Tekoäly on huono työvoiman välittäjä. Se ei "tunne" sen kummemmin hakijaa kuin työnantajaakaan. Henkilötiedot tai kirjattu työnhakutieto ei riitä yhdistämään oikeata ja sopivaa hakijaa työhön. Tekoäly ei tiedä oikeastaan yhtään mitään. Se ei tiedä osaako sähkömies todella ammattinsa, onko lääkäri motivoitunut auttamaan, tai myyjä hyvä asiakaspalvelija ja työnantajan persoonakin on täysin tuntematon. Tekoäly pitää ihmisiä pelkkinä koneina.
Tekoäly ei työllistä työtöntä
3
421
Vastaukset
- Anonyymi
Aivan, yli 70v tarjoaa töitä.
- Anonyymi
tekoäly hoitaa alkukarsinnat. Tekoälyn käyttö nopeuttaa prosessia jos hakijoita on runsaasti. Sen jälkeen ihminen (haastattelijat) tekee lopullisen valinnan top10 ehdokkaista. Eiköhän siitä top10 haastateltavien setistä löydy ihan ok kelpoinen työntekijä firmalle. Yleensähän kannattaa palkata osaava standard tasoinen ihminen joka on tarvittaessa korvattavissa samantasoisella osaajalla. Vain huippufirmat palkkaavat neroja hommiin. Suurinpaan osaan firmoja sellainen medium tason työntekijä on paras. Hänestä kun pääsee helposti irtikin. Hän on korvattavissa.
- Anonyymi
tekoäly on kuin apuri periaatteessa ettei tarvitse itse mietiä monimutkaisia asioita, sen kanssa voikin auttaa, parantaa ja nopeuttaa työnasioissa, mutta ihminen on fiksumpi kuin kone että voi muokata sitä ja kontrolloida sitä. - en osa selittää paremmaksi, mutta tekoäly periaatteessa hakee netistä tietoa ja sen pohjaan on koodattu erilaisia algoritmeja.
voin sanoa, nyt työllisyyden malli on vain pelkkää kokemuksellista että pitä etsiä kokenutta. uskokaa pois tai älä, vasta valmistuneet tai ketkä ehti olla työssä alle 2-5 vuotta sekin ei riitä. useimmin firmat etsii kokenutta ja pelkääkin palkkata ihmisiä - sitten keksii tekosyynsä ja muun takia että keskeyttyy ja ei palkkatakaan ihmisiä sisään. toisena firmat aina uskoo kyllä joku toinen firma ottaa niitä hakijoita.
nyt 20-40v amk, yamk ja maisteri valmistuneetkaan ei saa kauheasti töitä - ja ketkä on töissä joutuu työskentelee jopa 70v asti tai jos on syntynyt 19xx vuonna jotakin niin eläke menee siihen 65v tai 60v kuitenkin. sitten tulevaisuudessa seuraavat 20-40v joutuu sitten työskentelee 70v asti tai jopa 75v asti ja tämä ikä luokka joutuu on-off töihin tai koulutukseensa ja saa vain toimeentulon tuen kautta elätäkseen itsensä.
se on vain totta tekemällä saa kokemsuta ja sillä kehittyy vauhdilla, jos kotona itse opiskelee ja itse harjoittelee sillä ei vain menesty ja vaikka oiskin vähä kaveria netissä tai kaupungin lähistöllä se ei kehity. Työssä saa kollegalta vuorovaikutusta ja vaihdettua puheen aiheitta - eli se työ työilmapiiri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645060Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362299Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti632210- 2262198
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2181403Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191384- 89976
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47963- 66907
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12879