Olen vielä opiskelia ja suunnitelmissa olis ryhtyä maitotila yrittäjäks.
Kannattaako/uskaltaako?
Näitä viestiä ku lukee täälläkin niin tuntuu että ehdottomasti kannattaa. Jotenkin tuntuu että kaikki on vaan niin vanhanaikaisia ja yksinkertaisia parannuksia ei ymmärretä tai haluta paksupäisyyden vuoksi muuttaa parempaan vaan valitetaan vaan.
Kannattaako/uskaltaako ryhtyä yrittäjäksi?
21
305
Vastaukset
- Anonyymi
Jos sinussa on yrittäjähenkeä ja -intoa niin ÄLÄ ALA MAIDONTUOTTAJAKSI.
Tee jotain aidosti Suomen kansantaloutta kasvattavaa ja edistävää. Kyvyillesi on varmasti käyttöä monessa.- Anonyymi
Kiitos vastauksesta! Meillä on kotona maitotila ja olen nähnyt läheltä kuinka paljon on kehitettävää tällä alalla . Uskon että ne jotka satsaa tosisnansa ja uudistaa koko systeemin ovat voittajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Meillä on kotona maitotila ja olen nähnyt läheltä kuinka paljon on kehitettävää tällä alalla . Uskon että ne jotka satsaa tosisnansa ja uudistaa koko systeemin ovat voittajia.
Satsaa ja uudista vaan niin paljon kuin rahat riittää. Tällä hetkellä useimmilla ei jää euroakaan ylimääräistä, joten se siitä. Kustannukset kun suhteuttaa tulokseen, moni asia löytää mitasuhteensa. Neljännesmiljoonan sijoituksella jos saa 10 000€ lisää tuloa vuoteen, on kuoletusaika liian pitkä.
Anonyymi kirjoitti:
Jostain hallinnon syövereistä löytyy aina virkanilkki joka veistelee kapulan uudistajan rattaisiin. Valitusajan kuluessa lehmät kuolevat nälkään tai joudut syömään ne itse hengissä pysyäksesi.
https://finlex.fi/fi/viranomaiset/oikeuskansleri/2010/1507- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli et ole ryhtymässä yhtään mihinkään vaan jatkamassa tilaa, joka lankeaa sinulle kuin manulle illallinen. Eipä kuulosta uudistushenkiseltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli et ole ryhtymässä yhtään mihinkään vaan jatkamassa tilaa, joka lankeaa sinulle kuin manulle illallinen. Eipä kuulosta uudistushenkiseltä.
Lue tuo aloitus uudestaan niin monta kertaa että ymmärrät. Ei siinä kirjoiteta mitään jatkamisesta!!!
Olen ostanut kryptovaluuttoja joku vuosi sitten ja nyt pystyn kyllä rakentamaan muutaman maitotilan jos haluan. - Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Jostain hallinnon syövereistä löytyy aina virkanilkki joka veistelee kapulan uudistajan rattaisiin. Valitusajan kuluessa lehmät kuolevat nälkään tai joudut syömään ne itse hengissä pysyäksesi.
https://finlex.fi/fi/viranomaiset/oikeuskansleri/2010/1507Kyllä se on totuus. Tämän päivän ruuantuottaja on huonommassa asemassa kuin maaorja. Virkakyöstit jatkuvasti kimpussa ja vaatimuksia riittää. Tuottajat ovat uhanalainen laji ja yhteiskunta edistää tarkoituksella heidän loppuaan. En ikimaailmassa aloittaisi ruuantuottajana. Paras mahdollisuus oli, jos omalla tilalla tuottaisi itselle ja omalle perheelle omavaraisesti ruuan, mutta silloin pitää olla se ansiomahdollisuus jossain muualla. Mutta tietäisi mitä syö ja eläisi kauemmin, kuin kaupan kemikaaliseoksilla.
- Anonyymi
Kyllähän se niin on että maitotila ja sen kehittäminen taitaa kaatua siihen kustannuspuoleen.
Moni yrittäjä kaatuu siihen että laskevat että 1 työntekijän palkkaamisella saadaan tuplattua tuottavuus ja kulut vain tuplaantuu.
Fakta on kuitenkin että kulut lähes 3 kertaistuu mutta tuottavuus kasvaa vain 60%
Eli maitotilalla saat laittaa lehmämäärän tuplaksi ja 1 työntekijän avulla huomaat ettet itse saa palkkaa ollenkaan.
Voisihan se olla ihan mielenkiintoista katsoa kun yrittäisit tehdä 100% nykyaikaisen tuotantolaitoksen tuhansia vuosia vanhan lehmärodun ympärille.
Pitäisi nuo lehmätkin tuoda nykyaikaan, eli luoda robottilehmä.
Nykymuodossa lehmä on liian epäluotettava, tulee utaretulehduksia, loukkaavat itseä, sairastuvat muutenkin, elinikä tehotuotannossa lyhyt suhteessa uuden kasvatukseen (2 vuotta), jne.- Anonyymi
"Nykymuodossa lehmä on liian epäluotettava, tulee utaretulehduksia, loukkaavat itseä, sairastuvat muutenkin, elinikä tehotuotannossa lyhyt suhteessa uuden kasvatukseen (2 vuotta), jne."
Justiin näitä asioita voi yrittäjä itse parantaa helposti ja edullisesti. Miksei niitä alalla tehdä? Valitetaan vain ja leikitään että ollaan niin viisaita! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nykymuodossa lehmä on liian epäluotettava, tulee utaretulehduksia, loukkaavat itseä, sairastuvat muutenkin, elinikä tehotuotannossa lyhyt suhteessa uuden kasvatukseen (2 vuotta), jne."
Justiin näitä asioita voi yrittäjä itse parantaa helposti ja edullisesti. Miksei niitä alalla tehdä? Valitetaan vain ja leikitään että ollaan niin viisaita!Nuoruus ja hulluus, vanhuus ja viisaus. Idealismi ilman elämänkokemusta on yleistä, mutta ei se tee siitä yhtään vähemmån ärsyttävää. Aikalailla sama kuin lasten kasvatuksessa. "Ennen minulla oli neljä teesiä, mutta ei yhtään lasta. Nyt minulla on neljä lasta, eikä enää yhtään teesiä'. Ja lopuksi -alalle tuli noin 20v sitten yrittäjä noilla aloittajan periaatteilla ' Uudistan kaiken, teen toisin kuin muut ja näytän, että maitoa voi tuottaa liiketalouden termeillä kannattavasti' . Se yritys on nyt loppu, rakennys tyhjä raunio, paljon kokemuksia runsaasti vaihtuneista ja vaihtuneilla työntekijöillä, olisiko puolenkymmentä omistajavaihdosta, velkajärjestelyä ja konkurssi takana. Ei tarvitse edes olla pessimisti ollakseen realisti näissä maidontuotantoasioissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuoruus ja hulluus, vanhuus ja viisaus. Idealismi ilman elämänkokemusta on yleistä, mutta ei se tee siitä yhtään vähemmån ärsyttävää. Aikalailla sama kuin lasten kasvatuksessa. "Ennen minulla oli neljä teesiä, mutta ei yhtään lasta. Nyt minulla on neljä lasta, eikä enää yhtään teesiä'. Ja lopuksi -alalle tuli noin 20v sitten yrittäjä noilla aloittajan periaatteilla ' Uudistan kaiken, teen toisin kuin muut ja näytän, että maitoa voi tuottaa liiketalouden termeillä kannattavasti' . Se yritys on nyt loppu, rakennys tyhjä raunio, paljon kokemuksia runsaasti vaihtuneista ja vaihtuneilla työntekijöillä, olisiko puolenkymmentä omistajavaihdosta, velkajärjestelyä ja konkurssi takana. Ei tarvitse edes olla pessimisti ollakseen realisti näissä maidontuotantoasioissa.
Jaa vain yhden tällaisen tapauksen tiedät? Itse tiedän satoja maitotilallisia jotka ei ole saanut muuta aikaan kuin valittamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa vain yhden tällaisen tapauksen tiedät? Itse tiedän satoja maitotilallisia jotka ei ole saanut muuta aikaan kuin valittamista.
Tämä oli yksi esimerkki suuruudenhulluuden seurauksista. Samaan aikaan meni konkkaan muutama muukin, suunnilleen samanikäinen, uusi navetta. Ne muut oli jopa järkevämmin ja varovammin liikkeelle lähteneitä, joilla oli jo entistä kokemusta maitotilana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä oli yksi esimerkki suuruudenhulluuden seurauksista. Samaan aikaan meni konkkaan muutama muukin, suunnilleen samanikäinen, uusi navetta. Ne muut oli jopa järkevämmin ja varovammin liikkeelle lähteneitä, joilla oli jo entistä kokemusta maitotilana.
"entistä kokemusta maitotilana." Tämän lasken negatiiviseksi.
- Anonyymi
Täältä saa jo hyvää tietoa alasta kuinka onnetonta se on:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17350959/meidan-lehmien-juomavedessa-satoja-eri-bakteereja!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18855510/utaretulehdukset-maitotiloilla- Anonyymi
Ai kyselet neuvoja urasi aloittamiseen tällä palstalla ja perustat argumenttisi tämän palstan keskusteluihin? Voin avoimesti kertoa, että tämä palsta ei ole ollut ammatillisesti varteenotettava ainakaan viimeiseen 10 vuoteen. Kaiken oikeasti asiallisen keskustelun torbedoi tehokkaasti trollien ja maatalouskaunakkojen armeija, jotka päivystää täällä yötä päivää ja (laillasi) vähättelevät ja mitätöivät vuosikymmenien työkokemusta ja todellista tietämystä aiheista. Itse asiassa useimmat aloituksetkin tulevat heiltä. Jos opintosi ovat loppusuoralla, toivottavasti olet siellä ollut silmät ja korvat auki oikean maatalousalan tiedon lähteille löytääksesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai kyselet neuvoja urasi aloittamiseen tällä palstalla ja perustat argumenttisi tämän palstan keskusteluihin? Voin avoimesti kertoa, että tämä palsta ei ole ollut ammatillisesti varteenotettava ainakaan viimeiseen 10 vuoteen. Kaiken oikeasti asiallisen keskustelun torbedoi tehokkaasti trollien ja maatalouskaunakkojen armeija, jotka päivystää täällä yötä päivää ja (laillasi) vähättelevät ja mitätöivät vuosikymmenien työkokemusta ja todellista tietämystä aiheista. Itse asiassa useimmat aloituksetkin tulevat heiltä. Jos opintosi ovat loppusuoralla, toivottavasti olet siellä ollut silmät ja korvat auki oikean maatalousalan tiedon lähteille löytääksesi.
Opiskelun jälkeen lähden Ruotsiin töihin että saan sitä modernia oppia koska he ovat siellä meitä edellä jopa ihan yksinkertaisissakin asioissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opiskelun jälkeen lähden Ruotsiin töihin että saan sitä modernia oppia koska he ovat siellä meitä edellä jopa ihan yksinkertaisissakin asioissa.
joo kyllä nuorimies on oikeassa
- Anonyymi
Eikö nämä EU.n valtiot ole jo jaettu erillaisiin tuotanto valtioihin.Suomikin on jo jaettu
maataloustuotannon ulkopuolelle.Jonkinlainen omavaraisuus kyllä huomioidaan.
Maatalouskoulutkin ovat lopetusuhan alla olleet jo vuosia. Tuollaiset 150 kantturan Maitotilat Roboteineen,eivät kannata 600.000€ vuosituloineen.
Älä ajatele mitään suurta,yritäjäksi vaan toimi omavaraisesti,jotta et joudu valtion ja yhdyskuntien rattaisiin veronmaksajaksi.Ei siitä paljoakaan ylimääräistä käteen jää.
Omaan terveyteen kyllä kannattaa panostaa,käsillä ja liikumiseen työtätekevänä pien yrittäjänä.- Anonyymi
En usko että keltään Suomessa saa hyviä neuvoja maatalouteen. Mene sinne Ruotsiin oppiin niin opit jotakin järkevää. Ne on meitä edellä ihan kaikessa. Meillä ainakin on nuoriso samanlaisia jääräpäitä kuin vanhempi sukupolvikin. Mitään uutta ei tohdita kokeilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko että keltään Suomessa saa hyviä neuvoja maatalouteen. Mene sinne Ruotsiin oppiin niin opit jotakin järkevää. Ne on meitä edellä ihan kaikessa. Meillä ainakin on nuoriso samanlaisia jääräpäitä kuin vanhempi sukupolvikin. Mitään uutta ei tohdita kokeilla.
Se ainakin on varmaa, ettei täältä saa hyviä neuvoja. Jos tosissaan haluaa asiallisia ja hyviä neuvoja, niin pysy kaukana tältä keskustelupalstalta….
- AnonyymiUUSI
"kuin kaupan kemikaaliseoksilla" niin tai maatalouden kemikaaliseoksilla.
Juuri tässä asiassa muut pohjoismaat on paljon Suomea edellä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525190- 783628
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3212178Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651885Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1161732Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531316Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951270- 701222
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331187Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951170