Mulla on nyt kuukautiset ja mun mahaan sattuu koulussa ja kotona 24/7. Nyt sattuu ihan sikana että itkettää. Mitä teen että ne helpottaa? Sillä pitäis tehä läksyt ja mulla on 3 koetta tällä viikolla mutta en pysty ajattelemaan mitään muuta paitsi tätä kipua. Mitä siis teen?
Kuukautis krampit
4
129
Vastaukset
- Anonyymi
Särkylääke tai kuuma kaurapussi tai vesipullo
- Anonyymi
Pyydä resepti Pronaxeniin, se on kipulääke naprokseenia. Otat hyvissä ajoin ennen kuukautisten alkua ja lisää kun kuukautiset alkavat. Jos ei auta, voi olla endometrioosia, lääkäriin sitten.
- Anonyymi
Jo varmasti mennyt ohi tuo kramppailu, mutta vadelmanlehtitee (eri valmistajia, nyt vaikka Clipper) auttoi minua nuorena, oli myös hyvää, särkylääke (parasetamoli) myös auttoi, mutta silti alavatsa kramppasi ja ilman tuota teetä makasin lattialla monta kertaa kuukautisten ekat päivät kivuissa, vuoto oli myös kamalaa teininä ja alle 18v. Vadelmanlehtiteen juonti alkoi sitten auttamaan kuukautisten alkupäässä särkylääkkeen kanssa, oli termarissa sitä aina mukana, muttei tarvinnut jäädä kotiinkaan lukiossa. Vanhempana todettiin endometrioosi, mutta aikuisiällä oli noihin nuoruuden kramppeihin väliä yli 10 vuotta. Jos olet nuori, kysy koulun terveydenhoitajalta, pääsisitkö gynekologille, ja jos asut kotona, pyydä äitisi ostamaan tuota teetä kotiin (varmasti löytyy jotain linkkiä puoltamaan asiaa netistä).
Toivottavasti eivät nuo krampit enää uusi. - Anonyymi
Inkivääri teetä myös.
Itselleni terkkari suositteli komboa 1000 mg parasetamolia ja buranaa 600 mg. Vuoroin otettuna. Tuo Burana vaatii reseptin.
Tuolla olen suurinpiirtein pärjännyt. Lisäksi on Lämpötyyny mahan päällä toisinaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa593458- 1511758
- 1301507
Nyt katsokaa ihmiset tätä Mattilan showta
Missä näette räkimistä. Katsokaa tarkkaan. Miksi iltapäivälehdet halusivat oikeudelta videon muttei julkaissetkaan sitä.1351449- 931369
- 1111224
- 761061
Kansalaisaloite etenee
Eduskunta hyväksyi kansalaisaloitteen eheytyshoitojen kieltämiseksi.3231045Farmi-tippuja Kasper Strömman tilittää maatilan olosuhteista - Yllättävä vertaus ihmetyttää: "Me..."
Oho! Kasper Strömman on tuttu podcastista ja YouTubesta, sekä nyt Farmi Suomi -ohjelmasta. Lue lisää: https://www.suom71039- 45813