Onko teillä tietoa, miten erilaisia kotitekoisia akkuja voisi rakentaa? Mitä voisi käyttää elektrolyyttinä, mitä anodina ja mitä katodina? Itse olen käyttänyt elektrolyyttinä sitruunaa ja perunaa. Anodina olen käyttänyt kuparinaulaa ja katodina sinkkinaulaa. Mitä muita versioita kotitekoisista akuista tiedätte?
Kotitekoinen akku
8
237
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakin uraanista saa tehtyä säteilyakun joka kestää pari vuosikymmentä helposti.
- Anonyymi
Eihän nuo mitään akkuja ole, paristoja ennemminkin ja huonoja sellaisia vielä.
- Anonyymi
Ruosteakku tai lipeäakku voisi olla helppo rakentaa itse.
- Anonyymi
Ok, mitenköhän tuo ruosteakku mahtanee toimia? Entä lipeäakku?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se selviää kun lukee asiasta tuosta inssityöstä.
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/750874/Fager_Jan-Erik.pdf?sequence=2 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ensimmäiseksi selvitä itsellesi miten akku ja paristo eroavat toimintatavaltaan toisistaan. Ainakaan tuon ekan kysymykseesi perusteella et sitä eroa näytä tietävän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ensimmäiseksi selvitä itsellesi miten akku ja paristo eroavat toimintatavaltaan toisistaan. Ainakaan tuon ekan kysymykseesi perusteella et sitä eroa näytä tietävän.
En välttämättä tiedäkään. Juu, tarkoitin siis alunperin patteria, en akkua. Sellainen ero niillä tietääkseni on, että akkua voi ladata mutta patteria ei. Olenko oikeassa?
- Anonyymi
Pennin ja viiden kolikoista sais galvaanisia pareja helposti. Onko ne sitten
akkuja vai paristoja ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392507
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait32277Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381373- 841330
- 631211
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40959Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.124853- 31771
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi25623Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58596