Olen nyt lopulta saanut n. 100 kpl kukkia virkattua ja voisi alkaa kiinnittää ne toisiinsa, mutta miten ihmeessä ? Ohjeessa, jonka mukaan tein kukkia, oli vain sanottu 'yhdistä ompelemalla tai piilosilmukoin virkkaamalla' , siis miten ? Missä järjestyksessä tehdään ja miten siitä peitosta saa sitten suorakulman muotoisen ja moneltako sivulta ne pitää yhdistää toisiinsa....ja toisessa ohjeessa luki 'virkkaa palat oikeat puolet vastakkain nurjalta puolelta ks:n yhteen.' Jos noudattaa tuota viimeistä niin 2 kukkaahan tulee sitten päällekkäin nurjat puolet ulospäin ??? Miten siitä peitto oikein saadaan ja loput kukat yhdistetään ? Netin ohjeista ei ole löytynyt apua.
Yhtään en tullut ajatelleeksi tätä viimeistelyä, virkkasin vain koko ajan lisää kukkia ....
Afrikankukkien yhdistäminen peitoksi ?
6
99
Vastaukset
- Anonyymi
Täällä odottelen vielä vastausta, eikö todellakaan kukaan palstalla ole tehnyt afrikkalaisia kukkia ja yhdistänyt niitä .....pyysin ohjetta yös Käspaikasta, jonka sivuilta itse kukkien ohjeen löysin, mutta ei sieltäkään kukaan ole jaksanut vastata...edes virkkauskirja 150 kuvioita ei kerro sitä, miten saan kaikki keskenään kiinnitettyä kokonaisuudeksi, vaikka siinä kerrotaan 6 eri tapaa yhdistää kuvioita (ei tosin afrikkalaisia kukkia).
- Anonyymi
Afrikkalaiset kukat ovat kuusikulmioita eli ne yhdistyvät toisiinsa kuin hunajakenno. Ensimmäiset kaksi kukkaa virkataan yhteen vain yhdeltä sivulta. Voit päättää haluatko yhdistää kukkia ensin riveiksi tai ruusukkeiksi ja yhdistää ne, vai lisätä peittoon kukkia yksi kerrallaan.
- Anonyymi
Kiitos neuvosta, pääsin jo vähän kärryille. Pitääkö lanka sitten katkaista aina kun kaksi sivua on saatu kiinni toisiinsa, mikä kuullostaa aika hankalalta ? Ja saako ne kiinni toisiinsa miten tarkkaan, kun minun kukistani tuli enemmän pyöreitä kun kuusikulmaisia ? Jää vissiin sitten pienet reiät niin kulmakohtiin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos neuvosta, pääsin jo vähän kärryille. Pitääkö lanka sitten katkaista aina kun kaksi sivua on saatu kiinni toisiinsa, mikä kuullostaa aika hankalalta ? Ja saako ne kiinni toisiinsa miten tarkkaan, kun minun kukistani tuli enemmän pyöreitä kun kuusikulmaisia ? Jää vissiin sitten pienet reiät niin kulmakohtiin...
Ei tarvitse katkaista, voit pujotella langan reunasilmukoiden sisällä siihen kohtaan missä seuraava sauma alkaa. Se jää piiloon lopuksi sauman alle. :) Ja ei haittaa vaikka kukat eivät olisi niin kulmikkaita, villalanka (ja akryyli) joustaa sen verran että onnistuu silti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse katkaista, voit pujotella langan reunasilmukoiden sisällä siihen kohtaan missä seuraava sauma alkaa. Se jää piiloon lopuksi sauman alle. :) Ja ei haittaa vaikka kukat eivät olisi niin kulmikkaita, villalanka (ja akryyli) joustaa sen verran että onnistuu silti.
Kiitos paljon sinulle neuvoista, eiköhän tämä nyt onnistu ! Hyvää kesää !
T. Keskustelun aloittaja
- Anonyymi
Käytetyn sähköjohdon säikeillä saa rouheutta kuosiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1212642Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J691094Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2101054- 39982
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38931- 47894
- 36876
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123853- 4829
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35812