Mihin kuntouttava tähtää

Anonyymi-ap

Samoja ihmisiä siellä vuodesta toiseenkin on... Mitä hyötyä siitä on siis työmarkkinoille

12

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Missä siellä?

• Anonyymi

Siellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siellä.

Missä siellä?

• Anonyymi

Kukaan ei ole tutkinut TE-palvelun kuntotuksen todellisuutta. Kuntouttaminen on vain hurskastelua väärin ymmärtämisen ja yleistämisen perusteella. Kuntouttaminen on ihan toisen ministeriön alaa. Sosiaali- jaterveystoimi kuntouttaa terveydellisin perustein kansalaisia heidän oman tahtonsa ja tarpeen mukaan. TE-palvelut on työnvälitystä, ja sitä johtaa poliittisesti nykyisin EK:n edustaja.

• Anonyymi

Aiemmin tähtäsi siihen, ettei kunta joutunut maksamaan sakkomaksua, jos työtön oli jossakin toimenpiteessä, kuten vaikka kuntouttavassa työtoiminnassa.

Enää niin ei ole, sakkomaksut lankeavat kunnalle vaikka työtön olisi kuntouttavassa työtoiminnassa tai muissa toimenpiteissä. Tuo kuntouttavaan nakittaminen on tainnut hiljalleen hiipua monessa kunnassa, kun siitä koituu säästöjen sijaan enää lisäkustannuksia.

• Anonyymi

Työttömyys ei ole kuntoutuksen peruste ja sellaiseen pakottaminen työttömyyden perusteella, pakotteella uhaten /alla on rikos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työttömyys ei ole kuntoutuksen peruste ja sellaiseen pakottaminen työttömyyden perusteella, pakotteella uhaten /alla on rikos.

Vuosina 2014 - 2019 olin lähes 5 vuotta käytännössä putkeen työttömänä, eikä työkkäri edes maininnut kohdallani kertaakaan kuntouttavaa työtoimintaa. 2019 sitten löysin yllättäen jopa oman alani töitä, ja sillä tiellä olen edelleen.

Kyllä kuntouttavaa työtoimintaa taidetaan tyrkyttää lähinnä niille, jotka ovat kuntoutuksen tarpeessa, vaikka eivät asiaa aina edes itselleen halua myöntää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuosina 2014 - 2019 olin lähes 5 vuotta käytännössä putkeen työttömänä, eikä työkkäri edes maininnut kohdallani kertaakaan kuntouttavaa työtoimintaa. 2019 sitten löysin yllättäen jopa oman alani töitä, ja sillä tiellä olen edelleen.

Kyllä kuntouttavaa työtoimintaa taidetaan tyrkyttää lähinnä niille, jotka ovat kuntoutuksen tarpeessa, vaikka eivät asiaa aina edes itselleen halua myöntää.

Millä alalla siis olet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä alalla siis olet?

Kulttuurialalla. Sain 2019 kaupungilta palkkatukipaikan, ja sitä kautta avautui mahdollisuus hakea sisäisessä haussa avoinna ollutta tehtävää.

• Anonyymi

Mielekkäämpää olisi tähtäillä kiikarikiväärille perähikiän salen katolta saleen lyllertäviä betaalastmiehiä

t naapurin masa, perähikiä. SAVO

• Anonyymi

ilman kuntouttavaa työtä kierrätyskeskukset, yhdistykset yms ei toimisi koska ne toimii kokonaan työttömien varassa joille ei tarvitse maksaa palkkaa

• Anonyymi
        UUSI

Sen takia niitä paikkoja pyritään pitämään pystyssä mahdollisimman kauan. Aina saavat uutta ilmaista työvoimaa. Tänä vuonna pyrkivät lisäämään kuntouttavan työtoiminnan paikkoja, jotta ilmaista työvoimaa saisivat mahdollisimman paljon.
        Leikkausten myötä epätoivoiset itse hakeutuvat kuntouttavaan. Se käy päättäjille erinomaisesti. Ehkä juuri se on leikkausten yksi suuri tavoite.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      146
      1970
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      303
      1177
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      989
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      888
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      829
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      53
      799
    7. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      18
      756
    8. 71
      754
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      709
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      701
    Aihe