Kotijumppaa Sofian kanssa

Anonyymi-ap

Jumpaatteko näin aamuisin Sofian kanssa.
Minä en vaikka kyllä pitäisi. Pitäisi ainakin kunnolla venytellä. Tulee parempi olo.
Venytellä voi istuenkin jos on vaikea pysyä pystyssä.
Kivaa päivää kaikille🥰🧘🤸

11

227

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi Sofian kanssa? Minä jumppaan ja venyttelen yksin.

• Anonyymi

😃no sehän on hyvä.
        Sofialta saa vinkkejä ja kannustusta ja yhdessä on aina hauskempaa.😅🤸

• Anonyymi

Ei innosta kotijumppa. Tehotakseen eivät puitteet riitä.
      Ainoa apuväline ovat 47 askelmaa. Asuntomme on hissittömän talon ylimmässä kerroksessa. Varsinkin salilla levytangolla tehdyn kyykky- tai maastavetotreenin jälkeen on mukava antaa loppuverryttelyn kaltainen silaus nousemalla rauhallisesti portaat kaksi kerrallaan ilman alemman jalan ponnistusta.

• Jumppaan, mutta ilman Sofiaa. Katselen samalla youtubesta omaa musiikkimixiä, shakiraa, gypsy kingsejä, lloronaa, una notte a Napoli jne.....ja teen niveljumpan ja vähän lihastreeniä sen päälle. Kaikenkaikkiaan 25-30 minuuttia ja veri kiertää paremmin, nivelet letkeämpiä ja ajatukset selkeämpiä.

• Anonyymi

Minkä ikäinen sinä mahdat olla ? Minun luuni ja niveleni ei kestä enää jumppaa.
        Korkeintaan tai-ji tyyppistä liikettä voisin tehdä, mutta sekin on vaikeaa, kun en
        pysy tasapainossa. Harrastin liikuntaa niin kauan kun pystyin.

• Anonyymi kirjoitti:

Minkä ikäinen sinä mahdat olla ? Minun luuni ja niveleni ei kestä enää jumppaa.
        Korkeintaan tai-ji tyyppistä liikettä voisin tehdä, mutta sekin on vaikeaa, kun en
        pysy tasapainossa. Harrastin liikuntaa niin kauan kun pystyin.

Olen täyttänyt juuri 77. Tasapainoa treenaan myös niveljumpan ohella, koska se ei ole enää sitä mitä nuorempana. Kunhan säät vähän paranevat, alan vuorottelemaan puolentunnin kävelylenkkejä ulkona jumpan kanssa. Joutsenet ovat tulleet joelle ja mieleni tekee rantaan. Jos lonkkaa alkaa kolottmaan otan mieheni käsipuolesta tukea ja pysähdelläkin voi, ottaa kuvia ja istahtaa hetkeksi auringonpaisteeseen laiturin viereen penkille.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Olen täyttänyt juuri 77. Tasapainoa treenaan myös niveljumpan ohella, koska se ei ole enää sitä mitä nuorempana. Kunhan säät vähän paranevat, alan vuorottelemaan puolentunnin kävelylenkkejä ulkona jumpan kanssa. Joutsenet ovat tulleet joelle ja mieleni tekee rantaan. Jos lonkkaa alkaa kolottmaan otan mieheni käsipuolesta tukea ja pysähdelläkin voi, ottaa kuvia ja istahtaa hetkeksi auringonpaisteeseen laiturin viereen penkille.

Puolen tunnin lenkki pysähdellen ja välillä leväten kertoo kyllä huonosta kunnosta ja kivut nivelrikosta lonkassa. Se ei jumpalla psrane vaikka olis sinfoniat soimassa vaan tekonivel pitää laittaa leikkauksessa.

• Anonyymi kirjoitti:

Puolen tunnin lenkki pysähdellen ja välillä leväten kertoo kyllä huonosta kunnosta ja kivut nivelrikosta lonkassa. Se ei jumpalla psrane vaikka olis sinfoniat soimassa vaan tekonivel pitää laittaa leikkauksessa.

Joopa, ei minulla ole kunnossa mitään hurraamista, mutta yritän pitää kroppaani vielä siinä kunnossa että pääsen liikkumaan . Nivelrikon alkua vasemmassa lonkassa on kuvattu ja kyllähän se ajanmittaan tulee leikattavaksi.

• Kyllähän mukava seura kannustaa liikunnassa, porukalla on rattoisampaa. Monesta jumppa- ja varsinkin tanssiliikuntaryhmästä olen saanut ystäviäkin ja toisaalta ystävät innostaneet niihin liittymään. . Musiikki siivittää, rytmit vievät mukanaan, siksipä zumba ja sittemmin lavis tulivat omiksi lajeiksi. Vesijumppa on kuitenkin pitkäaikaisin, nytkin vielä viikottainen virkistys. Se ei rasita niveliä, vesi on hellä elementti.

Lihasvoimaa pitäisi tällä iällä treenata, mutta kuntosali ei houkuta. Pieniä puntteja nostelen, niillä on paikka lankakorissa sohvan vieressä. Luonnossa kävely on mieluisaa, vaihteleva maasto antaa haastettakin. Kävelysauvat on turvana ja tehostajana. Matkan pituus eikä vauhti ole niin tärkeä, raikas ilma ja luontoyhteys on.

• Anonyymi

Vesijumpassa kävin minäkin mutta kyllästyin kun porukkaa oli liian paljon oli ahdasta.
        Eikä ohjaajat olleet oikein hyviä. Kerran oli nuori opiskelija poika hän oli todella hyvä vetäjä.

• Pieniä puntteja minäkin nostelen ja jos joskus tulee taukoja niin huomaa heti miten lihasvoima on huonontunut, se tapahtuu todella nopeasti.
      Kesällä kävelenmetsäpolulla Uplannin vaellusreittiä joen rantaa, mutta nyt talvella olen enemmän sisällä.
      Tekonivelen operoiminen vasempaan lonkkaan tulee varmasti ajankohtaiseksi kohta, mutta sinnittelen vielä toistaiseksi, olen vähän säikähtänyt korppiksen hankalasta leikkauksesta parantumisesta.
      Fysioterapeutti on määrännyt liikkeitä joita pitäisi tehdä että lihakset nivelten ympärillä vahvistuisivat, kuulemma auttaa kipuihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2308
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      131
      1578
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      152
      1573
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      63
      1254
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      1251
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      12
      1144
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      226
      985
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      156
      926
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      833
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      829
    Aihe