Youtuben ikärajat

Anonyymi-ap

Youtubeen, kun lataat videon, niin täytyy laittaa onko video tehty lapsille vai ei,
Miksiköhän siinä on valittava vielä kaksi kohtaa, jos on valinut, ettei video ole lapsille tarkoitettu, eikö sen automaattisesti pitäisi olla, ettei sitä alle 18 vuotialle näytetä.
-Älä rajoita videota vain yli 18 vuotiaille
-Rajoita video yli 18 vuotiaille.

Youtube voi kuitenkin poistaa kanavan, jos siellä on K-18 videoita, joka ei ole rajoitettu yli 18 vuotiaille.
Esim. GTA5 peli on kielletty alle 18 vuotiaille, joten myös siitä tehdyt pelivideot on kielletty alle 18 vuotiailta, koska pelikin on.
K-18 kielletyt videon näkyy vain kirjautuneille käytäjille.

Kuitenkin GTA5 pelivideoita näkee youtubessa, vaikkei ole kirjautunut youtubeen
eli lapsetkin pääsee katsomaan K-18 pelin sisältöä, kun videon lataaja ei ole merkinnyt vidoeta vain yli 18 vuotialle.
Erikoista vaan, että musiikin osalta youtubessa on tiukka valvonta, youtube lähetti käyttäjälle varoituksen kopiosuojatun musiikin käytöstä videolla, kun tautalla kuului linnunlaulua.
Erikoista, jos videoiden osalta ei ole yhtä tiukkaa valvontaa.

Muutaman GTA 5 pelivideon olen laittanut, muttei niille ole tulut katsojia, vaikka muille pelivideoille on, joissa ei ole merkintää rajoitettu yli 18 vuotiaille.
Sen myöskin huomasin, että esim. sosialblade sivustolla ei enää ole näkynyt videoiden katsojamäärät niiden päivien jälkeen, kun GTA5 videoita latasin, jotka oli rajoitettu vain yli 18 vuotiaille, vaikka muitakin pelivioita latasin, joissa ei ole vidoeta rajoitettu vain yli 18 vuotiaille.

1

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

raamatusta löytyy kaikki vastaukset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      168
      2877
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2486
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2189
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1796
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      101
      1758
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1611
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      92
      1373
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      212
      1121
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1110
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1059
    Aihe