Yllätyskosinta vai vihjailua ja sopimista etukäteen?

Anonyymi-ap

Kumpi parempi? Onko yllätyskosinta kiusallinen? Pitäisikö etukäteen antaa ymmärtää milloin ja missä? Yksi pari ihan sopi yhdessä millä tavalla kosinta tehdään. Tuntuu vähän muoviselta, mutta onko se varminta? Kokemuksia ja mielipiteitä kiitos!

18

675

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen ennen pitänyt selvänä yllätyskosintaa, mutta siinä on omat ongelmansa. Monilla naisilla on mielessä ihan tietynlainen konsepti oikealle kosinnalle. Saisitko udeltua hänen ystäviltään jotain osviittaa?

• Anonyymi

Kavereilta tai porukoilta kannattaa utsia. Ne tietää yleensä tarkkaan, haluaako naimisiin, millainen kosinta, mitä häätoiveita.

• Anonyymi

Ystävääni kosittiin yllättäen, tuli täysin puun takaa. Alkuhämmennyksen jälkeen oli iloinen tästä. Itsekin haluaisin yllätyskosinnan tai sama, jos olen kosijana. Etukäteen sopiminen tuntuu aika tekemällä tehdyltä. Ihan kuin esitettäisiin näytelmää. Ei tunnu romanttiselta ja hommasta menisi maku. En tarkoita kuitenkaan dissata niitä, jotka haluaa sopia kosinnasta. Mielipiteitä ja toiveita on monia ja kaikki on yhtä oikeita.

• Anonyymi

No jos sovitaan etukäteen niin ei se ole mikään yllätys silloin, ihan niinkuin valmistuisi johonkin esitykseen . Kosinta tulee olla sponttaani .

• Anonyymi

Asian vierestä. Ehkä tyhmä kysymys, mutta onko teille ollut selvää, kumpi kosii? En tarkoita että se olisi muutenkaan mikään kiveen hakattu asia. Mutta kahden naisen tasa-arvoisessa suhteessa, kosiiko se, kumpi ehtii? Vai onko vaarana, että kumpikin odottaa toisen aloitetta? Minun kumppanini sanoi jo suhteen alkumetreillä, että kyllä mä joku päivä sua kosin. Vielä en sitä ole edes odottanut, mutta tulevaisuudessa, odottaisitteko toisen toimintaa vai yllättäisittekö kumppani ne kosimalla? Toki, voisihan siinä käydä niinkin, että kumpainenkin valmistautuisi kosintaan samoihin aikoihin.

• Anonyymi

Ei ole yhtään tyhmä kysymys, eikä ole ainakaan mun kokemuksen mukaan selvää. On just tuota odottelua kumpi kosii ja ehkä kumpikin haluaisi, että itseä kosittaisiin. On pikkutytöstä asti ollut mielikuva miten mua kositaan jne. Itse voisin kyllä kosiakin, mutta toisaalta joku ääni mielessä sanoo "miksi mun pitää, miksei toinen voi" tavallaan "uhrautuu" kosimaan ja toinen saa olla se "tähti" jota tavoitellaan ja olla varma toisen rakkaudesta. Kuulostaa pöhköltä, mutta saat varmaan kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole yhtään tyhmä kysymys, eikä ole ainakaan mun kokemuksen mukaan selvää. On just tuota odottelua kumpi kosii ja ehkä kumpikin haluaisi, että itseä kosittaisiin. On pikkutytöstä asti ollut mielikuva miten mua kositaan jne. Itse voisin kyllä kosiakin, mutta toisaalta joku ääni mielessä sanoo "miksi mun pitää, miksei toinen voi" tavallaan "uhrautuu" kosimaan ja toinen saa olla se "tähti" jota tavoitellaan ja olla varma toisen rakkaudesta. Kuulostaa pöhköltä, mutta saat varmaan kiinni.

Minusta tuo ei ole pöhköä. Juuri siksi kysyin, että onko muille selvää, kun minulle ei ole, vaikka kumppanini onkin kommentoinut kosivansa.
        Tottahan tiedän, että heterosuhteessakin nainen voi kosia, mutta useimmiten se lienee mies. Ja juuri se, että jos ei ole mitään rooleja, niin miten tämä vastuu jakautuu. En tarkoita rooleills, että toinen olisi suhteen "mies" vaan sitä, jos suhteessa kumpikaan ei ole se, joka enemmän vastaa asioista, eli kumpikaan ei ole ns hallitsevampi, eikä kumpikaan arjessa se "prinsessa".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta tuo ei ole pöhköä. Juuri siksi kysyin, että onko muille selvää, kun minulle ei ole, vaikka kumppanini onkin kommentoinut kosivansa.
        Tottahan tiedän, että heterosuhteessakin nainen voi kosia, mutta useimmiten se lienee mies. Ja juuri se, että jos ei ole mitään rooleja, niin miten tämä vastuu jakautuu. En tarkoita rooleills, että toinen olisi suhteen "mies" vaan sitä, jos suhteessa kumpikaan ei ole se, joka enemmän vastaa asioista, eli kumpikaan ei ole ns hallitsevampi, eikä kumpikaan arjessa se "prinsessa".

Noista pitäisi puhua yhdessä avoimesti, että mitä kumpikin toivoo. Kosinnan kohdalla avoimuus on vaikeaa, kun haluaisi säilyttää ehkä sen yllätysmomentin ja avoin puhe voi tuntua asian "pilaamiselta". Meillä ehkä just tällainen tilanne päällä tai ainakin enteilee sitä...

• Anonyymi

Ei yllätystä kerrota, suhteen laatu antaa sen oikeinhan tuntee että tietää saavansa oikean vastauksen . Tietysti yllätyskosinta on ihana , mutta kaikki ihmiset eivät pidä yllätyksistä . Sekin tulee ottaa selville etukäteen miten ihminen kokee yllätykset.

• Anonyymi

Joo voi tulla piinallinen tilanne, jos toinen ei haluaisi vastata myöntävästi ja kositaan yllättäen. Etenkin jos kositaan julkisesti, vaikka jossain juhlissa tai muuten ystävien nähden. Sekin on jos ollaan syömässä ravintolassa ja siinä kositaan vieraiden nähden, sormus on piilotettu ruokaan tms. Tiedän yhden jolle tehtiin näin.

• Anonyymi

Kamala minä en muista edes miten kosittiin mutta kai jotenkin koska menimme kihloihin, saattoi olla vaan että mies sanoi että mennään kihloihin ,ei se tietenkään ole muistossa jos siinä ei ollut mtään romanttisuutta . Mutta naimisiin mentiin ja muksut saatiin myöhemmin

• Anonyymi

Kiva kuulla että teillä meni hyvin, mutta kirjoitit lesbopalstalle.

• Anonyymi

Meilläkin se oli mies joka kosi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meilläkin se oli mies joka kosi.

Tässä puhutaan naispareista, joten mitään miestä ei ole

• Anonyymi

Yksi hyvä keino urkkia kumppanin mielipidettä on kertoa joku stoori, minkä on muka kuullut toisista ja katsoa mitä siihen sanoo. Tyyppiä yksi nainen kosi yllättäen kumppaniaan illanistujaisissa, ihme veto vai mitä mieltä oot?

• Anonyymi

Toi aika suhteessa, kun jännitetään kosintaa, vihjaillaan ja suunnitellaan salaa, on ihan parasta aikaa. Nauttikaa siitä täysillä! Ihana elämänvaihe ja jää ihanat muistot, joita vuosien varrella usein yhdessä fiilistellään. Lähentää teitä tunnemielessä enemmän kuin mikään muu siihen saakka.

• Ei sopimista, mutta ehkä vähän vihjailua. Enemmän
      asioiden tarkkaa mietintää ja pohdintaa etukäteen ja tarpeeksi kauan.

• Anonyymi

Yllätyskosinta, mutta kosijan (itse tai toinen) on ajateltava, että paikka on romanttinen. Ei siis kiireessä kotona tai jossain matkalla töihin, kaupassa tmv.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1371
    2. 68
      1340
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1261
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1255
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      1009
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      886
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      871
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      638
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      622
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      586
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      577
    Aihe