kani ja koira?

miten tulee toimeen?

Nii, miten kani ja koira tulee toimeen? Minulla on kani ja saan ihan pian koiran pennun. mitenkäs näitä kannattaisi alkaa tutustuttaa toisiinsa?

5

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Cotoni"

      Minäpä taidan jättää tämän vähän paremmille asian tuntijoille..

    • href

      Miksi ihmeessä niiden pitäisi tulla toimeen? Eiköhän se ole parempi pitää kani turvallisesti häkissään ja pitää sitä irti, kun koira ei ole paikalla.

    • Johanna

      Joku sanoi, että eihän sillä ole väliä kunhan vaan pitää kanin häkissä silloin kun koira on samassa tilassa. Täytyy kuitenkin muistaa, että vaikka koira ei pääsisikään kanin kimppuun, niin ajatelkaa miten kaniparka stressaantuu jos koira jatkuvasti haukkuu ja tuijottaa sitä häkin kaltereiden takana... Kani olisi jatkuvasti stressaantunut ja peloissaan, koska se ei ymmärrä olevansa häkissä täysin turvassa.

      Jotkut koirat antavat kanin olla rauhassa jos se siihen pienestä asti totutetaan. Itsekin täällä kyselin ehdotuksia mikä rotu minulle sopisi kun omistan chinchillan ja sanottiin, että joku sellainen rotu jolla ei ole metsästysviettiä. Monia pikkurotujahan on käytetty esim. rottajahtiin, joten sellaisen kanssa voi olla hankalaa jos omistaa pieniä jyrsijöitä. Tietysti se on aina koulutus- ja totuttelukysymys joka rodun kohdalla. Kani on kuitenkin sen verran iso eläin, että eiköhän pentu opi ettei kani ole saalis. Silti en missään nimessä jättäisi niitä kaksin valvomatta.

      • kuule

        kolme koiraa,kaikki saman rotuisia metsästyskoiria,mutta luonteessa vinha ero:
        Tuo vanhin koira joka on kymmenen ei tee pahaa pienellekkään eläimelle,erottaa hirvet ja kanit siis toisistaan.
        Kanit on kiipeilleet sen päällä,nukkuu kissan kanssa ym.
        Nämä toiset häiriköt taas ovat niin innokkaita kaikenlaiseen mellastukseen että en taatusti valvomatta jätä kanin kanssa keskenään.
        Viisivuotias ei purisi kania mutta pentukoira kyllä nappais kiinni heti jos sen kanin kanssa jättäisin.

        On niin koirakohtaista mikä malttaa jättää kanin rauhaan.Koulutuksella kyllä saa paljon aikaan ja kani tottuu myös koiriin hyvin.


    • kanikaniheheh.

      Entäs kun meillä löytyy 3 kääpiöpinseriä, ja toki ääntä löytyy. Eikai kani ole ihankuin hamsteri, että stressaantuu niin helposti? Tai ei ihme, kyllä se rupee miutakin ärsyttämään kun jos auto menee talon ohi ja koirat on heti haukkumassa. Mutta sopisiko kani tänne vielä seuraksi ? En anna koirien tulla huoneeseen, koska yksi koirista tekee "ilopissejä" jos tulee vaikka koulusta ja pitkä jälleen-näkeminen innostuttaa :--D Ois kiva saada vastaus tähänki kysymyksee ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe