvat elävän jotenkin omassa kuplassaan, vailla käsitystä, että on muitakin ihmisiä siinä takana jonossa ja joillakin voi olla ihan oikeasti kiire.Onkohan sitte niin, ettei itsepalvelukassojakaan kaikkialla vielä?
Näille kiireisimmille ruuanostajille ym. tarkoitettuja.. tuntuu että niitä jo joka kylässä.
Mikä on veikkauksen rahapeli? Voisiko sen tehdä netissä?
Asiakkaita on moneen junaan ja heidän takiaan ei kannattane otsasuoniaan pullistaa. Tai mene vaikka ärrälle😆.- Anonyymi
Voi tehdä myös netissä. Veikkauksen rahapelit ovat:Keno, Viking lotto, Eurojackpot ym.
Online kupongilla erittäin helppoa ja nopeaa. - Anonyymi
Ei otsasuonet olleet pullistuneet silloinkaan. Kaikille asiakkaille pitää antaa tilaa, riitttää kun on ystävällinen kassalle.
Anonyymi kirjoitti:
Voi tehdä myös netissä. Veikkauksen rahapelit ovat:Keno, Viking lotto, Eurojackpot ym.
Online kupongilla erittäin helppoa ja nopeaa.Noni. Miksi mennä 10 min takia jonottamaan jos toiset asiakkaat ärsyttää.
Anonyymi kirjoitti:
Ei otsasuonet olleet pullistuneet silloinkaan. Kaikille asiakkaille pitää antaa tilaa, riitttää kun on ystävällinen kassalle.
Juuri näin. Ja käyttäytyy myös kassajonossa.
- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Noni. Miksi mennä 10 min takia jonottamaan jos toiset asiakkaat ärsyttää.
No, joopa joo, minulla oli sinä päivänä myös ruokaostoksia. Seuraavan kerran ajan lähimmälle Aapsille ja teen siellä ne lotot ym.
Anonyymi kirjoitti:
No, joopa joo, minulla oli sinä päivänä myös ruokaostoksia. Seuraavan kerran ajan lähimmälle Aapsille ja teen siellä ne lotot ym.
No haloo. Ruokaostoksia nyt yleensä on kaikilla ruokakaupassa asioivilla. Pitää vaan koittaa sopeutua sillä todellaki todellaki asiakkaitamme on moneen junaan. Joten ei kannata verenpainettaan nostaa tyhjää.
- Anonyymi
Aika entinen ei palaa, palvelut toimi kirjasto auto toi kirjat, myymäläauto toi ruokaa ihmiset oli tyytyväisiä.
Oi. Minäkin muistsn kun mummin kanssa käytiin aina myymälä-autolla. Ja maitolaiturilta haettiin maitotonkat.
- Anonyymi
KYLÄKAUPAT TAKSI ja vähä äkkiä !
- Anonyymi
Aloittaja kuulostaa ikävältä ihmiseltä. Ikävät tyypit eivät tajua, että kaikki eivät ole kuin he eivätkä toimi, kuten he tahtoisivat. Eikä tarvitsekaan.
- Anonyymi
No niin varmaan! Kuule, ihan hyvällä mielellä lähin sinne kauppaan ja tein Kenon ensin
siitä yksinkertaisesta syystä, että Veikkauksen pelejä ei saa maksaa luotolla. ( Ei ainakaan, ios käyttää S-Visaa.) Sinä ett tunne minua, enkä minä sinua. Toinen asia, mikä voi nostattaa
kierroksia ovat erilaiset sairaudet, ja sotkeppa vaikka mielisairaus samaan soppaan, aivan
sama. Hyvä kevättä sinullekkin.
Joo. kuule olen niin ikävä ihminen että palomiehet
pukeutuvat bio hazard pukuihin, kun oon niin toksinen persoona ja poliiseilla on
mellakka varusteet ja ensihoitajalla Covi-19 suojavarukstukset, ettei vaan Känkkä-Ränkkä
virus leviä. Poliiseilla on valmiina tazerit ja OC:t ja rankkurilla verkko, koko kaupaunki
on hälytystilassa ihan vaan minun vuokseni! Koska olen niin v., ikävä ihminen, naamakin oli
minulla jo valmiina norsun v..la ja äitini sai alunnusta, koska joutuvat naamaani katselemaan. Kädet olivat minulla jo syntyessä puuskassa, mahduin juuri ja juuri ulos. Oon niin ikävä ihminen että pitäs olla jo Suomen ennätys! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin varmaan! Kuule, ihan hyvällä mielellä lähin sinne kauppaan ja tein Kenon ensin
siitä yksinkertaisesta syystä, että Veikkauksen pelejä ei saa maksaa luotolla. ( Ei ainakaan, ios käyttää S-Visaa.) Sinä ett tunne minua, enkä minä sinua. Toinen asia, mikä voi nostattaa
kierroksia ovat erilaiset sairaudet, ja sotkeppa vaikka mielisairaus samaan soppaan, aivan
pukeutuvat bio hazard pukuihin, kun oon niin toksinen persoona ja poliiseilla on
mellakka varusteet ja ensihoitajalla Covi-19 suojavarukstukset, ettei vaan Känkkä-Ränkkä
virus leviä. Poliiseilla on valmiina tazerit ja OC:t ja rankkurilla verkko, koko kaupaunki
on hälytystilassa ihan vaan minun vuokseni! Koska olen niin v., ikävä ihminen, naamakin oli
minulla jo valmiina norsun v..la ja äitini sai alunnusta, koska joutuvat naamaani katselemaan. Kädet olivat minulla jo syntyessä puuskassa, mahduin juuri ja juuri ulos. Oon niin ikävä ihminen että pitäs olla jo Suomen ennätys!No eläpä nyt tämänkin vuoksi kiihy🤣.
Rauha rauha. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
minulla jo valmiina norsun v..la ja äitini sai alunnusta, koska joutuvat naamaani katselemaan. Kädet olivat minulla jo syntyessä puuskassa, mahduin juuri ja juuri ulos. Oon niin ikävä ihminen että pitäs olla jo Suomen ennätys!No ilimankos, näyttää synnytysahtaudessa tulleen happivajetta.
- Anonyymi
Voisihan aloittaja ehdottaa kaupanpitäjälle että laittaa veikkaus-sekä tupakanhakupisteen erikseen vaikka siihen eteisaulaan mistä tullaan ja mennään kauppaan. Samassa kohtaa voisi olla myös pullonpalautus automaatti.
Sinne sitten myös jonotusautomaatti josta nappasee oman vuoronumeronsa.- Anonyymi
Riittääkö henkilökunta jos kyseessä.pieni putiikki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittääkö henkilökunta jos kyseessä.pieni putiikki?
Oletin aloittajan käyneen aika suuressa kaupassa. S-marketit eivät taida olla niitä kaikista pienimpiä.
Anonyymi kirjoitti:
Oletin aloittajan käyneen aika suuressa kaupassa. S-marketit eivät taida olla niitä kaikista pienimpiä.
Totta. Suuremmissa kaupoissa veikkaukset on keskitetty esim asiakasoalvelutiskeillectai sitten kassoja on enemmän. Voi valita kassan, tuskin joka kassalla on hidastelija😁.
- Anonyymi
Onneks tuli muutettua tuppukylästä jo Kekkosen aikaan ._
Skånepåg - Anonyymi
Aloittaja pitää omaa aikaansa arvokkaampana kuin jonkun toisen.
- Anonyymi
Aloittaja lienee kuitenkin jo eläkeläinen, mutta edelleenkin kokee olevansa tärkeämpi kuin muut....perustellen hetkellisesti ajankulutuksen käytöstä.
Ikävä ihminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.3192422Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi2682254Veriteko Kajaanissa.
Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.231459Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano511377- 871291
Millainen ihminen linda brandt-ahde on
Hän on nyt julkisuudessa varsin eriskummallisen asian tiimoilta451256- 1021236
Martina makkarankuori päällä
Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose1641234- 821231
Anna vihje jonka vain te tiedätte
Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e901194