Onko joku kieltäytynyt esim kuntouttavasta
Miten TE suhtautuu kieltäytymisiin
14
249
Vastaukset
- Anonyymi
Sanavalintasi on väärä.
Ei siitä kuntouttavasta niinkään "kieltäydytä", vaan pikemminkin todetaan vain että perusteet sille puuttuu ja sitten pyydät viranomaista korjaamaan omat päätelmänsä, menettelytapansa ja kaiken sen mikä liittyy suunnitelmiin ja perättömiin väitöksiin kunotutavan toiminnan perusteiden olemassaolosta.
Viranomainen siis väittää sinua sosiaaliongelmaiseksi, ja sinä kiistät sen.- Anonyymi
Siis, sen sijasta että sinä kieltätyisit, kyse on vain siitä että viranomaisen tulee korjata oma toimintansa.
Vaikea se on aloittaa mitään sellaista toimintaa johon ei ole perustetta, niin ei voida toimia edes rangaistuksen uhalla koska viranomainen tekee silloin virkavastuulain vastaisesti esittämällä valheita omasta asiakkaastaan.
Kun kyse on myös oikeudesta työttömyyspäivärahaan jota maksetaan vakuutusmaksujen muodossa, ko. oikeuden katkaiseminen ilman perusteita tarkoittaa käytännössä myös viranomaisen toimintatavalla aiheutettua vakuutuspetosta asiakkaan vahingoksi.
- Anonyymi
Hauska fakta, viranomaisen huolimattomalla toiminnalla aiheutetaan vakuutuspetos.
Tällaista Suomessa.
Kantelun paikka, aina ja jokaikinen kerta jos valheita esitetään työkkärin asiakkaista viranomaisen toimesta. - Anonyymi
Eihän toi ole ongelma kuin niille, joilla on varallisuutta eli tarvitsevat työmarkkinatuen.
Minä saan toimeentulotukea, niin mua ei kosketa. Olen kieltäytynyt monta kertaa, joskus suostunutkin.
Mutta sitten, kun kieltäytyy, niin seuraavaan toimeentulotukihakemukseen tai viimeistään sitä seuraavaan tulee: Mikäli et suostu tarjottuihin toimenpiteisiin, voimme alentaa perusosaasi 20%.
No sitten mä laitan työkkäriin tai sossuun tai johkin viestin, että mun pitäis päästä tapaamiseen tai tarjotkaa mulle jotain jne. No aika tulee 3 viikon päähän. Koko ajan täyttä toimeentulotukea.
Sitten siellä tapaamisessa sovitaan, että aloitan kuntouttavan vaikka 1. huhtikuuta ja vielä saisi olla 6 viikkoa tekemättä mitään ja koko ajan täysi toimeentulotuki.
Kuntouttavaan 1 päivä viikossa 4h/päivä. Kova on tuntipalkka, kun laskee kaikki tuet mitä saan.
Tätä voin jaksaa pitkäänkin. Jopa puoli vuotta. Mutta jossain vaiheessa ei sitten viitsi uusia sopimusta. Ja taas oon toimettomana. Vaikka kai se 4h/vko töitä on myös jonkinlaista toimettomuutta. No sitten taas tulee kelasta, että alennamme, jos et suostu.
Ja taas minä meen tapaamiseen. Tällä tavalla saa ikuisesti täyden toimeentulotuen todella pienellä vaivalla.- Anonyymi
En ole koskaan ollut kuntouttavassa edes yhtä sekuntia, kas kun tarvetta moiselle ei ole, eikä viranomainen voi sitä muuksi todistaa. Jos esittää jonkun väitteen sellaisesta niin kantelu tulee perässä.
Se on vapaaehtoista palvelua, ja sille on oltava olemassa perusteet.
Toimeentulotuki on tullut aina täysimääräisenä, mutta jos työvoimapalveluista (eli kuntouttavasta) syntyy jokin riita ja esim. katkaisevat työmarkkinatuen, silloin on syytä tehdä asiasta myös kantelu jos suunnitelman laatimisessa on ollut minkäänlaista väärinkäytöstä.
Ne työttömät, jotka eivät ota omista oikeuksistaan selvää, heillä on suurempi riski joutua hyväksikäytön kohteeksi siten että eivät voi edes asiasta valittaa. Siihen riittää se että laittaa allekirjoituksensa johonkin paperiin jossa tulee sopineeksi itselleen vahingollisista asioista, sitä on vähän vaikeampi valituksilla tai kanteluilla muuttaa jos ei pysty sitä todistamaan esim. viranomaisen harhaanjohtavaksi toiminnaksi tmv.
- Anonyymi
Sadan vuoden kuluttua ei tunnu miltään https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4a620a93-1a85-4e52-b47d-c94acd20ca41
- Anonyymi
Kun ei mene kuntouttaviin, niin Kela katsoo henkilön työkyvyttömäksi ja kirjoittaa eläkepaperit, iästä riippumatta.
- Anonyymi
taatusti
- Anonyymi
Höpöhöpö
- Anonyymi
Tulee -20% leikkaus toimeentulotukeen 2kk ja sen jälkeen -40%.Siinä voi jokainen miettiä miten köyhiä uhkaillaan ja pakotetaan orjaksi
- Anonyymi
Joo jopa omat naapurit uhkailee.
- Anonyymi
Jos kuntouttaminen tuntuu rangaistukselta ja siten on sitä, seuraa kovennettua. TE antaa tuomion ja Kela toteuttaa. Ihan loogista, jos tai kun työttömyys on rikos. Yksinäisyys, ikä ja osaamattomuus ovat rikokseen johtavia tekijöitä.
Näin vielä vuonna 2025. 1900-luvun alussa ongelmaa ei ollut, koska sosiaaliturva ei kuulunut perusoikeuksiin. 1980-luvulla ongelmaa ei ollut, koska ... 1990-luvulla kansan tahtotila muuttui. Demokratia tuotti uuden Eduskunnan. - Anonyymi
Todella outoa, jotkut työttömät on ivallisia ja kateellisia toisille työttömille, juntti geeni?
- Anonyymi
Tyypillistä tupauunoilua. Varsinkin savossa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061718
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271462En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931326- 621163
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101058Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111019Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall216838Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122763
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20718