Kaikille tosikysyjille ja provoilijoille tiedoksi. Sen aurinkovoiman varastointiin eli akuksi kannattaa ottaa LiFePo 4 akku. AGM akku ja muut lyijymurkulat ovat jo menneisyyttä.
Ei mulla muuta.
Akku akku akku akku akku akku akku akukkuakkukaak
10
248
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole menneisyyttä jos akkua ei voi pitää lämpimässä..
- Anonyymi
Just näin. Lyijyakku, jos tarkoitus säilyttää kylmällä mökillä talven yli.
- Anonyymi
Miksi säilyttää kylmällä mökillä talven yli, jos akun voi nakata syksyllä kyytiin ja säilyttää kotona.
12 voltin 200 Ah:n 20-25 kiloa painava akku on aika helppo kantaa autoon.
Minulla on tuolla varastossa LiFePo4-akku. Lokakuulla sen sinne toin ja purin varausta n. 65% tietämille. Muutama viikko sitten latasin hiukan ja purin taas tuonne 65 prossaan, ihan vaan pitääkseni sen "virkeänä".
Parin viikon päästä lähdetään mökille ja akku jää taas kesäksi sinne.
Voisihan sen jättää talveksi mökillekin ja irrottaa säätimestä, mutta kyllä se latautuukin, jos jättää kytkettynä, koska siinä on lämmityselementti (max. -20 c), ja muuta automatiikkaa.
Mutta minulle vaan nyt sattuu sopimaan, että tuon sen talveksi kotiin.
Antteeeeeksi kauhheeeesti, jos se loukkaa jotakuta lyijyakkumuseossa elävää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi säilyttää kylmällä mökillä talven yli, jos akun voi nakata syksyllä kyytiin ja säilyttää kotona.
12 voltin 200 Ah:n 20-25 kiloa painava akku on aika helppo kantaa autoon.
Minulla on tuolla varastossa LiFePo4-akku. Lokakuulla sen sinne toin ja purin varausta n. 65% tietämille. Muutama viikko sitten latasin hiukan ja purin taas tuonne 65 prossaan, ihan vaan pitääkseni sen "virkeänä".
Parin viikon päästä lähdetään mökille ja akku jää taas kesäksi sinne.
Voisihan sen jättää talveksi mökillekin ja irrottaa säätimestä, mutta kyllä se latautuukin, jos jättää kytkettynä, koska siinä on lämmityselementti (max. -20 c), ja muuta automatiikkaa.
Mutta minulle vaan nyt sattuu sopimaan, että tuon sen talveksi kotiin.
Antteeeeeksi kauhheeeesti, jos se loukkaa jotakuta lyijyakkumuseossa elävää.Mikäs ihmeen mökkeilijä oikein olet jos et talvella siellä käy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs ihmeen mökkeilijä oikein olet jos et talvella siellä käy?
No kun se on kesämökki. Tiedätkö sinä mikä on kesämökki?
Se on sellainen mökki, jossa vietetään aikaa KESÄLLÄ! Jännä juttu, eiks vaan... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi säilyttää kylmällä mökillä talven yli, jos akun voi nakata syksyllä kyytiin ja säilyttää kotona.
12 voltin 200 Ah:n 20-25 kiloa painava akku on aika helppo kantaa autoon.
Minulla on tuolla varastossa LiFePo4-akku. Lokakuulla sen sinne toin ja purin varausta n. 65% tietämille. Muutama viikko sitten latasin hiukan ja purin taas tuonne 65 prossaan, ihan vaan pitääkseni sen "virkeänä".
Parin viikon päästä lähdetään mökille ja akku jää taas kesäksi sinne.
Voisihan sen jättää talveksi mökillekin ja irrottaa säätimestä, mutta kyllä se latautuukin, jos jättää kytkettynä, koska siinä on lämmityselementti (max. -20 c), ja muuta automatiikkaa.
Mutta minulle vaan nyt sattuu sopimaan, että tuon sen talveksi kotiin.
Antteeeeeksi kauhheeeesti, jos se loukkaa jotakuta lyijyakkumuseossa elävää.Lyijyakku on yksinkertaisena toimintavarma ja halpa. Lifepo sisältää herkkää elektroniikkaa, on kallis, eikä siedä kylmää. Toki kestäessään pitkäikäinen ja kevyempi.
Molemmilla on käyttökohteensa. Minulla akkuporassa on lifepo-akku, mutta mökin paneelit on kytketty amg-lyijyakkuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lyijyakku on yksinkertaisena toimintavarma ja halpa. Lifepo sisältää herkkää elektroniikkaa, on kallis, eikä siedä kylmää. Toki kestäessään pitkäikäinen ja kevyempi.
Molemmilla on käyttökohteensa. Minulla akkuporassa on lifepo-akku, mutta mökin paneelit on kytketty amg-lyijyakkuun.Niinpä tuo LiFePo intoilija on hieman yksoikosen yksinkertainen, kun ei tätä ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi säilyttää kylmällä mökillä talven yli, jos akun voi nakata syksyllä kyytiin ja säilyttää kotona.
12 voltin 200 Ah:n 20-25 kiloa painava akku on aika helppo kantaa autoon.
Minulla on tuolla varastossa LiFePo4-akku. Lokakuulla sen sinne toin ja purin varausta n. 65% tietämille. Muutama viikko sitten latasin hiukan ja purin taas tuonne 65 prossaan, ihan vaan pitääkseni sen "virkeänä".
Parin viikon päästä lähdetään mökille ja akku jää taas kesäksi sinne.
Voisihan sen jättää talveksi mökillekin ja irrottaa säätimestä, mutta kyllä se latautuukin, jos jättää kytkettynä, koska siinä on lämmityselementti (max. -20 c), ja muuta automatiikkaa.
Mutta minulle vaan nyt sattuu sopimaan, että tuon sen talveksi kotiin.
Antteeeeeksi kauhheeeesti, jos se loukkaa jotakuta lyijyakkumuseossa elävää.Jonkinlainen harrastus tuokin. - Kovasti näet vaivaa akun kanssa. meidän lyijyakut eivät ole tarvinneet mitään huomiota asentamisen jälkeen ja ovat olleet mökillä jo vuosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jonkinlainen harrastus tuokin. - Kovasti näet vaivaa akun kanssa. meidän lyijyakut eivät ole tarvinneet mitään huomiota asentamisen jälkeen ja ovat olleet mökillä jo vuosia.
... ja ovatkin jo aikalailla loppuunkäytetyt.
Hehheh! Eihän sulla ole edes mökkiä.
- Anonyymi
Lifepo4 akulla on myös hyvä kuorman kestävyys.
100 A invertteri kuormalla 200Ah Lifepo4 akun jännite pysyy n. 12.4 V ja kestää
sitä kuormaa helposti tunnin ajan.
Miten onnistuu 200 Ah akulla sama?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667