Yllätyskosinta vai vihjailua ja sopimista etukäteen?

Anonyymi-ap

Kumpi parempi? Onko yllätyskosinta kiusallinen? Pitäisikö etukäteen antaa ymmärtää milloin ja missä? Yksi pari ihan sopi yhdessä millä tavalla kosinta tehdään. Tuntuu vähän muoviselta, mutta onko se varminta? Kokemuksia ja mielipiteitä kiitos!

18

470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen ennen pitänyt selvänä yllätyskosintaa, mutta siinä on omat ongelmansa. Monilla naisilla on mielessä ihan tietynlainen konsepti oikealle kosinnalle. Saisitko udeltua hänen ystäviltään jotain osviittaa?

• Anonyymi

Kavereilta tai porukoilta kannattaa utsia. Ne tietää yleensä tarkkaan, haluaako naimisiin, millainen kosinta, mitä häätoiveita.

• Anonyymi

Ystävääni kosittiin yllättäen, tuli täysin puun takaa. Alkuhämmennyksen jälkeen oli iloinen tästä. Itsekin haluaisin yllätyskosinnan tai sama, jos olen kosijana. Etukäteen sopiminen tuntuu aika tekemällä tehdyltä. Ihan kuin esitettäisiin näytelmää. Ei tunnu romanttiselta ja hommasta menisi maku. En tarkoita kuitenkaan dissata niitä, jotka haluaa sopia kosinnasta. Mielipiteitä ja toiveita on monia ja kaikki on yhtä oikeita.

• Anonyymi

No jos sovitaan etukäteen niin ei se ole mikään yllätys silloin, ihan niinkuin valmistuisi johonkin esitykseen . Kosinta tulee olla sponttaani .

• Anonyymi

Asian vierestä. Ehkä tyhmä kysymys, mutta onko teille ollut selvää, kumpi kosii? En tarkoita että se olisi muutenkaan mikään kiveen hakattu asia. Mutta kahden naisen tasa-arvoisessa suhteessa, kosiiko se, kumpi ehtii? Vai onko vaarana, että kumpikin odottaa toisen aloitetta? Minun kumppanini sanoi jo suhteen alkumetreillä, että kyllä mä joku päivä sua kosin. Vielä en sitä ole edes odottanut, mutta tulevaisuudessa, odottaisitteko toisen toimintaa vai yllättäisittekö kumppani ne kosimalla? Toki, voisihan siinä käydä niinkin, että kumpainenkin valmistautuisi kosintaan samoihin aikoihin.

• Anonyymi

Ei ole yhtään tyhmä kysymys, eikä ole ainakaan mun kokemuksen mukaan selvää. On just tuota odottelua kumpi kosii ja ehkä kumpikin haluaisi, että itseä kosittaisiin. On pikkutytöstä asti ollut mielikuva miten mua kositaan jne. Itse voisin kyllä kosiakin, mutta toisaalta joku ääni mielessä sanoo "miksi mun pitää, miksei toinen voi" tavallaan "uhrautuu" kosimaan ja toinen saa olla se "tähti" jota tavoitellaan ja olla varma toisen rakkaudesta. Kuulostaa pöhköltä, mutta saat varmaan kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole yhtään tyhmä kysymys, eikä ole ainakaan mun kokemuksen mukaan selvää. On just tuota odottelua kumpi kosii ja ehkä kumpikin haluaisi, että itseä kosittaisiin. On pikkutytöstä asti ollut mielikuva miten mua kositaan jne. Itse voisin kyllä kosiakin, mutta toisaalta joku ääni mielessä sanoo "miksi mun pitää, miksei toinen voi" tavallaan "uhrautuu" kosimaan ja toinen saa olla se "tähti" jota tavoitellaan ja olla varma toisen rakkaudesta. Kuulostaa pöhköltä, mutta saat varmaan kiinni.

Minusta tuo ei ole pöhköä. Juuri siksi kysyin, että onko muille selvää, kun minulle ei ole, vaikka kumppanini onkin kommentoinut kosivansa.
        Tottahan tiedän, että heterosuhteessakin nainen voi kosia, mutta useimmiten se lienee mies. Ja juuri se, että jos ei ole mitään rooleja, niin miten tämä vastuu jakautuu. En tarkoita rooleills, että toinen olisi suhteen "mies" vaan sitä, jos suhteessa kumpikaan ei ole se, joka enemmän vastaa asioista, eli kumpikaan ei ole ns hallitsevampi, eikä kumpikaan arjessa se "prinsessa".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta tuo ei ole pöhköä. Juuri siksi kysyin, että onko muille selvää, kun minulle ei ole, vaikka kumppanini onkin kommentoinut kosivansa.
        Tottahan tiedän, että heterosuhteessakin nainen voi kosia, mutta useimmiten se lienee mies. Ja juuri se, että jos ei ole mitään rooleja, niin miten tämä vastuu jakautuu. En tarkoita rooleills, että toinen olisi suhteen "mies" vaan sitä, jos suhteessa kumpikaan ei ole se, joka enemmän vastaa asioista, eli kumpikaan ei ole ns hallitsevampi, eikä kumpikaan arjessa se "prinsessa".

Noista pitäisi puhua yhdessä avoimesti, että mitä kumpikin toivoo. Kosinnan kohdalla avoimuus on vaikeaa, kun haluaisi säilyttää ehkä sen yllätysmomentin ja avoin puhe voi tuntua asian "pilaamiselta". Meillä ehkä just tällainen tilanne päällä tai ainakin enteilee sitä...

• Anonyymi

Ei yllätystä kerrota, suhteen laatu antaa sen oikeinhan tuntee että tietää saavansa oikean vastauksen . Tietysti yllätyskosinta on ihana , mutta kaikki ihmiset eivät pidä yllätyksistä . Sekin tulee ottaa selville etukäteen miten ihminen kokee yllätykset.

• Anonyymi

Joo voi tulla piinallinen tilanne, jos toinen ei haluaisi vastata myöntävästi ja kositaan yllättäen. Etenkin jos kositaan julkisesti, vaikka jossain juhlissa tai muuten ystävien nähden. Sekin on jos ollaan syömässä ravintolassa ja siinä kositaan vieraiden nähden, sormus on piilotettu ruokaan tms. Tiedän yhden jolle tehtiin näin.

• Anonyymi

Kamala minä en muista edes miten kosittiin mutta kai jotenkin koska menimme kihloihin, saattoi olla vaan että mies sanoi että mennään kihloihin ,ei se tietenkään ole muistossa jos siinä ei ollut mtään romanttisuutta . Mutta naimisiin mentiin ja muksut saatiin myöhemmin

• Anonyymi

Kiva kuulla että teillä meni hyvin, mutta kirjoitit lesbopalstalle.

• Anonyymi

Meilläkin se oli mies joka kosi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meilläkin se oli mies joka kosi.

Tässä puhutaan naispareista, joten mitään miestä ei ole

• Anonyymi

Yksi hyvä keino urkkia kumppanin mielipidettä on kertoa joku stoori, minkä on muka kuullut toisista ja katsoa mitä siihen sanoo. Tyyppiä yksi nainen kosi yllättäen kumppaniaan illanistujaisissa, ihme veto vai mitä mieltä oot?

• Anonyymi

Toi aika suhteessa, kun jännitetään kosintaa, vihjaillaan ja suunnitellaan salaa, on ihan parasta aikaa. Nauttikaa siitä täysillä! Ihana elämänvaihe ja jää ihanat muistot, joita vuosien varrella usein yhdessä fiilistellään. Lähentää teitä tunnemielessä enemmän kuin mikään muu siihen saakka.

• Ei sopimista, mutta ehkä vähän vihjailua. Enemmän
      asioiden tarkkaa mietintää ja pohdintaa etukäteen ja tarpeeksi kauan.

• Anonyymi

Yllätyskosinta, mutta kosijan (itse tai toinen) on ajateltava, että paikka on romanttinen. Ei siis kiireessä kotona tai jossain matkalla töihin, kaupassa tmv.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      422
      5509
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      189
      1908
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      363
      1846
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      120
      1074
    5. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      994
    6. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      27
      918
    7. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      60
      815
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      72
      791
    9. Oishan se coolia

Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️
      Ikävä
      55
      723
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      37
      704
    Aihe