Jutun opetus on että vaikka jokin metalliesine (esim siivilä) ei sellaisenaan kuumene induktiolevyllä, niin jos induktiolevyllä on kuumeneva kattila, kyseinen esine kuumenee myös vaikkei olisi levyllä vaan sen vieressä.
Jutussa esitellään myös käsite magneettinen materiaali sekä kätensä polttaneen että ns asiantuntijan käyttämänä, muttei määritellä mikä se on. Maallikko olisi voinut luulla sillä tarkoitetun kestomagneettia, mutta näin ei ole, sillä rosteri on heidän mukaansa sellainen. Ja sehän ei ole edes ferromagneettinen, kestomagneetista puhumattakaan. Onko magneettinen materiaali siis para- vai diamagneettinen, vai ei kumpikaan?
Onko kupari tai alumiini magneettinen materiaali?
Mikäli on, minkä tahansa sähkölaitteen säilyttäminen induktiolieden lähellä voi johtaa sen vioittumisen sähköturvallisuutta vaarantavaksi, sillä kuumenevat sähköiset osat voivat vioittaa sähköeristeitä laitteen sisällä piilossa ja salassa käyttäjältä!
Jutussa ei kerrota kuinka pitkä välimatka on riittävä tämän välttämiseen:
10 cm, 30 cm vaiko metri!
IL: induktiolieteen liittyy riski...
Anonyymi-ap
3
542
Vastaukset
- Anonyymi
vaikeaa taas tällä kyselyikäisellä...
- Anonyymi
No ei ole ollut ongelmia, vaikka onkin ollut induktioliesi vain viimeiset 15 vuotta. Muuhun en vaihtaisi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492048Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3061749- 931567
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001210Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois781203- 671160
- 251071
- 481017
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73966Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei23957