Muistako Juhannustanssit?
On sama tahti nyky juhlien
kuin sen erään tarinan juhlijoiden.
Niitähän juhlittiin ja toisaalta, ihmeteltiin.
Kesä ja Juhannustanssit
14
177
Vastaukset
- Anonyymi
Oli ne juhannustanssit kohokohta silloin nuorena joskus oli kylläkin juhannus ja satoi rakeita .
Mutta kun tanssi säkkijärven polkan niin jo tuli lämmin .
Oli se ihanaa aikaa, nykyään ei nuoret edes osaa tanssia, ennenvanhaan melkein kaikki osasivat mutta ei uskovaiset. Tanssi oli heille syntiä Ja saimme kuulla mitä pakanoita me olimme jotka kävimme tansseissa ja vielä tanssimme vieraan miehen kanssa.
Joten he eivät koskaan saaneet tuntea sitä tunnetta kun musiikin tahdissa sai tanssia ja askeleet sopivat yhteen. Niin se oli mahtavaa. Siksi en käsitä miksi tanssi olisi syntiä , tanssin aina oman miehen kanssa ensimmäisen ja viimeisen kappaleen ja siltä väliltä tanssimme molemmat muiden kanssa . Se joka ei osaa tanssia ei voi ymmärtää liioin aiitä mitään
.Jussin tansseja , onko niitä enää missään ? - Anonyymi
Säkkijärvi onrysien miehittämä ja siellä tanssitaan Kondratjevon polkkaa putintappajan tahtiin
- Anonyymi
Juhannustanssit?
Onko muistoissa jotain merkittävää? - Anonyymi
Oikeusjuttu?
- Anonyymi
On pakko todeta, ettei täällä paljon Suomalaista kirjallisuutta ole paljon seurattu.
Kokeilin muistavatko 80+ ihmiset nimeltä mainitun teoksen?
Monta vihjettä olen jo lisännyt, mutta mitä!
"Kukaan ei lotkauta korvaansa", sanoi opettaja, kun kukaan ei viitannut, eikä kukaan tiennyt vastausta, "Kysyn uudelleen."
Yhden vihjeen lisään.
Asiaa sivuten, vihjeenä nimet Martti Simojoki ja Urho Kekkonen ja 1990
Juhannustanssit 1964 - Anonyymi
Kirjassa fiktiivisen tarinan fiktiivinen hahmo pilkkaa toisessa kirjassa esiintyvää fiktiivistä hahmoa. Kirjailija tuomitaan oikeudessa tästä fiktiivisestä tarinastaan ja saa siitä kuritushuonetuomion.
- Anonyymi
Fiktiivisesi on eksynyt raiteilta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fiktiivisesi on eksynyt raiteilta!
Sesisi sekosi sesisi!
- Anonyymi
jos et lukenut, kai edes kuulit juttuja
ja pelkäät ukkosta. - Anonyymi
Ettäkö mitä?
Hannu Salaman Juhannustanssit.
Onhan se kirjahyllyssä, se sensuroimaton versio.
Mutta Joel Lehtosen Punaista Myllyä siellä ei ole. - Anonyymi
En tanssinut juhannuksena, nautin muuten vaan valoisuudesta.
- Anonyymi
Samma här.
Monta juhannusta on mennyt vain valosta nauttien.
Onneksi muisti pelaa ja muistan kuinka Yyterin hiekat, Kalajoen hiekkasärkät ja Aavasaksan Aurinkovuori olivat kansan vaelluksen kohteena Juhannuksina, kun olin nuori ja nätti, nyt olen vain nätti.
Silloin oli tärkeää olla siellä missä muutkin.
Nyt parasta on, kun saa olla juhlijoilta rauhassa ja nauttia elämästä, kesästä ja valosta.
Olitko se sinä joka polkupyörällä kiirehdit Juhannusta viettämään?
- Anonyymi
En ole harrastanut "juhannustansseja". Olen nuoresta asti ollut "uskovaisempaa" lajia.
- Anonyymi
eihän tanssiminen ole syntiä.
sanontakin on, "tanssiessa ei voi tehdä edes aviorikosta"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1163552Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5392968- 961871
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501386Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821364Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa191294- 901099
- 441093
- 901084
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1081051