Näyttö välkkyi

Anonyymi-ap

Käyttöjärjestelmä on ubuntu mate, asennettu vähän aikaa sitten. Ennen kirjautumista taisi näkyä jokin "codec problem" teksti. Jo silloin kun kokeilin ja en ollut vielä asentanut taisi olla graafinen viesti jossa luki "codec problem".

Kun olin kirjautunut järjestelmään, näyttö välkkyi niin että meni mustaksi ja takaisin monta kertaa. Ei tehnyt näin eilen. Mikä voisi olla vikana?

7

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aloittaja täällä. Voisko johtua siitä kun kannettavassa taitaa olla nvidia?

• Anonyymi

Tuskin. Luultavasti näyttösi on rikkoutunut tai olet asettanut sen sellaiseen tilaan, mitä ei pystytä näyttämään.
        Ja muuten: Tuo mainitsemasi ei ole välkkymistä vaan vilkkumista. Välkkyminen on sitä, kun virkistystaajuus on liian pieni ja sen näkee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin. Luultavasti näyttösi on rikkoutunut tai olet asettanut sen sellaiseen tilaan, mitä ei pystytä näyttämään.
        Ja muuten: Tuo mainitsemasi ei ole välkkymistä vaan vilkkumista. Välkkyminen on sitä, kun virkistystaajuus on liian pieni ja sen näkee.

Windowsissa ei koskaan välkkynyt noin. Yhdessä yössä mennyt rikki? En usko. Olen huomannut tuollaisen asenteen joissakin linux käyttäjissä ettei linuxissa ole koskaan mitään vikaa ja se vika on aina käyttäjän koneessa.

Vilkkua on sen synonyymi.

https://www.suomisanakirja.fi/välkkyä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Windowsissa ei koskaan välkkynyt noin. Yhdessä yössä mennyt rikki? En usko. Olen huomannut tuollaisen asenteen joissakin linux käyttäjissä ettei linuxissa ole koskaan mitään vikaa ja se vika on aina käyttäjän koneessa.

Vilkkua on sen synonyymi.

https://www.suomisanakirja.fi/välkkyä

No kokeilepa asentaa windows ja kerro sitten, kun saat saman tuloksen siellä, onko näytönohjaimesi hajalla? Juuri noin ne hajoaa - se, että syyttää nvidiaa asiasta ei auta. Sehän on vähän sama kuin kunnianloukkaus.
        Eli joko olet itse jotain kämmännyt tai sitten se on rikki!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kokeilepa asentaa windows ja kerro sitten, kun saat saman tuloksen siellä, onko näytönohjaimesi hajalla? Juuri noin ne hajoaa - se, että syyttää nvidiaa asiasta ei auta. Sehän on vähän sama kuin kunnianloukkaus.
        Eli joko olet itse jotain kämmännyt tai sitten se on rikki!

Mitä juuri noin ne hajoaa? Järjetön vastaus.

• Anonyymi

Tarkistin kernel/src-ajureista lähdekoodista ja "codec problem" tekstiä sieltä ei löytynyt. Nyt pitäisi sitten katsoa kernelin lokista, mikä on oikea virheilmoitus?
      $ dmesg
      -voi auttaa
      tai
      $ cat /var/log/syslog
      -tuohon voi lisätä .0, .1, .2 jne. jos haluaa aikaisempia bootteja
      tai vielä vanhempia:
      $ cat /var/log/syslog.6.gz | gunzip
      Bootti-vaiheen virheilmoitukset löytyvät taas:
      $ cat /var/log/boot.log.1
      Jos taas X11 ei käynnisty:
      $ cat /var/log/Xorg.0.log

Voi kannattaa myös vilkaista kern.log tiedostoon samassa paikassa.
      Ai niin - jos kyseessä on nvidia-ajuri, niin oikea paikka kysyä apua on nvidialta, koska lähdekoodia ei ole saatavilla. Vaihtoehto on käyttää nouveau-ajuria.

• Anonyymi

No sana codec siinä oli. Se hävisi ennen kuin ehdin kirjoittaa tai ottaa kuvan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2196
    2. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      97
      1443
    3. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      342
      1436
    4. 171
      1308
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1081
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      978
    7. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      950
    8. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      939
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      27
      872
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      849
    Aihe