Öljyä hondaan,kiitos avusta :)

Naipponen joka tuntee nyt i...

Tsekkasin juuri hondani öljytikkkua ja totesin et lisää tartteis...ja koska en ole kyseistä toimitusta koskaan tehnyt, seuraa muutama kymysys, koska öljyvalo ei pala, voinko ajella vielä? Mitä öljyä,onko merkitystä millainne pyörä on? (honda shadow VT600) Kaadanko vaan uutta ettei tartte mitään "poistoja"?

10

5350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkutarkka

oletko milloin vaihtanut öljyt ? ja suodattimen. Ovat tärkeimmät huoltohommat ja yleensä n. 6000 km välein pitää vaihtaa. Öljyä voi lisätä, öljytikussa on ala ja yläraja. Laita ainakin puoleen väliin, voi olla lähes ylärajassakin. Yli ei saa laittaa. Ohjekirjassa lukee että öljyt pitää katsoa aina ajoon lähtiessä ? laita kunnon öljyä, esim. Avoline 10w40 tai vastaavaa...

• Naipponen

No kun en ole kertaakaan laittanut öljyjä enkä katsonut kuin kaksi kertaa :(
        en tiedä siis mitään mistään ja ohjekirjaa ei ole. Ja sitten kysyisin noista ketjuista kun luin että nekin pitäis öljytä...kuinka usein ja miten ja millä?

Kiitos vastauksestasi...ajanut olen nyt reilu 1000 km

Naipponen kirjoitti:

No kun en ole kertaakaan laittanut öljyjä enkä katsonut kuin kaksi kertaa :(
        en tiedä siis mitään mistään ja ohjekirjaa ei ole. Ja sitten kysyisin noista ketjuista kun luin että nekin pitäis öljytä...kuinka usein ja miten ja millä?

Kiitos vastauksestasi...ajanut olen nyt reilu 1000 km

Vai että tallanen tapaus taas tällä kertaa...???
        Kantsisko noista asioista ottaa vähän tarkemmin selvää, ennenkun edes hankkii koko pyörää (vaikka ajaahan miljoonia naisia tietysti autollakin, tietämättä mistä edes koko kone köytyy...)

mutta mutta...

- Pimu -

• Naipponen
        *** kirjoitti:

Vai että tallanen tapaus taas tällä kertaa...???
        Kantsisko noista asioista ottaa vähän tarkemmin selvää, ennenkun edes hankkii koko pyörää (vaikka ajaahan miljoonia naisia tietysti autollakin, tietämättä mistä edes koko kone köytyy...)

mutta mutta...

- Pimu -

On hienoa että teitä osaavia ja FIKSUJA naisia löytyy. Arvosta itseäsi.

Ja aion edelleenkin jatkaa rakasta mopoiluani ja opetella sen kaikki koukerot...huoltamisenkin :)
        Enköhän jonain päivänä osaa nekin hommat...silti en aio huokailla näillä palstoilla "tyhmemmille"

• Harri

Uutta sekaan vaan jos ei ole jo vaihdon aika, silloin kaikki vaihtoon ja uusi suodatin. Laittaisin hondan omaa öljyä, vähiten nokkaketjuongelmia. Se öljyvalo ei saa palaa kuin silloin alussa kun käynnistät. Jos se syttyy ajon aikana on konerikko todella lähellä jos ei jo tullut. Öljyä pitää olla aina tikussa olevien merkkien väliin asti, ei yli. Laitan itse ketjuihin vaihteistoöljyä, mielestäni paras vaihtoehto. Ehkä sotkee vähän, mutta kuitenkin.

• Parasta olis että vaihtaisit/vaihdattaisit öljyt ja filtterin niin olis ainakin samaa öljyä koneessa eikä mitään coktailia ja vastaisuudessa jos on lisäämisen tarvetta tulee niin tiedät mitä öljyä koneeseen on laitettu,ja samalla laitat tietty kilometrit ylös että tiedä koska seuraavan kerran tars vaihtaa eli ehkä 6 tonnin jälkeen.
      Ketjuihin on omat ketjuöljyt jotka ovat "sitkeempiä"kuin tavalliset öljyt eivätkä ajaessa roisku pitkin pyörää,noin tonnin välein vähintään ois hyvä rasvailla.

• Naipponen

Olen kiitollinen vastauksista, juu öljyvalo ei ole palanut vielä ja tosiaan tikkua olen tarkkaillut pariin otteeseen ja nyt näytti olevan vähissä. Mulla ongelmana se ettei ole lähistöllä ketään keneltä kysyä. englanninkielinen opas mulla on josta yritän saada jotain selville :)

Ja nyt eikun kauppaan öljyjä osteleen ja ajoa vaan lisää, eiköhän nää tekniset hommatkin ala pikkuhiljaa aueta :)

• vallu

hei
        vaseliinilla itse ainakin rasvaan crossipyörien ketjut ja on ihan toimiva kikka kun eka ottaa käteen/hanskaan vaseliinia ja vetelee sitä reilusti pitkin ketjuja jonka jälkeen ajaa parisataa metriä juoksuvahtia ja sitten ottaa kaikki turhat voiteluaineet pyyhkeellä poies..

• öljyt

Kun katsoit sitä öljytikkua oliko pyörä sivujalalla vai pystyssä.Jos fillari on sivutuella,niin ei varmasti näytä oljytikku,että öljyä olisi riittävästi.
      Kannattaa soittaa tai kysyä prätkähuolloista noita juttuja ,eikä täällä palstoilla, missä joka toinen vastaus näyttää olevan enemmän tai vähemmän asiantuntematon.
      -Prätkällä vuodesta 76-

• naipponen

Katsoin mopon ollessa pystyssä. Ja soitinkin liikkeeseen ja kyselin. ajattelin vain ekaks jospa olis saanut neuvoja täältä kun tulee pyöriskeltyä lukemassa näitä.
        Mutta nyt on kaikki okei ja ajot jatkuneet ja viisastuttu taas hieman...ainakin joissain asioissa :) kiitos vastauksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe