Nousi muovikassien hinnat 30;pistä 39;ään.
Aika moinen nousu
Joutsenon Piranassa K-kaupassa
16
215
Vastaukset
- Anonyymi
Olisivat nostaneet euroon.
- Anonyymi
Ei niitä ole pakko ostella. Ottaa kotoa mukaan kangaskassin.
- Anonyymi
Muovikassit tehdään useimmiten kierrätysmateriaaleista, mutta ne ovat silti ympäristöön joutuessaan ongelmallisia. Muovikassit roskaavat luontoa, ovat vahingollisia vesistölle ja eläimille, hajoavat hitaasti ja pilkkoutuvat haitalliseksi mikromuoviksi.
- Anonyymi
Suomalaiset ostavat vuosittain satoja miljoonia muovipusseja. Pelkästään kauppakasseja ostetaan yli 350 miljoonaa kappaletta. Hedelmäpussit mukaan lukien vuoden kokonaismäärä ylittää 700 miljoonan.
Olisi korkea aika vähentää muovikassien ja -pussien ostamista
ja ottaa oma kauppakassi kauppaan mukaan.
Muovikassin hinta voisi olla yksi euro, se hillitsisi muovikassien ostoa. - Anonyymi
Ihan ok.
Muistelin, kun aikanaan kauppoihin ilmestyi muovikassit, mummot kantoi niitä pinkoissa himaan ja kuroi nistä pyöreitä muovimattoja. Mullakin pöndellä taitaa olla muutama.
Silloin kassit oli ilmasia, kauppias alkoi perimään niistä pientä hintaa, koska se ite kuitenkin joutui niistä maksamaan.
Omanlaistaan kiertotaloutta kai, ihmiset mieluusti ottavat mitä tahansa, kun "halavalla saa". Mattojen kutominen loppui kun kassit alkoi maksaan.
Ite olen ikuisena nitupiikkinä kierrättänyt kasseja kauppakasseina, kestävät yllättävän kauan. Pitempään, useemman kymmenen vuotta ollut kangaskasseja, joissa muutama muovipussi kaiken varalta mukana.
Kangaskassit ei montaa ekeä maksa ja net kestää vaikka kuinka kauan. Pesee aina joskus ja niitä voi paikkaillakin.
Muovikassi liki täydellinen turhake.
Saastumisen, mikromuovien, tuhlailukulttuurim takia ois paras lopettaa muovikassien myyminen kokonaan. Tai laittaa hinnaksi muutama eke, että ihmiset ei tuhlailis niitä.
Linnut laulais, kukat kukkis, luonto kiittäis, ihmiset ois terveempiä ja maailma pelastuis.
Ihan oikean suuntainen toimenpide.
=DW= - Anonyymi
Ois tuostakin voinut informoida etukäteen asiakaita..
- Anonyymi
Menitkö nyt sitten konkursiin yhden muovokassin takia ?
Oppi menee hyvin päähän kantapään kautta ? - Anonyymi
Miksi kappiaan tulisi informoida hinnoittelustaan asiakkaalle?
Hintalappu sen kertoo.
Media pitää huolen siitä, että pysymme ajan tasalla isoimmissa käänteissä.
- Anonyymi
Jo vuosia olen kuljettanut kauppareisuilla kahta kankaista kauppakassia, jotka olen ostanut laukkukaupasta ja marketin laukkuosastolta. Lisäksi mukana on kankainen, kokoontaiteltava kangaskassi.
Olen ihan koneessa pessytkin noita kasseja 40 asteessa, hyvin kestää kun laittaa pesupussin sisään.
Helpompi kantaa molemmissa käsissä kassia kuin vain yhdessä, polvivaivaisen, paino tasaantuu. Samalla saa kerralla kannettua melkein viikon ostokset.
Kannattaa poiketa laukkukauppaan tai laukkuosastolle, sieltä saattaa löytyä käytännöllistä ostettavaa edullisesti.- Anonyymi
Pyörillä varustettu kauppakassi on käytännöllinen otosten kuljettamisessa.
- Anonyymi
Kestokassi, eli paksu muovikassi kantohihnoilla ei maksa monta euria, joka kaupparyhmä myy omilla merkinnöillään, minulle on niitä pyykkikassina, puukassina, autossa on aina varakassina,
takakontissa saappaille omansa.
Olen maksanut niistä aikoinaan muistaakseni 2 euroa ja en muista milloin olisin maksanut muovikassista., kai kymmenen vuotta sitten, kun minulla on aina mukana oma ostoskassi ja yksi kahvipusseistakin koripunottu, kestää ja on kiertoon menevää muovia. Näkyvät laittavan ne aina jätekassina ja roskia täynnä roskalaatikkoon sen kaupasta ostetun muovipussin, tulee siinä roskille vuoden mittaan hintaa!
En kannata niiden käyttöä, saavat maksaa vaikka vitosen, kun aina on mahdollisuus ostaa myös se kangaskassi! Se kestää pestä ja käyttää.
Tuttavalla on niitä kaupan kasseja kaappi täynnä, ei ole ikinä muuta kassia kauppaan, menee sinne kädet taskussa ja ostaa kassinsa.- Anonyymi
Ei nuo kestokassit maksaneet muistaakseni kuin euron kappale aikoinaan.
Joskus ostin niitä ja käytän niitä samoja edelleen kauppakassina. Ne ovat
hyvin kestäviä.
- Anonyymi
ei kandee asua joutsenossa kalliiden muvikassien maassa
eli muuta kala satamaan perheasuntoon 1,4 miljoonaa
tietty ilman tonttia jos se on mukana niin hiukan kalliimpi
https://www.yit.fi/asunnot/myytavat-asunnot/helsinki/kalasatama/helsingin-nihdin-torni/1-w5qidr- Anonyymi
kala satama on entinenmus talaisten parkkip aikka jossa ne pitimajaa
- Anonyymi
Muovipussin pitäisi maksaa vähintään euron, että sen käyttö vähenisi.
Suomessa käytetään arviolta 300 miljoonaa muovipussia vuodessa
ja siihen lisäksi pienempiä muovipusseja muutama sata miljoonaa erilaisiin
ostoksiin (muuhun kuin ruokaan) Aivan hirvittävä määrä.- Anonyymi
Kun ostan banaanit, en koskaan laita niitä muovipussiin, hintatarran saa siihen kuoreen ja kotiin ei tarvitse kantaa jätettä, sanoin on keräkaalit ja muut joita voi viedä kassahihnalle ilman muovipussia. Irto sipulit ja porkkanat, ne on pakko laittaa pussiin, mutta vältän muovia joka käänteessä.
Onneksi esim Lidllin paistopistepussit ovat samalla jätepusseja, ne voi laittaa biojätteeseen.
Taitaa olla sama muissakin paistopisteissä, mutta en koskaan osta niitä, joskus ostin karjalanpiirakoita L:stä, mutta niillä on melkoinen kilohinta ja itse leipoen saa halvempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1165383Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744361691- 2001203
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111163Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201139Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861053Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47951- 64941
- 64896
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64846