Kysynpä uudestaan, mitkä kesäkukkaset olisivat idioottivarmoja itämään ja kasvamaan ?

Anonyymi-ap

Aihe on ollut aikaisemminkin esillä. Onko joku saanut esimerkiksi tsinniat (zinniat/oppineitten kukat) kasvamaan ? Minulla ei onnistu kuin kehäkukat
ja krassit. Tahtoisin muitakin kukkia pihaan.

36

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla voikukat ja vuohenputket menestyy ja kukkii hillittömästi ihan ilman hoitoa.

• Anonyymi

Voikukka onkin niin kaunis alkukesän kukka, että jos sitä ei olisi se keksittäisiin.
        Voikukat ovat kuin pieniä aurinkoja luonnossa.

• Anonyymi

Tuulihatut myöhemmin kesällä, keväällä kosteikoissa viihtyvät rentukat silmälle komistus.

• Anonyymi

Näin tänään erään autiotalon pihalla pieniä keltaisia kukkia , jotka ovat minulle ennestään tuntemattomia. Kaukaa luulin, että leskenlehtiä kasvaa jo,
      mutta ne eivät olleet leskenlehtiä. Niissä oli 2-3 cm vartta ja keltainen
      aukeamaisillaan oleva kukka. Googlaukseni perusteella epäilen niitten
      olevan joko talventähtiä tai kevätruusuleinikkejä.
      Ovatkohan ne luonnonkasveja vai jalostuksen tuloksia ?

• Anonyymi
    • Anonyymi

Varma kesäkukkanen on taimena ostettu. Jos ei tapa sitä kuivuuteen tai
      liikakasteluun siitä on iloa pitemmäksi aikaa kuin siemenistä kylvetyistä.

• Anonyymi

Siemenistä kylvettyjen kesäkukkien kukkimista saa odottaa puoleen väliin kesää,
        jos ollenkaan onnistuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siemenistä kylvettyjen kesäkukkien kukkimista saa odottaa puoleen väliin kesää,
        jos ollenkaan onnistuu.

Maaliskuussa on paras kylvö aika.
        Viime keväänä kylvettiin aika aikaiseen
        Musta silmä sunannan ja grassin siemenet
        Näytti siltä ettei tapahdu mitään mutta sitten huhtikuun lopulla alkoi tapahtua. Kiireesti laitoin alut kunnolla multaan ja meillä oli jo alkukesästä parvekkeen seinä Susannan ja grassin peitossa. Ja pari vuotta vanha pelargonia kukki hienosti sekin onnistui.
        Mutta yrttien siemenistä kasvatus ei onnistunut.
        Muista pihakukista voisi ehkä saada hyviä vinkkejä palsta viljelijöitä he ovat kokeneita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maaliskuussa on paras kylvö aika.
        Viime keväänä kylvettiin aika aikaiseen
        Musta silmä sunannan ja grassin siemenet
        Näytti siltä ettei tapahdu mitään mutta sitten huhtikuun lopulla alkoi tapahtua. Kiireesti laitoin alut kunnolla multaan ja meillä oli jo alkukesästä parvekkeen seinä Susannan ja grassin peitossa. Ja pari vuotta vanha pelargonia kukki hienosti sekin onnistui.
        Mutta yrttien siemenistä kasvatus ei onnistunut.
        Muista pihakukista voisi ehkä saada hyviä vinkkejä palsta viljelijöitä he ovat kokeneita.

Voiko maaliskuussa jo kylvää maahan ?
        Vai purkkiinko tarkoitat esikasvatusta varten sisällä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voiko maaliskuussa jo kylvää maahan ?
        Vai purkkiinko tarkoitat esikasvatusta varten sisällä ?

Ei maahan sidälle purkkeihin Purkkiin musta silmä mutta sitä en laita maahan laitan sen amppeliin
        Ehkä.
        Grassia vasta huhtikuussa koska se kasvaa nopeasti.
        Kylvin erikois kehäkukan isoon ruukkuun nyt jo. Sekin on joku muunneltu kehäkukka
        Musta silmä ja grassin on varmoja

• Anonyymi

Palsta viljelijät onnistuvat kyllä ainakin kehjäkuksm kanssa. Ihmeen hyvin onnistuvat kukkienkin kanssa. En tiedä ovatko taimista
      Edellisen asunnon parvekkeelle laitoin säleiköt ja kylvin parveke laatikoihin
      Grassia, ruusupapua ja joku muukin oli.
      Kasvoivat tosi hyvin. Yksi talvi oli leuto ja
      Mun parvekkeella yksi köynnös oli jouluna
      Täydessä kukassa se oli se jonka nimeä en muista. Muuten istutin parvelaatikoihin taimista petuniat nehän ovat helppoja hoitaa kasvavat upeasti. Taisi mulla muutakin välillä en muista.

• Anonyymi

Siis kehäkukat onnistuvat hyvin tuttujen palsta viljelyssä

• Anonyymi

Ruusupapu on aika helppo köynnös. Ei kovin näyttävä kukinta, mutta peittäväkin
        köynnös jos näkösuojaa haluaa. Jos laittaa pavut tiheään kasvamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis kehäkukat onnistuvat hyvin tuttujen palsta viljelyssä

Kehäkukka on aika helppo ja kiva vanhanajan kukka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruusupapu on aika helppo köynnös. Ei kovin näyttävä kukinta, mutta peittäväkin
        köynnös jos näkösuojaa haluaa. Jos laittaa pavut tiheään kasvamaan.

Niin on hyvä näkösuojaa

• Anonyymi

PäivänSini on myös helppo köynnös siemenistä kasvattaa

• Anonyymi

Mnaah.

Kokeile voikukkaa, nokkosta ja koiranputkea. Net varmoja.

=DW=

• Anonyymi

Kokeile ginean liisaa.

• Kehäkukkaa, unikoita ja krassia olen jo omasta kokemuksestani suositellut helposti itävinä ja varmoina kukkijoina, tuoksuhernekin onnistuu. Kylvän ne suoraan ulos kasvupaikoilleen, joten ne kukkivat vasta loppukesästä. Olen kylvänyt kuivaan puutarhan kolkkaan kauan sitten niittykukkaseosta, ja kukinta kylväytyy itsestään vuodesta toiseen.

Kun vielä hoidin pientä hyötykasvimaasta, esikasvatin samettikukkaa, sillä se on kaunis ja tuholaisia torjuva kukka. Se iti aina hyvin kylvömullassa, koulutin taimet ja siirsin ajallaan kasvimaan laitaan. Ruusupapu on varma itämään ja nopeakasvuinen , päiväkodissakin sitä lastenlapset kasvattivat ja toivat taimensa kotiin.

Jossain ketjussa kerrottiin laventelista, joka on yksi suosikkini, ihana tuoksu ja sinilila väri. Ostan ne taimina pienen ryytimaani reunaan, tähkälaventelini saattavat leudon talven ylikin säilyä maassa. Jotkut siemenet vaativat kylmäkäsittelyä itääkseen, ne voi kylvää maahan jo syksyllä, laventeli taitaa kuulua niihin.

• Anonyymi

Niin tuoksu herne köynnöksenä parvekkeella tuoksuu ihanasti
        Helposti siemenistä

• Anonyymi

Siemen pussin ohje on. Kasvatus ruukkuihin kylvetyt laventelin siemenet pitää laittaa jääkaappiin 3-6 päiväksi

• Anonyymi

Jep.
      25.4.3025 kylvin tarhakehäkukkaa isoon ruukkuun
      Kasvatus ruukkuihin kiinanasteria
      Nyt ne ovat itäneet
      20.3.25

• Anonyymi

Hakkeri taas
        Siis kylvin nuo edellä mainitut 15.3.

• Anonyymi

Pupujussit söivät viime vuonna hajuherneet kukkapenkistä.

• Anonyymi

Pupu Jussit syö aina Kukka sipulit maasta ja muita kukkivia kukkia. Päivänkakkaratkin söivät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pupu Jussit syö aina Kukka sipulit maasta ja muita kukkivia kukkia. Päivänkakkaratkin söivät.

Meillä peurat käy syömässä kukat. Ja rastaat ryövää marjat.

• Anonyymi

https://areena.yle.fi/1-50319116
      yllä on Minun puutarhani ohjelmaan linkki-
      Siellä puutarhurit kertoo asiaa ja saat tietoja jos viitsit itse hakea ja lukea, kun on nii helppo vain kysyä.

Tuli tänäänkin Teemalta.

• Anonyymi

Puutarhaohjelmat on kivoja. Vaikkei kasvattaisi mitään. Kukat ovat niin ihania.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puutarhaohjelmat on kivoja. Vaikkei kasvattaisi mitään. Kukat ovat niin ihania.

Niistä saa kivoja ideoita pieneenkin puutarhaan, muutakin ideaa kuin kasvit.

• Anonyymi

Jos esikasvattaa sisällä mikä on oikea aika istuttaa ulos ?
      Kevään sääthän ovat oikulliset, yölämpötila voi yllättäen mennä
      lähelle pakkasta. Säitä ei kukaan pysty ennustamaan.
      Pitääkö odottaa kesäkuulle ?

• Anonyymi

Laittakaa perinteisiä monimuoviskasveja puutarhaan ja pihalle.
      Ne kestävät ja ovat kauniita.

• Anonyymi

PERENNOJA.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Olen aikoinaan yritellyt kasvattaa ikkunallani vaikka mitä, jopa perunaa, mutta luopunut yritelmistäni.

Vain viherkrassi ja sipulinvarret onnistuu. Esim. multaan tökätyt valkosipulin kynnet (pohjan leikannut auki) työntävät hyvää vartta keittiön ikkunalla, samoin tavallinen sipuli.

• Anonyymi

tiedän monta itse siementävää.
      Voikukka menestyy parhaiten.
      Siitä saa viiniä kukista ja kahvia juurista.

Kannattaa, on hyvä perhoskasvikin.

Kasvikirja.

• Anonyymi

En tiedä mutta ostin tokmannilta jo viime vuonna siemeniä ja jäi laittamatta. Tänä vuonna tarkotus laittaa ja muutenkin hoitaa pihaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      101
      1610
    2. 210
      1487
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1000
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      969
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      54
      777
    6. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      755
    7. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      702
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      54
      702
    9. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      40
      696
    10. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      695
    Aihe