Näyttö välkkyi

Anonyymi-ap

Käyttöjärjestelmä on ubuntu mate, asennettu vähän aikaa sitten. Ennen kirjautumista taisi näkyä jokin "codec problem" teksti. Jo silloin kun kokeilin ja en ollut vielä asentanut taisi olla graafinen viesti jossa luki "codec problem".

Kun olin kirjautunut järjestelmään, näyttö välkkyi niin että meni mustaksi ja takaisin monta kertaa. Ei tehnyt näin eilen. Mikä voisi olla vikana?

7

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aloittaja täällä. Voisko johtua siitä kun kannettavassa taitaa olla nvidia?

• Anonyymi

Tuskin. Luultavasti näyttösi on rikkoutunut tai olet asettanut sen sellaiseen tilaan, mitä ei pystytä näyttämään.
        Ja muuten: Tuo mainitsemasi ei ole välkkymistä vaan vilkkumista. Välkkyminen on sitä, kun virkistystaajuus on liian pieni ja sen näkee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin. Luultavasti näyttösi on rikkoutunut tai olet asettanut sen sellaiseen tilaan, mitä ei pystytä näyttämään.
        Ja muuten: Tuo mainitsemasi ei ole välkkymistä vaan vilkkumista. Välkkyminen on sitä, kun virkistystaajuus on liian pieni ja sen näkee.

Windowsissa ei koskaan välkkynyt noin. Yhdessä yössä mennyt rikki? En usko. Olen huomannut tuollaisen asenteen joissakin linux käyttäjissä ettei linuxissa ole koskaan mitään vikaa ja se vika on aina käyttäjän koneessa.

Vilkkua on sen synonyymi.

https://www.suomisanakirja.fi/välkkyä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Windowsissa ei koskaan välkkynyt noin. Yhdessä yössä mennyt rikki? En usko. Olen huomannut tuollaisen asenteen joissakin linux käyttäjissä ettei linuxissa ole koskaan mitään vikaa ja se vika on aina käyttäjän koneessa.

Vilkkua on sen synonyymi.

https://www.suomisanakirja.fi/välkkyä

No kokeilepa asentaa windows ja kerro sitten, kun saat saman tuloksen siellä, onko näytönohjaimesi hajalla? Juuri noin ne hajoaa - se, että syyttää nvidiaa asiasta ei auta. Sehän on vähän sama kuin kunnianloukkaus.
        Eli joko olet itse jotain kämmännyt tai sitten se on rikki!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kokeilepa asentaa windows ja kerro sitten, kun saat saman tuloksen siellä, onko näytönohjaimesi hajalla? Juuri noin ne hajoaa - se, että syyttää nvidiaa asiasta ei auta. Sehän on vähän sama kuin kunnianloukkaus.
        Eli joko olet itse jotain kämmännyt tai sitten se on rikki!

Mitä juuri noin ne hajoaa? Järjetön vastaus.

• Anonyymi

Tarkistin kernel/src-ajureista lähdekoodista ja "codec problem" tekstiä sieltä ei löytynyt. Nyt pitäisi sitten katsoa kernelin lokista, mikä on oikea virheilmoitus?
      $ dmesg
      -voi auttaa
      tai
      $ cat /var/log/syslog
      -tuohon voi lisätä .0, .1, .2 jne. jos haluaa aikaisempia bootteja
      tai vielä vanhempia:
      $ cat /var/log/syslog.6.gz | gunzip
      Bootti-vaiheen virheilmoitukset löytyvät taas:
      $ cat /var/log/boot.log.1
      Jos taas X11 ei käynnisty:
      $ cat /var/log/Xorg.0.log

Voi kannattaa myös vilkaista kern.log tiedostoon samassa paikassa.
      Ai niin - jos kyseessä on nvidia-ajuri, niin oikea paikka kysyä apua on nvidialta, koska lähdekoodia ei ole saatavilla. Vaihtoehto on käyttää nouveau-ajuria.

• Anonyymi

No sana codec siinä oli. Se hävisi ennen kuin ehdin kirjoittaa tai ottaa kuvan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      111
      1229
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      258
      977
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe