Moi! Onko joillain introverteillä ammatti ehdotuksia? Olen introvertti ja ujo. Tästä huolimatta olen tänä keväänä valmistumassa parturi-kampaajaksi. Opintojen aikana olen huomasin, että kiireiset asiakaspalvelu alat eivät ole minun juttuni ja väsyttävät minua niin paljon etten jaksa enää päivän jälkeen nähdä ketään tai tehdä mitään. Haluaisin hakea amk, mutta en osaa päättää minne hakisin.
Ihanne alani olisi jokin, jossa saisi käyttää luovuutta ja työskennellä rauhallisessa ympäristössä ilman jatkuvaa asiakkaiden kanssa oloa.
Ammatit introvertille
6
538
Vastaukset 6
- Anonyymi
Tuolla taustalla esim. Artenomi - muotoilu, ja ihmisten päällä olevien asioiden muotoilu
https://www.hamk.fi/tutkinnot/alykas-ja-kestava-muotoilu/
(sis. erikoistumiset)
https://www.xamk.fi/koulutukset/muotoilija-amk-esiintymisasu-ja-digitaalinen-puvustus/
(muilla erikoistumisilla omat sivut)
...
Jos noinkin tekevän työn töissä väsyttää, niin kehitä ensin lihaksistoa. - Anonyymi
Sinähän sanoitkin jo lopussa mikä olisi sinun ihanneammattisi. Se elättääkö "jokin, jossa saisi käyttää luovuutta ja työskennellä rauhallisessa ympäristössä ilman jatkuvaa asiakkaiden kanssa oloa." onkin sitten toinen juttu.
Introvertit ovat monesti yksintehtävissä töissä kuten koodari, arkisto tmv. tai sitten ovat töissä, jossa saa tehdä tarkkaa työtä rauhallisessa aikataulussa esim- koristepuuseppä tai kirjaston työntekijä. Myös tilinpitoon liittyvät tehtävät voivat sopia - Anonyymi
majakanvartijana pienellä ulkosaariston luodolla. Kullankaivajana lapin kultapuroilla. Kalastajana.
- Anonyymi
Mikä on alunperin saanut ujon ja introvertin valitsemaan koulutuksen ammattiin, jossa ollaan ihan toisen ihmisen iholla jatkuvasti? Halu kauneuden vaalimiseen? Voisiko tuota halua toteuttaa helpommin ruusujen kasvattajana? Tyypillinen ujon ammatti olisi kirjanpitäjä, mutta luovuudelle siinä ei ole sijaa.
Introverttiys ei tarkoita, etteikö voisi työkseen tehdä jotakin, missä on tekemisissä ihmisten kanssa. Tietysti introvertti saattaa stressaantua enemmän nopeatempoisesta vieraiden ihmisten kanssa olemisesta, mutta monessakin työssä ollaan tekemisissä pitkälti vain kollegoiden kanssa ja asiakkaat ovat asiakkaita. eivät ihmisiä siinä mielessä.
Vaikka ujo olenkin, ei introverttiyteni estänyt esimerkiksi opettajan työtä ja siinä oppi suhtautumaan omaan esiintymiseen jokseenkin kiihkottomasti.- Anonyymi
Sinne minne boombox bomppii !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää65788- 158784
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25760Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.102749Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27708Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93677Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193647- 22592
- 61582
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks35534On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78480- 39465
- 57455
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75447Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437- 70433
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9429- 54418
- 40407