Vammainen häädettiin kodistaan

Anonyymi-ap

Ei maksanut vuokraa oli tärkeämpää ostettavaa. Tietokone.
Vammainen käyttää tietoisesti hyväksi etuuksia. Avustajat raataa vammainen vaan katselee naureskelee partaansa

5

1340

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En ota kantaa muuhun kuin tuohon vuokraan. Huoneenvuokrak

• Anonyymi

Huoneenvuokralaki on kaikille sama. Ulkomuistista sanon, että siinä lukee vuokranmaksupäivän olevan kuun 2. päivä. Jos päivä on viikonloppu tai jokin pyhä, niin stä seuraava ensimmäinen arkipäivä. Parin päivän säännöllinen myöhädtyminen ei ole huomautuksen aihe, eli jos maksat vuokran esim. kuun 6. päivä, niin siinä ei ole moitittavaa. Kannattaa kuitenkin itse ymmärtää ettei maksua voi lykätä lähelle kuun loppua koska seuraavan kuun vuokra tulee jo viikon päähän.

Lisäksi asumistuki on hyvä ohjata suoraan vuokranantajan tilille. Kun maksu menee suoraan vuokranantajalle niin maksun suoritus ja oma kirjanpito helpottuu aivan hitosti.

• Anonyymi00004

Vähän vanha juttu jo, mutta ei ollut mitään tietoisuutta. Vammainen vaan halusi uuden tietokoneen niin kuin lapsi haluaa kaupassa äidin ostavan karkkipussin tai muuta kivaa. Vammainen ei ymmärtänyt, että hänen rahat eivät riitä molempiin, sekä vuokran maksuun että tietokoneen ostoon. Olisi pitänyt maksaa vuokra ja lykätä tietokoneen ostoa vaikka vuoteen 2030, mutta vammainen ei osannut ajatella näin. Ei hän tahallaan tehnyt, järki ei vaan riittänyt.

• Anonyymi00005

Mitä tekemistä vammaisuudella on tämän kanssa? Vuokrat on maksettava; eikös juu?
      Enempi niitä vuokria kuitenkin jättää maksamatta ihan vammaton, mutta ajattelematon, joka ei enää välitä hoitaa asioitaan.

• Anonyymi00006

Tähän pakko laittaa toinen vastaus. Asunnon vuokraajalla ei ole oikeutta tehdä muistiinpanoja mihinkään rekisteriin asiakkaaseen liittyvistä epäolennaisista asioista kuten vammoista. Jos ihminen maksaavvuokran oikein, niin se riittää. Jos maksuissa ilmenee ongelmia, niin siitä on maininta huoneenvuokralaissa. Joskus aiempina n vuosisatoina senaikaiset seurakunnat piti kirjaa kuntalaisista ja kirjan marginaalissa oli monenlaisis ihmiseen syvälle menevistä asioista joilla ei ollut rekisterin kannalta mitään tekemistä. Kirjoissa saattoi luke, että ihminen on huora tai äpärän poika. Yhtälailla oli mainintoja ihmisten varallisuudesta. En ole lukenut uusinta lakia fnlexistä, mutta 30v sitten vahvistetussa laissa oli, että vuokran maksuaika on kuukauden toinen päivä. Parin päivän viive ei ole merkittävä. Mutta kannattaa ymmärtää, että jos vuokran maksu viivästyy esim. kaksi viikkoa, niin lähellä on jo seuraavan kuukauden vuokra, siitä ihmisen tilanne vain huononee. Jos saa Kelan asumistukea, niin se tulee aina maksaa vuokranantajalle suoraan. Kun asumistuki menee suoraan vuokranantajalle, niin se on eduksi jos vuokran maksun omaosuudessa tulee viive.

Aloituksen tapauksessa lienee kyse siitä ettei maksaja ole ymmärtänyt vuokraan liittyviä tärkeysjärjestystä. Vuokra, yhtiövastike, sähkö ja vakuutus on aina ykkösijalla laskun maksussa. Puhelin ja netti tulee kakksena ja ruoka kolmantena.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      62
      763
    2. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      25
      730
    3. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      153
      717
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      98
      702
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      698
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      667
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      193
      626
    8. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      582
    9. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      562
    10. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      40
      539
    11. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      34
      508
    12. 39
      445
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      445
    14. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      70
      423
    15. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      9
      419
    16. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      417
    17. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      74
      412
    18. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      74
      404
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      53
      399
    20. On kyllä tosi surullista

jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais
      Ikävä
      68
      397
    Aihe