Kotijumppaa Sofian kanssa

Anonyymi-ap

Jumpaatteko näin aamuisin Sofian kanssa.
Minä en vaikka kyllä pitäisi. Pitäisi ainakin kunnolla venytellä. Tulee parempi olo.
Venytellä voi istuenkin jos on vaikea pysyä pystyssä.
Kivaa päivää kaikille🥰🧘🤸

12

607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi Sofian kanssa? Minä jumppaan ja venyttelen yksin.

      • Anonyymi

        😃no sehän on hyvä.
        Sofialta saa vinkkejä ja kannustusta ja yhdessä on aina hauskempaa.😅🤸


    • Anonyymi

      Ei innosta kotijumppa. Tehotakseen eivät puitteet riitä.
      Ainoa apuväline ovat 47 askelmaa. Asuntomme on hissittömän talon ylimmässä kerroksessa. Varsinkin salilla levytangolla tehdyn kyykky- tai maastavetotreenin jälkeen on mukava antaa loppuverryttelyn kaltainen silaus nousemalla rauhallisesti portaat kaksi kerrallaan ilman alemman jalan ponnistusta.

    • Jumppaan, mutta ilman Sofiaa. Katselen samalla youtubesta omaa musiikkimixiä, shakiraa, gypsy kingsejä, lloronaa, una notte a Napoli jne.....ja teen niveljumpan ja vähän lihastreeniä sen päälle. Kaikenkaikkiaan 25-30 minuuttia ja veri kiertää paremmin, nivelet letkeämpiä ja ajatukset selkeämpiä.

      • Anonyymi

        Minkä ikäinen sinä mahdat olla ? Minun luuni ja niveleni ei kestä enää jumppaa.
        Korkeintaan tai-ji tyyppistä liikettä voisin tehdä, mutta sekin on vaikeaa, kun en
        pysy tasapainossa. Harrastin liikuntaa niin kauan kun pystyin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäinen sinä mahdat olla ? Minun luuni ja niveleni ei kestä enää jumppaa.
        Korkeintaan tai-ji tyyppistä liikettä voisin tehdä, mutta sekin on vaikeaa, kun en
        pysy tasapainossa. Harrastin liikuntaa niin kauan kun pystyin.

        Olen täyttänyt juuri 77. Tasapainoa treenaan myös niveljumpan ohella, koska se ei ole enää sitä mitä nuorempana. Kunhan säät vähän paranevat, alan vuorottelemaan puolentunnin kävelylenkkejä ulkona jumpan kanssa. Joutsenet ovat tulleet joelle ja mieleni tekee rantaan. Jos lonkkaa alkaa kolottmaan otan mieheni käsipuolesta tukea ja pysähdelläkin voi, ottaa kuvia ja istahtaa hetkeksi auringonpaisteeseen laiturin viereen penkille.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen täyttänyt juuri 77. Tasapainoa treenaan myös niveljumpan ohella, koska se ei ole enää sitä mitä nuorempana. Kunhan säät vähän paranevat, alan vuorottelemaan puolentunnin kävelylenkkejä ulkona jumpan kanssa. Joutsenet ovat tulleet joelle ja mieleni tekee rantaan. Jos lonkkaa alkaa kolottmaan otan mieheni käsipuolesta tukea ja pysähdelläkin voi, ottaa kuvia ja istahtaa hetkeksi auringonpaisteeseen laiturin viereen penkille.

        Puolen tunnin lenkki pysähdellen ja välillä leväten kertoo kyllä huonosta kunnosta ja kivut nivelrikosta lonkassa. Se ei jumpalla psrane vaikka olis sinfoniat soimassa vaan tekonivel pitää laittaa leikkauksessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puolen tunnin lenkki pysähdellen ja välillä leväten kertoo kyllä huonosta kunnosta ja kivut nivelrikosta lonkassa. Se ei jumpalla psrane vaikka olis sinfoniat soimassa vaan tekonivel pitää laittaa leikkauksessa.

        Joopa, ei minulla ole kunnossa mitään hurraamista, mutta yritän pitää kroppaani vielä siinä kunnossa että pääsen liikkumaan . Nivelrikon alkua vasemmassa lonkassa on kuvattu ja kyllähän se ajanmittaan tulee leikattavaksi.


    • Kyllähän mukava seura kannustaa liikunnassa, porukalla on rattoisampaa. Monesta jumppa- ja varsinkin tanssiliikuntaryhmästä olen saanut ystäviäkin ja toisaalta ystävät innostaneet niihin liittymään. . Musiikki siivittää, rytmit vievät mukanaan, siksipä zumba ja sittemmin lavis tulivat omiksi lajeiksi. Vesijumppa on kuitenkin pitkäaikaisin, nytkin vielä viikottainen virkistys. Se ei rasita niveliä, vesi on hellä elementti.

      Lihasvoimaa pitäisi tällä iällä treenata, mutta kuntosali ei houkuta. Pieniä puntteja nostelen, niillä on paikka lankakorissa sohvan vieressä. Luonnossa kävely on mieluisaa, vaihteleva maasto antaa haastettakin. Kävelysauvat on turvana ja tehostajana. Matkan pituus eikä vauhti ole niin tärkeä, raikas ilma ja luontoyhteys on.

      • Anonyymi

        Vesijumpassa kävin minäkin mutta kyllästyin kun porukkaa oli liian paljon oli ahdasta.
        Eikä ohjaajat olleet oikein hyviä. Kerran oli nuori opiskelija poika hän oli todella hyvä vetäjä.


    • Pieniä puntteja minäkin nostelen ja jos joskus tulee taukoja niin huomaa heti miten lihasvoima on huonontunut, se tapahtuu todella nopeasti.
      Kesällä kävelenmetsäpolulla Uplannin vaellusreittiä joen rantaa, mutta nyt talvella olen enemmän sisällä.
      Tekonivelen operoiminen vasempaan lonkkaan tulee varmasti ajankohtaiseksi kohta, mutta sinnittelen vielä toistaiseksi, olen vähän säikähtänyt korppiksen hankalasta leikkauksesta parantumisesta.
      Fysioterapeutti on määrännyt liikkeitä joita pitäisi tehdä että lihakset nivelten ympärillä vahvistuisivat, kuulemma auttaa kipuihin.

    • Anonyymi00008

      Olen tehnyt vuosia Sofian kotijumppaa. Parasta liikuntaa ikinä. Kaikki kehon osa-alueet käydään läpi. Sofian kotijumpasta tulee viikottain yhteensä 2 tuntia ja 20 minuuttia.
      Ohjelma on suunnattu kaiken kuntoisille. Käykääpä kokeilemASSA!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe