Deuz-Fahr traktorit

DEUZ-man

Kyllä Deuz-Fahr on kestävä ja hyvä traktori!!
Minullakin vm -84 DX 4.30 on kestänyt hyvin.
Ainoastaan kytkin ja jarrut uusittu kerran ajettu on n.4000h
Olisko kellään kokemuksia Deuz-Fahr traktoreista tai puimureista?Negatiivisia tai positiivisia?

17

9859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4.70 Power

      -84 vuodesta ollu DX 80 ja yks vaihteensiirtäjä alle 1000h (valuvika) ja kytkin asetelma n 500 h kohalla. Nyt mittaris jo yli 9000h ja edellee o kova peli.
      Toiseks tuli 4.70 järeellä kourmaimella ja o ihan eri maata ku Vallut.
      Kyll ei tänne tuu Suolahen tekeleitä enää...
      Saksalainen sen olla pitää !

      • 4.70 Power

        kytkin 5000h kohalla...lumiurakoinnin ansiosta


      • Maono..1

        Joo varmaan vaan ootkos huomannu ne vain on kuitenkin enemmistönä ne suolahen tekeleet.ja niihin aina toisia verrataan.


    • Kilmet

      Deutzit on laatupelejä, soveltuvat tosi hyvin peltokäyttöön. Aikoinaan sahureilla oli joitain pikku-deutzeja (3.50 ym.) Ilmajäähdytteiset koneet jurskahteli kiinni kun pojat eivät ikinä putsailleet jäähdytyslamelleja, joka paikka kun tuppaa olemaan purussa. Sen takia Deutzia ei varmaankaan käytetä suolla, vaikka muuten ominaisuudet riittäisivät hyvin.

      • 4.70 Power

        mut kyseessä o tosin pikkulohkoiset koneet (3.syl) ja eivät siks mun mielestä sovellu ees sahan eteen.
        Kyllä noi mitä meil o käy paikallaanki sitä kylmempänä mitä enempi niille antaa "löylyä" ku flekti alkaa sit toimii kunnolla =)
        Tosin flektin saa pyörimää koko ajan ku ottaa yhen aluslaatan anturin alta pois..


    • kokemusta on

      mulla on 88- mallin dx 3.50 on kestänyt hyvin
      ja tilan kaikki ajot on tehty sillä.ajettu n.1400h uudesta asti ollu tilalla.

      • DF

        Juu meiltä löytyy 3Deutzia 88-mallinen 6.05 1600h 85-mallinen 3.90 4390h etukuormaajalla ja 84-mallinen dx80 133h takavetolöytö! Deutzit on tehty kestämään ja merkissä pysytään.


      • Doitsi
        DF kirjoitti:

        Juu meiltä löytyy 3Deutzia 88-mallinen 6.05 1600h 85-mallinen 3.90 4390h etukuormaajalla ja 84-mallinen dx80 133h takavetolöytö! Deutzit on tehty kestämään ja merkissä pysytään.

        Minulla ensimäinen Deutz -61. Kaksipyttyinen D30, Ajettiin 5600h,remontit 1, vetoakseli.Sitten D40 vm -63, ostettu käytettynä, Meiltä lähti 7300h mittarissa. Sitten D55, käytettynä ostettu, käyttö raskasta ja paljon 9000h mittarissa, vaihdettaessa uuteen D6006 ,vm-70 vieläkin aputraktorina, tunteja 4600. Sitten toiseksi käytetty D6006, joka vaihdettu -83 DX4.30. Ajettu 5600h, vaihdossa DX 4.50.Joka yhä etukuormain koneena kovassa iskussa . Yhteenkään ei ole tarvinnut suurempia remppoja tehdä. Kyllä "Roitsi" on paras!!


    • deutz

      Minulla on deutz 6006 ei lähe oikein hyvin käyntiin pakkasella 12c pakkasta. vaatii monta pitkää starttia ,ennen kuin käynnistyy .onko kellään tietoa mikä olisi vikana .öljynä on 10-30.lämpimänäkäynnistyy hyvin

      • deutz

        Hehkun näyttö lanka punoittaa kun hehkuttaa noin 2min .jan aluksi pölläyttää savua kun starttaa .ei vaan hanki lähteä käymään .saa strtata tosi pitkään monta kertaa.koneella on ajettu 6000h eikä kuluta öljyä .kiitos tieroista deutzi 6006 mies


      • Kaksi minuuttia on liian pitkä aika. Tulppia palanut, kierukka väärä suhteessa tulppiin. Kosketushäiriöitä
        Onko tehty mitään tulpille hehkun merkkikierukalle virtalukolle.
        Onko sitä yleismittaria.??


    • Hei
      Voitko katsoa moottorin tyyppikilvestä mikä on moottorin tyyppi.
      Deutzin kyseessä ollen tarvitaan aina myös moottorin sarjanumero

      • Konedatasta näyttää että siinä on ilmajäähdytteinen Deutz F4L 912 moottori
        Hehkutulpat/hehkun etuvastus on epäilyksenalainen numero 1
        Miten kauan kestää hehkuttaa ennen kuin hehkun etuvastus on reilusti punainen.
        Onko käytössä sähköistä yleismittaria. Voin neuvoa miten hehkut tutkitaan jos on mittari.
        Ruiskutuspumppu on Bosch A tyyppi RSV säätimellä jossa on automaattinen kylmäkäynnistys annos kun hieman painaa kaasua startatessa. Pöläyttääkö hetken savua kun lämpimänä ja yleensä kun käynnistyy


    • Diplomi_sontonomi

      Puimurina pellolla surkean hidas ja painavakin. Parempiakin vaihtoehtoja Suomen pelloille löytyy.

      • jfjfhjfhhjfdg

        Moneen hommaan passeli paitsi äestys ja kyntökin keväisin kun nostaa äkkiä lämpöjä ja leipoo kiinni.Talvella taas ykköspytty ottaa kipeää jollei hyvät öljyt.
        Hervottomat varaosahinnat sitten jo ikääntyneenä ja lämppärin kanssa taistelut vaihtanut jo lämpimämpään pukeutumiseen.Myös näkyvyys huono etukuormaajalla ja kaveri pitää olla pahoissa paikoissa.


    • deutz

      Kiitos senioriasentajalle vinkeistä.kun kevät lähestyy ja ilmat läpiää ja valostuu ,niin alan tutkia niitä sanomiasi vikoja, deutz on nyt maaseudulla suulissa vartoomassa kevättä, palataan asiaan keväällä kiitokset vielä hyvistä vinkeistä

    • deeeuts

      Deuz dx 92 oli metsä ajossa ja metsäteiden linkouksessa perässä oli järeä kyläsepän tekemä lapiolinko ropsipuut kevyesti läpi ei vaurioita kytkin kesti 5500 tuntia hyvä kone.Kopin lämmitys oli tehoton mutta eberi autto siinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe