Ei ole enää mitään kyläkauppoja

Anonyymi-ap

Jotkut ihmiset, miehet tai naiset luulevat yhä elävänsä sellaista kiiretöntä kyläkauppa aikaa; ostokset ja maksu tehdään mahdollisimman hitaaasti niitä näitä rupatellen yleensä kauppiaan kauppiaan kanssa rupatellen. Rahoja kaivellaan hitaastim otetaan ne v***n plussat tai bonukset. sitten pitää saada vielä tupakkaa, arpa, sitä ennen tehdään joku Veikkauksen rahapeli.
Mihin minulla sitten on kiire? Ensinnäkin kuuluuko se muille? Toiseksi ruuat pitää
saada kylmään, pitäs alkaa jo sitä ruokaakin kohda tehdä ym ym miljoonaa muuta
asiaa. Mutta ei maalta muuttaneilla tai koko ikänsä maalla asuneilla mitään kiirettä
ole.
Tämän aloituksen pointti on se, että olin tekemässä Veikkauksen rahapeliä toissa päivänä paikallisesta S-marketissa, niin on aivan äärettömän kohtuutonta, joutua
odottamaan yleensä nopeaa tapahtumaa lähes 10min, kun ostoksetkin pitäisi
tehdä, kun joku reilusti yli 60v nainen ensin pakkasi ennen maksu tapahtumaa, odotutti siten kassaa, että milloin asiakas maksaa, sitten Veikkauksen rahapeli, sitten arpa, sitä arpaa ei ollut, nainen valitsi toisen arvan, rahaa kaivettiin kukkarosta Ei Hyvää Päivää! Enää olla missään s.....n pikku maalaiskaupassa, vaikka kotikaupunkini pienehkö onkin ja kyllä ihmiset täällä yhä vielä juttelee kassan kanssa.
Mutta jos 2min tapahtumaan kuluu aikaa 10min jonkun maalaistollukka *****takia niin se on jo kohtuutonta!

27

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No, pitää ottaa huomioon, että joka kaupassa on veikkauspiste, ja se pakollisine tunnistautumiseen vie aikaa, ja rahapelejä on paljon.
      Kiire on suhteellinen käsite. Minne ihmisillä on kiire.

• Anonyymi

Ei ole. Veikkaus tapahtuu nykyään kylläkin siinä kassalla. Varmaan siinä kaupungissa, jossa
        sinä asut, on isoissa marketeissa Veikkauspiste, mutta ei täällä päin. Ei paikallisesta S-marketeissa ole mitään erillistä Veikkauspistettä, jossa tehtäisiin se Lotto, Keno, mitä nyt
        kukin haluaa pelata. Jos tarkoitat Veikkauspisteellä sitä erllistä pöytä systeemiä, niin sehän
        on miltei joka kaupassa, mitä ei sitä lottoa tsm siinä tehdä, vaan kaupan kassalla.
        Kiire on tosian suhteellinen käsite, itsekkin toisinaan usein turaan kassalla. Tuo aloitukseni nainenhan ei varsinnaisesti turannut mitään, hänellä vaan kesti. Toisinaan pahoittelen takana olevalle asiakkaalle, kun hän joutuu odottamaan.
        Tosiaan, hyvä kysymys, miksi ja mihin meillä on kiire. Tulee kyllä mieleen esimerkiksi työaikana nopeaa syötävää hakevat ihmiset, vaikka ensihoitajat, jotka ovat liikkeellä ambulanssilla ja heille voi tulla hälytys milloin vaan, heidän kannaltaan pitkä odottaminen kaupan kassalla on kohtuuntonta, jos se tapahtuu tälläisen kyläakaupan asiakkaan, jotka tuntuvat elävän jotenkin omassa kuplassaan, vailla käsitystä, että on muitakin ihmisiä siinä takana jonossa ja joillakin voi olla ihan oikeasti kiire.

• Anonyymi

Ja se on arvoistakin, nyt onneksi painunut tuonne kupoliin, että sitä veikkaus korttia ei
        välillä laiteta pois, jos ostat arvan. Veikkauspiste on kyllä nykyään se kaupan kassa.
        Veikkaukset pitää usein maksaa lisäksi käteisellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole. Veikkaus tapahtuu nykyään kylläkin siinä kassalla. Varmaan siinä kaupungissa, jossa
        sinä asut, on isoissa marketeissa Veikkauspiste, mutta ei täällä päin. Ei paikallisesta S-marketeissa ole mitään erillistä Veikkauspistettä, jossa tehtäisiin se Lotto, Keno, mitä nyt
        kukin haluaa pelata. Jos tarkoitat Veikkauspisteellä sitä erllistä pöytä systeemiä, niin sehän
        on miltei joka kaupassa, mitä ei sitä lottoa tsm siinä tehdä, vaan kaupan kassalla.
        Kiire on tosian suhteellinen käsite, itsekkin toisinaan usein turaan kassalla. Tuo aloitukseni nainenhan ei varsinnaisesti turannut mitään, hänellä vaan kesti. Toisinaan pahoittelen takana olevalle asiakkaalle, kun hän joutuu odottamaan.
        Tosiaan, hyvä kysymys, miksi ja mihin meillä on kiire. Tulee kyllä mieleen esimerkiksi työaikana nopeaa syötävää hakevat ihmiset, vaikka ensihoitajat, jotka ovat liikkeellä ambulanssilla ja heille voi tulla hälytys milloin vaan, heidän kannaltaan pitkä odottaminen kaupan kassalla on kohtuuntonta, jos se tapahtuu tälläisen kyläakaupan asiakkaan, jotka tuntuvat elävän jotenkin omassa kuplassaan, vailla käsitystä, että on muitakin ihmisiä siinä takana jonossa ja joillakin voi olla ihan oikeasti kiire.

Tarkoitinkin, kun se kassa joutuu hoitamaan nämä rahapelit.
        Siinä oon itsekin ootellut, kun asiakkaalla paljon ostoksia, ja sitten ne veikkaukset ja vielä arvat, sitten vielä rahakukkaron takimmaisessa lokerossa henkilökortti.
        On se väliin pitkä aika.
        Mutta on niitä harmittavia juttuja käynyt itsellekin.
        On jäänyt hedelmät punnitsematta. Lähde siinä kaupan perimmäiseen nurkkaan punnitsemaan jotain omppupussia. Ei se hääviltä tunnu, kun muut joutuu odottamaan.
        Sattuu näitä k kotton

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitinkin, kun se kassa joutuu hoitamaan nämä rahapelit.
        Siinä oon itsekin ootellut, kun asiakkaalla paljon ostoksia, ja sitten ne veikkaukset ja vielä arvat, sitten vielä rahakukkaron takimmaisessa lokerossa henkilökortti.
        On se väliin pitkä aika.
        Mutta on niitä harmittavia juttuja käynyt itsellekin.
        On jäänyt hedelmät punnitsematta. Lähde siinä kaupan perimmäiseen nurkkaan punnitsemaan jotain omppupussia. Ei se hääviltä tunnu, kun muut joutuu odottamaan.
        Sattuu näitä k kotton

Joo, sattuu kaikille mokia. Itsellenekin. Myyjän täytyy nousta punnitsemaan se hedelmä tai vihannes pussi. Itse olen aina todella tarkkka, että on varmasti punnittu ja varmasti
        oikein, mutta niin vaan kävi, että oli väärä hinta ja kassa kävi sitten punnitsemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan sitte niin, ettei itsepalvelukassojakaan kaikkialla vielä?
        Näille kiireisimmille ruuanostajille ym. tarkoitettuja.. tuntuu että niitä jo joka kylässä.

• Mikä on veikkauksen rahapeli? Voisiko sen tehdä netissä?

Asiakkaita on moneen junaan ja heidän takiaan ei kannattane otsasuoniaan pullistaa. Tai mene vaikka ärrälle😆.

• Anonyymi

Voi tehdä myös netissä. Veikkauksen rahapelit ovat:Keno, Viking lotto, Eurojackpot ym.
        Online kupongilla erittäin helppoa ja nopeaa.

• Anonyymi

Ei otsasuonet olleet pullistuneet silloinkaan. Kaikille asiakkaille pitää antaa tilaa, riitttää kun on ystävällinen kassalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Voi tehdä myös netissä. Veikkauksen rahapelit ovat:Keno, Viking lotto, Eurojackpot ym.
        Online kupongilla erittäin helppoa ja nopeaa.

Noni. Miksi mennä 10 min takia jonottamaan jos toiset asiakkaat ärsyttää.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei otsasuonet olleet pullistuneet silloinkaan. Kaikille asiakkaille pitää antaa tilaa, riitttää kun on ystävällinen kassalle.

Juuri näin. Ja käyttäytyy myös kassajonossa.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Noni. Miksi mennä 10 min takia jonottamaan jos toiset asiakkaat ärsyttää.

No, joopa joo, minulla oli sinä päivänä myös ruokaostoksia. Seuraavan kerran ajan lähimmälle Aapsille ja teen siellä ne lotot ym.

• Anonyymi kirjoitti:

No, joopa joo, minulla oli sinä päivänä myös ruokaostoksia. Seuraavan kerran ajan lähimmälle Aapsille ja teen siellä ne lotot ym.

No haloo. Ruokaostoksia nyt yleensä on kaikilla ruokakaupassa asioivilla. Pitää vaan koittaa sopeutua sillä todellaki todellaki asiakkaitamme on moneen junaan. Joten ei kannata verenpainettaan nostaa tyhjää.

• Anonyymi

Aika entinen ei palaa, palvelut toimi kirjasto auto toi kirjat, myymäläauto toi ruokaa ihmiset oli tyytyväisiä.

• Oi. Minäkin muistsn kun mummin kanssa käytiin aina myymälä-autolla. Ja maitolaiturilta haettiin maitotonkat.

• Anonyymi

KYLÄKAUPAT TAKSI ja vähä äkkiä !

• Anonyymi

Aloittaja kuulostaa ikävältä ihmiseltä. Ikävät tyypit eivät tajua, että kaikki eivät ole kuin he eivätkä toimi, kuten he tahtoisivat. Eikä tarvitsekaan.

• Anonyymi

No niin varmaan! Kuule, ihan hyvällä mielellä lähin sinne kauppaan ja tein Kenon ensin
        siitä yksinkertaisesta syystä, että Veikkauksen pelejä ei saa maksaa luotolla. ( Ei ainakaan, ios käyttää S-Visaa.) Sinä ett tunne minua, enkä minä sinua. Toinen asia, mikä voi nostattaa
        kierroksia ovat erilaiset sairaudet, ja sotkeppa vaikka mielisairaus samaan soppaan, aivan
        sama. Hyvä kevättä sinullekkin.
        Joo. kuule olen niin ikävä ihminen että palomiehet
        pukeutuvat bio hazard pukuihin, kun oon niin toksinen persoona ja poliiseilla on
        mellakka varusteet ja ensihoitajalla Covi-19 suojavarukstukset, ettei vaan Känkkä-Ränkkä
        virus leviä. Poliiseilla on valmiina tazerit ja OC:t ja rankkurilla verkko, koko kaupaunki
        on hälytystilassa ihan vaan minun vuokseni! Koska olen niin v., ikävä ihminen, naamakin oli
        minulla jo valmiina norsun v..la ja äitini sai alunnusta, koska joutuvat naamaani katselemaan. Kädet olivat minulla jo syntyessä puuskassa, mahduin juuri ja juuri ulos. Oon niin ikävä ihminen että pitäs olla jo Suomen ennätys!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niin varmaan! Kuule, ihan hyvällä mielellä lähin sinne kauppaan ja tein Kenon ensin
        siitä yksinkertaisesta syystä, että Veikkauksen pelejä ei saa maksaa luotolla. ( Ei ainakaan, ios käyttää S-Visaa.) Sinä ett tunne minua, enkä minä sinua. Toinen asia, mikä voi nostattaa
        kierroksia ovat erilaiset sairaudet, ja sotkeppa vaikka mielisairaus samaan soppaan, aivan
        pukeutuvat bio hazard pukuihin, kun oon niin toksinen persoona ja poliiseilla on
        mellakka varusteet ja ensihoitajalla Covi-19 suojavarukstukset, ettei vaan Känkkä-Ränkkä
        virus leviä. Poliiseilla on valmiina tazerit ja OC:t ja rankkurilla verkko, koko kaupaunki
        on hälytystilassa ihan vaan minun vuokseni! Koska olen niin v., ikävä ihminen, naamakin oli
        minulla jo valmiina norsun v..la ja äitini sai alunnusta, koska joutuvat naamaani katselemaan. Kädet olivat minulla jo syntyessä puuskassa, mahduin juuri ja juuri ulos. Oon niin ikävä ihminen että pitäs olla jo Suomen ennätys!

No eläpä nyt tämänkin vuoksi kiihy🤣.
        Rauha rauha.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ilimankos, näyttää synnytysahtaudessa tulleen happivajetta.

• Anonyymi

Voisihan aloittaja ehdottaa kaupanpitäjälle että laittaa veikkaus-sekä tupakanhakupisteen erikseen vaikka siihen eteisaulaan mistä tullaan ja mennään kauppaan. Samassa kohtaa voisi olla myös pullonpalautus automaatti.
      Sinne sitten myös jonotusautomaatti josta nappasee oman vuoronumeronsa.

• Anonyymi

Riittääkö henkilökunta jos kyseessä.pieni putiikki?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riittääkö henkilökunta jos kyseessä.pieni putiikki?

Oletin aloittajan käyneen aika suuressa kaupassa. S-marketit eivät taida olla niitä kaikista pienimpiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Oletin aloittajan käyneen aika suuressa kaupassa. S-marketit eivät taida olla niitä kaikista pienimpiä.

Totta. Suuremmissa kaupoissa veikkaukset on keskitetty esim asiakasoalvelutiskeillectai sitten kassoja on enemmän. Voi valita kassan, tuskin joka kassalla on hidastelija😁.

• Anonyymi

Onneks tuli muutettua tuppukylästä jo Kekkosen aikaan ._

Skånepåg

• Anonyymi

Aloittaja pitää omaa aikaansa arvokkaampana kuin jonkun toisen.

• Anonyymi

Aloittaja lienee kuitenkin jo eläkeläinen, mutta edelleenkin kokee olevansa tärkeämpi kuin muut....perustellen hetkellisesti ajankulutuksen käytöstä.

Ikävä ihminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      319
      2422
    2. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      268
      2254
    3. Veriteko Kajaanissa.

Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.
      Kajaani
      23
      1459
    4. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      51
      1377
    5. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      87
      1291
    6. Millainen ihminen linda brandt-ahde on

Hän on nyt julkisuudessa varsin eriskummallisen asian tiimoilta
      Lappeenranta
      45
      1256
    7. Oletko kaivattusi

Mielestä hyvä sängyssä🤔
      Ikävä
      102
      1236
    8. Martina makkarankuori päällä

Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      1234
    9. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      82
      1231
    10. Anna vihje jonka vain te tiedätte

Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e
      Ikävä
      90
      1194
    Aihe