Akku akku akku akku akku akku akku akukkuakkukaak

Anonyymi-ap

Kaikille tosikysyjille ja provoilijoille tiedoksi. Sen aurinkovoiman varastointiin eli akuksi kannattaa ottaa LiFePo 4 akku. AGM akku ja muut lyijymurkulat ovat jo menneisyyttä.
Ei mulla muuta.

14

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole menneisyyttä jos akkua ei voi pitää lämpimässä..

    • Anonyymi

      Just näin. Lyijyakku, jos tarkoitus säilyttää kylmällä mökillä talven yli.

      • Anonyymi

        Miksi säilyttää kylmällä mökillä talven yli, jos akun voi nakata syksyllä kyytiin ja säilyttää kotona.
        12 voltin 200 Ah:n 20-25 kiloa painava akku on aika helppo kantaa autoon.
        Minulla on tuolla varastossa LiFePo4-akku. Lokakuulla sen sinne toin ja purin varausta n. 65% tietämille. Muutama viikko sitten latasin hiukan ja purin taas tuonne 65 prossaan, ihan vaan pitääkseni sen "virkeänä".
        Parin viikon päästä lähdetään mökille ja akku jää taas kesäksi sinne.
        Voisihan sen jättää talveksi mökillekin ja irrottaa säätimestä, mutta kyllä se latautuukin, jos jättää kytkettynä, koska siinä on lämmityselementti (max. -20 c), ja muuta automatiikkaa.
        Mutta minulle vaan nyt sattuu sopimaan, että tuon sen talveksi kotiin.
        Antteeeeeksi kauhheeeesti, jos se loukkaa jotakuta lyijyakkumuseossa elävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi säilyttää kylmällä mökillä talven yli, jos akun voi nakata syksyllä kyytiin ja säilyttää kotona.
        12 voltin 200 Ah:n 20-25 kiloa painava akku on aika helppo kantaa autoon.
        Minulla on tuolla varastossa LiFePo4-akku. Lokakuulla sen sinne toin ja purin varausta n. 65% tietämille. Muutama viikko sitten latasin hiukan ja purin taas tuonne 65 prossaan, ihan vaan pitääkseni sen "virkeänä".
        Parin viikon päästä lähdetään mökille ja akku jää taas kesäksi sinne.
        Voisihan sen jättää talveksi mökillekin ja irrottaa säätimestä, mutta kyllä se latautuukin, jos jättää kytkettynä, koska siinä on lämmityselementti (max. -20 c), ja muuta automatiikkaa.
        Mutta minulle vaan nyt sattuu sopimaan, että tuon sen talveksi kotiin.
        Antteeeeeksi kauhheeeesti, jos se loukkaa jotakuta lyijyakkumuseossa elävää.

        Mikäs ihmeen mökkeilijä oikein olet jos et talvella siellä käy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs ihmeen mökkeilijä oikein olet jos et talvella siellä käy?

        No kun se on kesämökki. Tiedätkö sinä mikä on kesämökki?
        Se on sellainen mökki, jossa vietetään aikaa KESÄLLÄ! Jännä juttu, eiks vaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi säilyttää kylmällä mökillä talven yli, jos akun voi nakata syksyllä kyytiin ja säilyttää kotona.
        12 voltin 200 Ah:n 20-25 kiloa painava akku on aika helppo kantaa autoon.
        Minulla on tuolla varastossa LiFePo4-akku. Lokakuulla sen sinne toin ja purin varausta n. 65% tietämille. Muutama viikko sitten latasin hiukan ja purin taas tuonne 65 prossaan, ihan vaan pitääkseni sen "virkeänä".
        Parin viikon päästä lähdetään mökille ja akku jää taas kesäksi sinne.
        Voisihan sen jättää talveksi mökillekin ja irrottaa säätimestä, mutta kyllä se latautuukin, jos jättää kytkettynä, koska siinä on lämmityselementti (max. -20 c), ja muuta automatiikkaa.
        Mutta minulle vaan nyt sattuu sopimaan, että tuon sen talveksi kotiin.
        Antteeeeeksi kauhheeeesti, jos se loukkaa jotakuta lyijyakkumuseossa elävää.

        Lyijyakku on yksinkertaisena toimintavarma ja halpa. Lifepo sisältää herkkää elektroniikkaa, on kallis, eikä siedä kylmää. Toki kestäessään pitkäikäinen ja kevyempi.

        Molemmilla on käyttökohteensa. Minulla akkuporassa on lifepo-akku, mutta mökin paneelit on kytketty amg-lyijyakkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lyijyakku on yksinkertaisena toimintavarma ja halpa. Lifepo sisältää herkkää elektroniikkaa, on kallis, eikä siedä kylmää. Toki kestäessään pitkäikäinen ja kevyempi.

        Molemmilla on käyttökohteensa. Minulla akkuporassa on lifepo-akku, mutta mökin paneelit on kytketty amg-lyijyakkuun.

        Niinpä tuo LiFePo intoilija on hieman yksoikosen yksinkertainen, kun ei tätä ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi säilyttää kylmällä mökillä talven yli, jos akun voi nakata syksyllä kyytiin ja säilyttää kotona.
        12 voltin 200 Ah:n 20-25 kiloa painava akku on aika helppo kantaa autoon.
        Minulla on tuolla varastossa LiFePo4-akku. Lokakuulla sen sinne toin ja purin varausta n. 65% tietämille. Muutama viikko sitten latasin hiukan ja purin taas tuonne 65 prossaan, ihan vaan pitääkseni sen "virkeänä".
        Parin viikon päästä lähdetään mökille ja akku jää taas kesäksi sinne.
        Voisihan sen jättää talveksi mökillekin ja irrottaa säätimestä, mutta kyllä se latautuukin, jos jättää kytkettynä, koska siinä on lämmityselementti (max. -20 c), ja muuta automatiikkaa.
        Mutta minulle vaan nyt sattuu sopimaan, että tuon sen talveksi kotiin.
        Antteeeeeksi kauhheeeesti, jos se loukkaa jotakuta lyijyakkumuseossa elävää.

        Jonkinlainen harrastus tuokin. - Kovasti näet vaivaa akun kanssa. meidän lyijyakut eivät ole tarvinneet mitään huomiota asentamisen jälkeen ja ovat olleet mökillä jo vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkinlainen harrastus tuokin. - Kovasti näet vaivaa akun kanssa. meidän lyijyakut eivät ole tarvinneet mitään huomiota asentamisen jälkeen ja ovat olleet mökillä jo vuosia.

        ... ja ovatkin jo aikalailla loppuunkäytetyt.
        Hehheh! Eihän sulla ole edes mökkiä.


    • Anonyymi

      Lifepo4 akulla on myös hyvä kuorman kestävyys.
      100 A invertteri kuormalla 200Ah Lifepo4 akun jännite pysyy n. 12.4 V ja kestää
      sitä kuormaa helposti tunnin ajan.

      Miten onnistuu 200 Ah akulla sama?

    • Anonyymi

      Lifepo4 akkujen käyttöikä voi olla noin 100 atausta ja purkua.

      Sen se kesti eräällä ja laturi oli victron. Akussa yli 200 Euroa kiinni ja käyttöikä 2 vuotta. Ei ollut missään aurinkovoimajärjestelmässä vaan akkuna joka ladataan täyteen ja otetaan virtaa 12v laitteille.

      Ilmeisesti kukaan ei tiedä niiden akkujen kuorien sisäistä laatua ja kun ne akut tulee kiinasta niin jokainen tietää että laatuun ja toimivuuteen ei luottamista. En ole nähnyt koskaan kunnollisia made in china akkuja miltään akkutekniikalta ja laitteen akulta.

      Kaikkien kannettavien akkujen jotka kestävät todella pitkään ja sitkeästi on ollut sisällä japanin tai korealaisten firmojen kennot tai työkalu akkujen. Lyijyakut kaikki Euroopassa tehtyjä, 15 vuotta ollut traktorissa, on muuten kestävä. Akku voi olla -20c asteessa läpikotaisin ja vielä saan diesel traktorin käyntiin.


      Kaikki markkinapuheet ja youtube ukkojen höpinät Lifepo4 akuista ja useiden tuhansien lataus/purku kyvyistä, ei mitään faktaa takana.

      Oma varta LA95 lyijyakku on käytössä kohta 9 vuotta ikää ja kunto erinomainen. Käytän vuoden ympäri. 12v jäälaatikko nytkin kylmänä. Koko päivän aamusta ja yön.

      Niin lyijyakku toimii riippumatta ulkolämpötilasta, myös kierrätettävyys on parasta. Materiaalin uusiokäyttö, jossakin oli että lyijyakku on kärjessä tuotteista joita voi kierrättää yli 90%.

      • Anonyymi

        200 euroa...? Kuules nyt Öllölän Einari, se on kiinalainen kun tekee sunkin akkusi. Nekin lyijymurkulat.
        Tarinasi oli uskomatonta sekoilua. Mitä jos otat seuraavalla kerralla asioista selvää ja pysyt totuudessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        200 euroa...? Kuules nyt Öllölän Einari, se on kiinalainen kun tekee sunkin akkusi. Nekin lyijymurkulat.
        Tarinasi oli uskomatonta sekoilua. Mitä jos otat seuraavalla kerralla asioista selvää ja pysyt totuudessa?

        Suurin osa lyijyakuista tehdään eurooppalaisilla tehtailla joita myydään ja käytetään Euroopassa. Materiaalit on täysin euroopasta saatavissa.

        Lyijyakku toimii kaikilla lämpötiloilla, voi ladata ja ottaa virtaa. Kaikille laitteille ja kaikkien koneiden starttaukseen.


    • Anonyymi

      Kaikille kyselyikäisille Einareille tiedoksi ettei mikään aurinkokenno- akku viritys poista verkkovirran tarvetta kuin tilapäisesti...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

      Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

      Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

      …ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

      Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

      Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

      Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

      Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe