Olen harkinnut skotlanninterrierin ottamista. Millaiselle ihmiselle teidän mielestänne skotti sopii? Kumpanako se on parempi ottaa, pentuna vai täysikasvuisena? Olen ajatellut täysikasvuisen koiran hankkimista, koska on iso työ opettaa pentukoira sisäsiistiksi ja siinä samassa myös monet muut asiat, joita on paljon. Onko skotti hyvä harrastuskoira? Ajattelin, että sitten kun hankin koiran, alan harrastamaan sen kanssa ainakin tokoa ja mahdollisesti myös agilityä. Tuleeko skotti hyvin toimeen muitten koirien kanssa? entä yksinolo, haukkuuko ne yksin ollessaan? Minulla on erittäin mukavia naapureita joilla on koiria ja ajattelin heidän luokse viedä koiran päiväksi hoitoon siksi aikaa kun olen töissä. Siellä olisi koiralle kavereita ja tekemistä eikä tarvitsisi olla yksinään koko päivää.
Skotti
1
403
Vastaukset
- skottiperhe
Skotti ei ole kyllä hyvä valinta jos aiot tokoa ja agilityä harrastaa; skotti ei ole palveluskoira, ei sitä kiinnosta nakkien perässä temppuilu - ei ole sen arvon mukaista. Skotti on itsenäinen, omapäinen, "filosofinen ajattelija". Sisällä skotti on rauhallinen, kiintyy omistajiinsa ja on perheelleen uskollinen. Ulkona se innostuu ja on aktiivinen. Meillä on n.1.5vuotias skottiuros, joka on luonteeltaan aivan hurmaava. Ei hauku juuri koskaan. Jos otat aikuisen skotin, saat kyllä varautua siihen, että se kouluttaa sua etkä sä sitä, koska sillä on jo omat tapansa, joita sun on sitten vaikea enää muuttaa miksikään. Skotti ei ehkä ole paras valinta ensimmäiseksi koiraksi. Kannattaa ottaa yhteyttä skotlanninterrierikerhoon lisätietojen saamiseksi. Kasvattajat eivät myöskään myy skottia kenelle hyvänsä. Mutta meillä on vain positiivisa kokemuksia skoteista ja aivan hurmaava rotu se on. Nyt harkitsemme jo toisen skotin hankintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706604
- 594492
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283168- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905- 151574
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341359
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471283