Sisun autotehdas?

Anonyymi-ap

Moi
Tietääkö kukaan sanoa, missä sijaitsi aikoinaan Sisun eli Suomen autoteollisuuden kuorma-autotehdas?
Hämeenlinnassa se jossain oli.
Nuorena pojankloppina 80-luvun alussa kävin Hgistä käsin tekemässä täällä haastattelua tehtaan työntekijöiden luona vaarallisista aineista. Olin työsuojeluapulainen.
Nyt mieltä kiusaa, kun en tiedä, missä kävin. Mahdollisimman tarkka tieto olisi mahtavaa saada. Kiitos!

40

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikös se niillä huudeilla olut, missä nykyään on Sisu Axles ja Patrian tuotantolaitoksia. Katumajärven tienoilla.

• Anonyymi

En osaa sanoa millä huudeilla sinulle on olut maistunut.

• Anonyymi

Ok. Hyvä, kiitos asiallisesta vastauksestasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok. Hyvä, kiitos asiallisesta vastauksestasi.

Vastaan aina toki mielelläni siihen mitä kysytään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En osaa sanoa millä huudeilla sinulle on olut maistunut.

Asiallinen kysymys, mutta sinunlaisesi kirjoittavat aivan sairaita kommentteja. Kerro, miksi vastailet, kun et tiedä mitään muuta kuin "olutta", kas kun et tarjonnut "persuja".. Miksi tuot idioottimaisuutesi joka keskusteluun, kun olet noin pihalla? Kyllä tällä foorumilla on paljon aiheita, jotka sopivat sinun tasoisellesi "tietäjälle". Aurinkoista päivää, hyvä ulkoilukeli, käyppäs vähän tuulettamassa nuppiasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiallinen kysymys, mutta sinunlaisesi kirjoittavat aivan sairaita kommentteja. Kerro, miksi vastailet, kun et tiedä mitään muuta kuin "olutta", kas kun et tarjonnut "persuja".. Miksi tuot idioottimaisuutesi joka keskusteluun, kun olet noin pihalla? Kyllä tällä foorumilla on paljon aiheita, jotka sopivat sinun tasoisellesi "tietäjälle". Aurinkoista päivää, hyvä ulkoilukeli, käyppäs vähän tuulettamassa nuppiasi.

Eli täällä siis sekä on että ei ole minulle sopivia aiheita. Mistä tiedän mikä on ja mikä ei?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastaan aina toki mielelläni siihen mitä kysytään.

👍☺️👏

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi itse vedit taas persut tähänkin ketjuun, pysy myös itse asiassa äläkä neuvo muita!

• Anonyymi

Katumajärvi oo lähelläkään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli täällä siis sekä on että ei ole minulle sopivia aiheita. Mistä tiedän mikä on ja mikä ei?

Mieti sitä tykönäsi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mieti sitä tykönäsi.

Eikö lanttu leikkaa? Tässähän ei pohdittu mikä aihe minulle sopii vaan arvosteltiin sekavaa ulosantiasi. Käsität väärin ja päinvastoin lähestulkoon kaikki asiat. Käännät ne päälaelleen. Jos joku pyytää sinua ostamaan maitoa et luultavasti osta sitä. Mustavalkoaivosi olisi mielenkiintoinen tutkimuskohde kelle tahansa lääkärille.

• Anonyymi

Olisit ollut selvin päin haastattelussa niin muistaisitkin jotain. Sisun pääkonttori oli Toivontiellä ja kokoonpano Harakkamäessä ja Jukolassa

• Anonyymi

Onko sinulla ikävä Toivontien kämppääsi? Idyllinen puutalo ja viherpiha. Vahinko että sinut ja kaverisi häädettiin.

• Anonyymi

Ikävä tuottaa pettymys sinulle, mutta olin aivan selvinpäin. Siis töitä tekemässä. En silloin tuntenut ollenkaan Hämeenlinnaa, eikä minulla ollut käsitystä näistä täkäläisistä paikoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikävä tuottaa pettymys sinulle, mutta olin aivan selvinpäin. Siis töitä tekemässä. En silloin tuntenut ollenkaan Hämeenlinnaa, eikä minulla ollut käsitystä näistä täkäläisistä paikoista.

Miksi et googlaa tätä asiaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi et googlaa tätä asiaa?

Googlasin, mutta en löytänyt.
        Täällä varmaankin saa kysellä tietäviltä?
        Ajattelen niin, että vuorovaikutus on ihmisille hyväksi. Kysyjä saa hyvän mielen saadessaan ystävälliseltä ihmiseltä asiallisen vastauksen ja vastaaja kokee mielihyvää, kun saa auttaa. Vähän niinkuin win-win-tilanne, eikö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelen niin, että vuorovaikutus on ihmisille hyväksi. Kysyjä saa hyvän mielen saadessaan ystävälliseltä ihmiseltä asiallisen vastauksen ja vastaaja kokee mielihyvää, kun saa auttaa. Vähän niinkuin win-win-tilanne, eikö?

En saa typeryydestä hyvää mieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En saa typeryydestä hyvää mieltä.

Otan osaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et vaan osaa käyttää googlea löysin itse ekalla klikkauksella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otan osaa.

Olet siis pahoillasi kun en pidä typeryksistä kuten esim. sinusta? Ei tarvi olla pärjään kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet siis pahoillasi kun en pidä typeryksistä kuten esim. sinusta? Ei tarvi olla pärjään kyllä.

Hyvää elämän jatkoa vaan sinulle.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Surkeita autoja eikös niitä joku kahjo ostanut Tampereelle riviin sitä mukaa kun hajosivat. Kunnes Tampereen kaupunki kyllästyi näihin ruosteisiin romuihin ja poistatti ne. Surullinen tarina tälläkin automerkillä. Suomessa ei oikein mikään autotehdas ole koskaan oikein onnistunut.

• Anonyymi

Tollo.

• Anonyymi

Hyvä. Kiitos! Hienoa, että on asiallisia vastaajia!😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tollo.

Totuudet sattuu.

• Anonyymi

Siinä lähellä on Hongiston asuinalue, missä oli mm. Alvar Aallon suunnittelemia taloja tehtaan johdolle ja työläisille. No, ne parakit eivät tainneet olla Aallon kynästä. Rakennukset on vielä pystyssä. Alueelta löytyy myös muutama iso tekoallas, sieltä voimalinjojen alta, siellä vaunuja tai ehkä autojakin koetettiin vaativammissa oloissa.

Kannattaa käydä, edelleenkin komeaa seutua.

• Anonyymi

Hyvä! Kiitos vinkistä!

• Anonyymi
        UUSI

• Anonyymi

Onko muka sisun tehdas ollu jokolassa?

• Anonyymi

Jokolan veljekset piti sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokolan veljekset piti sitä.

Tunsin Marco Jokola.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunsin Marco Jokola.

Olikohan Maurice Jokola Marcon veli, Mauricehan toimi aikoinaan Jokolassa akselistotehtaan johtajana?

• Anonyymi

Missä sitten Vanajan tehdas sijaitsi minkä sitten ostivat?

• Anonyymi

Siis Jokolan veljekset osti Vanajan. Jo on perkel. Tehtaat oli ilmeisesti kuitenkin jukolassa. Vähän tuntuu kyllä että autotehtaan porukat on ollu vähän huikassa. Myös Jokolan veljekset. Ei ole ihme ettei niillä autoilla suostunut kukaan ajamaan.

• Anonyymi

Ratti soikio.

• Anonyymi

Osittain toi huikassa olo pitää paikkansakin, koska perjantaisin vanhempi putkariporukka lähti aina puoliltapäivin tehtaan pannuhuoneelle säätämään jotain venttiileitä viikonloppua varten ettei tule mitään ongelmia viikonlopun aikana. Jokolan Marco ja Maurice olivat ehkä kovimmat säätäjät, ainakin perjantaisin.

• Anonyymi

Eikö Vanaja tuotettu Hämeenlinnassa ja Sisu Helsingissä ?

• Anonyymi
        UUSI

Muuttui Sisuksi aikaa myöten ja linja-autojen alustoja tehtiin paljon.
        Sisun kuorma-autot tehtiin/tehdään Karjaalla.

• Anonyymi

Poikani menestyi hyvin joukkueurheilussa ja huusin ylpeänä kentän laidalta, kyllä on meidän pojassa vanajaa!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Millainen sun kaivattu on

kuvaile kolmella sanalla tai tavalla.
      Ikävä
      112
      2435
    2. Poliisioperaatio Paltamossa?

Kuka ja mitä? Kertokaa.
      Paltamo
      22
      2373
    3. Unkari lopettaa Pride-marssit lailla

Pride-marsille osallistumisesta yli 500 euron sakko https://www.hs.fi/maailma/art-2000011107644.html
      Maailman menoa
      397
      1740
    4. 50-vuotias lapsitähti Sami Pilvilä kuollut

En kyllä lainkaan muista tuollaista kaveria. Hän voitti Lapsitähti-kisan vuonna 1986 ja osallistui vuonna 1987 Syksyn Sä
      Maailman menoa
      8
      1333
    5. Totuus on että säikähdin

Sun rakastumista. Yhtäkkiä tuli vain niin paljon tunteita että tutustuminen meni perseelleen. Sitten tein sen mitä tein
      Ikävä
      67
      1099
    6. Jos ajattelet lähtöä

Niin annat minulle lopullisen rauhan.
      Ikävä
      23
      1070
    7. Jotenkin mua loukkaa se

Että on joku tosi tärkeä asia, jonka jätät mulle kertomatta. En tiedä jätätkö muiltakin, mutta ainakin multa. Tunnen sen
      Ikävä
      39
      1046
    8. Martinalta ulostulo Stefanista

Seiska: ulostulo Stefan Thermanista. Viktoria on onnekas, että hänellä on Eskon kaltainen isä. - Mitä sit Isabellalla e
      Kotimaiset julkkisjuorut
      232
      1043
    9. Mikä on ollu irl

Paras hetki kaivattusi kanssa
      Ikävä
      52
      998
    10. TUULIVOIMA ILLAN ANTI

Tuulivoima illan tärkein anti oli, että kaupunginjohtaja Rusanen ei ole tehnyt yhtään mitään. Hän laittoi kaiken syyn tu
      Kiuruvesi
      59
      901
    Aihe