Lisää hoitajia

Anonyymi-ap

Huhujen mukaan Honkalinnaan olisi tulossa taas uusia hoitajia Filippiineiltä.
Ja se kielitaito, nykyisilläkin on niin kirjavaa, pelottaa mummujen ja pappojen puolesta. Hoitovirheitä, väärin ymmärtämistä?
Pelkkä aurinkoinen hymy ei riitä.
Kotimaisia
hoitajia valmistuu suoraan työttömiksi. Miksi näin? Miksi syntyperäinen hoitaja ei kelpaa hyvinvointialueelle?

25

1200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei kelpaa ei.
      No toisaalta Aasiasta saa koulutettuja hyvin työhön sitoutuvia nuoria ihmisiä jotka jo kulttuurin puolesta ovat hyviä vanhuksien hoitajia.
      Kielitaito ei nykyään ongelma koska englannin kielellä asiat voidaan hoitaa .
      Vain keskinäinen kommunikointi on jonkin aikaa ongelma potilaiden kanssa mutta itse hoitajat saavat kyllä hoito-ohjeet englanniksi.

• Anonyymi

Ja katsos, kun ei oo kohta koululaisia, tähän tuppukylään ei synny enää uusia kuhmolaisia kuten ennen, niin sitte otetaan lapsiperheitä, vaikka filippiiniläisiä.... Ku on uusi hieno koulukin vielä, ja uutta on tulossa pressun alla...

• Anonyymi

Ulkomaiset tekee töitä, Suomi hoitsu lakkoilee.

• Anonyymi

Ei voi lakkoilla kun suojatyö laki tehtiin.

• Anonyymi

Puhuttava selkeästi, suomalainen valittaa ja vaikeroi, jopa kiukuttelee ja tiuskii, iloa tarvii vanhus elämän loppuvuosina, toivottavasti eivät alistu paljasjalkalaisten käskyihin, vaan kuuntelevat vanhusta ja lohduttavat ja auttavat hädän hetkellä

• Anonyymi

Mummu tuumas,että paskattaa,hoitaja ymmärs et pakottaa ja haki Buranaa

• Anonyymi

"Pasko vaippaas", sanoo suomalainen.

• Anonyymi

Saavat kuhmolais miehet uusia naisia kun kuhmolais naiset karkaavat maailmalle ja sisäsiittoisuus pienenee.

• Anonyymi

Hyvä pyllyisiä hoitsuja 😋

• Anonyymi

Ne on suurimmalta osaltaa ahkeria ja tekee töitä mielellään, Philippiineillä. Ei valiteta jos ei oo 20 minuutin kahvitaukoa, vaan vain 15 min tauko. Seuraava sukupolvi sitten heidän perheissä puhuu suomea, kun on täällä ollut lapsuudesta asti. Kyllä työhalusia ihmisä tarvitaan, siitä syntyy vaurautta pitäjään.

• Anonyymi

Ou jeah Kuhmossa kansainvälistä meininkiä

• Anonyymi

Muistisairaan kaa on se ja sama vaikka kielenä olisi siansaksa mitään käytännön merkitystä ole

• Anonyymi

Muistisairaalle on ehdottoman tärkeää oma kieli ja omat tutut hoitajat. Surullista, jos et tätä ymmärrä nyt. Ehkäpä sitten, kun omat vanhempasi ovat muistisairaita ja elävät siellä jossain lapsuudessaan/nuoruudessaan tai muuttuu ennen niin mukava äiti/isä väkivaltaiseksi. Kannattaa ihan oikeasti ottaa asioista selvää. Toki tähän päivään kuuluu työntää ne omat laitoksiin, poissa silmistä, poissa mielistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistisairaalle on ehdottoman tärkeää oma kieli ja omat tutut hoitajat. Surullista, jos et tätä ymmärrä nyt. Ehkäpä sitten, kun omat vanhempasi ovat muistisairaita ja elävät siellä jossain lapsuudessaan/nuoruudessaan tai muuttuu ennen niin mukava äiti/isä väkivaltaiseksi. Kannattaa ihan oikeasti ottaa asioista selvää. Toki tähän päivään kuuluu työntää ne omat laitoksiin, poissa silmistä, poissa mielistä.

Totta puhut tietämättömät pitäköön turpansa kiinni olen muistisairaan omaishoitaja kokemusta on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta puhut tietämättömät pitäköön turpansa kiinni olen muistisairaan omaishoitaja kokemusta on

sama se mitä niille puhhuu ku potilas ite ennää ossoo määkiä

• Anonyymi

Ootko töissä honkalinnassa kun näytät tietävän asian. Mielestäni filippiiniläiset ovat paljon ystävällisempiä kuin nykyiset hoitajat honkalinnassa. Hyvän hoidon ovat antaneet. Oppia ikä kaikki. Pitäisi honkalinnan hoitajat laittaa käytöstapa kouluun niin oppisivat vähän aikuisten tapoja !

• Anonyymi

Taidat itse olla jotenkin kytköksissä Honkalinnaan?

• Anonyymi

Sitä ne on, harmi vain sen kielitaidon kanssa.
        Ei suomalainenkaan pääse maailmalle töihin, jos ei osaa edes auttavadti kieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat itse olla jotenkin kytköksissä Honkalinnaan?

En ole.

• Anonyymi

Hei, ne oppii sanomaan "moi" muutamassa kuukaudessa. Sehän riittää, eikö?
      On noissa filippiiniläisissä yksi hyvä puoli, ne kuitenkin välittää vanhuksista enemmän, koskettavatkin ja silittävät. Ne ei näytä elämäänsä kyllästyneiltä, kuten suomalaiset kanssaduunarit.
      Vanhukset kyllä haluaa jutella. Olen nyt sitä mieltä, että kaikkien vanhusten on opiskeltava filippiinien kieltä, että löytyisi se jutun juuri.

• Anonyymi

Ainakin Oulussa puhuvat aika hyvin suomea.
        Nopeita oppimaan,,alle vuodessa juttua riittää vaikka virheitä tulee mutta kyllä äidinkielenään puhuva ymmärtää mitä juttelevat.

• Anonyymi

Filippiinit hoitsuilla hyvä kielitaito 😋

• Anonyymi

Ihan oikein.
      Maahanmuuttajia hoitajia tarvitaan se on ihan selvä asia ja kun tiedossa on kaikkien n, 40000 henkilön tarve / vuosi muihinkin töihin, että yhteiskunta pyörii.
      Tällä vuosikymmenellä Sote alueilta eläköityy valtavasti hoitajia ja väestön ikääntyessä tarve vain kasvaa joka vuosi.

• Anonyymi

Thai-hierontaa ei taida Kuhmossa olla?

• Anonyymi

Honkalinnassa on useita paikallisia hoitajia jotka pitäisi laittaa käytöskouluun.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."

Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu
      Suomalaiset julkkikset
      116
      3697
    2. Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...

...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä
      Maailman menoa
      572
      3186
    3. Eräälle joka luulee itsestään liikoja

Pysy kaukana nainen. Palaa todellisuuteen.
      Ikävä
      96
      1921
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."

Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1403
    5. Vaikka pidät minua

Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on
      Ikävä
      50
      1396
    6. Nainen, tilanne on nyt tämä

että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä
      Ikävä
      82
      1384
    7. Sielusi on kaunis, nainen samoin

Kaunis sielu, oot 😍
      Ikävä
      102
      1186
    8. Pandatalo

Pandatalo myyty. 👍👍👏👏
      Ähtäri
      44
      1133
    9. Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan

Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal
      Maailman menoa
      125
      1132
    10. Jos jotain saisit muuttaa kaivatussa

niin mitä muuttaisit?
      Ikävä
      90
      1109
    Aihe