Tämmönen tarina josta ehkä tulee vähän pitkä. (Päivitetty Nämä nyt siis asuu Haarajoella Järvenpäässä ja muuttivat Hyvinkäältä sinne. Hyvinkäältä saivat häädön ja oikeuden mukaisesti jäi loijumaan lisät 6 kk ja maksamattomat vuokrat tietenkin.)
Marraskuussa exä, (juu ollaan väleissä mut ei ole muuta) exä siis sai hänen kavereilta, Marika ja Timo Ikävalko millä on lapset jokatoinen viikonloppu) kysymyksen jos ne saa yöpyä muutaman päivän exän luona kunnes ne saa asunnon koska he olivat saanut häädön en kyllä tiedä miksi mutta luulisin että ei maksettu vuokraa. Kalusteet ja kaikki häipyi vuokranantajan päätöksestä ja varmaan syystäkin. Exä sanoi että sopii ja kysyi sit minulta jos voi olla minun luona niin pariskunta saa olla omassa rauhassaan ja kun lapsetkin tulee. Suostuin ja nyt siis muutama päivä muuttui muutamaksi kuukaudeksi. Ei mennyt monta päivää niin valheet ja selitykset otti vauhtia ja vauhdilla...
Noh, saivat asunnon ja soppari kirjoitettu mutta muuttopäivä kun lähestyi niin vuokranantaja oli katunut eikä halunnutkaan vuokrata niille. Suuri vale nro 1 koska en vaan usko siihen että peruu yhtäkkiä kun just mukama soppari tehty. Sain tämmösen viestin marikalta minkä tämä vuokranantaja antoi selityksenä: Sain minä keittiötä pikkasen eteenpäin, mutta tarvi tulla takaisin kotiin jatkamaan yhtä toista remppaa. Valitettavasti minä en taida uskaltaa ottaa teitä vuokralle sinne. Se luottotietojen puuttuminen ei välttämättä ole katastrofi, mutta ne teidän muualla asuvat lapset huolettaa. Varmaankin sossut on turhan kiinnostuneita teidän asumisesta. Luulen että minun olisi "turvallisempi" pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa ja ottaa siihen joku virallisesti alivuokralaiseksi. Minulla on tarkoitus laittaa se asunto 20kk:n päästä myyntiin, kunhan olen ollut kirjoilla siellä 2v. * (He useimmiten kirjoitteli viestejä ja harvemmin vastasi jos soitti niille.) Sitten sanoivat (tekstarilla) että on helmikuussa aika sossuun. Laitoin viestin että aamulla soitto sossulle että kun kerran lapsia kuviossa niin eiköhän sieltä apua saa. Jotenkin kuitenkin saivat asunnon järvenpäästä mutta vähän remppaa piti tehdä että muutto siirtyi jälleen, ja jälleen... Käytiin exän asunnolla jouluviikolla koska exän äiti oli tuomassa joululahjan. Nähtiin kaiken maailman ostoksia ja arvelin että raha nyt maistuu kun ei tartte maksaa täyttä vuokraa, heitti kyllä muutamia kymppejä exälle...
Kyllä pyysi exää pari kertaa tulla sinne saunomaan ja nukkua (omalla) sohvalla mutta ei viitsinyt koska ei ollut juomassa kun he juovat päivittäin ja itse haluaa ryhdistäytyä. Tammikuussa Marika kirjoittamassa viestiä ja ilmoitti että palaa asiaan kohta kun menossa alas pihalle koska vuokranantaja tulossa tuomaan avaimen. Meni sit melkeen viikko niin sanoi puhelimessa että saa avaimen vasta tulevana sunnuntaina 🙄 mutta remppa vielä kesken... kummatkaan ei vastaa puhelimeen ja huomasin että laittanut mulle eston facessa vaikka ei oltu fbkavereita. Kaikenlaisia selityksiä tuli miksi ei vastata... maanantai 10/2 ilmoitti että exä saa avaimen keskiviikkona, keskiviikko tuli mutta ei avain. Marika sit ehdotti että exän pitäisi hakea jäkestä mut laitoin viestin että ei exän pitäisi hakee että kyllä se kuuluu niitten palauttaa se. Voin lisätä että ne muutti ihan huitsin nevadaan ja meillä ei olisi ollut edes junaan rahaa ja niillä sentään auto. Ne muutti ja tuli selityksiä että timppa tuo avaimen kun muutenkin menoja mut ei kuulunut MITÄÄN ja ei vastattu puhelimeen. Vielä kerran menoja Hyvinkäälle ja käy siivoamassa kämpän ja tuo avaimen, mut ei kuulunut sit mitään jälleen kerran... Tuli sit viesti että laittoi avaimen ja rahaa postilaatikkoon maanantaina ja ei ole vieläkään tullut avainta. Ei vastata puhelimeen. Laitoin tämmösen viestin tänään ja niinkun näkee niin viimeinen viesti ei mennyt perille että esto myös whatsapissa. Laitoin saman tekstin timpalle ja sinne meni perille. Minulle ei paljon vastattu mutta nekin vähät mitkä tuli niin ne meni exälle. Minäkin tässä hyvänä antanut exän olla täällä ja haluan itsekin omaa rauhaa niinkun exäkin haluaa omaan kotiin. Nyt täytyy vaihtaa lukko ja se ei ole halpaa. Onko jonkinlainen nimike tämmöseen ja jos edes kannattaa tehdä rikosilmoitus?
Exä kuitenkin ollut kiltti ja antanut majoitusta ja halunnut auttaa vaan. Tässä sit kiitokset.
Nyt mennyt taas aika ja avain tuli postissa, (!) kirjekuori postilaatikkoon, mun mielestä pitäis henkilökohtaisesti jättää avain. Käytiin asunnossa ja jätetty paskasena, tv rikki, ruuveja seinillä, naarmuja seinissä, varastettu latureita, petivaatteita ja kaapit tyhjänä... hammastahnaan asti... lakanat on pesty ja on kuivaustelineessä, semmosesta pikkuasiastakin valehtelu, sängyssä paskaset lakanat. Kauheita selityksiä ja valehtelua ollut koko ajan, pienestä ja suuresta asioista. Maksetaan, maksetaan sillon ja sillon, mut siitä ei nähnytkään, uusi tv piti tulla mutta ei ole näkynyt sitäkään. Oltiin niiiin kavereita niin kauan ja siihen asti että sai oman kämpän.
Uusimaalla
Anonyymi-ap
3
480
Vastaukset
- Anonyymi
En nyt ihan ymmärtänyt. Eli kerrot tämän Järvenpää ryhmässä kun koitat varoittaa vuokranantajia näistä asukkaista?
- Anonyymi
Niin, he asuvat järvenpäässä, ja haluavat siellä asua ja kohta etsii taaaaas asuntoa....
- Anonyymi
Hmm.. okei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566319
- 491763
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381424- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48931Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384888Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865