Tuulivoima tarvitsee säätövoimaa eikä nykyäänkään Suomessa tahdo se riittää. Jos tuulivoimaloiden määrä tuplataan, vaatii se hervottomasti lisää säätövoimaa, jotta tuulivoima toisi täysimääräisen hyödyn.
Kannatan kyllä lisäydinvoimaa, mutta samalla, kun sitä rakennetaan, niin sepä nopeasti kattaakin jo todella monta tuulivoimapuistoa eikä niitä sitten tarvitakaan.
Tuulivoima sopii rannoille ja merelle.
Ja mitä tulee, että köyhät kunnat tarvitsee tuulivoimaa, niin 2030-luvulla on saletisti niin, että tuulivoiman tuotot jaetaan Suomessa tasaisemmin kuin nykyään eli siihen ei voi tuudittautua, että joku tuulivoimapuisto olisi sampo omalle kunnalle suhteessa naapurikuntaan.
Jokaisessa Kuhmositen kokoisessa taajamassa säilyy koulu ja terveyspalvelut riippumatta tekeekö tuulivoimaa vai ei. Tämä on fakta!!
Tuulivoima ei ole tulevaisuutta
24
375
Vastaukset
- Anonyymi
Tulevaisuutta on ydinvoima, vesivoima, aaltovoima ja pienydinlaitokset. Esimerkiksi aaltovoimaa Suomi ei ole vielä hyödyntänyt ollenkaan.
- Anonyymi
Sähkön / lämmön tuotto puukaasutustekniikalla työllistäisi maaseudulla ja toisi omavaraisuutta.
https://pekkapoika.wordpress.com/2015/02/12/volter-omasahkovoimala/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkön / lämmön tuotto puukaasutustekniikalla työllistäisi maaseudulla ja toisi omavaraisuutta.
https://pekkapoika.wordpress.com/2015/02/12/volter-omasahkovoimala/Peukkuja ♥️
- Anonyymi
Tuulivoimaakin voi säätää.
- Anonyymi
Puhaltakaa yks, kaks, kolme...NYT!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhaltakaa yks, kaks, kolme...NYT!
Juuri näin
- Anonyymi
Erilaiset datakeskukset tarvitsevat paljon sähköä. Lisäsähkö tuo Suomeen investointeja. Kyllä se vaan nyt on niin, että kehityksessä kannattaa olla mukana.
- Anonyymi
Ai joitakin kryptovaluuttoja varten? Olisivat saaneet jäädä keksimättä.
- Anonyymi
Juuri on julkaistu tutkimustuloksia datakeskusten hyödyistä, jota ne eivät oletusten vastaisesti ole Suomelle tuottaneet, on käynyt aivan päinvastoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri on julkaistu tutkimustuloksia datakeskusten hyödyistä, jota ne eivät oletusten vastaisesti ole Suomelle tuottaneet, on käynyt aivan päinvastoin.
Onhan niistä hyötyä. Nyt ne eivät vaan tulekaan Suomeen, kun verotus on niin poukkoilevaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan niistä hyötyä. Nyt ne eivät vaan tulekaan Suomeen, kun verotus on niin poukkoilevaa.
Ei syyt olleet verotuksessa.
- Anonyymi
Sanokaa mulle joku kuhmoislainen (asiantuntija tai vaikutusvaltainen), joka tällä hetkellä tuo objektiivisesti esiin hankkeen hyötyjä ja haittoja. Kun tämä on mennyt ihan siihen, että kaikki joko kannattaa tai vastustaa ja kukaan ei enää uskalla sanoa jotain, jos se vaikka hyödyttääkin eri mieltä olevia.
Kun minä en arvosta yhtään ihmistä, joka jättää sanomatta jotain mitä tulee mieleen, koska se voisi hyödyttää vastustajaa.
Kyllä mä sen tiedän, että kodeissa ja perheissä puhutaan objektiivisesti, kun ei ole kisaa siitä, että kumpi mielipide voittaa, mutta julkisuudessa objektiivisuus on kadonnut.
Pitäisikö vastauksia pyytää kunnan ulkopuolelta?- Anonyymi
Se nyt vaan kuuluu politiikkaan, että vastustajan kantaa ei kuulu avittaa. Toki lauseet: "Ei siinä oo mitään huonoa." tai "Ei siinä oo mitään hyvää." ovat fiksujen ihmisten korviin lapsellisia.
- Anonyymi
Kovin on onnistuttu vaikenemaan tuosta asiasta. Miettikää nyt vielä kerran, että kannattaatko niitä rakentaa, jos koko alalla ei ole tulevaisuutta?
- Anonyymi
Tämä oli nyt jo toinen kerta, kun Kuhmoisiin myllyjä yritettiin. Ensimmäinen kerta oli Pihlajakoskelle ja Kärpänkylälle vuonna 2011 ja se yritys kaatui lähinnä kausiasukkaiden vastustukseen.
Tämä 2024 kerta kaatui tuulivoimaoperaattorin talousvaikeuksiin. (Velisjärven hanke tosin myös siihen, että seurakuntavaltuusto edellytti operaattorilta purkuvakuutta vuokrasopimuksen ehdoksi. Tätä ei operaattori ollut halukas antamaan.
- Anonyymi
Tuulivoima on kiva lisä, jota voi myydä muihin tarkoituksiin kuin sähköverkkoon. Perusvoimalla eli ydin ja vesivoima, on katettava suurin osa kotimaan tarpeesta ja jos sattuu tilanne jossa sähköä on niin sanotusti liikaa, niin vasta se osa myydään sähköpörssiin. Näin jää hinta manipulaatio pois. Tuuli sähköllä voi tehdä vaikka sitä vetyä sun muuta hömppää. Sähköverkkoon niitä ei pidä kytkeä kuin erikoistapauksessa.
- Anonyymi
Nyt mä tajusin miks jotkut vastustaa. Lehessä oli, että hyötyjiä on maan vuokraajat ja kunnat mut kärsijöitä lähiasukkaat ja mökkeilijät mm. kiinteistöjen arvinalemeneman myötä.
Nää ovat niitä vastustajia! Eli lähellä asuvat. Lähellä asuvista vastustaa varmaan kaikki.
Kun taas muut punnitsee asiallisesti kaikki puolet ja päätty joko kannattamaan tai vastustamaan.- Anonyymi
No onneksi lähellä asuu hyvin vähän ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onneksi lähellä asuu hyvin vähän ihmisiä.
Lähellä asuvilta ei pitäis kysyä, kun ne ovat jäävejä ja jo etukäteen tietää mitä mieltä ovat!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähellä asuvilta ei pitäis kysyä, kun ne ovat jäävejä ja jo etukäteen tietää mitä mieltä ovat!!!
Sinulta ei pitäisi kysyä, tunnut tietävän jo etukäteen mitä mieltä olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulta ei pitäisi kysyä, tunnut tietävän jo etukäteen mitä mieltä olet.
Olen punninnut tuulivoiman hyödyt ja haitat parhaan käytettävissä olevan tiedon valossa.
- Anonyymi
Aloittaja puhuu täyttä asiaa.
- Anonyymi
Sanokaas kannattajat mihin tarvitaan tuulivoimaloita? Ja mikä on se tumma pilvi, joka tulee päällemme, jos emme rakenna niitä?
Te tiedätte Turun taudin. Vanhat talot puretaan mitään ajattelematta. Sitten vuosikymmenten päästä kehutaan niitä, jotka ei lähtenyt trendiin mukaan.
Kävisköhän tuulimyllyjenkim kanssa niin, että ne ovatkin kehuttuja paikkoja 2040-luvulla, jos ei myllyjä tullukkaan taajamien lähelle? No saa nähdä.- Anonyymi
Kuhmoisten tauti = rakentaa tuulivoimaa rahan takia niin lähelle keskustaa, että näkyvät torikahvia nauttiville
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1163717Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5723196- 981939
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa211413Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501396Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821384- 1031193
- 451137
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1251132- 901119