Ripaus suolaa kahviin

Anonyymi-ap

Se poistaa kahvin kitkeryyttä ja tuo aromin paremmin esiin. Kun kahvi on nyt hirveän kallista ja ostan halvimpia merkkejä, olen tuolla vanhalla konstilla saanut paremman maun. Laitan suodattimeen ensin kahvinjauhot, siihen päälle noin puoli teelusikallista suolaa neljän kahvimitan lisäksi.

12

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muistan ukkini lisänneen suolaa pannukahviinsa, hiukan sitä pikkulusikalla sai maistaa ja ukkia nauratti lasten irvistely, mutta hän vakuutti että kahvin kitkeryys poistui paremmin suolalla kuin sokerilla. Hän saattoi laittaa kerman sijaan myös kahvikuppiinsa voita, jolloin suola oli tarpeetonta.

Muistelen myös, että äidillä jotain kahvinselvikeliuskoja oli käytössä ja kolmasti piti kiehauttaa, jotta pannun nokka selvisi. Retkillä on lukemattomat pannukahvit trangialla tai nuotiolla keitelty. Kyllä nuotiokahvissa on ihan oma savuinen arominsa, ja varsinkin jos löytää kirkasta lähde- tai purovettä, elämys on täydellinen. Meren rannikolla on ennen vanhaan keitetty kahvia myös meriveteen, siinähän on suola mukana.

• Anonyymi

Olinkin jo unohtanut tämän vanhan kansan kikan.

• Anonyymi

Anoppi teki aina kahvin siten että ripaus suolaa , ja kahvi oli hyvää . Mutta vanhetessaan alkoi laittaa sitä enemmän ja lopulta liikaa niin ettei sitä voinut juoda.
      Kävin aikoinani kylässä erään vanhan mummon luona ja keitin kahvit aina hänelle ja laitoin ripauksen suolaa , ja en sanonut sitä hänelle , ja mummo tykkäsi että kahvi oli hyvää ja sanoi ettei kukaan muu keitä niin hyvää kahvia kun minä.
      Joten ripaus suolaa antaa todella kahviin hienon maun. Itse joskus kokeillut kotona samaa konstia , huomaa eron maussa.

• Anonyymi

Kiitos tiedosta taitaa tämäkin mummo kokeilla ja maistaa ainakin.

• Anonyymi

Maito on parempi kahvin maun tasoittamiseen, suola on aivan liian voimakas, sehän muuttaa maun täysin.

• Anonyymi

Parempi ostaa kunnon kahvia. Mikä on niin edullista kuin kahvi ?
      Riippuen paljonko päivässä juo paketti riittää 1-2 viikoksi.

• Anonyymi

Oatan tarjouksista kahvia niin että on yksi hyllyllinen, aseteltuna niin että vanhin on edessä seuraavaksi napattavaksi. En ole potenut kahvin kalleutta vielä yhtään, on Juhlamokkaa ja Kultakatriinaa. On muitakin pitkään säilyviä tarjoustuotteita joita nappaan heti kun näen vaikka eivät ole listalla. Näin pidän ruokamenot kohtuullisina. Katson s-kortin tiliotteesta kuukauden ostot, n. 1,5 vuotta sitten kaikki päivittäistavaramenoni (ruoka, paperit, pesuaineet, pikkutavarat kuten esim. tiskiharjat, teipit, kortit, kukat) olivat yhteensä n. 250 e/kk, nyt on lähellä 400 euroa.
      Isommat tavarat kuten vaatteet, ostan toisen pankin kortilla.

• Anonyymi

Minä siirryin juomaan kalliimpaa ruotsalaista. Hyvää on. Vähensin juonnin määrää vain kupilliseen aamuisin. Nukuttaakin paremmin.

• Anonyymi

Jopas on kikka. 🙂

• Anonyymi

Itse olen kylläkin siirtynyt pikakahveihin. Yksin eläjänä voin juoda kupillisen kerrallaan.

• Anonyymi

Kahvista en tingi. Jos 1-2 euroa halvemmasta kahvista "voittaa" niin onko
      ihana juoda jotain litkua sen takia ?

• Anonyymi

Voinokare kahvissa se vasta hyvää onkin !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      181
      7637
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      90
      3660
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      66
      2509
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      72
      1589
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      375
      1513
    6. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1406
    7. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      1393
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1101
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1040
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1038
    Aihe