Huomenta lauantaipäivään, aurinko paistaa, elämä sykkii, kohdallani vaan mieliala alamaissa, mistä johtunee, en tiedä.
Turhia harmeja olen päähäni saanut ja ne siellä pyörii, nyt tarvittaisiin joku ahaa elämys, no eipä taida sitäkään yksinollen syntyä.
Olen Facesta etsinyt aiheita jonkun uuden asian tekoon, mutta ei ota tuulta purjeisiin mikään, ajatus vain, ei tuota tarvitse ja niin jää turhakkeeksi kaikki ajatuksetkin.
No näitä kömähdyksiä aina väliin tulee, mutta aina olen selvinnyt, kai taaskin, eihän tiedä mikä yllätys mieleen iskee.
Nyt pitäisi keskustella, mistä aiheen keksisi?
Hiihtokeliä ei enää ole, vain mustaa maata ympäristössä, ei vaan pälviä kuten ennen sanottiin, sulana kaikki ympäristö, muuta lumenkeräys kasa näkyvissä muistuttamassa menneestä talvesta. (toivottavasti)
Harmia ja tappiota varmaan hiihtourheilulle ja laskettelu paikoille tullut.
Vaalit puhuttavat, mutta into ei niidenkään suhteen nouse, toki äänestämässä käyn, kun niiden aika tulee.
Nuo hallituksen leikkaukset ja niiden uhka eikun kasvaa, mikä lopputulema onkaan.
Kiirettä pitää lapsillanikin ja heidän lapsillaan, no en valita, heillä elämä parhaillaan ja touhua pitää ollakin, kamalaa olisi jos he minun tavoin valittaisivat elämän tylsyydestä, innon puuttuminen heidän iässään on jo pahe.
Kyllä oli omakin elämäni aina näihin vuosiin asti yhtä menoa ja kekseliäisyyttä riitti ja aina jotakin uutta kaipasin.
Surulliselta tuntuu, kun en mitään uutta kaipaa, kaikkea on, entisistäkin toivoisin eroon pääseväni.
Toisaalta, kun on koko elämänsää haalinut ja miettinyt mistä mihinkin rahat riittää, niin nyt kaikki olisi pois luovutettavissa, nyt hieman helpompi olisi jotain uuttakin hankkia, mutta halu puuttuu.
Mistä otatte innon elämään kirjoittaja ystävät?
Ei ollut tarkoitus tämänlaisesta viestiä laittaa pitää tähän loppuun kertoa mukavista muistoista, jota tämä kirjoittelukin on aikaan saanut, nyt täälläkin on muutosten tuuli kaiken hauskan pois puhaltanut.
Edellisessä ketjussa moitittiin Kahvipirttiä. (miksi sekin pitää esiin nostaa) sitä huuhaatahan se oli tarkoituksella ja sen tiimoilta monta hauskaa koettiin.
Mielikuvitus toimi kaikilla kirjoittajilla ja jokainen antoi oman panoksensa hauskan pitoon.
Ei tullut mieleenkään keksiä ilkeyksiä toisista, vaan iloon yhdyttiin.
Ne hauskat muistot mieltä nostattaa ja antaa halun uskoa, että vielä tänäkin päivänä on ihmisiä, jotka osaavat pienestä ilosta nauttia.
Muistojeni kanssa yritän omankin mieleni nostaa ja aurinkoinen päivä antaa siihen vauhtia, eiköhän vaan eteenpäin ja ilo pintaan.
,
Keskustellaan Nojatuolissa ?
229
1779
Vastaukset
Hyvää aamupäivää puolipilviseltä, tuuliselta j akolealta Dalajoen alajuoksulta. Joki virtaa vapaana ja lumetkin lähteneet, tulppaanit työntää vartta etupihalla ja kevätsiivous aloitettu.
Kysyit mistä löytää intoa ja motivaatiota kirjoittamisen jatkamiseen, uuden ketjun aloittamiseen ja vastaus on ilmiselvä:
sinua on odotettu ja kaivattu. Olet tärkeä monelle palstaa sueuraaville, ketjuihisi kommentoivalle. Hae voimia ja innostusta siitä.
Minä haen innostusta kirjoittamiselle irjoittamisesta, arkipäivään luovat sisältöä vuodenaikojen vaihtelu ja siihen kuuluvat rutiinit: nyt on paras aikaa piiloittaa siemeniä multaan itämään kurkkujen ja tomaattien esikasvatusta varten sisätiloissa, ne ikkunakurkut verannalla olivat tässä perheessä viime kesän suuri hitti.
Salppurin hiishtoja seurataan telkkarista, pihaa siistitään talven jäljiltä ja kevään ensimmäiset krookukset ja lumikellot koristavat etelänpuoleista kukkapenkkiä. Sinulla Hil-la on luontainen taipumus maalaamiseen, kirjoittamiseen ja yhteisölliseen keskusteluun; hyödynnä niitä kaiken muun ohella.
Et jouda vielä eläkkeelle nojatuolista. Toisaalta jos tuntuu liian raskaalta ja velvoittavalta pidä pieni paussi.- Anonyymi
Eipä vaalit ketään kiinnosta. Hyvinvointialueiden edustajien palkkiot on jo päätetty, joten kunhan samat valtuutetut pääsevät takaisin penkeilleen niin asia on hoidettu.
Siihen tarvitaan vaalikarjaa.
Olen alkanut miettiä jättäisinkö ääneni käymättä ensi kertaa eläissäni.
Olisi tuota lunta saanut olla vielä jonkin aikaa peittämässä kulottunutta pihaa. Ei viitsi ulos mennä, kun siivoamaton piha levähtää silmille, kun oven avaa.
Mkr. Aurinko paistaa ja antaa toivoa paremmasta. Hilla kerroit olevasi masentunut. Taistelen positiivisuuden ja negatiivisyyden välimaastossa. Yksin ollessa masentaa.
Neljä leikkausta, kuukausi viimesestä. Kivut ovat kovat liikkuessani. Pystyn kävelemään kainalosauvoilla ja sisällä liikun rollaattorilla. Se on kätevä siirtäessäni tavaroita paikasta toiseen. Lepokipua ja onneksi ole.
Esikoinen on ollut minulle herran lahja, vienyt minua kauppoihin ja ulos talosta. Viikolla sain kylvetys apua serkkutytöltäni.
Sain postissa palveluseteleitä joten voin turvautua myös yritysten kodinhoitopalveluihin.
Olen onnellinen kun saan vieraita luokseni. Mieheni viipyy vielä huhtikuun puolelle, hän odottaa uuden mallin kuulolaitteita, niitä pitää käyttäjän testata, että ne toimii hyvin.
Esikoinen latasi autoni akun, se oli tyhjä yli kahden kuukauden seisomisestä. Odotan vielä jonkin aikaa, ennen kuin uskallan ajaa.
Sen jälkeen en ole enää riippuvainen muiden kuskauksista
Haimme tänään Lidlistä maalausalustoja, joten aloitan maalaamisen. Sen tiedän olevan parasta terapiaa masennukseen.Ajoittainen alavireisyys ja apea mieliala kuuluvat tunteilla elämiseen, ja onhan tunneherkkyys myös elämän lahja, vaikka se välillä tuntuisi rasittavalta. Varsinainen masennus vaatii jo ammattimaista hoitoa, ei se mene ohi ainakaan kehotuksella piristyä.
Ehkä ikänsä aina osallistuvana ja työtä puurtavana , monitaitoisena eläneelle pakolliset pysähtymiset tuntuvat musertavammilta kuin hiukan rennommin ottaville. Minulle liikunta on ollut aina tehokas keino irtautua niin alakulosta, turhautumisesta kuin kiukustakin. Rivakka kävely on melkein aina mahdollista, luonnossa asiat asettuvat helpommin mittasuhteisiinsa. Monasti itse liiottelee asioita, ystävän kanssa juttelu antaa uutta näkökulmaa, asiantuntija-apua ei kannata myöskään unohtaa tai pelätä.
Kevät on luonnon uudistumisaikaa, ihmismieli elää siinä mukana, tulee ehkä paineitakin johonkin uuteen. Puutarhamulta saa vielä odottaa, kampaajalla jo kävin, jotain matkasuunnitelmia kehitellään. Oikeastaan tuo on jo vanhan kaavan toistoa, mutta sopii juuri minulle. Yllätyksiä voi tulla eteen, eikä aina niin mieluisia. Mutta kaikki kestää vain aikansa, vain tämä nyt elettävä hetki on se konkreettinen tilanne. Tämä saunailta on. lähellä, aurikoinen päivä eletty, nautin laittaessani hyvää iltapalaa saunomisen jälkeen nautittavaksi, maljakossa tuoreet tulppaanit, koti siivottu.
Rentouttavaa saunailtaa!Kaunis pilvetön taivas oli näkymä kun silmäni avasin, lupausta siitä, että kesää kohti mennään.
Tuli sellainen tunne, että ei voi murehtia mitään, kunpa näin voisikin ajatuksiaan muokata ja elää sään mukaisesti.
Kadulla hiljaista, kaikki ottavat viikon rasitteiden kerääntymisen huolineen ja leväten yrittää ne karkottaa.
Hyvä uni ja kaunis sää saa mielen mukavaan vireeseen ja voi suunnitella jotain kivaa päivänsä viettoon.
Minun mieleni oli tänä aamuna sillä mallilla, että mustikkapiirakan teko auttaisi maistuvaan päivään ja viimeisiksi jääneet mustikatkin alkaisivat lopun nähdä. niiden kulutus kiihtyy, kun muuta marjaa ei enää ole.
No vielä on monta rasiaa, mutta onhan kesään vielä aikaa.
Minulle on tämä paha tapa juuttunut, tykkään leipoa sunnuntaiaamuisin,, hiljaista ympäristössä, vain radio luonto ohjelmien kanssa seurana.
Siinä radiota kuunnellessa moni asiakin saa uuden oivalluksen.
Kiitos Paloma rohkaisusta ja onnea kirjasi aineiston hankkimisessa, ei olisi minusta tuohon hommaan.
Eihän tuo äänestäminen mitään houkutusta minullekaan anna, mutta vaalikoneella kävin ja etsin ehdokasta mietteineen ja löytyi sieltä yksi joka oli melkein kaikessa samaa mieltä kanssani.
Tämä aluevaali puolella, kunnallisvaalitestin myös tein ja aivan vika porukkaan siellä löysin, mutta asia sen verran tuttu, että oma ehdokas löytyy.
Ramoona nuo kevään merkit herkästi löytää ja puuhaakin niiden tiimoilta löytää.
Teillä vielä voimia matkustaakin ja jaksatte kiertää maailmaa, olisihan se ihanaa, mutta nyt se puoli elämästä on pois suljettu.
No en sitä sure, muistot onneksi monesta vielä löytyy, muisti siltä osin melko hyvä, mutta keväällä ennen vanhaan puhuttiin, että mielisairaudet keväisin lisääntyy, kai se jotenkin sitten mielialaankin liittyy.
Uskoni on vahva, että kyllä tämä tästä kohenee, olen vaan altis kaikelle mikä mieltä vaivaa.
Kiva kuulla, että korpikirjailija kuntoutuu pikkuhiljaa, kyllähän tämä kevät ja aurinko intoa lisää paranemisessakin, mutta hitaasti ja rauhallisesti on paras edetä.
Oikein kaunista sunnuntaipäivän viettoa kirjoittajat;)
- Anonyymi
Täydellisen kaunis sunnuntaiaamu puhtaine hankineen. Ihanaa, hiukan tuuleksii, mutta paras hiihtosää.
Tänään pistän kanaa uuniin kera uunijuuresten - nam.
Yksi taulun aihe odottaa myös maalamistaan,mutta tapahtuu tänään.
Mitään hommia na töitä ei ole , kaikki on putsikunnossa ja uuni tekee ruuan.
On se helppo ola eläkeläinen! Eilen illalla metsästimme pojan kanssa revontulia..Paltaniemeltä emme saaneet kuin laimeita osumia.
Kun palasimme Kaupunkiin taivas oli täynnä revontulia. Kaunis vihreä revontulipilvi kiemurteli talomme päällä.
Eilinen oli muutenkin erikoinen päivä. Yritin olla avuksi kun poika työnsi autoni autotallista ja latasi omasta autostaan virtaa autooni. Olin mittamiehenä, kuinka lähelle poika voi autonsa minun auton viereen ajaa. Lisäksi sain tehtävän pitää plus ja miinuspiuhoja erillään kun poika niitä yhdisteli. Tärkeää se on pienikin apu. Poika lähti Rehjan reitille hiihtämään.
Illalla lämmitettiin sauna, kävin alalauteilla pienen tovin istumassa.Tänä aamuna herättiin kuuden maissa. Syötiin aamupala, vaihdettiin lakanat ja poika pesi lakanapyykin.
Varoitusten saattelemana poika lähti ajamaan kotiinsa. Ymmärrän, minun pitää varoa liikkumista ulkona, jäätä ja lunta on vielä maassa.
Kaunis on päivä, lähden parvekkeelle auringon ottoon.- Anonyymi
Oletko nyt kotona itseksesi? Ei ihme, jos poikasi varoittelee. Vaikeaa on varmasti pysytellä paikallaan ja varoa askeleitaan. Kaatumista pitää pelätä. Sen tiedätkin.
Puhelin taskuun!
Mkr. - Anonyymi
Miten pääset sinne alakerran suihkuun ja sänkyysi?
Anonyymi kirjoitti:
Oletko nyt kotona itseksesi? Ei ihme, jos poikasi varoittelee. Vaikeaa on varmasti pysytellä paikallaan ja varoa askeleitaan. Kaatumista pitää pelätä. Sen tiedätkin.
Puhelin taskuun!
Mkr.Minulla on turvapuhelin, se on käsivarressani, toiminta etäisyys ylä ja alakertaan jos kaadun tms. sitä painamalla saan avun.
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääset sinne alakerran suihkuun ja sänkyysi?
Nukun yläkerrassa, portaiden kulkemisessa tarvitsen jonkun vierelleni. En vielä uskalla yksin. Saunassa kävin eilen. Poika laittoi kaiken valmiiksi. Suihku apua pyydän serkultani tai ostopalveluna yrityksiltä.
- Anonyymi
Tervehdys! On niin kaunis ja aurinkoinen ilma, että sinne täytyy pian lähteä.
Eihän ne lenkit nykyään suuria ole, mutta vähempikin riittää saamaa hyvän olon ja
reippaan mielen!
Jumalanpalveluksen katsoin. Aivan hieno ja mukava palvelus, jossa oli mukana myös
räppäri Kari Hietanen, toiselta nimeltään Palefase.
Paljon oli nuoria, heitä oli mukava katsoa, hyviä laulajia ja soittajia.
Puutarhahommia en ole vielä paljonkaan tehnyt, vähän sama tilanne, kuin
Makriinalla, mutta eipä nyt vielä kukkapenkkien tekoon ole mahdollisuutta, kun vielä joka yö pakkasta 10 astetta.
Tänään on Marianpäivä, nopeasti aika kuluu.
Tämä kevätaika onkin aina minulle ollut se mieluisin vuodeaika.
"Kun kaikki suveen valmistuu, mut suvi viel on poissa.
Kun päättyy talven pitkä yö ja alkaa valon aika,
kun kitaraansa kiuru lyö, mutt viel ei pääskyn aika".
Niin, se odotus, sehän on parhainta aikaa.
Voidaan hyvin, Neeasa- Anonyymi
Huomasin kääntää ykköselle, kun Paleface keskusteli kirkon edustajien kanssa. Onko P. hengellistynyt?
Mkr. - Anonyymi
Juu. Marianpäivä - eikös Jeesuksen äiti ollut Maria?
Marianpäivästä on 9 kuukautta Jouluun.
Kevätaurinko paistaa taas kirkkaasti, risukasaankin, ja aina sama moraalinen ongelma edessä: onko upeaa kun krookukset on alkaneet kukkimaan, pihalla on kiva tehdä kevätsiivousta ja valmistella kukkapenkkejä, vai olisiko alettava ikkunoiden pesuun ? Vai vain istahtaa verannalle iltapäiväkahville miehen kanssa, suunnitella kasvihuoneen tämänvuotista roolia elämässämme, jatkaako vaikutteiden ja kokemusten peilaamista kesustelupalstalla vai katsoako urheilua telkkarista?
Tai sopiva yhdistelmä kaikkea edellistä?
Buukkasin juuri spa-risteilun Viking Glorylla Turkuun tyttären kanssa kesäkuun ..alkuun Se on molempien synttärilahja miehiltämme ja pojaltani. Elikkä kaksi risteilyä Suomeen peräkkäin: toukokuun alussa kulttuuriristeily Helsinkiin ja kesäkuun alussa spa-risteily Turkuun. Juhannuksen jälkeen lennänkin sitten yksin Suomeen kokoamaan aineistoa Isoäidin osuuteen tulevaan kirjaani.
Aamu on mennyt Salppureiden katselussa, somea selaillessa, mutta myös risusavotassa pihalla: mies oli sahannut ikivanhan tuomipihlajan alas ja nyt lastasimme risut kaikki peräkärryyn vappukokolle vietäväksi rantaan; naapuri tuli avuksi kuljetukseen.
Ohrapuuro hautumassa airfryerissa, sisähalli VM urheilukilpailut telkkarissa.
Hyvää sunnuntaita , risukasasta :)Huomenta ja auringon paistetta, illalle luvattiin lumisadetta.
Vein eilen aurinkotuolin parvekkeelle ja pienen ajan istuin siellä aurinkoa ottaen, kevät aurinko tarttuu herkemmin, vähän väriä, sitä luonnollista ihoni kaipaa, vai sanoisiko ryppyjen urat.
Ei niinkään kauneuden kaipuuta, D-vitamiiniä tarvitsen, vaikka pillereinä niitä popsinkin.
Taivaalla kaunis muodostelma ohuesta huurre pilvestä, joskus katsellessa huomaa ihmeellisen näköisiä pilviä, mielikuvituksen vaikutteella saa ihan kuvia aikaiseksi.
Tuuli kuljettaa näkymää ja aina uusi tilalle tulee., no jätän nyt pilvet rauhaan ja keskityn tähän joka päiväisyyteeni.
Kukkani on selkeästi kasvuun innostuneet, olen kasteluvedessä lannoitusjauhetta mukaan laittanut ja ilmiselvä parannus kasvuun on tapahtunut.
Nyt odottelen tilaustani Kodinkukista, sieltä pieniä taimia tilasin, kohta on ikkunalaudat täynnä kaikenlaista.
Tytär toi tomaatin siementen loput ja ne multaan laitoin, tilasin kurpitsan taimenkin, aina teen lupauksia, että en enää mitään hyötykasveja laita, mutta on se tämä kevät kummaa aikaa, into nousee ja pettymykset unohtuu.
Ikkunanpesukin alkaa mielessä pyöriä, pääsiäinen on nyt loppukuussa, jospa siihen mennessä urakka tulisi tehtyä.
Tuo miehesi viereen istahtaminen on minun suositus, kun pohdit tekemisisäsi Paloma, aina silloin kun yhteinen hetki on mahdollinen se on toteutettava.
Minulle jäi melko lyhyeksi se yhteinen aika, kun työt ja harrastukset molemmilla ajan tuhlasi.
Minulle aivan vieras tuo räppäri, josta puhuitte, katson niin vähän näitä kotimaan ohjelmia.
Helppoa on ruokia uuniin laittaa, saa maku elämyksiä ilman koko ajan hämmentämistä, lenkkisi jälkeen varmaan uuniruokasi maistui ano 10,37 ja mieli iloinen ulkoilusta, häpeän omaa minääni, kun en samaan pysty,, olen kylä päättänyt lumien rantatieltä poistuttua, sinne kyllä lenkin teen.
Yhdyn noihin varottajien joukkoon kohdallasi korpikirjailija, sitä ei meinaa uskoa, että ei ole täysissä voimissaan ja saattaa innostua tekemään jotain sellaista mikä vahingon aiheuttaa.
Mustikkapiirakkani onnistui, mutta nyt on matolla tahroja, vaikka kuinka varovasti piirakkaa käsittelin, no vesi on lian lääke ja itse tehden, itse myös vahingon korjaan.
Laitoin liian paljon mustikoita ja aika kosteaksi jäi , mutta on se niin hyvää.
La Promesa päivä, nyt olen hieman pettynyt, kun sain tietää, että Jana kuolee sarjassa, sitä en olisi halunnut, kauniit loput pitäisi aina olla, no katson nyt kumminkin.
No markiisitarkin saa tuomionsa kahleissa vankivaunussa istui.
Elän varmaan liika sarjan mukana ja sitten mieli pahoittuu, kun käsikirjoitus näin muuttuu.
Menen kiertelemään nuo kukkani ja sitten jotain kohentelen ennen iltapäivää, jolloin se pitkä istunto alkaa.
Mukavaa päivää kirjoittelijat;)- Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Huomenta ja auringon paistetta, illalle luvattiin lumisadetta.
Vein eilen aurinkotuolin parvekkeelle ja pienen ajan istuin siellä aurinkoa ottaen, kevät aurinko tarttuu herkemmin, vähän väriä, sitä luonnollista ihoni kaipaa, vai sanoisiko ryppyjen urat.
Ei niinkään kauneuden kaipuuta, D-vitamiiniä tarvitsen, vaikka pillereinä niitä popsinkin.
Taivaalla kaunis muodostelma ohuesta huurre pilvestä, joskus katsellessa huomaa ihmeellisen näköisiä pilviä, mielikuvituksen vaikutteella saa ihan kuvia aikaiseksi.
Tuuli kuljettaa näkymää ja aina uusi tilalle tulee., no jätän nyt pilvet rauhaan ja keskityn tähän joka päiväisyyteeni.
Kukkani on selkeästi kasvuun innostuneet, olen kasteluvedessä lannoitusjauhetta mukaan laittanut ja ilmiselvä parannus kasvuun on tapahtunut.
Nyt odottelen tilaustani Kodinkukista, sieltä pieniä taimia tilasin, kohta on ikkunalaudat täynnä kaikenlaista.
Tytär toi tomaatin siementen loput ja ne multaan laitoin, tilasin kurpitsan taimenkin, aina teen lupauksia, että en enää mitään hyötykasveja laita, mutta on se tämä kevät kummaa aikaa, into nousee ja pettymykset unohtuu.
Ikkunanpesukin alkaa mielessä pyöriä, pääsiäinen on nyt loppukuussa, jospa siihen mennessä urakka tulisi tehtyä.
Tuo miehesi viereen istahtaminen on minun suositus, kun pohdit tekemisisäsi Paloma, aina silloin kun yhteinen hetki on mahdollinen se on toteutettava.
Minulle jäi melko lyhyeksi se yhteinen aika, kun työt ja harrastukset molemmilla ajan tuhlasi.
Minulle aivan vieras tuo räppäri, josta puhuitte, katson niin vähän näitä kotimaan ohjelmia.
Helppoa on ruokia uuniin laittaa, saa maku elämyksiä ilman koko ajan hämmentämistä, lenkkisi jälkeen varmaan uuniruokasi maistui ano 10,37 ja mieli iloinen ulkoilusta, häpeän omaa minääni, kun en samaan pysty,, olen kylä päättänyt lumien rantatieltä poistuttua, sinne kyllä lenkin teen.
Yhdyn noihin varottajien joukkoon kohdallasi korpikirjailija, sitä ei meinaa uskoa, että ei ole täysissä voimissaan ja saattaa innostua tekemään jotain sellaista mikä vahingon aiheuttaa.
Mustikkapiirakkani onnistui, mutta nyt on matolla tahroja, vaikka kuinka varovasti piirakkaa käsittelin, no vesi on lian lääke ja itse tehden, itse myös vahingon korjaan.
Laitoin liian paljon mustikoita ja aika kosteaksi jäi , mutta on se niin hyvää.
La Promesa päivä, nyt olen hieman pettynyt, kun sain tietää, että Jana kuolee sarjassa, sitä en olisi halunnut, kauniit loput pitäisi aina olla, no katson nyt kumminkin.
No markiisitarkin saa tuomionsa kahleissa vankivaunussa istui.
Elän varmaan liika sarjan mukana ja sitten mieli pahoittuu, kun käsikirjoitus näin muuttuu.
Menen kiertelemään nuo kukkani ja sitten jotain kohentelen ennen iltapäivää, jolloin se pitkä istunto alkaa.
Mukavaa päivää kirjoittelijat;)Älä pahoita palstalaisten mieltä kertomalla etukäteistietoja Promesasta.
Se on sama kuin paljastaisit salapoliisikertomuksen murhaajan heti etusivulla.
Ilo lukemisesta/katsomisesta menee. Anonyymi kirjoitti:
Älä pahoita palstalaisten mieltä kertomalla etukäteistietoja Promesasta.
Se on sama kuin paljastaisit salapoliisikertomuksen murhaajan heti etusivulla.
Ilo lukemisesta/katsomisesta menee.Olen pahoillani, tuon kyllä allekirjoitan minäkin, ilo on mennyt, mutta eipä vielä tiedetä mitä uutta kivaa saamme nähdä.
Uskon kyllä aika monen tämän juonen muuttumisen huomannut, jos Facessa käy, siellä ainakin minulla nämä juonenkäänteet.
Voihan sarjassa vaikka mitä käänteitä esiin tulla, joten unohda kertomani, katsotaan ja iloitaan sarjasta.- Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Olen pahoillani, tuon kyllä allekirjoitan minäkin, ilo on mennyt, mutta eipä vielä tiedetä mitä uutta kivaa saamme nähdä.
Uskon kyllä aika monen tämän juonen muuttumisen huomannut, jos Facessa käy, siellä ainakin minulla nämä juonenkäänteet.
Voihan sarjassa vaikka mitä käänteitä esiin tulla, joten unohda kertomani, katsotaan ja iloitaan sarjasta.Facessa on keskustelupalsta,jossa ehdottomasti kielletään juonipaljastukset.
Myös ketju, jossa ne sallitaan. Jokainen voi valita niistä
- Anonyymi
Outo sarja tämä, kun viattoman Pian pitää pelätä yhtä miestä.
Eikö nyt kansalliskaartia osata kutsua, kun sitä jo suunniteltiin viattoman nuoren naisen viemistä vankilaan.- Anonyymi
Korruptoitunut kansalliskaarti toimii eniten maksavan tahdon mukaan..
Anonyymi kirjoitti:
Korruptoitunut kansalliskaarti toimii eniten maksavan tahdon mukaan..
Huomenet sateisesta Savosta, harmaa päivä vaihteeksi.
Maailmalla tapahtuu paljon asioita, mutta ei kiinnostus syty, kun aina sitä samaa sotaa ja varustelua, uhkia ja pelottelua.
Näin vanhempien kertomana puhuttiin kaikesta tämän kaltaisesta, toisen maailman sodan alla ja sota syttyi.
Nyt luulisi oltavan viisaampia ja neuvottelut mahdollisia jo puhelimen välityksellä, mutta sotiviin maihin ei vaan rauhaa saada, miksi?
Puhutaan uudelleen rakennettavan maan kustannuksista, ei pienellä rahalla sekään tapahdu, mutt ensin sodat on saatava loppumaan.
Rahalla ei kuitenkaan kaatuneita pelasteta ja se valtava määrä kuolleita ja sitä tuskaa mikä siitä on seurannut, ei rahalla korjata ja sotaa ihannoijia aina löytyy.
Hullu maailma.
Ennen rehellisyyttä pidettiin kunniakkaana, nyt valehtelevat korkeimmatkin johtajat., mihinkään ei voi uskoa.
Eipä taida mietteeni mihinkään johtaa, mutta ajattelemasta ei kielletä.
Tuosta La Promessa sarjasta en riitaa enkä pahaa mieltä kenellekään halua, en ole huomannut mitään mahdollisuuksia, että voisi katsomista kieltää fasessa. minulle tulee vain yksittäisiä otoksia, niistä nämä etukäteistietoni peräisin.
Kansalliskaarti tutki silloin pojan murhan yhteydessä, mutta markiisitar valtansa turvin sai tahtomansa tuloksen ja hän pitää tutkimukset mahdollisimman kaukana ja aateluus siinä auttaa.
Kovin on hiljaista tämä mielipiteiden vaihto, joskus liian kanssa viestejä tulee, mutta ehkä näin parempi, moni paha asia jää unohduksiin.
Vaalikoneella kävin ja lähes kaikki puolueet samoilla linjoilla kanssani,, ei varmaan totuuteen perustu edustajien mietteet, onhan niin helppo luvata vaikka mitä, kun tietää, että voi lupauksia perätessä sanoa, että en noin sanonut.
Mistä löytyy todella ne ihmiset, jotka huolta heikompien tarpeista pitävät, totuus on karua luettavaa ja kuultavaa.
Mistähän asiasta jotain kivaa tempaisisi, kun harmaa taivas ja asiat melkein järjestään harmailta vaikuttaa.
Kuitenkin sanon, että omalta kohdaltani ei mitään valittamista, ihan samoilla eväillä päiväni sujuu, ei suurempia elämyksiä jos ei pettymyksiäkään,
Rutiinit muodostuneet tavanomaisiksi ja ahaa elämykset minua kiertää, mutta toivon jotain minunkin kohdalle kivaa osuvan , tämän toivotuksen kera terveiseni laitan.
Heippa ja hvvää päivää!- Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Huomenet sateisesta Savosta, harmaa päivä vaihteeksi.
Maailmalla tapahtuu paljon asioita, mutta ei kiinnostus syty, kun aina sitä samaa sotaa ja varustelua, uhkia ja pelottelua.
Näin vanhempien kertomana puhuttiin kaikesta tämän kaltaisesta, toisen maailman sodan alla ja sota syttyi.
Nyt luulisi oltavan viisaampia ja neuvottelut mahdollisia jo puhelimen välityksellä, mutta sotiviin maihin ei vaan rauhaa saada, miksi?
Puhutaan uudelleen rakennettavan maan kustannuksista, ei pienellä rahalla sekään tapahdu, mutt ensin sodat on saatava loppumaan.
Rahalla ei kuitenkaan kaatuneita pelasteta ja se valtava määrä kuolleita ja sitä tuskaa mikä siitä on seurannut, ei rahalla korjata ja sotaa ihannoijia aina löytyy.
Hullu maailma.
Ennen rehellisyyttä pidettiin kunniakkaana, nyt valehtelevat korkeimmatkin johtajat., mihinkään ei voi uskoa.
Eipä taida mietteeni mihinkään johtaa, mutta ajattelemasta ei kielletä.
Tuosta La Promessa sarjasta en riitaa enkä pahaa mieltä kenellekään halua, en ole huomannut mitään mahdollisuuksia, että voisi katsomista kieltää fasessa. minulle tulee vain yksittäisiä otoksia, niistä nämä etukäteistietoni peräisin.
Kansalliskaarti tutki silloin pojan murhan yhteydessä, mutta markiisitar valtansa turvin sai tahtomansa tuloksen ja hän pitää tutkimukset mahdollisimman kaukana ja aateluus siinä auttaa.
Kovin on hiljaista tämä mielipiteiden vaihto, joskus liian kanssa viestejä tulee, mutta ehkä näin parempi, moni paha asia jää unohduksiin.
Vaalikoneella kävin ja lähes kaikki puolueet samoilla linjoilla kanssani,, ei varmaan totuuteen perustu edustajien mietteet, onhan niin helppo luvata vaikka mitä, kun tietää, että voi lupauksia perätessä sanoa, että en noin sanonut.
Mistä löytyy todella ne ihmiset, jotka huolta heikompien tarpeista pitävät, totuus on karua luettavaa ja kuultavaa.
Mistähän asiasta jotain kivaa tempaisisi, kun harmaa taivas ja asiat melkein järjestään harmailta vaikuttaa.
Kuitenkin sanon, että omalta kohdaltani ei mitään valittamista, ihan samoilla eväillä päiväni sujuu, ei suurempia elämyksiä jos ei pettymyksiäkään,
Rutiinit muodostuneet tavanomaisiksi ja ahaa elämykset minua kiertää, mutta toivon jotain minunkin kohdalle kivaa osuvan , tämän toivotuksen kera terveiseni laitan.
Heippa ja hvvää päivää!Terveys ja sosiaalimenoihin kuluu rahaa nykyisin enemmän kuin koskaan. Eiköhän ihmisten pidä itsekkin ottaa vastuuta asioistaan. Ihmiset elää luian vanhoiksi hyvän hoidon ansiosta, mutta mikään raha ei tee vanhuksista enää nuoria ja terveitä.
Anonyymi kirjoitti:
Terveys ja sosiaalimenoihin kuluu rahaa nykyisin enemmän kuin koskaan. Eiköhän ihmisten pidä itsekkin ottaa vastuuta asioistaan. Ihmiset elää luian vanhoiksi hyvän hoidon ansiosta, mutta mikään raha ei tee vanhuksista enää nuoria ja terveitä.
Tein laskelmia eilisen aamupäivän. Tarkistin sairaalalaskuja ja koska sairaskulujen kattorajat ovat ripoteltu useammalle laskulle kokonaiskuva jäi epäselväksi. Siksipä lähetin Oys.n ja KAKS.n oman laskelmani, jotta tietäisin paljonko olen velkaa hoidoistani yhteiskunnalle.
Kalliiksi on tullut pieleen mennyt lonkkaleikkaukseni. Tuhansia euroja yhteiskunnalle ja saman verran itselleni.
Oli miten oli kalliiksi on tullut, vaikka en vielä kunnossa olekaan, kustannuksia tulee jatkossakin, mutta haluan elää vielä terveitä vuosia.
Eiköhän elämän perusmielekkyys, ystävät, harrastukset anna aihetta elää, sairauksienkin keskellä hyvää elämää, kustannuksia laskematta.- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Tein laskelmia eilisen aamupäivän. Tarkistin sairaalalaskuja ja koska sairaskulujen kattorajat ovat ripoteltu useammalle laskulle kokonaiskuva jäi epäselväksi. Siksipä lähetin Oys.n ja KAKS.n oman laskelmani, jotta tietäisin paljonko olen velkaa hoidoistani yhteiskunnalle.
Kalliiksi on tullut pieleen mennyt lonkkaleikkaukseni. Tuhansia euroja yhteiskunnalle ja saman verran itselleni.
Oli miten oli kalliiksi on tullut, vaikka en vielä kunnossa olekaan, kustannuksia tulee jatkossakin, mutta haluan elää vielä terveitä vuosia.
Eiköhän elämän perusmielekkyys, ystävät, harrastukset anna aihetta elää, sairauksienkin keskellä hyvää elämää, kustannuksia laskematta.Yksi leikkaus maksaa jo tuhansia, tekonivel leikkaus lähemmäs kymppitonnin. Sain itse polven tekoniveleen noin 8000 euron palvelusetelin. Itse maksoin 250 e, siihen kuului myös kaksi yötä. Yksi sairaalapäivä maksaa oikeasti satoja euroja, teholla jopa tuhat euroa ja ylikin. Joten jos sinä itse maksat muutaman tonnin lasku yhteiskunnalle on monta kymmentä tuhatta.
Minulla leikkaus onnistui hyvin, samoin toipuminen. En kyllä kaatunutkaan, pidin siitä huolen. Eikä tullut sairaalabakteeria Ortonissa Helsingissä. Anonyymi kirjoitti:
Yksi leikkaus maksaa jo tuhansia, tekonivel leikkaus lähemmäs kymppitonnin. Sain itse polven tekoniveleen noin 8000 euron palvelusetelin. Itse maksoin 250 e, siihen kuului myös kaksi yötä. Yksi sairaalapäivä maksaa oikeasti satoja euroja, teholla jopa tuhat euroa ja ylikin. Joten jos sinä itse maksat muutaman tonnin lasku yhteiskunnalle on monta kymmentä tuhatta.
Minulla leikkaus onnistui hyvin, samoin toipuminen. En kyllä kaatunutkaan, pidin siitä huolen. Eikä tullut sairaalabakteeria Ortonissa Helsingissä.Paljon olet saanut yhteiskunnalta ja selvinnyt vastoinkäymisiltä.
En voi kehua, niin paljon on tämä keisi opettanut. Enhän minä ihan tahallani tätä halunnut, sattui vain kohdalleni.
- Anonyymi
Ennen ihmiset olivat jo vanhainkirjoissa 50 vuotiaina ja usein ennen seuraavaa mymmentä kuolivat. Eläkkeitä ei ollut, ei kaike maailman tukiakaan.
Nyt ihmiset elää liian vanhoiksi, tulee suuret kulut kelalle ja sitä kautta valtiolle.
Ei ihme, että valtion kukkaro on tyhjä.- Anonyymi
Kun pääsee eläkkeelle 60 vuotiaana ja kuolee 90 vuotiaana, ehtii nostaa eläkettä 30 v, joka on monilla myös työssä olo aika. Eihän mikään yhteiskunta sellaista kestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun pääsee eläkkeelle 60 vuotiaana ja kuolee 90 vuotiaana, ehtii nostaa eläkettä 30 v, joka on monilla myös työssä olo aika. Eihän mikään yhteiskunta sellaista kestä.
Työssäoloaikana jokainen on maksanut eläkemaksuja. Niitä rahoja käytetään eläkkeiden maksuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työssäoloaikana jokainen on maksanut eläkemaksuja. Niitä rahoja käytetään eläkkeiden maksuun.
Eipä ne itse maksetut monellakaan riitä, harvan omat eläkemaksut riittää 30 vuodeksi.
Anonyymi kirjoitti:
No tulipa mieleen oma ja monen muun työrupeamat, yli 40 vuotta työelämää, terveenä olen saanut olla, joten verojani ei ole minun hoitooni tarvittu, kertymä veroja mieheni ja minun osalta emme varmaan tarvinnee sairauksien hoitoon.
Siskoni kuoli juuri kun pääsi eläkkeelle, ei hänenkään verotuloja häneen uhrattu ja kuinka paljon onkaan ihmisiä, jotka veroja maksavat saamatta mitään terveyteen liittyvää.
Kalliiksi tulee vanhuksien hoito, mutta kerron tämän, että veroja on maksettu koko työrupeama mukisematta, jos apuja tarvitsee, monikin ne veroina maksanut kymmenien vuosien aikana.
Tukija en koskaan ole edes anonut ja siitä hyvilläni, että en kuluta yhteiskunnan varoja ja myös se on hyvä, että jää tarvitseville enemmän.Hil-la kirjoitti:
No tulipa mieleen oma ja monen muun työrupeamat, yli 40 vuotta työelämää, terveenä olen saanut olla, joten verojani ei ole minun hoitooni tarvittu, kertymä veroja mieheni ja minun osalta emme varmaan tarvinnee sairauksien hoitoon.
Siskoni kuoli juuri kun pääsi eläkkeelle, ei hänenkään verotuloja häneen uhrattu ja kuinka paljon onkaan ihmisiä, jotka veroja maksavat saamatta mitään terveyteen liittyvää.
Kalliiksi tulee vanhuksien hoito, mutta kerron tämän, että veroja on maksettu koko työrupeama mukisematta, jos apuja tarvitsee, monikin ne veroina maksanut kymmenien vuosien aikana.
Tukija en koskaan ole edes anonut ja siitä hyvilläni, että en kuluta yhteiskunnan varoja ja myös se on hyvä, että jää tarvitseville enemmän.Piti vielä sanoa, että veroja maksan edelleen ja ihan kohtuullisen määrän, nekin yhteiseen käyttöön menee.
- Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Tukija en koskaan ole edes anonut ja siitä hyvilläni, että en kuluta yhteiskunnan varoja ja myös se on hyvä, että jää tarvitseville enemmän.Jokainen kuluttaa ybteiskunnan varoja. Sinunkin lapset on koulutettu yhteiskunnan varoin,terveyden ja sairaanhoito lähes ilmaista, teiden käyttö ilmaista, lapsilisät, palokunta, poliisi jne. jne. Kyllä ne ovat tukia, tulevat vaan ilman anomisia. Kyllä sinäkin koko ajan yhteiskunnan varoja kulutat, turha lesoilla.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kestää. Mieheni jäi varhaiseläkkeelle noin 50-vuottiaana. Nyt hän on nostanut hyvää eläkettä 40-vuotta, eikä Hollanti ole kaatunut ; )) No hän maksaa toki isoa sairasvakuutusta vieläkin, sitähän me emme maksa. Joka maassa on omat tapansa kerätä varoja sirauden varalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni osa eläkkeestäsi on sinun itsesi maksamaa. Työnantaja maksaa suurimman osan.
- Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Piti vielä sanoa, että veroja maksan edelleen ja ihan kohtuullisen määrän, nekin yhteiseen käyttöön menee.
Aivan niin. Jostakin syystä on syntynyt käsitys, etteivät eläkeläiset osallistuisi yhteiskuntaan. Kyllä me veroja maksamme edelleen, monilla korkea veroprosentti.
Mkr. - Anonyymi
korppis kirjoitti:
Kyllä kestää. Mieheni jäi varhaiseläkkeelle noin 50-vuottiaana. Nyt hän on nostanut hyvää eläkettä 40-vuotta, eikä Hollanti ole kaatunut ; )) No hän maksaa toki isoa sairasvakuutusta vieläkin, sitähän me emme maksa. Joka maassa on omat tapansa kerätä varoja sirauden varalta.
Suomessa on sairauskassoja kymmeniä, joihin maksetaan työssäoloaikana ja eläkkeellä.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Suomessakin otetaan paljon yksityisiä sairausvakuutuksia. Yleensä jo vauvoille, ei tarvitse jonottaa julkisilla.
Nojaa ” hyvä” eläke, ” isot” maksut. Tuskin on kovin hyvä eläke noin vähillä työvuosilla opetusalalla. Olet kertonut että hän oli jonkinlaisen vammaiskoulun opettaja/ rehtori. - Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Piti vielä sanoa, että veroja maksan edelleen ja ihan kohtuullisen määrän, nekin yhteiseen käyttöön menee.
Pitikö ihan erikseen mainita että maksat eläkkeestä veroa. Yllätysyllätys, niin maksaa ksikki muutkin🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni osa eläkkeestäsi on sinun itsesi maksamaa. Työnantaja maksaa suurimman osan.
Ja teet orjapalkalla töitä vuosikaudet ahneelle työnantalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitikö ihan erikseen mainita että maksat eläkkeestä veroa. Yllätysyllätys, niin maksaa ksikki muutkin🤣🤣🤣
Tottakai piti mainita. Ettei kukaan vain luule että saa jotain pientä verotonta kansaneläkettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan niin. Jostakin syystä on syntynyt käsitys, etteivät eläkeläiset osallistuisi yhteiskuntaan. Kyllä me veroja maksamme edelleen, monilla korkea veroprosentti.
Mkr.Eläkeläiset osallistuu aktiivisesti yhteiskuntaan kuluttamalla kalliita terveyspalveluita.
- Anonyymi
Jokin aika sitten kilvoiteltiin ketjussa kenellä pahimmat vaivat ja kivut. Nyt kilpaillaan kuka terveempänä on säilynyt. Kenen verorahat ovat valtiolla käyttämättä. Laskekaahan tarkkaan. Pätemistä aina tässä ketjussa milloin mistäkin.
En väittänyt noita lueteltuja etuja olevani saamatta, puhe oli terveyspalveluista, mistä kerroin.
Nuo luetellut kuuluu kaikille, en ehkä kaikkea tarvitsisikaan, polisiakaan en koskaan ole tarvinnut, mutta ihan mielelläni nämä hyvinvointiin kuuluvat veroillani maksan.
Pois se minusta, että "lesoilisin" terveydellä olen äärettömän kiitollinen elämälle, että näin terveenä olen saanut olla, huomista ei koskaan tiedä, toivottavasti apua edelleen annetaan, kyseenalaista tällä hetkellä sekin.- Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
En väittänyt noita lueteltuja etuja olevani saamatta, puhe oli terveyspalveluista, mistä kerroin.
Nuo luetellut kuuluu kaikille, en ehkä kaikkea tarvitsisikaan, polisiakaan en koskaan ole tarvinnut, mutta ihan mielelläni nämä hyvinvointiin kuuluvat veroillani maksan.
Pois se minusta, että "lesoilisin" terveydellä olen äärettömän kiitollinen elämälle, että näin terveenä olen saanut olla, huomista ei koskaan tiedä, toivottavasti apua edelleen annetaan, kyseenalaista tällä hetkellä sekin.Poliisi turvaa sinuakin, ihan ilman mitään maksua.
- Anonyymi
Tukien nostaminen se vasta halveksittavaa onkin, varmaan meidän kaikkien lastenlapsetkin siihen syyllistyneet opiskellessaan ja opintotukia nostaessaan . Ja entäs pitkät äityslomat ja isyysvapaat! Kyllä se on omillaan pärjättävä! Ja minulle verorahat palautettava kun en ole lääkäriä enkä varsinkaan poliisia koskaan tarvinnut!
- Anonyymi
Minäkin olen aina kävellyt tien vieressä unpihangessa, joten tienhoitomaksut jääneet käyttämättä yhdellä tieosuudella. Miten ne yleiset uimarannat, moneen vuoteen en ole uinut enkä auringossa rannalla lekotellut. Puistojen penkeillä istun kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin olen aina kävellyt tien vieressä unpihangessa, joten tienhoitomaksut jääneet käyttämättä yhdellä tieosuudella. Miten ne yleiset uimarannat, moneen vuoteen en ole uinut enkä auringossa rannalla lekotellut. Puistojen penkeillä istun kyllä.
En ole luistellut kertaakaan elämässäni, ei ollut varaa luistimia edes ostaa. Vaadin takaisin ne verorahani, joilla luistelukenttiä on ylläpidetty. Sama koskee jalkapallokenttiä. Sairaalaan vein lapseni pulkalla vetämällä, ambulanssia en vaivannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en istu puistojen penkeillä. Uinut omassa mökkirannassa.
Mökkitien ylläpitoon osallistun.
Terveyskeskuksessa olen käynyt.
Kyllä kuitenkin verorahoillani on käyttöä ollut. Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kuitenkin verorahoillani on käyttöä ollut.Kotona istun minäkin, 400 metrin matkan kulutan katua kulkiessani kerran viikkoon kaupassa.
Leikki sikseen hienoa on, että turvaa kaikessa löytyy, iloinen veronmaksaja olen, nuo hyödyt mitkä taustalla vaikuttaa otan hyvillä mielin vastaan.
Iloinen olen myös poliisien olemassa olosta, juuri sai tyttärenpojanpoika rikospoliisin viran, siis työpaikkoja veroilla aikaan saadaan.
Kaikille ei vaan aina aurinko paista, heidän puolestaan surua tunnen.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kuitenkin verorahoillani on käyttöä ollut.Minä en ole lusinut vankilassa, silti verorahojani niihin käytetään! Vaadon takaisin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole lusinut vankilassa, silti verorahojani niihin käytetään! Vaadon takaisin!
Minä en ole ottanut/ saanut pankista halpakorkoista aravalainaa ja hankkinut sillä talon.
- Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Kotona istun minäkin, 400 metrin matkan kulutan katua kulkiessani kerran viikkoon kaupassa.
Leikki sikseen hienoa on, että turvaa kaikessa löytyy, iloinen veronmaksaja olen, nuo hyödyt mitkä taustalla vaikuttaa otan hyvillä mielin vastaan.
Iloinen olen myös poliisien olemassa olosta, juuri sai tyttärenpojanpoika rikospoliisin viran, siis työpaikkoja veroilla aikaan saadaan.
Kaikille ei vaan aina aurinko paista, heidän puolestaan surua tunnen.Ei sitä voi koko maailmaa syleillä.
Omissa asioissa on monella ihan tarpeeksi murhetta ja tekemistä. - Anonyymi
Kilpailijat ovat leskiä, eronneita, avioliitossa. Kuka maksaa ja kenen rahoista
- Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Pois se minusta, että "lesoilisin" terveydellä olen äärettömän kiitollinen elämälle, että näin terveenä olen saanut olla, huomista ei koskaan tiedä, toivottavasti apua edelleen annetaan, kyseenalaista tällä hetkellä sekin.Et ole tarvinnut passia, henkilöllisyystodistusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kuitenkin verorahoillani on käyttöä ollut.Ettet vaan ole uinut jonkun muun vesialueella. Tai katsonut vahingossa vääriä katiskoja ja kokenut ei niin tuttua verkkoa.
Ja miten on niitten kalastuslupien kanssa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole lusinut vankilassa, silti verorahojani niihin käytetään! Vaadon takaisin!
Jos olet aviossa, olet kultaisessa häkissä. Ja se on kallista lystiä.
Ota ero - Anonyymi
Sinä se onneksi olet pätevä kaikkia mollaaman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole luistellut kertaakaan elämässäni, ei ollut varaa luistimia edes ostaa. Vaadin takaisin ne verorahani, joilla luistelukenttiä on ylläpidetty. Sama koskee jalkapallokenttiä. Sairaalaan vein lapseni pulkalla vetämällä, ambulanssia en vaivannut.
On sinulla ollut kurjaa. Minulla oli pienestä saakka sukset ja ekaluokalla sain uuden ihanan polkupyörän. Olen hiihtomiehiä niin suksia on ollut useampia ja on edelleen. Tietysti ostin luistimet, kun lasten kanssa oli kiva luistella. Ja ihan maan korvesta olen lähtöisin, ei ollut köyhää ei maanviljelijäperheessä. Lapsiakin meitä on 9.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet aviossa, olet kultaisessa häkissä. Ja se on kallista lystiä.
Ota eroEn ota eroa, on varakas ukko minulla.
- Anonyymi
"Suo siellä, vetelä täällä".
- Anonyymi
Sananlaskun merkitys tai kuvaus: "Suo siellä, vetelä täällä" tarkoittaa, että vaikeuksia on joka puolella, minne ikinä meneekin.
Tämä sanonta kuvaa tilannetta, jossa valinnan tekeminen on hankalaa, koska kaikki vaihtoehdot tuntuvat huonoilta.
Mutta mitä tekemistä tuolla sananlaskulla on edelläkirjoitettujen kanssa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sananlaskun merkitys tai kuvaus: "Suo siellä, vetelä täällä" tarkoittaa, että vaikeuksia on joka puolella, minne ikinä meneekin.
Tämä sanonta kuvaa tilannetta, jossa valinnan tekeminen on hankalaa, koska kaikki vaihtoehdot tuntuvat huonoilta.
Mutta mitä tekemistä tuolla sananlaskulla on edelläkirjoitettujen kanssa?Sitä se tarkoittaa mitä edelläkin ovat jotkut humoristisesti kirjoittaneet. Elikkä rahareikiä on joka puolella. Verorahojen reikiä.
Aikamme ilmiöitä: on ihmisiä jotka eivät halua maksaa mistään josta ei ole itselle suoranaista hyötyä. Epäsuora hyöty unohtuu usein.
Esimerkki kylältämme: meillä on katuja, jotka kunta hoitaa ja sitten joitakin, joiden aurauksen, hiekotuksenjne. maksamme itse. Vuosikokouksessa on aina joitakin, jotkakieltäytyvät maksamasta, koska heidän talonsa ei satu olemaan kyläyhteisön hoitaman kadunvälin vieressä. Heiltä unohtuu tosin se, että ambulanssi, paloauto, jne eivät pääsisi mahdollisesti perille jos tie ei olisi auki.
Mutta hauskaa keskustelua ketjussa: mummot kävelee lumihangessa että voi nipottaa ja kieltäytyä tienhoitomaksuista, veroista, hyödystä muillekin kuin vain itselle. Tämä on sitä kansanluonnetta....- Anonyymi
Voi hyvänen aika sentään. Se oli sarkasmia se lumihangessa kävely omalta osaltani. Ymmärrän huumoriksi myös muiden veroreijistä kirjoittaneen.
Anteeksi, että osallistuin tähän kejuun. Anonyymi kirjoitti:
Voi hyvänen aika sentään. Se oli sarkasmia se lumihangessa kävely omalta osaltani. Ymmärrän huumoriksi myös muiden veroreijistä kirjoittaneen.
Anteeksi, että osallistuin tähän kejuun.Tottakai ymmärsin sen sarkasmiksi ja hyvin olikin hahmotettu tämä piirre kansanluonteessamme.
Osa oli ilman muuta huumoriksi tarkoitettua, mutta ei niin pientä pilaa.... mites se nyt menikään?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi, että osallistuin tähän kejuun.Päällepäsmäri tappaa sen vähäisenkin huumorin. Huumori kuolee selittämällä.
Älä välitä, jatka vaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi, että osallistuin tähän kejuun.Ei sinun tarvitse pyytää anteeksi.
Hyvä että huumori ja satiiri edes joskus kukkisi täällä
Kiitos siitä.
Ketjussa on huumorintajuttomia kirjoittajia monta.
Eräskin kirjoittaja tekstaa täydellisestä elämästään kyllästymiseen asti.
Kuin suoraan Strömsöstä.
Ohitan nykyään tämän täydellisyyden tarinat. - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Tottakai ymmärsin sen sarkasmiksi ja hyvin olikin hahmotettu tämä piirre kansanluonteessamme.
Osa oli ilman muuta huumoriksi tarkoitettua, mutta ei niin pientä pilaa.... mites se nyt menikään?Olisit sinäkin mummo jättänyt kommenttisi vain
omien korviesi väliin. Turhaa tulostit ne tänne. - Anonyymi
Nipotus ei ole suomalaista kansanluonnetta! Se on ruosujen tapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi, että osallistuin tähän kejuun.Miksi väärinkäsitystä pitäisi pyytää anteeksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi, että osallistuin tähän kejuun.Jokainen kylätien varrella asuva kulkee pientareilla tai ojassa, ettei tie kulu.
Olipa hauskoja esimerkkejä .Jos saisikin itse korvamerkitä maksamansa verot, mikähän olisi lopputulos. Käyn joskus Kansallioopperassa ja baletissa, liput vähänkään paremmille paikoille maksavat melkoisesti, silti näitäkin kulttuurilaitoksia tuetaan verovaroin, ja käyttäjäkunta on melko suppea. Korkeatasoinen teatteri- jamusiikkielämys saakin mielestäni maksaa, mutta ei niin paljon, ettei tavallinen kansalainen pääsisi edes joskus siitä nauttimaan.
Suomessa on jokamiehen oikeus, saan menn ä käyskentelemään ja marjastamaan muiden omistamiin metsiin, pulahtaa uimaan jne. Samoin midän rahoittamia metsäautoteitä saavat kaikki käyttää ja marjastaa meidän mättäistä. Monenlaista veroa maksaa metsänomistajakin.
Aamupäivällä hain lukemista kirjastosta, luin samalla lehtiä. Katupöly oli harjattu , oli oikein raikasta askeltaa tasaista jalkakäytävää.- Anonyymi
Joka tuppukylän teatteriakin verovaroilla tuetaan, vaikka katsojia ei piisaa ja esitykset surkeita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka tuppukylän teatteriakin verovaroilla tuetaan, vaikka katsojia ei piisaa ja esitykset surkeita.
Nyt leikataan nimenomaan kulttuurista, pienet jää isojen jalkoihn.
- Anonyymi
Aivan - ja kyllä se korkeataso osaa sen hinnankin määritellä korkeaksi.
Kai hekin ovat korkeata tasoa, jota sanovat, että saa maksaakkin.
- Anonyymi
Huomenta korvesta;)
Päivärytmini on muuttunut sairaalassa oloni mukaiseksi.
Herään kello 6.00 otan tyroxin tabletin ja käyn aamupesulla.
Kello 7.00 valmistan kahviaamiaisen.
Päivät kuluvat erilaisilla toimilla.
Tänään esim. kello 12.00 saan pesuapua. Silloin pääsen alakertaan, jolloin myös taidan nostaa taulun pohjia ja värejä yläkertaan. Sormet jo syyhyävät maalaamaan. Torstaina klo 11.30 menen sairaalaan kontrolleihin, verikoeisiin, tapaan lääkärin ja käyn fysioterapeutin luona.
Pesuapua saan palvelusetellillä.
Allekirjoitin eilen sopimikset yrittäjän kanssa. Samoin voin pyytää firmalta pyykinpesuapua ja liinavaatteiden vaihtoa. Ne ovatkin tällä hetkellä tärkeimpiä apuja joita kotona tarvitsen. Siivoojan kustannan kokonaan itse. Hän tulee perjantaina pesemään talon ikkuat.
Oikeastaan kun on ympärillä tiivis ulkopuolinen hoitorengas ei tarvitse jäädä kiitollisuuden velkaan. Sehän meitä avun tarvitsijoita aina vaivaa.
Tällaisia aamuntuntien ajatuksia, nousemassa kaunis päivä.
Ja kun päivä laskeutuu iltaan, uni saapuu kello 20.00 - 21.00.
Korppis- Anonyymi
Aika oito ajatus tuo että jäisi omaisilleen hoitovelkaa. Sehän on perheen tarkoitus, että toinen toisiaan autetaan. Omaishoitajakaan ei ajattele että puoliso joutuu kiitollisuuden velkaan, vaan toisen hoivaaminen on rakkautta ja välittämistä.
Huomenta pikkulauantaihin, näinhän keskiviikkoa kutsutaan.
Taas on aurinkoisen päivän vuoro ja keväiseltä sää näyttää, pohdin sellaistakin rahan menoa, kuin lumikasojen siirtoa jonnekin, kohtahan ne sulaa itsekseen, säästää pitäisi kaikessa, myös tyhjän päiväisillä lumikasojen roudaamisilla.
Työtähän se antaa kuorma autoilijoille, mutta kaikki turha pitäisi karsia, siihen hallitus esimerkkiä antaa.
Paljon on sellaista toimintaa, mitä ilman toimeen tultaisiin, mutta ihmisen sairauksiin puuttumattomuus on rikos, hoitoa on saatava tarvittaissa ja vielä kohtuullisin korvauksin.
Tytär miehineen kävi eilen ensiavussa, kun miehen selkä kipeytyi, hoitaja sanoi odottakaa, kun lääkäri tulee ja sitten tunnin odotuksen jälkeen hän toi reseptin minkä lääkäri kirjoitti potilasta näkemättä.
Palvele on muuttunut kovin huonoksi myös ihan tavallisten asioiden kohdalla, henkilökunta on epäkohteliasta, vävyni valittaissa selkäänsä, hoitaja tokaisi, niinhän tuo näkyy olevan.
Yritin sanoa, että jos oli väsynyt, tytär sanoi ei hänen työssään voinut vastata mitä tahansa vaikka väsymys päällä olisikin, ja totesi, että työ alkoi juuri, kello oli aamu kahdeksan.
Onhan meiltä valittajiakin monenlaisia, mutta kyllä se henki "sisar hellä valkoinen" on tuiki tuntemattomaksi muuttunut.
Itse olen saanut kohtuu palvelua aina tarvitessani, joten ei toki kaikkia henkilökuntaa samaan muottiin saisi laittaa, mutta taso on kyllä laskenut sen olen monta kertaa ja monen kohdalla kuullut.
Mielilaulajani on siirtynyt rajan taa, Tapani Kansa on poistunut tämän maailman ilosta, ehkä murheistakin., monta hienoa kappaletta hän teki ja Hopeinen kuu jäi päällimmäiseksi hänen lauluistaan soimaan.
Hänessä oli jotain peri suomalaisen miehen olemusta, ei pokkuroinut, ei joka käänteessä näkyviin pyrkinyt, laulamansa kappaleet jäivät elämään, hyvää taivasmatkaa hänelle.
Oli hauska lukea pieniä huumoria sisältäviä viestejä, todeta, että mielikuvitus sittenkin elää, olin jo ajatuksen kokonaan hylännyt.
Verojani en minäkään halua pois kerjätä, vaikka ehkä paljon toistenkin kulutuksia joudun maksamaan, verojen lisäksi ihan vapaaehtoisia pyyntöjä toteutan.
Nuo kulttuuri määrärahat, kuin monet muutkin karsitaan minimiin ja meillä täällä on teatterin katto on vuotava ja siihen ei avustuksia tule, nyt keräyksiä toivotaan.
Aika moni on rahapussinsa avannut ja minun sukunikin on avustamassa reikien paikkauksessa, ehkä isän muistoa kunnioittaen. ja kai omatkin muistot lapsuudesta elää, oli sekä tytär, että poika mukana joissakin näytelmissä.
Aika välttämätön on, että ei märälle tuolille joudu istumaan, kun kulttuuri pläjäystä haluaa katsoa.
Kaikenlaista kivaahan saamme harrastaa ihan ilmaiseksi, kuten Ramoona kerroit, mutta näin kotona käyskennellen ne meinaa unohduksiin jäädä, kun ei itse metsään kykene.
Kokeilin tänä aamuna yhdellä jalalla seisomista, ei onnistu ja tämä tasapainonkin hyvin epävarmaksi tekee, siksi horjahtelen ja kompuroin, en itsekään meinaa moista uskoa.
Kävelysauvoihin turvaan, kun elävää kävelytukea ei enää ole.
Hyvin on asiasi hoitunut kotiin palattuasi, nyt kun vaan maltat askeleitasi arvioiden edetä, pian kuntosi entisellään, näin toivon korppis.
Tänään tukka lähtee, joudunko linnaan se nähdään kohta, heippa vaan ja kibvaa päivää.- Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Taas on aurinkoisen päivän vuoro ja keväiseltä sää näyttää, pohdin sellaistakin rahan menoa, kuin lumikasojen siirtoa jonnekin, kohtahan ne sulaa itsekseen, säästää pitäisi kaikessa, myös tyhjän päiväisillä lumikasojen roudaamisilla.
Työtähän se antaa kuorma autoilijoille, mutta kaikki turha pitäisi karsia, siihen hallitus esimerkkiä antaa.
Paljon on sellaista toimintaa, mitä ilman toimeen tultaisiin, mutta ihmisen sairauksiin puuttumattomuus on rikos, hoitoa on saatava tarvittaissa ja vielä kohtuullisin korvauksin.
Tytär miehineen kävi eilen ensiavussa, kun miehen selkä kipeytyi, hoitaja sanoi odottakaa, kun lääkäri tulee ja sitten tunnin odotuksen jälkeen hän toi reseptin minkä lääkäri kirjoitti potilasta näkemättä.
Palvele on muuttunut kovin huonoksi myös ihan tavallisten asioiden kohdalla, henkilökunta on epäkohteliasta, vävyni valittaissa selkäänsä, hoitaja tokaisi, niinhän tuo näkyy olevan.
Yritin sanoa, että jos oli väsynyt, tytär sanoi ei hänen työssään voinut vastata mitä tahansa vaikka väsymys päällä olisikin, ja totesi, että työ alkoi juuri, kello oli aamu kahdeksan.
Onhan meiltä valittajiakin monenlaisia, mutta kyllä se henki "sisar hellä valkoinen" on tuiki tuntemattomaksi muuttunut.
Itse olen saanut kohtuu palvelua aina tarvitessani, joten ei toki kaikkia henkilökuntaa samaan muottiin saisi laittaa, mutta taso on kyllä laskenut sen olen monta kertaa ja monen kohdalla kuullut.
Mielilaulajani on siirtynyt rajan taa, Tapani Kansa on poistunut tämän maailman ilosta, ehkä murheistakin., monta hienoa kappaletta hän teki ja Hopeinen kuu jäi päällimmäiseksi hänen lauluistaan soimaan.
Hänessä oli jotain peri suomalaisen miehen olemusta, ei pokkuroinut, ei joka käänteessä näkyviin pyrkinyt, laulamansa kappaleet jäivät elämään, hyvää taivasmatkaa hänelle.
Oli hauska lukea pieniä huumoria sisältäviä viestejä, todeta, että mielikuvitus sittenkin elää, olin jo ajatuksen kokonaan hylännyt.
Verojani en minäkään halua pois kerjätä, vaikka ehkä paljon toistenkin kulutuksia joudun maksamaan, verojen lisäksi ihan vapaaehtoisia pyyntöjä toteutan.
Nuo kulttuuri määrärahat, kuin monet muutkin karsitaan minimiin ja meillä täällä on teatterin katto on vuotava ja siihen ei avustuksia tule, nyt keräyksiä toivotaan.
Aika moni on rahapussinsa avannut ja minun sukunikin on avustamassa reikien paikkauksessa, ehkä isän muistoa kunnioittaen. ja kai omatkin muistot lapsuudesta elää, oli sekä tytär, että poika mukana joissakin näytelmissä.
Aika välttämätön on, että ei märälle tuolille joudu istumaan, kun kulttuuri pläjäystä haluaa katsoa.
Kaikenlaista kivaahan saamme harrastaa ihan ilmaiseksi, kuten Ramoona kerroit, mutta näin kotona käyskennellen ne meinaa unohduksiin jäädä, kun ei itse metsään kykene.
Kokeilin tänä aamuna yhdellä jalalla seisomista, ei onnistu ja tämä tasapainonkin hyvin epävarmaksi tekee, siksi horjahtelen ja kompuroin, en itsekään meinaa moista uskoa.
Hyvin on asiasi hoitunut kotiin palattuasi, nyt kun vaan maltat askeleitasi arvioiden edetä, pian kuntosi entisellään, näin toivon korppis.
Tänään tukka lähtee, joudunko linnaan se nähdään kohta, heippa vaan ja kibvaa päivää."Oli hauska lukea pieniä huumoria sisältäviä viestejä, todeta, että mielikuvitus sittenkin elää, olin jo ajatuksen kokonaan hylännyt."
Harmi, että nuo huumorin avulla esiintuodut muutamat veroeurojen kohteet käännettiin kirjoittajia vastaan totuuskomission toimesta. - Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Tänään tukka lähtee, joudunko linnaan se nähdään kohta, heippa vaan ja kibvaa päivää.Hoitajat on nykyisin hyvin kuormitettuja, kun väkeä on vähennetty ja potilaat vaan enentyy ja tulee vaativammiksi. . Paljon on puhuttu. myös väkivallasta ja huonosta käytöksestä, mitä hoitohenkilöstö saa kärsiä. Lyödään, syljetään, haukutaan, revitään vaatteista. Moni on uupunut, sairasloman tarpeessa. Omaa selkää voi särkeä, kun joutuu kääntelemään ja nostelemaan potilaita. Jalat kipeät koko päivän juoksemisesta. Lapsi tai omat kvut on voinu valvottaa yöllä , silloin on väsynyt heti aamusta. Palkka on huono, pitäisi kutsumustyötä ilmaseksi tehdä. En lähtisi hoitajien joka sanaan tarttumaan, kyllä he hyvin työnsä hoitaa ja ovat ystävällisiä. Samoin lääkärit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika oito ajatus tuo että jäisi omaisilleen hoitovelkaa. Sehän on perheen tarkoitus, että toinen toisiaan autetaan. Omaishoitajakaan ei ajattele että puoliso joutuu kiitollisuuden velkaan, vaan toisen hoivaaminen on rakkautta ja välittämistä.
Olet onnekas avuliaiden omaisten hoivaama! Kaikille ei onnea siinä.
- Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Tänään tukka lähtee, joudunko linnaan se nähdään kohta, heippa vaan ja kibvaa päivää.Väsymys tulee jäädäkseen. Aamulla jo uni jää silmiin.
Sanotaan, että ikäihmiset eivät syö terveellisesti.
Mietin, millainen ruokavalio olisi paras.
Minua on niin alkanut ottaa aivoon Trumpin ylimielinen asenne. Nyt hän haluaa Grönlannin ja lähettää sinne taas vaikutusvaltaisen delegaation, mokomakin!
Minun mielestäni Grönlannin median ei tulisi noteerata sitä ollenkaan. Paras keino tökerön asenteen torjumiseksi olisi uutispimennys. Väkisin isänniksi joutuneiden vastaanottajien tulisi pukeutua maan tavalla ja puhua inuitien kieltä ja tarjota hylkeenpaistia.
Mkr. - Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Tänään tukka lähtee, joudunko linnaan se nähdään kohta, heippa vaan ja kibvaa päivää.En tiedä missä Hil-la asuu, mutta missä minä asun, on välttämätöntä viedä lumikasoja pois
Muuten lainehtivat kulkuväylät, kun kaivot eivät vedä.
Kävelijän on todella vaikeata yrittää mennä lainehtivien vesimassojen yli.
Näin tapahtuu joka vuosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä missä Hil-la asuu, mutta missä minä asun, on välttämätöntä viedä lumikasoja pois
Muuten lainehtivat kulkuväylät, kun kaivot eivät vedä.
Kävelijän on todella vaikeata yrittää mennä lainehtivien vesimassojen yli.
Näin tapahtuu joka vuosi.Hiekka ja muu lumen sekaan joutunut moska tukkii viemäriaukot kuten puiden lehdet syksyisin. Pakko ne on siivota pois, samaa mieltä olen siis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Serkuille ja vähän kaukaisimmille voi jäädä, mutta ei omille lapsille.
Korppis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oli hauska lukea pieniä huumoria sisältäviä viestejä, todeta, että mielikuvitus sittenkin elää, olin jo ajatuksen kokonaan hylännyt."
Harmi, että nuo huumorin avulla esiintuodut muutamat veroeurojen kohteet käännettiin kirjoittajia vastaan totuuskomission toimesta.Luepa Googlesta mitä tarkoitetaan totuuskomissiolla.
- Anonyymi
Helei! Pakkasaamu on taas, no onhan vielä maaliskuu, mutta aurinko jo lämpöään jakaa .
Tapani Kansa oli hyvä laulaja, hopeinen kuu kappale minunkin mieleeni.
Odotinkin sitä, kun hänen laulujaan eilen soitettiin , mutta sitä en vain sattunut kuulemaan.
Katsoin noita poliitikkojen puheita, mietin, että olisi hyvä ottaa paremmin asioista selvää, ennenkuin puhuu.
Siivoukset vuorossa.
Hyvää päivänjatkoa,
Neeasa- Anonyymi
Toki Tapani Kansa on levyttänyt tuon Hopeisen kuun, mutta eikö se kuitenkin mielletä meillä enempi Olavi Virran kappaleeksi.
Huumori on vaikeaa tuoda esille nettikeskustelussa. Tässä ketjussa oli muutamia todella hauskoja kommentteja, lähinnä satiiria, jotka saivat minutkin nauramaan, siihen saakka kun ilkeilijät taas alkoivat työnsä, josta ei tule loppua koskaan.
Yritetään vain olla huomioimatta ja Mkr. kanssa samaa mieltä, paras keino millä suhtautua aggressiiviseen hyökkäilyyn olisi varmasti uutispimennys. Itsekuria se kyllä vaatii.- Anonyymi
Itse hyökkäilet aggressiivisesti ja sanot niitä hyökkäilyjä metafooriksi.Pidä kuria ensin itsellesi.
- Anonyymi
Sinä sen ilkeilyn aloitut. Ilmeisedti et kuitenkaan omaa huumorintajua.
"mummot kävelee lumihangessa että voi nipottaa ja kieltäytyä tienhoitomaksuista, veroista, hyödystä muillekin kuin vain itselle. Tämä on sitä kansanluonnetta...." - Anonyymi
Voi hyvät hyssykät....olet sinä niin täydellinen tapaus.
- Anonyymi
Mielipiteen vapaus ja ennen kaikkea huumorin häivähdys eivät ole suosiossa täällä. Tekstit halutaan ymmärtää väärin ja jatketaan keskustelua väärinymmärryksen pohjalta. Ei kannata yrittääkään korjata sitä. Se on vain vettä myllyyn.
Siksi olisi ehkä syytä nostaa tasoa ja etsiä mielipiteille tukea jalosta kirjallisuudesta.
Otinkin käteeni rippilahjaksi saamani virsikirjan ja etsin siitä tukea.
Samaa suosittelen muillekin.
Mkr. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mielipiteen vapaus ja ennen kaikkea huumorin häivähdys eivät ole suosiossa täällä. Tekstit halutaan ymmärtää väärin ja jatketaan keskustelua väärinymmärryksen pohjalta. Ei kannata yrittääkään korjata sitä. Se on vain vettä myllyyn.
Siksi olisi ehkä syytä nostaa tasoa ja etsiä mielipiteille tukea jalosta kirjallisuudesta.
Otinkin käteeni rippilahjaksi saamani virsikirjan ja etsin siitä tukea.
Samaa suosittelen muillekin.
Mkr.Kuinka usein luet virsikirjaa?
Sattuuko sitä useammin kuin tavallisesti niile jotka käyvät kirkossa veisaamassa virsiä.
Omakotitalossa onkin hyvä veisata vihat virsinä ....
Jos ei omaa kykyä ottaa etäisyyttä itsestään, nauraa itselleen, olla armollinen omille heikkouksilleen, tehdä pilaa itsestään ei omaa todellakaan mitään huumorintajua.
Me olemme jo tässä iässä oppineet nauramaan itsellemme ja tekemään heikkouksistamme vahvuuksia, kompensoimaan puutteemme ja kävelemään sekä eteenpäin että takaperin, lumessa tai ilman.- Anonyymi
Päätit sitten heittää kunnon huumoripläjäyksen.
- Anonyymi
Päätit sitten kääntää koko ilkeilyn itselleen nauramiseksi.
Naura vain itsekseksesi itsellesi, huumorintajusi ei muuhun riitä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päätit sitten heittää kunnon huumoripläjäyksen.
Kyllä jokaisella ihmisellä on ja saa olla heikkouksia. Ei niitä tarvitse naamioida vahvuuksiksi. Etäisyyden otto itseensä ei näytä kyllä onnistuvan, minäminäminä se vaan jyrää ja hutkii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päätit sitten kääntää koko ilkeilyn itselleen nauramiseksi.
Naura vain itsekseksesi itsellesi, huumorintajusi ei muuhun riitäOnko huulenheitto tiemaksuista ja veroista ilkeilyä mielestäsi Eikö sinulla koskaan ole hyvä mieli?
Kuinka huolellisesti luette ketjut ja painatte niiden kommentit mieleenne? Minusta palstalle kirjoittelu on verrattavissa jutusteluun, eikä ne heitot mielessä pysy.
Tämä siis on katsottu ilkeilyksi. Sitaatti:
"mummot kävelee lumihangessa että voi nipottaa ja kieltäytyä tienhoitomaksuista, veroista, hyödystä muillekin kuin vain itselle. Tämä on sitä kansanluonnetta...."
- Tämä on katsottu ilkeilyksi
Ei ehkä ihan jokaisen mielestä.
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko huulenheitto tiemaksuista ja veroista ilkeilyä mielestäsi Eikö sinulla koskaan ole hyvä mieli?
Kuinka huolellisesti luette ketjut ja painatte niiden kommentit mieleenne? Minusta palstalle kirjoittelu on verrattavissa jutusteluun, eikä ne heitot mielessä pysy.
"mummot kävelee lumihangessa että voi nipottaa ja kieltäytyä tienhoitomaksuista, veroista, hyödystä muillekin kuin vain itselle. Tämä on sitä kansanluonnetta...."
Mkr.Irroitit kontestista. Tuota edelsi useamman kommentoijan humoristisesti esiinnostettuja veroeurojen kohteita.
Tuo kommentti tyrehdytti mukavan tuokion ja siinä kohdistetaan epäilys siihen etteivät kommentoijat ole halukkaita maksamaan veroja yhteisten asioiden hyväksi.
Ilkeilyä on mielestäni jo se, että tyrehdytetään meneillään oleva keskustelu . Tämä on minun, vain yhden noista kommentoijan mielipide.
""mummot kävelee lumihangessa että voi nipottaa ja kieltäytyä tienhoitomaksuista, veroista, hyödystä muillekin kuin vain itselle. Tämä on sitä kansanluonnetta...."
Kukahan se mölyää ettei saa kohdistaa kommentteja kirjoittajiin vaan asiaan.
Tuossa juuri kohdistettiin ilkeilyt "mummoihin". Anonyymi kirjoitti:
Irroitit kontestista. Tuota edelsi useamman kommentoijan humoristisesti esiinnostettuja veroeurojen kohteita.
Tuo kommentti tyrehdytti mukavan tuokion ja siinä kohdistetaan epäilys siihen etteivät kommentoijat ole halukkaita maksamaan veroja yhteisten asioiden hyväksi.
Ilkeilyä on mielestäni jo se, että tyrehdytetään meneillään oleva keskustelu . Tämä on minun, vain yhden noista kommentoijan mielipide.
""mummot kävelee lumihangessa että voi nipottaa ja kieltäytyä tienhoitomaksuista, veroista, hyödystä muillekin kuin vain itselle. Tämä on sitä kansanluonnetta...."
Tuossa juuri kohdistettiin ilkeilyt "mummoihin".No en sitten mitenkään. Muutama kommentti ylempänä kirjoitettiin ihan tosissaan verorahojen käytöstä ja halukkuudesta käyttää niitä asioihin jotka koetaan itse tarpeettomiksi. Minä taas kommentoin ensin siihen ja jatkoin sitten kommentilla hauskoista viesteistä missä käytettiin satiiria tehokkaasti kuvaamaan juuri edellisen kaltaista haluttomuutta maksaa veroja joista ei katso olleen itselleen juuri mitään hyötyä. Kirjoitin mielestäni itseironisesti nipottamisesta ja kansanluonteesta.
Ei vain mennyt perille tai jos meni, niin se käännettiin mukamas ilkeilyksi, aivan tarkoitushakuisesti.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Irroitit kontestista. Tuota edelsi useamman kommentoijan humoristisesti esiinnostettuja veroeurojen kohteita.
Tuossa juuri kohdistettiin ilkeilyt "mummoihin".Juuri noin minäkin ymmärrän kuin ano 12.16.Hän piikitteli vielä, että tuo veroista nipotus kuuluu kansanluonteeseen.Itse hän on mielestään käynyt suomalaisuuttaan jalostamassa ihan kehitysmaassa ja Trumppilandiassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin minäkin ymmärrän kuin ano 12.16.Hän piikitteli vielä, että tuo veroista nipotus kuuluu kansanluonteeseen.Itse hän on mielestään käynyt suomalaisuuttaan jalostamassa ihan kehitysmaassa ja Trumppilandiassa.
Hänen on vaikeaa myöntää, on huomattu. Jankuttaa, pyörtää ja pyörittää, niin, että muut väsyvät. Se on ehkä sieltä Trumppilandiasta opittua.
Toistan kommenttini jolla osallistuin veromenokeskusteluun.
"Suo siellä, vetelä täällä". - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
No en sitten mitenkään. Muutama kommentti ylempänä kirjoitettiin ihan tosissaan verorahojen käytöstä ja halukkuudesta käyttää niitä asioihin jotka koetaan itse tarpeettomiksi. Minä taas kommentoin ensin siihen ja jatkoin sitten kommentilla hauskoista viesteistä missä käytettiin satiiria tehokkaasti kuvaamaan juuri edellisen kaltaista haluttomuutta maksaa veroja joista ei katso olleen itselleen juuri mitään hyötyä. Kirjoitin mielestäni itseironisesti nipottamisesta ja kansanluonteesta.
Ei vain mennyt perille tai jos meni, niin se käännettiin mukamas ilkeilyksi, aivan tarkoitushakuisesti.Itseironia kansanluonteesta kuuluu suomalaisille itselleen. Jospa vaan ironisoidit teitä ruosuja.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
No en sitten mitenkään. Muutama kommentti ylempänä kirjoitettiin ihan tosissaan verorahojen käytöstä ja halukkuudesta käyttää niitä asioihin jotka koetaan itse tarpeettomiksi. Minä taas kommentoin ensin siihen ja jatkoin sitten kommentilla hauskoista viesteistä missä käytettiin satiiria tehokkaasti kuvaamaan juuri edellisen kaltaista haluttomuutta maksaa veroja joista ei katso olleen itselleen juuri mitään hyötyä. Kirjoitin mielestäni itseironisesti nipottamisesta ja kansanluonteesta.
Ei vain mennyt perille tai jos meni, niin se käännettiin mukamas ilkeilyksi, aivan tarkoitushakuisesti.Onko se mielestäsi itseironiaa, kun epäilet toisten kirjoituksia?
"Osa oli ilman muuta huumoriksi tarkoitettua, mutta ei niin pientä pilaa.... mites se nyt menikään?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko huulenheitto tiemaksuista ja veroista ilkeilyä mielestäsi Eikö sinulla koskaan ole hyvä mieli?
Mkr.Minusta oli törkeää, kun toiset kirjoitti huumorilla ja rouva ruotsista epäili, että oliko se huumoria vai totta.
Eikä täällä ole kellään oikeutta myöskään epäillä toisten muistia tyyliin
"ne heitot mielessä pysy". - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Ei vain mennyt perille tai jos meni, niin se käännettiin mukamas ilkeilyksi, aivan tarkoitushakuisesti.Kommentti 2025-03-26 12:16:56 ei ollut sinulle, vaan Mkr:n kommenttiin
2025-03-26 12:03:41. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentti 2025-03-26 12:16:56 ei ollut sinulle, vaan Mkr:n kommenttiin
2025-03-26 12:03:41.Pulu on totuuskomission johtaja ilmeisesti. Sekoilee, kun yrittää hallita kaikkien kommentteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pulu on totuuskomission johtaja ilmeisesti. Sekoilee, kun yrittää hallita kaikkien kommentteja.
Nyt on ylijyrän viransijaisena, Kiirettä pitää selitellessä kun pitäis muistaa mitä on tullut möläytelleeksi voimainsa tunnossa. .
- Anonyymi
Taputtakaa.
Jyrääjä on paikalla., oikein tunnistettavana. (=rek)
Vähäinenkin rauha on mennyt.- Anonyymi
Ikävä, että rauhasi on mennyt,
Mene lenkille. Ehkä saavutat rauhan metsämarssilla, mutta älä kulje lumihangen puolella. Väsyt.
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene lenkille. Ehkä saavutat rauhan metsämarssilla, mutta älä kulje lumihangen puolella. Väsyt.
Mkr.Olipa viisasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mkr.Kas makriina kun noin näkyvästi kirjailijaa nuoleskelet. Etpäs hänelle vithuillut kun hän valitti palstarauhan menosta syyttäen muita aggressiivisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mkr.Mitähän jos itse menisit lenkille. Miksi toisia käskytät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän jos itse menisit lenkille. Miksi toisia käskytät.
Mihinkäs koira karvoistaan....
Kun ei itse kykene, on hyvä opettaa muita ja lenkille kai jokainen osaa, mutta nojatuolin jyrääjää hän puolusti, turhaan.
Tämän tuolin rauhassa en istuskele, hääriköön pama miten tahtovat ja tahtoo lenkillekäskijä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihinkäs koira karvoistaan....
Kun ei itse kykene, on hyvä opettaa muita ja lenkille kai jokainen osaa, mutta nojatuolin jyrääjää hän puolusti, turhaan.
Tämän tuolin rauhassa en istuskele, hääriköön pama miten tahtovat ja tahtoo lenkillekäskijä.'Kun ei itse kykene on hyvä opettaa muita".
Miten tuon nyt sisästäisin, olen hyvin monessa asiassa tällä hetkellä kykenemätön.
Juuri kävi kotihoidosta pesuapu, yli puolet kustannuksista verovaroin. Oli mahtava kokemus. Minut pestiin, varpaankynnet leikattiin ja iho rasvattiin sekä vielä jotain pientä apua, johon en kykene.
Eipä tullut mieleeni neuvoa vaan nöyrästi kiittää. Joskus olisi hyvä miettiä mitä kirjoittaa toiselle ihmiselle jolla on erilainen elämä kuin itsellä.
Korppis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän jos itse menisit lenkille. Miksi toisia käskytät.
Apujyrä käskee metsämarssille, jyrä käskee hyppämään avantoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas makriina kun noin näkyvästi kirjailijaa nuoleskelet. Etpäs hänelle vithuillut kun hän valitti palstarauhan menosta syyttäen muita aggressiivisiksi.
Enpä tiennyt nuoleskelevani.
Ei aihetta enempään.
Mkr.
Avantouinti on kuulemma rentouttavaa ja laittaa serotoniinit kiertämään kropassa. Kannattaa mennä niin kauan kun on avantoja ja pääsee jäille. Joko olette kuulleet kuovin äänen?
- Anonyymi
Siitä vaan hyppäät sinne kurajokesi jäihin rentoutumaan ja serotoniinia hakemaan , näyttää olevan tarpeen . Onko täällä joku pyytänyt sinulta rentoutus ohjeita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä vaan hyppäät sinne kurajokesi jäihin rentoutumaan ja serotoniinia hakemaan , näyttää olevan tarpeen . Onko täällä joku pyytänyt sinulta rentoutus ohjeita?
Onko sinulla täällä kirjoittelulle mitään muuta tarkoitusta kuin riidan haastaminen?
Saatko olosi paremmaksi kun voit sylkeä pahan olosi palstalle muiden niskaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla täällä kirjoittelulle mitään muuta tarkoitusta kuin riidan haastaminen?
Saatko olosi paremmaksi kun voit sylkeä pahan olosi palstalle muiden niskaan?Kukahan tuossa käski hypätä ensin avantoon? Paloma.Haloo, ollaan 80 plus palstalla, ei täällä enää pystytä selaiseen eikä makriinan suosittamaan metsämarssiimkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatko olosi paremmaksi kun voit sylkeä pahan olosi palstalle muiden niskaan?Oliko tuo ehdotus avantouinnista ketjun aloittajalle niin fiksua? Mitä mieltä olet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatko olosi paremmaksi kun voit sylkeä pahan olosi palstalle muiden niskaan?Pannaan hyvä kiertämään. Kylmä kylpy jokeen, järveen , mereen , suuhkuun virkistää . Joet tapaa olla mutaisi ja liejuisia, kun tuovat pelloilta sitä veden mukana ja ojat laskee niihin.
- Anonyymi
Kuunnekaapas Spotifysta kappale: Buenanotte, esittäjä Toto Cutugno, niin tuutte hyvälle tuulelle ja avantointot unohtuu.
Kauniita unia kaikille!Auringon paisteen vuoro ja lumet melkein hävinneet, hiekotushiekkoja pois putsaavat.
Niin kauniin sininen tuo taivas on tästä koneelta katsoessa, mutta vesisadetta iltapäivälle luvassa.
Minulla aika silmälääkäriin tänään, kallis paukku tulossa, lääkäri 126 euroa ja mahdollisesti uusittavat lasit 500 euron pyörteissä.
Miten moni eläkeläinen kampaileekaan näiden pakosta ostettavien asioiden kanssa, lääkkeet sitten vielä lisänä.
Eilen tukka lyheni, mutta ei kokonaan kuitenkaan, kerroin seisoneeni, tai siis yritin seista yhdellä jalalla ja sekös sai naurua ja kokeilua kampaamohenkilökunnallekin.
Kampaajani on ihana, kuuttakymmentä lähestyvä rouva, iloisen pirskahteleva, piristysruiskeen saan häneltä olooni.
Katselen usein facessa noita ennusmerkkejä, mitä milloin mistäkin keksivät, olen kai kertonutkin tuon käden M kirjaimen löytyvän kämmenestä, se viittaa kaikkeen hyvään kohdallasi ja nyt jos pikkusormi on nimettömän viimeisen rystysen kohdalla, se kertoo sinulle aivan erinomaisia taitoja ja olemista.
Tietysti nämä minulla kohdallaan ja siksi kuvittelen olevani lupausten mukainen, kiltti ja sympaattinen;)
En ole taikauskoinen, mutta kiva näitä on seurailla ja nuo puheeni itsestäni on juuri sitä huumoria, mitä pitäisi elämässä olla.
Osaan nauraa itsellenikin;)
Kovasti saa ryöpytystä Paloma, miksi?
Onko jotain pois joltakin, jos hän kirjoistaan kertoo ja niiden tekoon aiheita etsii, minulla ei kärsivällisyys riitä moiseen, onnea vaan j a jaksamista.
Tuota avantouintia en koskaan ole harrastanut, mutta annan tunnustuksen heille, jotka rohkeina senkin tekee.
Huomasin viime kesänä, että uiminenkin järven pohjaan tavoitettuna on paras jättää, niin epävarma pohja usein on.
No eipä ole mökkiä, ei rantaa, molempien lasteni mökeillä liikkuminen hankalaa, puhumattakaan uimisesta.
Mkr :n mainitsema metsälenkkikin minulle melko mahdoton, asfaltilla vaan tallustan, mutta jos kunto myöten antaa suosittelen tuota tarjousta.
Varmaan Virran laulamana on enemmän tuota Hopeista kuuta kuultukin, mutta tilanne oli kai sellainen, että Kansan laulamana se meni sydämeen asti.
Pitänee taas korjailla viestiäni koskien lumen pois ajoa, täällä on tilaa ehkä sulamiseen toisella lailla kuin isoissa kaupungeissa, sieltä on varmaan pakko lumet pois viedä, kun sulamisvesiä ei viemärit vedä.
Tulee vaan lauottua noita omia totuuksia, tietämättä asiasta toisten kohdalla.
Nyt kyllä kovalla vauhdilla kesän tuloon valmistaudutaan, juuri ottivat suojat pois pöytäryhmän päältä naapuritalon pihassa.
Tämän kaltaista ajatusta tai sanoisiko höpötystä tänä aamuna , muuta en enää jaksa, ilo päiväänne.- Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Auringon paisteen vuoro ja lumet melkein hävinneet, hiekotushiekkoja pois putsaavat.
Niin kauniin sininen tuo taivas on tästä koneelta katsoessa, mutta vesisadetta iltapäivälle luvassa.
Minulla aika silmälääkäriin tänään, kallis paukku tulossa, lääkäri 126 euroa ja mahdollisesti uusittavat lasit 500 euron pyörteissä.
Miten moni eläkeläinen kampaileekaan näiden pakosta ostettavien asioiden kanssa, lääkkeet sitten vielä lisänä.
Eilen tukka lyheni, mutta ei kokonaan kuitenkaan, kerroin seisoneeni, tai siis yritin seista yhdellä jalalla ja sekös sai naurua ja kokeilua kampaamohenkilökunnallekin.
Kampaajani on ihana, kuuttakymmentä lähestyvä rouva, iloisen pirskahteleva, piristysruiskeen saan häneltä olooni.
Katselen usein facessa noita ennusmerkkejä, mitä milloin mistäkin keksivät, olen kai kertonutkin tuon käden M kirjaimen löytyvän kämmenestä, se viittaa kaikkeen hyvään kohdallasi ja nyt jos pikkusormi on nimettömän viimeisen rystysen kohdalla, se kertoo sinulle aivan erinomaisia taitoja ja olemista.
Tietysti nämä minulla kohdallaan ja siksi kuvittelen olevani lupausten mukainen, kiltti ja sympaattinen;)
En ole taikauskoinen, mutta kiva näitä on seurailla ja nuo puheeni itsestäni on juuri sitä huumoria, mitä pitäisi elämässä olla.
Onko jotain pois joltakin, jos hän kirjoistaan kertoo ja niiden tekoon aiheita etsii, minulla ei kärsivällisyys riitä moiseen, onnea vaan j a jaksamista.
Tuota avantouintia en koskaan ole harrastanut, mutta annan tunnustuksen heille, jotka rohkeina senkin tekee.
Huomasin viime kesänä, että uiminenkin järven pohjaan tavoitettuna on paras jättää, niin epävarma pohja usein on.
No eipä ole mökkiä, ei rantaa, molempien lasteni mökeillä liikkuminen hankalaa, puhumattakaan uimisesta.
Mkr :n mainitsema metsälenkkikin minulle melko mahdoton, asfaltilla vaan tallustan, mutta jos kunto myöten antaa suosittelen tuota tarjousta.
Varmaan Virran laulamana on enemmän tuota Hopeista kuuta kuultukin, mutta tilanne oli kai sellainen, että Kansan laulamana se meni sydämeen asti.
Pitänee taas korjailla viestiäni koskien lumen pois ajoa, täällä on tilaa ehkä sulamiseen toisella lailla kuin isoissa kaupungeissa, sieltä on varmaan pakko lumet pois viedä, kun sulamisvesiä ei viemärit vedä.
Nyt kyllä kovalla vauhdilla kesän tuloon valmistaudutaan, juuri ottivat suojat pois pöytäryhmän päältä naapuritalon pihassa.
Tämän kaltaista ajatusta tai sanoisiko höpötystä tänä aamuna , muuta en enää jaksa, ilo päiväänne.Älä ihmettele Nojatuolissasi kävijöiden vähyyttä, jos noin väärin ymmärrät eilisen väittelyt. Siinä ei kukaan puuttunut Ploman kirjaan.
Kyse oli suomalaisten veroeuroista. Hän karkeasti ottaen syytti suomalaisten kansanluonnetta veronkierrosta.
Paljonko Ploma maksaa veroja Suomeen , epäilen 0 euroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä ihmettele Nojatuolissasi kävijöiden vähyyttä, jos noin väärin ymmärrät eilisen väittelyt. Siinä ei kukaan puuttunut Ploman kirjaan.
Kyse oli suomalaisten veroeuroista. Hän karkeasti ottaen syytti suomalaisten kansanluonnetta veronkierrosta.
Paljonko Ploma maksaa veroja Suomeen , epäilen 0 euroa.Hillan luulisi ihmettelevän miksi esim Demeter ja brinkkala ei kirjoittele, molemmat tosi mukavia ja muut ( myös anot) huomioon ottavia kirjoittajia.
Alle palstaikäinen naapurimaasta käsin pompottelee ja läksyttää palstaa hienostelevilla sanan käänteillä mutta sekoaa jatkuvasti tyhjässä kolinassaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä ihmettele Nojatuolissasi kävijöiden vähyyttä, jos noin väärin ymmärrät eilisen väittelyt. Siinä ei kukaan puuttunut Ploman kirjaan.
Paljonko Ploma maksaa veroja Suomeen , epäilen 0 euroa.Myös muiden huumorintajua moitti, itse on tietenkin senkin alan mestari.
Hil-la kirjoitti:
Auringon paisteen vuoro ja lumet melkein hävinneet, hiekotushiekkoja pois putsaavat.
Tämän kaltaista ajatusta tai sanoisiko höpötystä tänä aamuna , muuta en enää jaksa, ilo päiväänne.Minäkin olen miettinyt mistä moinen vihamielisyys oikein johtuu, kun mielestäni en ole yrittänyt saada riitaa aikaa kenenkään kanssa. Johtuuko se siitä, että minun suomalaisuuteni kyseenalaistetaan (eiole mikään vaatimus palstalle kirjoittamiseen :), vai sekö että koska asun muualla minun ei katsota olevan oikeutettu ilmaisemaan ajatuksiani mitä tulee suomalaisuuteen, Suomea koskeviin asioihin (sekään eiole mitenkään kiellettyä ja monesti etäisyys auttaa juuri tarkastelemaan asioita hieman eri perspektiivistä.
Ideologisset syyt eivät voi olla ainoat; mpnet palstalle kirjoittavat ovat ns. pehmeiden arvojen puolustajia, arvoliberaaleja ja tietenkin juuri siksi perussuomalaisten kirjoittajien hampaissa, mutta miksi erityisesti minä?
Alaikäisyyteni, ulkosuomalaisuuteni ja sitten se että vaikka minullakin on ongelmia ja huolia lähinnä terveyteni kanssa, niin olen tyytyväinen elämääni, avioliitossa terveen, hyväkuntoisen miehen kanssa, jonka tapasin juuri eläkkeelle päästyäni ja etenkin ehkä se että löysin uutta elämäniloa ja tarkoitusta arkipäivään kirjoittamisesta ja julkaisemisesta.
"Miksi yleensäkään nousta aamulla sängystä, kun kaikki on jo tehty ennen? on joku sanonut. Olen löytänyt sen syyn: minulla on vielä pari kirjaa kirjoittamatta ja elämä ei ole koskaan ollut parempaa kuin se on juuri nyt.
Mutta siitä en saisi kai kertoa.
En todellakaan ole mikään hienostelija, joksi joku minua väittää. Toisaalta minulle ei suotaisi mitäänhyvää tai aineellistakaan menestystä, koska "Tarhatäti" ja yksinhuoltaja ei olisi saanut pärjätä elämässä, minulla ei saisi olla varaa mihinkään ja olen surkuteltava ja sääliteltävä vanha nainen.
En taida jaksaa nyt kuitenkaan alkaa taistelemaan tuulimyllyjä vastaan: antaa niiden nyt vaan pyöriä, minä ratsasastan ohi ja hymähdän: täällä on pari, kolme kappaletta kirjoittajaa jotka tuntevat minut ja tietävät että mikään tuo mollaaminen eikä parjaaminen perustu todellisuuteen. Nuo asenteet, ennakkoluulot ja mielipiteet asuvat vain parin anonyymin kiejoittajan korvien välissä, ja kuten tavataan sanoa, kertovat enemmän hänestä itsestään, kuin vihansa kohteesta.
"Eteenpäin, sanoi mummo lumessa" tai sanotaanko joenrannan liejuisessa rantavedessä.
Hyvää päivänjatkoa.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Minäkin olen miettinyt mistä moinen vihamielisyys oikein johtuu, kun mielestäni en ole yrittänyt saada riitaa aikaa kenenkään kanssa. Johtuuko se siitä, että minun suomalaisuuteni kyseenalaistetaan (eiole mikään vaatimus palstalle kirjoittamiseen :), vai sekö että koska asun muualla minun ei katsota olevan oikeutettu ilmaisemaan ajatuksiani mitä tulee suomalaisuuteen, Suomea koskeviin asioihin (sekään eiole mitenkään kiellettyä ja monesti etäisyys auttaa juuri tarkastelemaan asioita hieman eri perspektiivistä.
Ideologisset syyt eivät voi olla ainoat; mpnet palstalle kirjoittavat ovat ns. pehmeiden arvojen puolustajia, arvoliberaaleja ja tietenkin juuri siksi perussuomalaisten kirjoittajien hampaissa, mutta miksi erityisesti minä?
Alaikäisyyteni, ulkosuomalaisuuteni ja sitten se että vaikka minullakin on ongelmia ja huolia lähinnä terveyteni kanssa, niin olen tyytyväinen elämääni, avioliitossa terveen, hyväkuntoisen miehen kanssa, jonka tapasin juuri eläkkeelle päästyäni ja etenkin ehkä se että löysin uutta elämäniloa ja tarkoitusta arkipäivään kirjoittamisesta ja julkaisemisesta.
"Miksi yleensäkään nousta aamulla sängystä, kun kaikki on jo tehty ennen? on joku sanonut. Olen löytänyt sen syyn: minulla on vielä pari kirjaa kirjoittamatta ja elämä ei ole koskaan ollut parempaa kuin se on juuri nyt.
En todellakaan ole mikään hienostelija, joksi joku minua väittää. Toisaalta minulle ei suotaisi mitäänhyvää tai aineellistakaan menestystä, koska "Tarhatäti" ja yksinhuoltaja ei olisi saanut pärjätä elämässä, minulla ei saisi olla varaa mihinkään ja olen surkuteltava ja sääliteltävä vanha nainen.
En taida jaksaa nyt kuitenkaan alkaa taistelemaan tuulimyllyjä vastaan: antaa niiden nyt vaan pyöriä, minä ratsasastan ohi ja hymähdän: täällä on pari, kolme kappaletta kirjoittajaa jotka tuntevat minut ja tietävät että mikään tuo mollaaminen eikä parjaaminen perustu todellisuuteen. Nuo asenteet, ennakkoluulot ja mielipiteet asuvat vain parin anonyymin kiejoittajan korvien välissä, ja kuten tavataan sanoa, kertovat enemmän hänestä itsestään, kuin vihansa kohteesta.
"Eteenpäin, sanoi mummo lumessa" tai sanotaanko joenrannan liejuisessa rantavedessä.
Hyvää päivänjatkoa.no se tulee siitä, että edustat jotain outoa jota täällä oleva porukka ei ulotu representas algo extrano que el grupo aqui no puede lograr y no puede discutir contigo sensatamente, de ahi viene la critica continua
se on myös porukkaa joka ei suostu siihen, että joku kertoisi opettaisi neuvoisi ... heille
jotakin, sellaista on valtaosa, päivitellään päivänperhosia mediassa tms. mutta elämänhallintaan ei tehdä muutoksia - Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Tämän kaltaista ajatusta tai sanoisiko höpötystä tänä aamuna , muuta en enää jaksa, ilo päiväänne.Mitä niitä hiekoitushiekkoja turhaan lakaistaan pois. Antaa olla. Turhaan maksetaan kadunlakaisijoille palkkaa
Köyhä mummo voi mennä anomaan sossusta silmälaseihin ja lääkkeisiin maksusitoumusta.
Samoin voi hakea taksiin almuja.
Harmaat hapset voi pitää palmikolla, tai leikata itse.
Köyhän on aina oltava nöyrä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä niitä hiekoitushiekkoja turhaan lakaistaan pois. Antaa olla. Turhaan maksetaan kadunlakaisijoille palkkaa
Köyhä mummo voi mennä anomaan sossusta silmälaseihin ja lääkkeisiin maksusitoumusta.
Samoin voi hakea taksiin almuja.
Harmaat hapset voi pitää palmikolla, tai leikata itse.
Köyhän on aina oltava nöyrä.Mihin perusterve hyvät geenit omaava lääkäreitä rasittamaton kaikkeen itse pystyvä edes läkkeitä tarvitsee?
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Minäkin olen miettinyt mistä moinen vihamielisyys oikein johtuu, kun mielestäni en ole yrittänyt saada riitaa aikaa kenenkään kanssa. Johtuuko se siitä, että minun suomalaisuuteni kyseenalaistetaan (eiole mikään vaatimus palstalle kirjoittamiseen :), vai sekö että koska asun muualla minun ei katsota olevan oikeutettu ilmaisemaan ajatuksiani mitä tulee suomalaisuuteen, Suomea koskeviin asioihin (sekään eiole mitenkään kiellettyä ja monesti etäisyys auttaa juuri tarkastelemaan asioita hieman eri perspektiivistä.
Hyvää päivänjatkoa.Kannattaa lukea ja sisäistää saamansa palaute, jotta ei tarvitsisi miettiä.
Tuosta "elämänkerrastasi", (jonka taas kerroit) se tuskin johtuu. Paloma.se01 kirjoitti:
Hyvää päivänjatkoa.Verokäsittelyä ja huumorin kanssakin niitä on käsitelty monta kertaa, ei oikein jaksa innostua kaikkiin vastaamaan.
Kysymys miksi demeter ja brinkkala loistavat poissa olollaan, en usko ainakaan Palomasta johtua, tuskin minustakaan.
Kas kun Palomalla on samat oikeudet kirjoittelun suhteen kuin minulla ja teillä toisilla.
Ketään ei pakolla saa osallistumaan, kaipaan heitä, mutta syyt poissa oloistaan on vain heidän tiedossa.
Yksi syy voi olla, että ovat kyllästyneet tähän jankkaamiseen mitä ketjussa tapahtuu, kiva olisi joskus ihan oman itsensä toiminnoista itse kenenkin kirjoittavan.
Vinkkejä kivaan elämään toivoisin minäkin, kun tämä yksin eläminen ei jaksa virikkeitä jakaa.
Minulla on hyvä itsetunto, näin uskon, tai sitten en ymmärrä puoltakaan mitä viestitetään, en ymmärrä enkä osaa arvailla.
Onneksi minun ei tarvitse tietää mitä kukakin veroja maksaa, mihin euronsa käyttää, oma elämän tilanteen hallinta on minun päänvaiva.
Jospa viesteissä olisi todellinen mielipide, jonka mummokin ymmärtää, en jaksa pohtimaan ruveta, mikä iva missäkin piilee.
Joku viisas on sanonut, että vanhoille voi nauraa, vammaisille ei, koska jokainen joskus vanhaksi tulee.
Suvaitsevuutta aika tarvitsee joka puolella.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko Ploma maksaa veroja Suomeen , epäilen 0 euroa.Riemastuin ja ilahduin, kun löytyi vielä reposteltavaa yhden osallistuja elämästä! Nyt pohditaan, minne maksaa veronsa. Tähän asti onkin veroilmoitukset jätetty rauhaan, vaikka kaikki muu elämänmeno on käsitelty.
Mutta nyt saammekin kaikki osamme ja olemme syytettyinä veronkierrosta koko sakki.
Hattua nostan, kun jaksat yhä osallistua palstan elämään.
Mkr. Anonyymi kirjoitti:
no se tulee siitä, että edustat jotain outoa jota täällä oleva porukka ei ulotu representas algo extrano que el grupo aqui no puede lograr y no puede discutir contigo sensatamente, de ahi viene la critica continua
se on myös porukkaa joka ei suostu siihen, että joku kertoisi opettaisi neuvoisi ... heille
jotakin, sellaista on valtaosa, päivitellään päivänperhosia mediassa tms. mutta elämänhallintaan ei tehdä muutoksiaKiitos kommentistasi. Se selittää kyllä ainakin osaltaan asiaa.
(Guugletin eilen sanaa "hiivari", jota ystäväni käytti lämmönsäätäjästä tai termostaatista ja löysin mun kantapubin Turusta; me taidettiin olla melkeinpä ensimmäisen vuoden kanta-asiakkaita opiskeluaikoina ja kuka olisi uskonut että pikkuisesta kellariloukosta olisi tullut noinkomea paikka)- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riemastuin ja ilahduin, kun löytyi vielä reposteltavaa yhden osallistuja elämästä! Nyt pohditaan, minne maksaa veronsa. Tähän asti onkin veroilmoitukset jätetty rauhaan, vaikka kaikki muu elämänmeno on käsitelty.
Mutta nyt saammekin kaikki osamme ja olemme syytettyinä veronkierrosta koko sakki.
Mkr.Miksi sinä väännät toisten tekstiä?
Mitähän jos menisit sinne metsäretkelle, jota niin suosittelit muillekin. - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Hyvää päivänjatkoa.Sinun asenteistahan tässä on kyse, sanoit itse juuri, miten ulkopuolelta muka näet asiat paremmin. Ei tarvitse tuota ”” tervettä hyväkuntoista ”” aviomiestä korostaa eikä entistä ammattia, ne ei asiaan liity eikä ketään kiinnosta.
Kyllä sinua voi kuitenkin sääliä, koska kerrot elämän ehtoon poissa synnyinmaasta. olevan elämäsi parasta aikaa. - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Kiitos kommentistasi. Se selittää kyllä ainakin osaltaan asiaa.
(Guugletin eilen sanaa "hiivari", jota ystäväni käytti lämmönsäätäjästä tai termostaatista ja löysin mun kantapubin Turusta; me taidettiin olla melkeinpä ensimmäisen vuoden kanta-asiakkaita opiskeluaikoina ja kuka olisi uskonut että pikkuisesta kellariloukosta olisi tullut noinkomea paikka)Piti osallistumani Nojatuolikeskusteluun, mutta hairahduin miettimään muita asioita.
Nojatuolissani istui eilen sukulainen, joka on alkanut kiinnostua sukututkimuksesta. Se kärpänen puraisi minu 30 v. sitten ja viime aikoina olen ihmetellyt, mihin sukutauluni ja keräämäni tieto joutuu kun pesää ruvetaan purkamaan. Mutta saan taas todistuksen siitä, että menneisyys alkaa kiinnostaa vasta sitten, kun omaa elämääkin on talletettu albumeihin ja keräyslaatikoihin. Miten huimaa onkaan löytää ketju 1600- luvulle ja miettiä, miten elämänlanka on sukupolvesta toiseen kestänyt katkeamatta tänne asti ja jatkuu meidänkin ohitsemme.
Seuraavassa sukupolvessa on herännyt halu tutustua suvun historiaan. En olekaan se viimeinen mohikaani.
Virkistävä iltapäivä eilen!
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riemastuin ja ilahduin, kun löytyi vielä reposteltavaa yhden osallistuja elämästä! Nyt pohditaan, minne maksaa veronsa. Tähän asti onkin veroilmoitukset jätetty rauhaan, vaikka kaikki muu elämänmeno on käsitelty.
Mkr.Veronkiertoahan se on, jos rollaattorin kanssa paahtaa umpihangessa, eikä maksa tiemaksuja.
Onneksi on isältä perityt lantsarit ettei mene lunta herkästi saappaan varresta. Isothan ne ovat, mutta syylinkien kanssa toimii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no se tulee siitä, että edustat jotain outoa jota täällä oleva porukka ei ulotu representas algo extrano que el grupo aqui no puede lograr y no puede discutir contigo sensatamente, de ahi viene la critica continua
jotakin, sellaista on valtaosa, päivitellään päivänperhosia mediassa tms. mutta elämänhallintaan ei tehdä muutoksiaSuosittele kielikurssia, joka pitäisi meidät ajan tasalla. 11:45
Erinomainen esimerkki eliitistä, joka rahvaan joukossa viestittelee kaltaiselleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suosittele kielikurssia, joka pitäisi meidät ajan tasalla. 11:45
Erinomainen esimerkki eliitistä, joka rahvaan joukossa viestittelee kaltaiselleen.Ettei olisi se lutunen liehulwtti joka vieressä viestittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettei olisi se lutunen liehulwtti joka vieressä viestittää.
Ai legolassi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erinomainen esimerkki eliitistä, joka rahvaan joukossa viestittelee kaltaiselleen.Täällä usein jauhetaan palstan säännöistä ja nettietiketistä.
Huvittavaa on se, että toista jopa kiitellään, kun hän rikkoo palstan sääntöjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mkr.Kyllä tuo yksi ihan itse sitä elämäänsä auliisti esittelee, hääpäivänäkin kuvia lähetti palstalle.
Hän repostelee Suomea ja Suomalaisia jatkuvasti, tuo veroasia oli vain vastaveto siihen. Palstarauhaa ei edistä tuo makriinan puolueellisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo yksi ihan itse sitä elämäänsä auliisti esittelee, hääpäivänäkin kuvia lähetti palstalle.
Hän repostelee Suomea ja Suomalaisia jatkuvasti, tuo veroasia oli vain vastaveto siihen. Palstarauhaa ei edistä tuo makriinan puolueellisuus.Makriina ymmärtää tahallisesti tai tahattomasti väärin muiden paitsi totuuskomission kirjoitukset. Huumorintajua ei hänelläkään tunnu riittävän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erinomainen esimerkki eliitistä, joka rahvaan joukossa viestittelee kaltaiselleen.Tässä sinulle se tekstipätkä jota kysyit eli 11:45 käännettynä
""Edustat jotain outoa, mitä täällä oleva ryhmä ei voi saavuttaa eikä keskustella kanssasi järkevästi, sieltä tulee jatkuva kritiikki.""
Anonyymi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai legolassi?
Hän juuri tai sitten kirjoittaa ja vastaa itse itselleen. Pääsee pätemään, kun heittää vähän espanjaa väliin.
Naurettavaa tehostamista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin perusterve hyvät geenit omaava lääkäreitä rasittamaton kaikkeen itse pystyvä edes läkkeitä tarvitsee?
Jos nyt silmänlumeeksi menee pyytämään jotain burana-reseptiä. Jos se umpihangessa talsiminen kumminkin ottaa johonkin kohtaan.
Veroilmoitus postilaatikossa voi ottaa sydämen päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai legolassi?
No se vanhapoika, joka meni avikseen Paloman kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Makriina ymmärtää tahallisesti tai tahattomasti väärin muiden paitsi totuuskomission kirjoitukset. Huumorintajua ei hänelläkään tunnu riittävän.
Hänen tapansa onkin pistellä ja nälviä, jos hän näkee jossain jotain mihin se tyyli sopii, kuten tuo eilinen metsään käsky.
Tylilyylit ja eliitti, jyrät ja apujyrät, voi miten kyllästyttävää.
Avaisivat oman kiitos ryhmänsä, kehua retostella omiaan, kun nojatuoli täyttyy omakehuista ja paremmuuden osoituksista.
Joka ryhmässä omat kiusankappaleensa, ärsytyskynnys heillä kymmenen +
ja pipo tiukassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos nyt silmänlumeeksi menee pyytämään jotain burana-reseptiä. Jos se umpihangessa talsiminen kumminkin ottaa johonkin kohtaan.
Veroilmoitus postilaatikossa voi ottaa sydämen päälle.Lainattu ja käännetty teksti:
""Edustat jotain outoa, mitä täällä oleva ryhmä ei voi saavuttaa eikä keskustella kanssasi järkevästi, sieltä tulee jatkuva kritiikki.""
Tuossahan se piilee, "tämä ryhmä ei yllä Paman tasolle, eikä täällä osata keskustella järkevästi."
Luultavaimmin hän on itse sen kommentin kirjoittanut, en minä, vain käänsin kielen. Anonyymi kirjoitti:
Lainattu ja käännetty teksti:
Tuossahan se piilee, "tämä ryhmä ei yllä Paman tasolle, eikä täällä osata keskustella järkevästi."
Luultavaimmin hän on itse sen kommentin kirjoittanut, en minä, vain käänsin kielen.Siteerattu teksti viittaa siihen, että referenssiraamit eivät kohtaa.
Ärsytyskynnys on korkeampi ja ei oikein tiedä mistä toinen puhuu tai kuvittelee mielessään että hän vain tekeytyy oudoksi ja erilaiseksi tahallaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänen tapansa onkin pistellä ja nälviä, jos hän näkee jossain jotain mihin se tyyli sopii, kuten tuo eilinen metsään käsky.
Avaisivat oman kiitos ryhmänsä, kehua retostella omiaan, kun nojatuoli täyttyy omakehuista ja paremmuuden osoituksista.
Joka ryhmässä omat kiusankappaleensa, ärsytyskynnys heillä kymmenen
ja pipo tiukassa.Tosiaankin pipot kireellä. Luetaan kommentteja kuin piru raamattua. Eilisten tekstit ja jopa omat kommentit niihin "unohdetaan".
Anonyymi kirjoitti:
Tosiaankin pipot kireellä. Luetaan kommentteja kuin piru raamattua. Eilisten tekstit ja jopa omat kommentit niihin "unohdetaan".
En malta olla tarttumatta tuohon sossuun meno kehoituksesta, olet varmaan lukenut aiemmin, että en ole käynyt sosiaalihuollossa koskaan, en nytkään.
Silmälasit ja aurinkolasit myös, lääkäri ja lasit teki yhteislaskun 800 euroa ja ihan kortilla maksoin, Kelan osuus 30 euroa.
Palkka on maksettava eikös juu, myös katujen puhtaana pitäjille ja tarvittaissa taksinkin tilaan, sen verran pussinpojalta euroja löytyy.
Enhän omista lääkelaskuistani ole kaiketi valittanut, osaan tuntea huolta kanssaihmisistä, kampaaja laskunikin jo maksoin
Kerran taas totean, että en puhu itsestäni, kun hinnoista huolta kannan, ympärillä olevien hätä vaan huolettaa.
Joku voisi neuvoa, miten tuollainen 800 euron laskukin maksetaan, jos asuminen ja lääkkeet vie jo kaiken, heidän huolensa tunne suurena aiheena mietteisiini.
Ruokaakin tarvitsevat kaikki,, ellei nälkään jo osa kuole.
Kunpa ihmiset osaisivat ajatella nenäänsä pidemmälle ja vasta sitten nokittelisivat, jos siihen pystyvät.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luultavaimmin hän on itse sen kommentin kirjoittanut, en minä, vain käänsin kielen.Miten voi keskustella järkevästi henkilön kanssa, jonka uskottavuus on mennyt jo vuosia sitten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se vanhapoika, joka meni avikseen Paloman kanssa.
Moni sulhanen on vanhapoika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veronkiertoahan se on, jos rollaattorin kanssa paahtaa umpihangessa, eikä maksa tiemaksuja.
Onneksi on isältä perityt lantsarit ettei mene lunta herkästi saappaan varresta. Isothan ne ovat, mutta syylinkien kanssa toimii.Unohdin mainita, että tämä oli huumoria. En kulje lumihangessa tien vieressä. Ei ole rollaattoriakaan vielä. Isän lantsaritkin hävisivät puolivuosisataa sitten, syylingit samoin. Keskikaupungilla asun joten en erikseen maksa tiemaksuja, veroista suoraan.
Muita kirjoittamiani tekstejä tähän ketjuun en nyt ehdi avaamaan, joten ottakaa vaan rennosti. En tiedä teidän veronkierroistanne mitään. - Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
En malta olla tarttumatta tuohon sossuun meno kehoituksesta, olet varmaan lukenut aiemmin, että en ole käynyt sosiaalihuollossa koskaan, en nytkään.
Silmälasit ja aurinkolasit myös, lääkäri ja lasit teki yhteislaskun 800 euroa ja ihan kortilla maksoin, Kelan osuus 30 euroa.
Palkka on maksettava eikös juu, myös katujen puhtaana pitäjille ja tarvittaissa taksinkin tilaan, sen verran pussinpojalta euroja löytyy.
Enhän omista lääkelaskuistani ole kaiketi valittanut, osaan tuntea huolta kanssaihmisistä, kampaaja laskunikin jo maksoin
Kerran taas totean, että en puhu itsestäni, kun hinnoista huolta kannan, ympärillä olevien hätä vaan huolettaa.
Joku voisi neuvoa, miten tuollainen 800 euron laskukin maksetaan, jos asuminen ja lääkkeet vie jo kaiken, heidän huolensa tunne suurena aiheena mietteisiini.
Kunpa ihmiset osaisivat ajatella nenäänsä pidemmälle ja vasta sitten nokittelisivat, jos siihen pystyvät.Siinähän oli neuvoja. Hakee sossusta maksusitoumuksen silmälaseihin.
Vuokraan haetaan Kelasta asumistukea.
Leipäjonosta tai diakonilta ruokakassi.
Pelastusarmeija myös avustaa.
Tätä ilosanomaa voi levittää kerhoissa, missä käydään.
Suomessa ei tiettävästi kukaan ei ole kuollut nälkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veroilmoitus postilaatikossa voi ottaa sydämen päälle.Tämä kommentti nauratti, kiitos siitä.
En olekaan ainoa. Anonyymi kirjoitti:
Tämä kommentti nauratti, kiitos siitä.
En olekaan ainoa.En jaksa enää, neuvoja on runsaasti, kunpa ne jokaisen tavoittaisi, ja kun vain onnistaisi ovesta sisään mennen. nyt tämä asia on kohdaltani ohitettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä väännät toisten tekstiä?
Mitähän jos menisit sinne metsäretkelle, jota niin suosittelit muillekin.Kävinhän jo, ja kiireesti takaisin ihan tietä pitkin.. vaikka moni kyllä hymähtelisi kiireellisyydelle. Mutta ehjänä perille kuitenkin.
"Jos metsään haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt,", sanoo laulukin. Lumet sulaa, tuoksuu keväälle, unohtuu ongelmat.
Nyt päikkäreille, kunhan Promesa on nähty. Uusi ongelma tuli eilen yllätyskäynnille ja pyörtyi nojatuoliin. Toivottavasti ei yritä viuhuta Curroa.
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka ryhmässä omat kiusankappaleensa, ärsytyskynnys heillä kymmenen
ja pipo tiukassa.Osoita minulle, missä puheenvuorossani olen maininnut "jyrän". Kiinnostaisi itseänikin tietää mistä silloin on voitu keskustella.
Hajamielisenä en muista.
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luultavaimmin hän on itse sen kommentin kirjoittanut, en minä, vain käänsin kielen.Mikä on P:n taso, mihin ei palstalla ryhmä yllä? Ei ole muita ryhmiä kuin totuuskomissio johon p kuuluu. Tänäänkin on nähty miten komission jäsenet vääntää omat ja toistensa mustatkin puheet valkoisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on P:n taso, mihin ei palstalla ryhmä yllä? Ei ole muita ryhmiä kuin totuuskomissio johon p kuuluu. Tänäänkin on nähty miten komission jäsenet vääntää omat ja toistensa mustatkin puheet valkoisiksi.
Rehellisesti sanottuna minä en ymmärtänyt yhtään mitään tuosta "siteerauksesta". Oliko sen alkuperä, jossa espanjaa, jostain toisesta ketjusta?
En minäkään tällä palstalla tiedä olevan kuin tuon totuuskomission.
Totuuskomissio jyrää kaikkien kommentit heille "edulliseen valoon". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna minä en ymmärtänyt yhtään mitään tuosta "siteerauksesta". Oliko sen alkuperä, jossa espanjaa, jostain toisesta ketjusta?
En minäkään tällä palstalla tiedä olevan kuin tuon totuuskomission.
Totuuskomissio jyrää kaikkien kommentit heille "edulliseen valoon".Huonomuistisuus on yksi totuuskomission työkalu. Ei saa muistuttaa mit on tullut sanottua edes eilen, saati viime viikolla. Itse ollaan kyllä heti sormi pystyssä varoittamassa manipuloinnista, jos ” väärä” eli komission ulkopuolinen saa kehuja. Tästä varsinkin Deme on joutunut kärsimään.
- Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Kunpa ihmiset osaisivat ajatella nenäänsä pidemmälle ja vasta sitten nokittelisivat, jos siihen pystyvät.Kelan osuus 30:-
Se on sitä " rikkaiden" paapomista, jota on päivitelty kuukausikaupalla.
Huoh. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osoita minulle, missä puheenvuorossani olen maininnut "jyrän". Kiinnostaisi itseänikin tietää mistä silloin on voitu keskustella.
Hajamielisenä en muista.
Mkr.Ei kukaan ole tuollaista väittänytkään,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mkr.Sinulla on tietysti oikeus omaan tulkintaasi tekstistäni, joka perustui KARKEASTI ottaen Ploman tekstiin.
Ruotsissa hänen tekstinsä mukaan voi kieltäytyä tiemaksuista, Suomessa ei. Siksi epäilin ettei hän maksa veroja Suomeen, kun ei tuota tiennyt.
Veronkierron myös luin hänen tekstistään, missä hän mainitsi, että aina on osa ihmisiä, jotka eivät halua maksaa veroja.
Kaikki tuo löytyy hänen tekstistään.
En yleensä kommentoi hänen tekstejään, loska hän pyörtää sanomansa ja alkaa loputon jankutus.
Tuosta ivallisesta kommentista minulle Mkr:
"Hattua nostan, kun jaksat yhä osallistua palstan elämään."
Tulkitsen niin, että et soisi minun osallistuvan palstan elämään koska kyseenalaistin Ploman tekstin.
Onko näin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on tietysti oikeus omaan tulkintaasi tekstistäni, joka perustui KARKEASTI ottaen Ploman tekstiin.
Ruotsissa hänen tekstinsä mukaan voi kieltäytyä tiemaksuista, Suomessa ei. Siksi epäilin ettei hän maksa veroja Suomeen, kun ei tuota tiennyt.
Veronkierron myös luin hänen tekstistään, missä hän mainitsi, että aina on osa ihmisiä, jotka eivät halua maksaa veroja.
En yleensä kommentoi hänen tekstejään, loska hän pyörtää sanomansa ja alkaa loputon jankutus.
Tulkitsen niin, että et soisi minun osallistuvan palstan elämään koska kyseenalaistin Ploman tekstin.
Onko näin?Ploma ei voi sietää anoja, koska juuri anot huomauttelee näistä ”muistamattomuuksista ” ja tarinoiden muutoksista ja ainaisesta opetuksesta ja ylimielisyydestä. . Rekatut ei sitä kehtaa tehdä ainakaan nikillään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ploma ei voi sietää anoja, koska juuri anot huomauttelee näistä ”muistamattomuuksista ” ja tarinoiden muutoksista ja ainaisesta opetuksesta ja ylimielisyydestä. . Rekatut ei sitä kehtaa tehdä ainakaan nikillään.
Näköjään se on noin.
Ihmettelen noiden rekattujen, kuten esim. Mkr:n, ylimielisiä kommentteja meille anoille, jos kyseenalaistamme kommentteja. - Anonyymi
oN mAKRIINA
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oN mAKRIINA
Niin on, ei vain käytä enää kuin nimimerkkiään Mkr.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on tietysti oikeus omaan tulkintaasi tekstistäni, joka perustui KARKEASTI ottaen Ploman tekstiin.
Onko näin?Ohi meni!
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko näin?Sitä tuo makriinan piruilu juuri on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohi meni!
Mkr.Niinpä niin, vaikenet vedoten ymmärtämättömyyteesi.
Olisin kuitenkin odottanut sinulla, Mkr, olevan selkärankaa sen verran, että olisit vastannut kysymykseeni.
"Tuosta ivallisesta kommentista minulle Mkr:
Onko näin?"
Kyllähän sinä itse kirjoittamasi tekstin ymmärrät!? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä niin, vaikenet vedoten ymmärtämättömyyteesi.
Olisin kuitenkin odottanut sinulla, Mkr, olevan selkärankaa sen verran, että olisit vastannut kysymykseeni.
"Tuosta ivallisesta kommentista minulle Mkr:
Onko näin?"
Kyllähän sinä itse kirjoittamasi tekstin ymmärrät!?Vai en soisi? Millä tavoin olet tähän asti vaikuttanut palstalla? En tietääkseni ole vaihtanut kanssasi sanaakaan.
Anona esiintyvät voivat aina sanoa, että heitä on loukattu, heitä ei ymmärretä, epäillään että heidän hyvää tarkoittava osallistumisensa ei mene oikeaan osoitteeseen.
Anon on pakko aina olla puolustuskannalla - varmuuden vuoksi.
Viisainta kai minunkin olisi jättää nimmari pois.
Mkr. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vai en soisi? Millä tavoin olet tähän asti vaikuttanut palstalla? En tietääkseni ole vaihtanut kanssasi sanaakaan.
Anona esiintyvät voivat aina sanoa, että heitä on loukattu, heitä ei ymmärretä, epäillään että heidän hyvää tarkoittava osallistumisensa ei mene oikeaan osoitteeseen.
Mkr.Kiitos vastauksestasi. Se oli varsin tyhjentävä.
Paloma.se01 kirjoitti:
Hyvää päivänjatkoa."""minä ratsasastan ohi ja hymähdän"""
Täällä meillä päin niitä ratsastajia näkee aina silloin tällöin tuolla lenkkeillessään.
Pääsi röhönauru, kun kuvittelin jonkun ohiratsastajan "hymähtävän" tuollaisen litanian itsestään siinä ohi ratsastaessaan.
Mutta meitä on niin monenlaisia.- AnonyymiUUSI
Tellukka kirjoitti:
"""minä ratsasastan ohi ja hymähdän"""
Täällä meillä päin niitä ratsastajia näkee aina silloin tällöin tuolla lenkkeillessään.
Pääsi röhönauru, kun kuvittelin jonkun ohiratsastajan "hymähtävän" tuollaisen litanian itsestään siinä ohi ratsastaessaan.
Mutta meitä on niin monenlaisia.Toivottavasti ratsastajan peruukki on liimalla kunnolla kiinni. Siinä kovassa menossa voi muuten lentää taivan tuuliin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Se oli varsin tyhjentävä.
Joten ei kannattanut tuon enempää noteerata.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko näin?Nostin hattua Palomalle, mutta ei haittaa tämä väärinkäsitys, ei se ole ainoa.
M. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nostin hattua Palomalle, mutta ei haittaa tämä väärinkäsitys, ei se ole ainoa.
M.Kommenttisi oli kohdennettu minun kirjoitukseeni etkä siinä maininnut nostavasi hattua Palomalle.
Toivottavasti Paloma kuitenkin huomaa ansaitsemansa kunnianosoituksesi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nostin hattua Palomalle, mutta ei haittaa tämä väärinkäsitys, ei se ole ainoa.
M.Anonyymi
2025-03-27 12:04:25
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko Ploma maksaa veroja Suomeen , epäilen 0 euroa.
Piilota
Mkr. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piilota
Mkr.Eihän tuo viestisi kerro, että nostit hattua Palomalle, vaan sen, että nostit hattua
Anolle, joka eilen kirjoitti klo9.16.56, koska hänelle viestisi osoitit. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piilota
Mkr.Jo on vääntely huipussaan. kukaan muu ei ole paloman veronmaksusta puhunut kuin hän itse.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo viestisi kerro, että nostit hattua Palomalle, vaan sen, että nostit hattua
Anolle, joka eilen kirjoitti klo9.16.56, koska hänelle viestisi osoitit.Ei näemmä Makriinaa haittaa.
Ano on syyllinen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vai en soisi? Millä tavoin olet tähän asti vaikuttanut palstalla? En tietääkseni ole vaihtanut kanssasi sanaakaan.
Mkr.Ehkä sinun kannattaisi kysyä itseltäsi, Mkr., tuo kysymyksesi:"Millä tavoin Sinä olet palstaan vaikuttanut?
Solvasit ja piikittelit, olkoonkin , että ensimmäinen kommenttisi minulle tuli vahingossa. Sisältöhän siinä kommentissasi pääosin koski, hatunnostoa lukuunottamatta, minun aiempaa kommenttia, joka ei suinkaan ollut sinulle osoitettu. Sinä kommentoit siis ensin minulle, enkä minä sinulle.
Tulen vastaisuudessakin asettumaan sorrettujen puolelle, tarpoen heidän rinnallaan vaikka lumihangessa. Tulen myös vastaisuudessakin oikomaan tahallisesti tai tahattomasti virheellisesti kirjoitettuja tekstejä. Olipa kirjoitus sitten nimimerkillä tai anon kirjoittama.
Hattua en tule nostamaan, en varsinkaan sellaiselle, joka suurinta mölyä pitää ja alentaa toisia kirjoittajia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä sinun kannattaisi kysyä itseltäsi, Mkr., tuo kysymyksesi:"Millä tavoin Sinä olet palstaan vaikuttanut?
Solvasit ja piikittelit, olkoonkin , että ensimmäinen kommenttisi minulle tuli vahingossa. Sisältöhän siinä kommentissasi pääosin koski, hatunnostoa lukuunottamatta, minun aiempaa kommenttia, joka ei suinkaan ollut sinulle osoitettu. Sinä kommentoit siis ensin minulle, enkä minä sinulle.
Tulen vastaisuudessakin asettumaan sorrettujen puolelle, tarpoen heidän rinnallaan vaikka lumihangessa. Tulen myös vastaisuudessakin oikomaan tahallisesti tai tahattomasti virheellisesti kirjoitettuja tekstejä. Olipa kirjoitus sitten nimimerkillä tai anon kirjoittama.
Hattua en tule nostamaan, en varsinkaan sellaiselle, joka suurinta mölyä pitää ja alentaa toisia kirjoittajia.Asiaa puhut.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä sinun kannattaisi kysyä itseltäsi, Mkr., tuo kysymyksesi:"Millä tavoin Sinä olet palstaan vaikuttanut?
Hattua en tule nostamaan, en varsinkaan sellaiselle, joka suurinta mölyä pitää ja alentaa toisia kirjoittajia.Jos ylentää itseään, onko se samalla muiden alentamista?
Onko omakustanne kirjan teko. niin paljon muita suurempi saavutus että sen perusteella voi ylentääja mainostaa itseään?
Eikö se ole vain harrastus muiden harrastusten joukossa? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos ylentää itseään, onko se samalla muiden alentamista?
Onko omakustanne kirjan teko. niin paljon muita suurempi saavutus että sen perusteella voi ylentääja mainostaa itseään?
Eikö se ole vain harrastus muiden harrastusten joukossa?En ole kirjoittanut kirjaa, siihen eivät kykyni riitä, enkä ole mainostautunut minkään tekoni takia.
Koska sinua tekstini niin rasittavat, suosittelen, että pidät lepotauon.
Anona kirjoittavana taukoasi ei edes huomaa, niin että tukesi ja puolustuksesi voi siirtyä tulevaisuuteen. Aina niitä solvattuja riittää.
Tähän mennessä tässä ketjussa on 1643 kommenttia, joiden joukossa ovat minun 15 solvaustani.
Solvatut vetäkää henkeä ja levätkää. En vähään aikaan häiritse, koska Anona on helppo olla, ei särje pää, ei rasitu polla. Ja tällä lauseella tarkoitan siis itseäni, väärinkäsitysten välttämiseksi huomattava.
Mkr. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ole kirjoittanut kirjaa, siihen eivät kykyni riitä, enkä ole mainostautunut minkään tekoni takia.
Anona kirjoittavana taukoasi ei edes huomaa, niin että tukesi ja puolustuksesi voi siirtyä tulevaisuuteen. Aina niitä solvattuja riittää.
Tähän mennessä tässä ketjussa on 1643 kommenttia, joiden joukossa ovat minun 15 solvaustani.
Solvatut vetäkää henkeä ja levätkää. En vähään aikaan häiritse, koska Anona on helppo olla, ei särje pää, ei rasitu polla. Ja tällä lauseella tarkoitan siis itseäni, väärinkäsitysten välttämiseksi huomattava.
Mkr.Miksi makriina kuvittelet, että tuo kirjaviesti oli sinulle? Kai sinäkin olet huomannut kuka täällä mainostaa tekeleitään?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ole kirjoittanut kirjaa, siihen eivät kykyni riitä, enkä ole mainostautunut minkään tekoni takia.
Mkr.Kukahan sitä lomaa tarvitsisi?
Ennen tätä kirjoittamaani kommenttia ketjussa oli 213 kommenttia. Minun, niistä kuusi, tämä seitsemäs. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi makriina kuvittelet, että tuo kirjaviesti oli sinulle? Kai sinäkin olet huomannut kuka täällä mainostaa tekeleitään?
Joillekuille tuntuu olevan vaikeus lukea tekstiä ja ymmärtää , mutta karvat nousee pystyyn, ja se kuuluu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joillekuille tuntuu olevan vaikeus lukea tekstiä ja ymmärtää , mutta karvat nousee pystyyn, ja se kuuluu.
Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä, että kommentit sekoitetaan ja tulkitaan väärin. Ollaan piikit ja karvat pystyssä kommentoimassa luullen joka kommentin osoittavan itseään.
Suuttuvat, jos ojennetaan oikeisiin osoitteisiin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos ylentää itseään, onko se samalla muiden alentamista?
Eikö se ole vain harrastus muiden harrastusten joukossa?Eikös tämä vanha sanonta jo kerro sen: "Joka itsensä ylentää, hänet alennetaan".
Uskoisin noita "pöytälaatikkokirjoituksia " tai nykyisin kai "digitallenteita" löytyvän aika monelta tälläkin palstalla. Harva vaan ehkä vie niin pitkälle että kustantaisi itse niiden julkaisun. Tehköön jokainen kuten haluaa, mutta mölyn nostaminen niistä, no joo, jääköön sanomatta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä, että kommentit sekoitetaan ja tulkitaan väärin. Ollaan piikit ja karvat pystyssä kommentoimassa luullen joka kommentin osoittavan itseään.
Suuttuvat, jos ojennetaan oikeisiin osoitteisiin.Itsekeskeinen ja vainoharhainen tyyppi kuvittelee, että kaikessa on kyse hänestä.
Lämmintä kevättä.
Viikon päivät tuli oltua vanhalla plantaasilla.
Pojan kanssa polttopuunteossa metsässä oltiin.
Voi lääh ja puuh, kun ei voimat tahdo riittää enää mihinkään.
Se siitä tuloo, kun vanhuus ja laiskuus kadottaa ennen niin komiat hauikset.
Meinasin läkähtyä, kun pojan kanssa nostettiin traktorin akku paikoilleen.
Viikko sitten meni aika matalalla lentäen 4 kurkiauraa peräkanaa. Ensimmäisessä oli kymmenittäin lintuja.
Joka päivä kuului kurkien ja joutsenten ääniä. Metsässä on jonkun matkan päässä lampi, missä ne poikkeavat.
Joskus lapsena metsän halki siellä taivalsin, se oli silloin, kun susia ja karhuja ei metsissä ollut.
Väinöllä oli kivaa, kyllä rupesi ruokakin maittamaan, kun sai ulkona hiiriä kytätä.
Hyvin tulevat juttuun Paavo-koiran kanssa.
Väinö vaan käy ruokailemassa uuninpankolla, minne koirakaveri ei pääse.
Noita kommenttejanne tuossa lueskelin, paljonpa näyttää olevan asioita, joita ei edes arjessa aina huomaa, mitä noilla verovaroilla on hankittuna.
Tietäkin kulkenut tässä ja kirjastossakin kävin.
Eihän tässä nyt voi muuhun tulokseen tulla, kuin, että hyvinvointivaltiohan tämä.
Noiden tiemaksujen kanssa, kyllä se niin on, että, jos tilukset on yksityistien varressa, lasku tulee, vaikka kulkisit lentokoneella.- Anonyymi
Uskon, että kaikki täällä tuon tiemaksun tiesivät. Kaupungeissa asuvilta se peritään veroissa. Hurttia huumoria, jota kaikki eivät ilmeisesti ymmärtäneet huumoriksi.
Paljon verovaroista saadaan yhteiseen hyvään. Itse nostan kirjaston korkealle. Anonyymi kirjoitti:
Uskon, että kaikki täällä tuon tiemaksun tiesivät. Kaupungeissa asuvilta se peritään veroissa. Hurttia huumoria, jota kaikki eivät ilmeisesti ymmärtäneet huumoriksi.
Paljon verovaroista saadaan yhteiseen hyvään. Itse nostan kirjaston korkealle.Valtion ja kuntien tiet ja kadut kustannetaan meidän kaikkien verovaroista.
Yksityistiet taas maksaa tienvarren asukkaat ja mökkiläiset.
Ennen saatoi saada valtion avustusta, mutta se on lopetettu.
Hakemuksesta, jotkut kunnat voivat antaa pientä avusta tien hoitoon.
No et kai nyt tosissasi kuitenkaan ottanut tuota lentokoneella menoa.
Eihän sekään onnistu, sen enenpää, kun tiemaksun välttäminen lumessa kulkien.
Huumoriahan ne.- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Valtion ja kuntien tiet ja kadut kustannetaan meidän kaikkien verovaroista.
Yksityistiet taas maksaa tienvarren asukkaat ja mökkiläiset.
Ennen saatoi saada valtion avustusta, mutta se on lopetettu.
Hakemuksesta, jotkut kunnat voivat antaa pientä avusta tien hoitoon.
No et kai nyt tosissasi kuitenkaan ottanut tuota lentokoneella menoa.
Eihän sekään onnistu, sen enenpää, kun tiemaksun välttäminen lumessa kulkien.
Huumoriahan ne.En ottanut tosissani lentokonetta :). Mökkitietä olen minäkin aikoinani maksanut, tai meidän perhe.
Vesitasolentokone kävi joskus vastarannalla. Taisi olla Wihuri siellä, voi olla, että muistan väärin,
Nyt jäin pähkäilemään miten ilmateistä maksetaan. Lentokentillä on lasku- ja nousunaksut ym. lennonjohto, mutta jos on oma pienkone.
Pistit ELiaana nyt minulle aivopähkinän, ehkä joudun kysymään "guuglelta". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ottanut tosissani lentokonetta :). Mökkitietä olen minäkin aikoinani maksanut, tai meidän perhe.
Vesitasolentokone kävi joskus vastarannalla. Taisi olla Wihuri siellä, voi olla, että muistan väärin,
Nyt jäin pähkäilemään miten ilmateistä maksetaan. Lentokentillä on lasku- ja nousunaksut ym. lennonjohto, mutta jos on oma pienkone.
Pistit ELiaana nyt minulle aivopähkinän, ehkä joudun kysymään "guuglelta".Ilmatilan varausmaksu 320 €.
Pakko oli etsiä tietoa ettei mene yöunet :) Anonyymi kirjoitti:
Ilmatilan varausmaksu 320 €.
Pakko oli etsiä tietoa ettei mene yöunet :)Tuotapa en ole tullut ajatelleeksi. Ei ihan vähän.
Lentäminen on kaikkiaankin kallista puuhaa.
Cessnassa olen pari kertaa ollut nuorenpana ja kerran purjelennolla. (Kaveri maksoi.)
Kun tuota mökkitietä talvella menee, niin potkukelkka mieleen tulee. Vanhalla tilalla niitä ladossa pari kappaletta seisoo, muistoina menneiltä ajoilta.Eliaana kirjoitti:
Tuotapa en ole tullut ajatelleeksi. Ei ihan vähän.
Lentäminen on kaikkiaankin kallista puuhaa.
Cessnassa olen pari kertaa ollut nuorenpana ja kerran purjelennolla. (Kaveri maksoi.)
Kun tuota mökkitietä talvella menee, niin potkukelkka mieleen tulee. Vanhalla tilalla niitä ladossa pari kappaletta seisoo, muistoina menneiltä ajoilta.Huomenta ja oli niin mukava nähdä viesti, missä kerrottiin omista touhuista, kiitos Eliaana.
Pilvinen päivä taas, kaupalle on kyllä lähdettävä, edellisestä käynnistä viikko, joten jääkaapissa pelkkä valo palaa, no onhan siellä säilykkeet, mitä vielä muutama purkki jäljellä.
Taas on komeron hyllyt täynnä tyhjiä purnukoita odottamassa uutta satoa.
Noin se elämä menee, voimat vahvemmaltakin katoaa, olen minäkin jos jonkinlaista testiä tehnyt ja yllättynyt voimieni vähenneen.
Ranteessa ole jänne on kuulemma kadonnut suurelta osalta ihmisiä, pitihän sekin tarkistaa.
Pikkusormi ja peukalo yhteen, pitäisi ranteen sisäpuolelle tulla jänne esiin, no jotain pientä tunsin, mutta kyllä pääasiassa suonet vaan näkyi.
Käsivarteni on ruvennut puutumaan, kaiken tiputtelun lisäksi, aina vaan uusia merkkejä vanhuudesta.
Puita en ole sitten mökkielämäni jälkeen hakannut, silloinkin ihan kokeilumielessä.
Hyvä on kuntosi, riippuu tietysti mihin vertaa, poikasi tahtiin ei kukaan samaa odottaisikaan.
Muistelen, että mökkitietämme kunnon suhteen kunta avusti pienellä summalla, tuskin enää.
Kävin eilen silmälääkärissä, hyvin oli paineet kummassakin silmässä ja ei pahemmin rappeuttakaan, pientä korjausta tarvittiin näön vahvistamiseksi, kahden viikon päästä lasit tulee.
Mieli nousi, kun lääkäri totesi ikääni katsoen, että hyvin on erehdyttäviä nuo numerot, hyvin olet säilynyt.
No ei olisi tarvinnut kehuja antaa, mutta kivalta se tuntui, nainen on nainen aina vaan:)
Katselin eilen vaalikeskustelua ja siellä puheenjohtajat antoivat ymmärtää, että koko työelämän kansalaiset eläkettä ja veroja maksaneet, kyllä kohtuullista on vanhanakin hoitaa, näin ajattelen minäkin.
Vielä eläkkeellä ollessakin tuo veromaksu jatkuu.
Olisipa ihana nähdä noita auroja mistä Eliaana kerroit, harvoin kaupunkien taivaalla näitä näkee, täällä ei juuri muuta kuin nuo naakat, harakat ja varikset, pikkulintuja voi joskus puistossa kuulla.
Olen sukututkimuksen yrittänyt monta kertaa aloittaa, mutta ei onnistu hätähousuilta, olet melkoinen tekijä siinäkin mkr.
Jospa näihin viikonlopun hommiin, toivotan huomioimista kevään ääniin ja muutenkin lupauksiin kesästä, toisipa joku pajunkissoja maljakkoon.
Heippa!
Tuulinen, pilvinen aamu alavirralla, etelätuuli puhaltaa ja mittarissa 12 astetta. Pihatyöt edistyneet siihen vaiheeseen, että sammal on raaputettu irti nurmikosta ja haravoitu pieniinkasoihin, josya miesväki se kärrää sitten osan "jontkaan", minne puutarhajätteet viedään, mutta osan maatumaan pensasaidan juureen. Siilithän mielellään hakeutuvat talvilevolle juuri sellaisiin paikkoihin, mutta surukseni yhtään siiliä en ole nähnyt tontilla. Onkohan ne vähentyneet ilmastonmuutoksen myötä?
Ainakin punkit ovat lisääntyneet, eivätkä kuulemma edes mene talvihorrokseen.
Jää on lähes kaikki jo lähtenyt täällä alavirrassa, vain joitakin lohkareita pakkautuneena vedenrajaan.
Lopetin juuri palaverin kustannustoimittajan kanssa; kirja menossa taittoon maamantaina. Uudessa profiilikuvassa mahdollisesti se kuva mikä tulee takakanteen tai liepeisiin.
Huomenna menemme junalla kaupunkiin syömään ulkona perheen kanssa, tyttären synttäreiden kunniaksi. Mukavaa päästä hieman tuulettumaankin ja ihmisten ilmoille.- Anonyymi
Heräsimme yhdeksän maissa ja tänään olemme ehtineet vaikka mitä. Luettiin digilehdet, jumpattiin lihaskuntojumppa käsipainoilla, vain 20min, värjättiin tukka, syötiin maukas ateria, käytiin suihkussa ect.
”Laiska se toitään luettelee” 😇 - AnonyymiUUSI
Paistoin pellisen pannukakkua, maistui, koska tulee tehtyä harvoin.
- AnonyymiUUSI
Olisit kutsunut minut sitä pannukakkua jakamaan, en osaa itse paistaa, terv. Jalmari Jöpökkä
- AnonyymiUUSI
Keitin kattilallisen perunoita!
- AnonyymiUUSI
Minäpä keitin kattilallisen riisiä ja jätin loput hellan kulmalle muhimaan huomista varten.
- AnonyymiUUSI
Minä parsin sukat. Ensin söin lohikiusausta.
- AnonyymiUUSI
Minulle soitti esikoinen. Sitten minulle watsappasi kuopus.
- AnonyymiUUSI
Tänään olen lähinnä loikoillut, katsonut tallenteistani elokuvaa. Syönyt perunalastuja.
Lauantaiaamu aloitettu tavanomaisin puuhin.
Nyt sää on sellainen, että ei tiedä sateeksiko muuttuu, vai saammeko aurinkoa.
Tänään menen 90-vuotis päiville, ystäviä oli kutsuttu 11, nyt kuusi heistä sairaina ja me pienellä ryhmällä mennään, mutta uskon tunnelman nousevan kaikesta huolimatta iloiseksi.
Ruokailemme, kahvittelemme ja jututaan., pitkäaikaiset ystävykset, jokainen oman osuutensa elämästään kertoo ja yhteiset muistot tulee puitua.
Ystävyys kantaa, vaikka harvoin kohtaammekin.
Onpa kiva huomata, että tuo tauti on innostanut ja ruokailunne olette ilmi tuoneet, no en jaksa iloon yhtyä.
Huumoriksi yritän tulkita, mutta huomaan kyllä tarkoituksen, pieni iva tai ei niin pienikään on huomattu.
Lueskelin tuota Tapani Kansan ketjua ja mieli mustui, miten ilkeitä ihmiset voivatkaan olla, ei edes kuoleman edessä suuta tukita, kaivellaan ja epäilyt yhdestä jos toisesta asiasta esiin tuodaan, kyllä ihminen on raadollinen.
Minulle ei hänen elämästään muuta tietoa, mihin sitä tarvitsekaan, muisto hyvästä laulajasta riittää.
Miten tyhjää onkaan ihmisen elämä, joka jaksaa tonkia epäkohtia toisten elämästä.
Katselin illalla vaalikeskustelua ja eipä tullut yhtään esitystä, että suurituloiset talkoisiin joutuisivat, vähäosaisilta viedään, jos jotakin vietävää vielä löytyy.
Olen minäkin läheltä joutunut kuulemaan, että viisi minuuttia on hoitajilla aikaa potilaan luona olla, jos lääke on annettava kahdessa erässä, välillä se viisi minuuttia menee odotuksen vuoksi, mutta usein toinen lääke perään laitetaan, kun pitää joutua toiseen paikkaan.
Miten tehokas lääkintä onkaan, jos ohjetta ei toteutettu.
Olen huomannut naapuritalon rallissa, kun hoitajat suojat kenkien päältä vauhdissa ulkona pois ottavat. miten siinä sitten potilaan kuulumisia ehtii kuuntelemaan.
Päättäjät syyttelevät toisiaan, eikö jossakin asiassa voisi päät yhteen iskeä ja todella pohtia näitä ongelmia.
Mihin muuhun verorahat meneekään, sekin olisi mukava joskus kuulla, arvailuja vaan ilmaan heitellään ja kuitenkin osa kansasta elää huolta vailla, miten tämä selitetään.
Missä onkaan empatia näiltä tahoilta, kun hymyhuulin voivat katsella, vanhusten ja muiden apua tarvitsevien vaikeuksia.
Ehkä tylsää tarinaa, mutta ei nuo edellisetkään kovasti naurattaneet, mutta jätän tällä kertaa tähän, jään odottamaan nerokkaita arvioita.- AnonyymiUUSI
Hil-la kirjoitti:
Lauantaiaamu aloitettu tavanomaisin puuhin.
Nyt sää on sellainen, että ei tiedä sateeksiko muuttuu, vai saammeko aurinkoa.
Tänään menen 90-vuotis päiville, ystäviä oli kutsuttu 11, nyt kuusi heistä sairaina ja me pienellä ryhmällä mennään, mutta uskon tunnelman nousevan kaikesta huolimatta iloiseksi.
Ruokailemme, kahvittelemme ja jututaan., pitkäaikaiset ystävykset, jokainen oman osuutensa elämästään kertoo ja yhteiset muistot tulee puitua.
Ystävyys kantaa, vaikka harvoin kohtaammekin.
Onpa kiva huomata, että tuo tauti on innostanut ja ruokailunne olette ilmi tuoneet, no en jaksa iloon yhtyä.
Huumoriksi yritän tulkita, mutta huomaan kyllä tarkoituksen, pieni iva tai ei niin pienikään on huomattu.
Lueskelin tuota Tapani Kansan ketjua ja mieli mustui, miten ilkeitä ihmiset voivatkaan olla, ei edes kuoleman edessä suuta tukita, kaivellaan ja epäilyt yhdestä jos toisesta asiasta esiin tuodaan, kyllä ihminen on raadollinen.
Minulle ei hänen elämästään muuta tietoa, mihin sitä tarvitsekaan, muisto hyvästä laulajasta riittää.
Miten tyhjää onkaan ihmisen elämä, joka jaksaa tonkia epäkohtia toisten elämästä.
Katselin illalla vaalikeskustelua ja eipä tullut yhtään esitystä, että suurituloiset talkoisiin joutuisivat, vähäosaisilta viedään, jos jotakin vietävää vielä löytyy.
Olen minäkin läheltä joutunut kuulemaan, että viisi minuuttia on hoitajilla aikaa potilaan luona olla, jos lääke on annettava kahdessa erässä, välillä se viisi minuuttia menee odotuksen vuoksi, mutta usein toinen lääke perään laitetaan, kun pitää joutua toiseen paikkaan.
Miten tehokas lääkintä onkaan, jos ohjetta ei toteutettu.
Olen huomannut naapuritalon rallissa, kun hoitajat suojat kenkien päältä vauhdissa ulkona pois ottavat. miten siinä sitten potilaan kuulumisia ehtii kuuntelemaan.
Päättäjät syyttelevät toisiaan, eikö jossakin asiassa voisi päät yhteen iskeä ja todella pohtia näitä ongelmia.
Mihin muuhun verorahat meneekään, sekin olisi mukava joskus kuulla, arvailuja vaan ilmaan heitellään ja kuitenkin osa kansasta elää huolta vailla, miten tämä selitetään.
Missä onkaan empatia näiltä tahoilta, kun hymyhuulin voivat katsella, vanhusten ja muiden apua tarvitsevien vaikeuksia.
Ehkä tylsää tarinaa, mutta ei nuo edellisetkään kovasti naurattaneet, mutta jätän tällä kertaa tähän, jään odottamaan nerokkaita arvioita.Suurituloisten verorahoilla tämän maan sosiaaliturva, koulutus ja muutkin palvelut on maksettu ja maksetaan jatkossakin. Julkinen sektori on vaan paisunut niin valtavaksi varsinkin edellisen hallituksen aikana, ettei niihin rahanreikiin mistään riitä raha. Suomessa on jo veroaste Euroopan korkeimpia jo keskituloisilla, suurituloisilla jopa 60 %. Kyllä siitä heikossa asemassa oleville vanhuksillekkin pitäisi riittää. Nuoria ja terveitä ei tarvitsisi niin paljon hyysätä. Luin juuri miten kieltäjään ei viitsitä opetella, kymmenen vuotta täällä asuttu tukien varassa ja tulkkia tarvitaan joka asiaan.
Anonyymi kirjoitti:
Suurituloisten verorahoilla tämän maan sosiaaliturva, koulutus ja muutkin palvelut on maksettu ja maksetaan jatkossakin. Julkinen sektori on vaan paisunut niin valtavaksi varsinkin edellisen hallituksen aikana, ettei niihin rahanreikiin mistään riitä raha. Suomessa on jo veroaste Euroopan korkeimpia jo keskituloisilla, suurituloisilla jopa 60 %. Kyllä siitä heikossa asemassa oleville vanhuksillekkin pitäisi riittää. Nuoria ja terveitä ei tarvitsisi niin paljon hyysätä. Luin juuri miten kieltäjään ei viitsitä opetella, kymmenen vuotta täällä asuttu tukien varassa ja tulkkia tarvitaan joka asiaan.
En väitä, että eikö näin olisi, mutta kun isosta tulosta vaikka puolet veroina otetaan, jää käteen vielä toiset mokomat, sillä kyllä reilusti elää.
Nämä nyt on näitä minun juttujani, en pysty kisaamaan tiedolla, näin vain olen kokenut.
Ainahan valittamista löytyy joka kerroksista, mutta kyllä pohjalukemat noissa vanhusten ja muiden sairaidenkohdalla on.
Vähällä eläminenkin on opittava, jos kultalusikka suussa syntyy, se saattaa olla vaikeaa sisäistää heitä, joilla vähän mitään on.- AnonyymiUUSI
Hil-la kirjoitti:
En väitä, että eikö näin olisi, mutta kun isosta tulosta vaikka puolet veroina otetaan, jää käteen vielä toiset mokomat, sillä kyllä reilusti elää.
Nämä nyt on näitä minun juttujani, en pysty kisaamaan tiedolla, näin vain olen kokenut.
Ainahan valittamista löytyy joka kerroksista, mutta kyllä pohjalukemat noissa vanhusten ja muiden sairaidenkohdalla on.
Vähällä eläminenkin on opittava, jos kultalusikka suussa syntyy, se saattaa olla vaikeaa sisäistää heitä, joilla vähän mitään on.Suomessa on ilmainen koulutus jopa yliopistossa. Ei tarvitse olla se kultalusikka suussa syntynyt että menestyy. Eikä yliopistoon Suomessa pääse rahalla vaan älyllä. Köyhäkin voi alkaa myös yrittäjäksi. Moni on luonut ison omaisuuden tyhjästä. Kyllä osaamisesta ja vastuusta pitää maksaa kunnolla eikä maksettua palkkaa nyhtää takaisin veroina.
Olisikin se puolet eli 50 % korkein veroaste , se voi olla myös yli 60 %. Sairastaminenkin on Suomessa tuettua, vain murto osan kustannuksista maksaa pitilas itse. Kaikki vanhukset ei ole sairaita ja köyhiä. Suomessa on naistenkin ollut mahdollista käydä töissä ja hankkia oma eläke, yhteiskunta on järjestänyt päivähoidon . Sitäpaitsi on takuueläke, kansaneläke, asumistuet, toimeentulotuet jne. - AnonyymiUUSI
Hil-la kirjoitti:
Vähällä eläminenkin on opittava, jos kultalusikka suussa syntyy, se saattaa olla vaikeaa sisäistää heitä, joilla vähän mitään on.Mitähän se reilusti eläminen on? Jos joudut työn takia asumaan kalliilla paikkakunnalla kuten Pkseudulla, et saa kuin yksiön 300 000 eurolla. Jossain Savon pikkukaupungissa sillä saa jo ainakin 100 neliön lukaalin. Vuokra Pkseudulla vaikkapa kaksiosta on vähintään 1000 euroo kuussa. Revi siitä sitä reiluutta!
Kannattaa itse ponnistella hyväpalkkaiseen työhön niin ei tarvii muilta olla kadehtimassa.
- AnonyymiUUSI
Markkinatalousjärjestelmä ne työeläkemaksut eläkeläisille turvaavat.
Työeläkerahastot ovat satoja miljardeja euroja.
Suomessa on useita työvakuutusyhtiöitä, jotka sijoittavat näitä rahastomiljardeja ympäri maailmaa yrityksiin, joista saa parhaan tuoton. Siitä kelpaa sinunkin työeläkeläinen nauttia.
Sosialistisen systeemin perilliset voivat kyllä valittaa, koska se sallitaan, mutta tuskin sosialismi missään kehityksen kärjessä on kilpailusysteemiin verrattuna.Myöhäistä on minun hankkia mitään työtä, työt tehty, monta työtä yhtä aikaa, odottelen noutajaa ja se osaltani helpottaa eurojen kulutuksen.
Ymmärrykseni mukaan on nuo eläkerahastot työtätekevien keräämiä ?
En jatka aiheesta, hyvä jos keskustelua syntyi.- AnonyymiUUSI
Hil-la kirjoitti:
Myöhäistä on minun hankkia mitään työtä, työt tehty, monta työtä yhtä aikaa, odottelen noutajaa ja se osaltani helpottaa eurojen kulutuksen.
Ymmärrykseni mukaan on nuo eläkerahastot työtätekevien keräämiä ?
En jatka aiheesta, hyvä jos keskustelua syntyi.Eikö suurituloinen sitten muka tee ja ole tehn yt eläkettään vastaan töitä? Suurituloiset sitäkin pottia eniten kartuttavat.
Jahas, tämäkin palsta on mennyt sitten ideologiseksi taistelukentäksi.
Kuka hyödyttää enemmän yhteiskuntaa, ja silleen. Poliittista jäkätystä pakoon me seitsenkymppiset tulimme tänne viisaiden ja filosofisten vanhempien keskustelijoiden joukkoon, mutta perään tänne ovat ääriryhmät ängenneet.
Mielipiteeitä voi toki olla, mutta kyllä me jo tähän ikään ollaan opittu miten markkinatalous toimii ja kaikille varakkuus ei ole elämän tärkein asia.- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Jahas, tämäkin palsta on mennyt sitten ideologiseksi taistelukentäksi.
Kuka hyödyttää enemmän yhteiskuntaa, ja silleen. Poliittista jäkätystä pakoon me seitsenkymppiset tulimme tänne viisaiden ja filosofisten vanhempien keskustelijoiden joukkoon, mutta perään tänne ovat ääriryhmät ängenneet.
Mielipiteeitä voi toki olla, mutta kyllä me jo tähän ikään ollaan opittu miten markkinatalous toimii ja kaikille varakkuus ei ole elämän tärkein asia.Totta. Itseänikään ei politiikka enää kummemmin kiinnosta, kun en enää usko aatteisiin ja etenkään ihmisiin.
On kiikun, kaakun, menenkö edes äänestämään.
Viikonloppua Korvesta@
Aurinko paistaa, mutta tuuli on voimakasta. Voi olla, että pääsen parvekkeelle istumaan, jos taide ei vie matkassaan.
Ensinnäkin, kyllä meitä vanhuksia hyvin hoidetaan.
Varmaan 1/100 saa tällaisen leikkauksesta johtuvat jälkiseuraamukset. Mutta masennuksen aallot olen voittanut tekemällä mieluisia askareita joista pidän. Maalaustelineet ovat keittiössä ja ideoita pukkaa. Leivoinpa mansikkatorttua viikolla. Nautittiin sitä serkkutytön kanssa.
Tällä viikolla koin sen pahimman, joka voi lonkaleikattua kohdata. Lonkkani meni sijoiltaan ja se piti reponoida.
Nyt kaikki hyvin, tosin äkkiliikkeet kielletty.
Onhan se ikävää, että en pääse asioille, mutta onneksi Wolt kuljetus pelaa ja ruokaa riittää.
Serkkutytöt ovat pitäneet seuraa joten en ihan mökkihöperöksi ole pudonnut.
On hauskaa ajatell, että vuosia olen päättänyt pestä talon kaikki ikkunat ja niitä on paljon, mutta en ole kuin muutaman saanut aikaseksi. Nyt kun makoilen sängyssä ja tilaan palveluja kotiin, ikkunatkin on pesty.
Olen yhteydessä mieheeni ja työsuunnitelmat pelaa. Olemme suunnitelleet tilata tuolihissin kerrosten väliin. Kyllä kai se olisi tarpeen meille molemmille.
Hilla kertoi hoitajien kiireistä. Minulla on hälypuhelin, kädessä soittokello.
Eka kertaa kun jouduin soittamaan apua, tulijoilla oli väärät avaimet, no selvisin avaamaan oven.
Nyt viikolla kun luu vääntyi pois paikaltaan, hätäpalvelusta saapui nuori nainen ja yritti nostaa minua ylös, no ei se onnistunut ja hän soitti apua sanoen " täällä " on mummu, joka ei pääse ylös sängystä" Sanoin, että enpä ole vielä mummo, joten nimittelyt pois ja otin työnjohdon käsiin.
Kipu oli hirveä. Sanoin soita heti ambulanssi hän soitti ja sanoi ei kiireellinen tapaus. Eli hän ei ollut sairaahoitaja. Ambulanssi tuli ja asiantuntijat, jotka tajusivat kerta katseella, että tilanne on vakava.
Ekana suoneeni laitettiin kipulääkettä, jonka jälkeen minut siirrettiin baareille ja ambulassiin, kysyttiin tuon tuosta, onko kaikki huvin, tarviinko lisää kipulääkettä. Ensiavusta trönkteniin ja operaatiopöydälle. Kaksi tuntia ja minut oli reponoitu.
Tällaisissa hätäkeskuspalveluissa, joista pitää maksaa kuukausi korvausta on ilmeisesti kaupungin rahoitusta pienennetty, hoitohenkilöstä asiantuntemattomia.
No olen vielä hengissä ja toistaiseksi vlin hyvin.
Hyvää viikonloppua, älkää rasittako itseänne liikaa siivouksilla. Keittiöni lattia on välillä kuin kanalassa kun murut ja tavarat tippuvat käsistäni.Hankalaa on sinun toipumisesi ollut ja sitten vielä lonkan sijoiltaanmeno. Toivottavasti tulehdus onnyt kuitenkin hellittänyt.
Ei ne kotityöt minnekään karkaa ja ei kannata ottaa mitään riskejä nyt, tilaat apua siivoukseen ja ikkunoiden pesusta älä edes uneksi vielä.
Mururasiasta lainattua:
"Mahotonta se onkaikkia miellyttää,, vua hermoille käyminen on heleppoa kuin heinänteko!"
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1163582Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5413023- 961891
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501386Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821374Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa201332- 921104
- 441103
- 901099
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1181068