Sinivalolasit

Ostin sinivalolasit epäillen. Mutta ne osoittautuivatkin erinomaisiksi.
Eikä maksanut paljoa.
En kiirehdi vielä kaihileikkausjonoon.
Hyvä innovaatio.

22

218

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mistä sv laseissa on kysymys. Ihan uusi ja vieras tuota.

• Sininen valo on luonnollista valoa, jota on aivan tavallisessa auringonvalossa. Altistumme kuitenkin sille enemmän kuin koskaan ennen, sillä tietokoneen, älylaitteiden ja television valo on juuri sinistä valoa.

Sinivalolasien käyttäminen auttaa silmiä rentoutumaan ja ne tuntuvat siten energisemmiltä ja vähemmän ärsyyntyneiltä.
        Sinistä valoa suodattavat lasit vähentävät myös häikäisyä ja valon heijastumia sekä auttavat silmiä keskittymään paremmin katsottavaan kohteeseen.

• Leskel70 kirjoitti:

Sininen valo on luonnollista valoa, jota on aivan tavallisessa auringonvalossa. Altistumme kuitenkin sille enemmän kuin koskaan ennen, sillä tietokoneen, älylaitteiden ja television valo on juuri sinistä valoa.

Sinivalolasien käyttäminen auttaa silmiä rentoutumaan ja ne tuntuvat siten energisemmiltä ja vähemmän ärsyyntyneiltä.
        Sinistä valoa suodattavat lasit vähentävät myös häikäisyä ja valon heijastumia sekä auttavat silmiä keskittymään paremmin katsottavaan kohteeseen.

Sinivalolasit voivat auttaa vähentämään silmien rasitusta ja väsymystä pitkäaikaisen näyttöaltistuksen aikana.

Ne voivat myös parantaa unen laatua ja helpottaa nukahtamista, jos niitä käytetään ennen nukkumaanmenoa, sillä ne vähentävät sinisen valon vaikutusta

• Anonyymi
        Leskel70 kirjoitti:

Sinivalolasit voivat auttaa vähentämään silmien rasitusta ja väsymystä pitkäaikaisen näyttöaltistuksen aikana.

Ne voivat myös parantaa unen laatua ja helpottaa nukahtamista, jos niitä käytetään ennen nukkumaanmenoa, sillä ne vähentävät sinisen valon vaikutusta

Vähennä turhien aloitusten tekemisiä niin silmäsi lepäävät ilman että olisi tarvinnut lasiakaan ostaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähennä turhien aloitusten tekemisiä niin silmäsi lepäävät ilman että olisi tarvinnut lasiakaan ostaa.

Turhista avauksista voisit kyllä syyttää niitä puupäitä jotka harrastaa kiusantekoa tukkimalla politiikkaa tämän palstan tulvilleen, vaikka poliittisille aiheille on omat sivut. Prkle.

• Anonyymi

Ostin juuri lasit.

En ottanut sinivalopinnoitetta. Syy, haluan nähdä värit oikein. Johtuu ammatista, värinäkö oltava mahdollisimman hyvä. Samasta syystä, siis ammatista johtuen en hankkinut monitehojakaan. Likinäköisenä näen ilman laseja tarkemmin lähelle.

Hassua ehkä kun olen jo loispummieläkeläinen, mutta näkökyky aina ollut itelle tärkeä.

Kaihia pukkaa toiseen silmään, ei vielä paha, mutta seurannassa. Sen kyllä huomaa jo. Onneks toinen silmä vielä ok. Leikkaus pelottaa, mutta se ei ajankohtainen aikoihin.

Ostin ekan kerran aurinkolasit vahvuuksilla. Nuorena ollut etulaseja, niistä en pitänyt. Aina likaiset, naarmuusetkin. Naarmuttivat lasienkin linssejä. Lisäks maailma näytti typerältä technocolor-elokuvalta.

Ruskeat polaroidit, autoilulaseiksi. Aina tympinyt ajaa vasten aurinkoa. Sitäpatsi aurinkoon katsoessa näkemistä haittaa lasien lisäks tuulilasi. Monta likaista ja naarmuissta lasipintaa hattaamassa näköä. Nyt siis kaks pintaa vähemmän, kuin etulasien kans.

Koittanut pikkuhiljaa totutella niihin. Muuten ok, ei häikäise ja hyvä kontrasti. Mutta maailma näyttää vanhalta techocolor-elokuvalta.

Silmälasipisnes aika hurjaa. Aina tarjouksia masku-tyyliin "kahdet yksien hinnalla". Pokat ja linssit halpoja, niissä hirmuiset katteet. Muutama suuri ketju hallitsee markkinoita, vain harvoja pikkuliikkeitä. Noh, ne ei voi kilpailla hinnalla, miten lie kannattavat, ei tietoa.

Kahdet "puoleen hintaan" lasit maksoi muuten aika paljon euroja ja lekuri tieten lisäks.

Joop, ihan hyvä käydä ajoittain silmälääkärissä. Käyn just lääkärissä, en optikolla, lääketieteellisistä syistä optikko ei saa kirjoittaa reseptiä mulle. Ihan hyväkin, silmät tutkitaan laajemmin.

Päätän silmälasikommenttini tähän.

=DW=

• Anonyymi

Mitä tekälänen pönttö autolla tekee

• Anonyymi

Miten lasit liittyvät kaihiin?

• En tiedä liittyvätkö mitenkään.
        Itselläni on vain noita tiger-tokmanni halpislaseja.
        En ole koskaan käynyt silmälääkärissä, hinta heikottaa.
        Olen ymmärtänyt, että pitää mennä silmälääkäriin, että pääsee kaihijonoon.
        Täällä ainakin on pitkät jonot.
        Nyt kun vahingossa ostin 3,5 vahvuudella sinivalolasit, näenkin niillä yllättävän hyvin.
        En mene silmälääkäriin, ennenkuin en näe mitään.

• Anonyymi
        Leskel70 kirjoitti:

En tiedä liittyvätkö mitenkään.
        Nyt kun vahingossa ostin 3,5 vahvuudella sinivalolasit, näenkin niillä yllättävän hyvin.

Jos et ole koskaan käynyt silmälääkärissä niin kuka sinulle on kaihin diaknosoinut, terveyskeskuslääkärikö ? Itse ainakin tutkituttaisin silmälääkärillä. Leikkausjonoonkaan ei pääse ilman silmälääkärissä käyntiä. Ainakaan läheiseni ei päässyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos et ole koskaan käynyt silmälääkärissä niin kuka sinulle on kaihin diaknosoinut, terveyskeskuslääkärikö ? Itse ainakin tutkituttaisin silmälääkärillä. Leikkausjonoonkaan ei pääse ilman silmälääkärissä käyntiä. Ainakaan läheiseni ei päässyt.

Niin siis tarkoitat sossuun ei pääse ilman sossututkintaa?

Kai heet saa pois edelleen rahalla ja sitähän on kun on hoitanut etukäteen rahat saa takakäteen silmät hampaat ja lonkat ... ihan valinnan mukaan

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan ole tehnyt diagnoosia. Oletan vain itse niin.
        Odotan sinne edulliseen yksityislääkäriin pääsemistä, syksyllä. Kyllä yleislääkäri voi lähetteen kirjoittaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin siis tarkoitat sossuun ei pääse ilman sossututkintaa?

Kai heet saa pois edelleen rahalla ja sitähän on kun on hoitanut etukäteen rahat saa takakäteen silmät hampaat ja lonkat ... ihan valinnan mukaan

Saisko tämän Anonyymin 11:48 sepustuksen suomeksi ja ymmärrettäväksi tekstiksi.

• Anonyymi
        Leskel70 kirjoitti:

Saisko tämän Anonyymin 11:48 sepustuksen suomeksi ja ymmärrettäväksi tekstiksi.

Tulonsiirtoja kärttäävän vaivaisen palstalaisen on alistuttava tutkintoihin siis sossusosdemin sääntöihin tutkintaan ja nöyryytykseen

Kun on tehnyt kotityöt kunnolla eli on varaa eikä tarvitse kerjätä sossulta tai miettiä edes mitä hallitus tarjoaa tai täyttää lomaketta

• Anonyymi kirjoitti:

Tulonsiirtoja kärttäävän vaivaisen palstalaisen on alistuttava tutkintoihin siis sossusosdemin sääntöihin tutkintaan ja nöyryytykseen

Kun on tehnyt kotityöt kunnolla eli on varaa eikä tarvitse kerjätä sossulta tai miettiä edes mitä hallitus tarjoaa tai täyttää lomaketta

Kuka kerjää sossulta ja mitä? En tajua mitä tarkoitat?

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Leskel70 kirjoitti:

Jos sulla on +3,5 linssit, niin olis syytä käydä silmälääkärissä.

• Anonyymi
        Leskel70 kirjoitti:

Siinä kohdassa et sitten enää osaa, pysty etkä kykene menemään, jotta mene vain aikanaan, niiin on paljon helpompaa. Sekä meneminen että homman kuntoon saattaminen.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos sulla on 3,5 linssit, niin olis syytä käydä silmälääkärissä.

Laitan tähän tilinumeroni, niin voit kuitata sinne silmälääkärimaksun.
        Kiitti etukäteen.

• Anonyymi

Hyvä kun kerroit, ystäväni kans silmäongelmissa, pitää kertoa tästä.

• Anonyymi

Ei se kaihin mihinkään parane ja surkea näkökyky sinulla taitaa olla, eli mene vain sinne jonoon, niin tajuat leikkauksen jälkeen missä sumussa olet kulkenut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1269
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1057
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      61
      1010
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      969
    5. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      933
    6. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      140
      910
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      846
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      761
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      695
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      694
    Aihe