Käyttänyt vuosia ubs-tikkuja . Olen unohtanut kuinka tallennetaan tiedostoja cd.levylle? Ja millä ohjelmalla? Voisko joku viisaampi auttaa? Kiitos jo etukäteen!
Cd-tallentaminen
6
218
Vastaukset
- Anonyymi
Minä käytän Linuxeissa graafista K3b-ohjelmaa, on monipuolinen ja vastaa Windowspuolen Nero-polttosoftaa.
- Anonyymi
Itse lähinnä käytän Braseroa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse lähinnä käytän Braseroa?
Etkö ole siitä varma?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ole siitä varma?
Olen:) Harvemmin tulee poltettua CD-levyjä yleensä DVD-levyjä silloin kun yleensä poltan mitään? Eikö onnistu myöskin dd-komennolla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen:) Harvemmin tulee poltettua CD-levyjä yleensä DVD-levyjä silloin kun yleensä poltan mitään? Eikö onnistu myöskin dd-komennolla?
Vielä lisäyksenä asema on ulkoinen asema jossa Blu-ray:)
- Anonyymi
ISO-imagen luominen
-------------------
$ mkisofs -joliet -joliet-long -translation-table -rock -o isofile.iso dir/
-ääkköset voi joutua korvaamaan (tai vaihtoehtoisesti määritellä koti-koodaus
?)
-antaa kyllä virheen
ISO-imagen poltto CD/DVD:lle
----------------------------
Use growisofs to write a pre-mastered ISO-image to a DVD:
$ growisofs -dvd-compat -speed=4 -Z /dev/dvd=image.iso
^
-yhtäsuuruusmerkki tiedoston edessä tarkoittaa, että
kirjoitettavana on valmis image, eikä imagea tarvitse tehdä!
-siis jos poltat image.iso:n ilman yhtäsuuruusmerkkiä, saat
cd-levyn, jossa on em. tiedostona sisällä ;)
eg.
$ growisofs -dvd-compat -speed=4 -Z /dev/dvdrw=ubuntu-mate-16.04.2-desktop-i386.
iso
From http://howto-pages.org/cdwriting/05.php:
-with symbolic links, read flag set for all files, ownership to "root:root"
$ mkisofs -J -r -f -o /root/pictures.iso /home/user/pictures
$ cdrecord -scanbus
$ cdrecord dev=0,0,0 speed=8 fs=4MB -eject -fix isofile.iso
-fix -eject fs speed => ei pakollisia kai..
-muista asentaa dvd-rw-tools ja libdvd-pkg, joka asentaa
ja kääntää salauskirjaston libdvdcss.. myös polttaminen voi
tarvita tätä(vaikka tekisit data-levyä)!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2609077IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3126299Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?661380Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61311- 1091111
Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.791005Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut61889Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin43788MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk311708Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23696