Toyotan huima harppaus: Korjasi kaikki sähköautonsa ongelmat kertaheitolla.

Anonyymi-ap

46

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotalla on herätty. Vuoden 2026 bZ4X:ään tulee vakiovarusteeksi akun esilämmitys, jonka siis saa päälle joko navigaattorilla pikalaturilta toiselle ravattaessa automaattisesti, tai sitten manuaalisesti päälle kytkettävänä versiona.

      Toinen lataukseen liittyvä uutuus on se, että vakiovarusteena olevan 11-kilowattisen sisäisen laturin vaihtoehtona on 22-kilowattinen painos.

      Pikalatausteho on edelleen 150 kilowattia, mutta tämä voidaan anteeksi antaa sillä, että akussa tosiaan on se esilämmitys.

      Akkujen bruttokapasiteetit on pistetty uusiksi. Osa tästä menee uuden mittaustavan piikkiin, mutta joka tapauksessa pienempi akku on 57,7-kilowattituntinen, suurempi 73,1-kilowattituntinen. Pikkuakkupainoksen saa vain etuvetona, isoakkuisen valitseva voi raksia tarpeiden mukaan joko etu- tai nelivedon.

      Toyotan ilmoituksen mukaan bZ4X:n pisin toimintamatka vastaisuudessa on 573 kilometriä,

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Milloinkahan Toyota saa autoihinsa ruittävän kokoisen akun. Nykyisillä ei pääse edes mökille lataamatta välillä. Niillä parhaiten myydyillä, Polestar 2:lla ja id4:llä se onnistuu reilulla marginaalilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloinkahan Toyota saa autoihinsa ruittävän kokoisen akun. Nykyisillä ei pääse edes mökille lataamatta välillä. Niillä parhaiten myydyillä, Polestar 2:lla ja id4:llä se onnistuu reilulla marginaalilla.

        Nyt syksyllä tulevassa on sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloinkahan Toyota saa autoihinsa ruittävän kokoisen akun. Nykyisillä ei pääse edes mökille lataamatta välillä. Niillä parhaiten myydyillä, Polestar 2:lla ja id4:llä se onnistuu reilulla marginaalilla.

        Riittävyys on kiinni tarpeesta. Myydään niitä ID.3 pieniakuisiakin ja kovasti pukkaa markkinoille alle 30ke sähköautoja ja niiss on kaikissa pieni akku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt syksyllä tulevassa on sellainen.

        Ei tuo Toyotan 71,3kW brutto akku ole vielä riittävä. Sehän vastaa muiden 64kW netto akkuja, joilla ei ajeta yli 300 km taitaleita lataamatta välillä. Omassa id4:ssä on 82kW brutto akku, eli 77kW netto, ja sillä pääsee 350km mökkimatkan ilman välilatausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittävyys on kiinni tarpeesta. Myydään niitä ID.3 pieniakuisiakin ja kovasti pukkaa markkinoille alle 30ke sähköautoja ja niiss on kaikissa pieni akku.

        Kuulema pikkuakkuiset kelpaavat käytettyinä Tanskaan. Suomessa eivät oikein vaihda omistajaa. Kaikki haluavat isommalla akulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt syksyllä tulevassa on sellainen.

        Ei ole!
        Toyotan "isompi" akku on bruttokapasiteetiltaankin pienempi kuin ID.4:n nettokapasiteetti.
        Kai tiesit ettei korkeajänniteakun bruttokapasiteetti ole käytettävissä missään sähköautossa.
        Ajoakun bruttokapasiteetin ilmoittaminen on saman tasoinen huijaus kuin muinoin hevosvoimien ilmoittaminen SAE-normin mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole!
        Toyotan "isompi" akku on bruttokapasiteetiltaankin pienempi kuin ID.4:n nettokapasiteetti.
        Kai tiesit ettei korkeajänniteakun bruttokapasiteetti ole käytettävissä missään sähköautossa.
        Ajoakun bruttokapasiteetin ilmoittaminen on saman tasoinen huijaus kuin muinoin hevosvoimien ilmoittaminen SAE-normin mukaisesti.

        Siitähän nuo japanin ponit olivat kuuluisa esimerkki, kun muut käyttivät hevosvoimia.


    • Anonyymi

      Hienosti tojo tulee vain jokusen vuoden länsiautojen perässä. Ihan totuttu juttu.

      • Anonyymi

        Ei enää missään kohdin jäljessä.


      • Anonyymi

        Volkawagenilta meni pitempi aika ennenkuin se sai sähköautoihinsa akun lämmityksen. Että se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkawagenilta meni pitempi aika ennenkuin se sai sähköautoihinsa akun lämmityksen. Että se siitä.

        Ei pidä paikkaansa!
        Akun lämmitys ID-sarjalaissa on ollut alusta saakka, jonka teho on 5,3 kW. Lämmitys on toiminut latauksen alussa ja aikana.
        ESILÄMMITYS navigaatio- ja käsikäyttöisenä tuli vuosimalliin 2024 eli autoihin jotka on valmistettu elokuusta 2023 alkaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa!
        Akun lämmitys ID-sarjalaissa on ollut alusta saakka, jonka teho on 5,3 kW. Lämmitys on toiminut latauksen alussa ja aikana.
        ESILÄMMITYS navigaatio- ja käsikäyttöisenä tuli vuosimalliin 2024 eli autoihin jotka on valmistettu elokuusta 2023 alkaen.

        Nyt kyllä tuli pelkkää valetta. Lehdet kirjoittavat aivan muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa!
        Akun lämmitys ID-sarjalaissa on ollut alusta saakka, jonka teho on 5,3 kW. Lämmitys on toiminut latauksen alussa ja aikana.
        ESILÄMMITYS navigaatio- ja käsikäyttöisenä tuli vuosimalliin 2024 eli autoihin jotka on valmistettu elokuusta 2023 alkaen.

        Aivan kuten BZ:ssakin lämmitys on alusta asti toiminut latauksen aikana ja Tojolla jopa plugarissa on latauksen aikana tapahtuva lämmitys.

        Nyt tuli ajon aikana tapahtuva esilämmitys ja Tojolla kesti sen saamiseen pari vuotta vähemmän kuin volkkarilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä tuli pelkkää valetta. Lehdet kirjoittavat aivan muuta.

        Ei mikään valhe, vaan fakta.
        Akun lämmitys ja esilämmitys ovat eri asioita, joita lehdet jutuissaan ovat sekoittaneet. Jokainen vanhemman ID.4:n omistaja on nähnyt lämmityksen käytännössäkin jos on seurannut pakkasilla akun vastaanottaman lataustehon kehittymistä pikalaturilla. Aluksi latautuminen on hitaampaa koska osa tehosta menee lämmitykseen. Jonkin ajan kuluttua latausteho nousee merkittävästi ja jatkuu melko tasaisena lähes 80%:iin saakka, kunnes lähtee laskemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan kuten BZ:ssakin lämmitys on alusta asti toiminut latauksen aikana ja Tojolla jopa plugarissa on latauksen aikana tapahtuva lämmitys.

        Nyt tuli ajon aikana tapahtuva esilämmitys ja Tojolla kesti sen saamiseen pari vuotta vähemmän kuin volkkarilla.

        bZ4x:n akun lämmitys latauksen aikana oli alkupään tuotannon autoissa vaivaiset 1 kW! Eli yhtä tyhjän kanssa, joka tuli selväksi talvitesteissä ikävällä tavalla. Akku ei kertakaikkiaan latautunut pikalatureilla pakkasilla kuin korkeintaa murto-osalla ilmoitetusta lataustehosta. Sen päälle vielä latauskertojen rajoitus kahteen vuorokaudessa.


    • Anonyymi

      Vasta viime vuonna bsxt:n ostaneella nyt alahuuli väpättää kun ehti jo esson nurkkapöydässä todeta ihan turhiksi kaikki länsiautojen kotkotukset kuten akun esilämmitykset, ja nyt, vain pari vuotta myöhemmin ne tulevat tohjoonkin.

      • Anonyymi

        No yllättävän nopeasti tällä kertaa Toyota saa autoonsa sen mitä muilla on ollut jo vuosia.


      • Anonyymi

        Paitsi, että länsiautoissa ei ollut vuosiin akun lämmitystä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Paljos se maksaa?
      Ihan vain mielenkiinnosta kysyn koska sitä uutisoitiin että Toyota toi markkinoille 13000 maksavan auton jo Kiinassa. Koska ei muuten enään saanu mitään myytyä.
      https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/409b6ed0-1677-452d-95fd-d4ed8fc5ac2b
      13 000 euron sähkö-Toyotasta tuli välitön hitti – Myynti alkoi Kiinassa ja ensimmäisen tunnin aikana myytiin 10 000 autoa
      Bozhi 3X:n tilauskirjat avattiin Kiinassa ja kiinnostus oli valtavaa. Jo ensimmäisen tunnin aikana autoja tilattiin 10 000.

      Taitaa olla paniikki päällä Tojoleirissä.

    • Anonyymi

      Kesti kolme vuotta päästä samalle tasolle mitä muut olivat jo kolme vuotta sitten.

      • Anonyymi

        Se on sinun kuvitelmasi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkswagenit saivat akun lämmityksen vasta puolitoista vuotta sitten vaikka niitä oli valmistettu jo 2010-luvun lopulta:

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7244ec28-87ea-4b93-80db-eed277650eaa

        Oliko Rav4 EV:ssä akun lämmitys? Taisi Toyotalla mennä moninkertainen aika saada akun lämmitys sähköautoon ja senkin vasta vuosia muitten perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Rav4 EV:ssä akun lämmitys? Taisi Toyotalla mennä moninkertainen aika saada akun lämmitys sähköautoon ja senkin vasta vuosia muitten perässä.

        RAV4 plugarissa on akun lämmitys kuten BZ4X:ssä ollut koko ajan. Lämmittävät akkua kun latausjohto on kytkettynä.
        Aika harvassa plugarissa on akun lämmittystä ylipäänsäkään.

        Uusi BZ4X lämmittää akkua myös ajon aikana, sekä navilla että napilla.


    • Anonyymi

      Mites Toyota on saanut sisämelun kuriin?
      Vai onko vielä pari kolme päivää äänieristyksessä normi Toyotan ostajalle?
      Ruostesuojaus toki siihen päälle.

      • Anonyymi

        Se on kaikissa Toyotoissa erittäin pieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kaikissa Toyotoissa erittäin pieni.

        Uskon sokaisemana on hyvä elää.


    • Anonyymi

      Eipähän noita liikenteessä näe, jos tuon paikallisen liikkeen esittelyauton laskee pois.

      • Anonyymi

        Tiet ja kadut ovat täynnä niitä. Niitä on myyty viime vuoden loppuun mennessä 1.249 autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiet ja kadut ovat täynnä niitä. Niitä on myyty viime vuoden loppuun mennessä 1.249 autoa.

        Juu juu...mistäs revit tuon luvun. Konsonanttihirviötä ensirekisteröitiin vuonna 2024 kokonaista 269 kpl. Vähän on myyty suosituimpiin söhkiksiin verrattuna, edellä on iso määrä muita merkkejä ja malleja. Yksistään Skoda Enyaqia meni rekisteriin 6 kertaa enemmän kuin Tojon kirjainyhdistelmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu juu...mistäs revit tuon luvun. Konsonanttihirviötä ensirekisteröitiin vuonna 2024 kokonaista 269 kpl. Vähän on myyty suosituimpiin söhkiksiin verrattuna, edellä on iso määrä muita merkkejä ja malleja. Yksistään Skoda Enyaqia meni rekisteriin 6 kertaa enemmän kuin Tojon kirjainyhdistelmää.

        Mitä sitten. Onko sinulla Enyaq?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu juu...mistäs revit tuon luvun. Konsonanttihirviötä ensirekisteröitiin vuonna 2024 kokonaista 269 kpl. Vähän on myyty suosituimpiin söhkiksiin verrattuna, edellä on iso määrä muita merkkejä ja malleja. Yksistään Skoda Enyaqia meni rekisteriin 6 kertaa enemmän kuin Tojon kirjainyhdistelmää.

        BZ vain kertoo että kyseon sähköautosta ja 4X on auton koko ja tyyppi kuten eräällä saksalaismerkillä mutta toisin päin. Onko tuttuja X1, X2, X3, X4, X5 ja X6?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten. Onko sinulla Enyaq?

        Ei ole, eikä edes sähkistä, mutta tuo Tojoteron jatkuva valehtelu vain häiritsee. Jos usko oman merkin hyvyydestä ja luottamus siihen on vahva, ei tarvitse laskea luikuria. Mutta Tojoterot käyvät agressiivisesti muiden merkkien keskustelusivuilla haukkumassa toisten merkkejä ja valehtelevat täällä Tojosta kaiken paremmaksi kuin oikeasti onkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, eikä edes sähkistä, mutta tuo Tojoteron jatkuva valehtelu vain häiritsee. Jos usko oman merkin hyvyydestä ja luottamus siihen on vahva, ei tarvitse laskea luikuria. Mutta Tojoterot käyvät agressiivisesti muiden merkkien keskustelusivuilla haukkumassa toisten merkkejä ja valehtelevat täällä Tojosta kaiken paremmaksi kuin oikeasti onkaan.

        No sehän johtuu vain huonosta itsetunnosta ja pettymyksestä siihen omaan Toyotaan.
        Terot ovat sellainen lahko joka ymmärtää, että yhteinen kurjuus on voimavara siinä samassa kuin suomalainen kateus.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, eikä edes sähkistä, mutta tuo Tojoteron jatkuva valehtelu vain häiritsee. Jos usko oman merkin hyvyydestä ja luottamus siihen on vahva, ei tarvitse laskea luikuria. Mutta Tojoterot käyvät agressiivisesti muiden merkkien keskustelusivuilla haukkumassa toisten merkkejä ja valehtelevat täällä Tojosta kaiken paremmaksi kuin oikeasti onkaan.

        Oletko varma että kyse ei ole ammattitorlleista joiden tarkoitus on vain saada aikaan riitaa. Näillä on omassa elämässä kaikki ongelmat trollaaminen ristiin eri palstoilla ainoa sisältö elämästä.

        Älä tulkitse faktaksi asiaa mistä et voi olla varma.


    • Anonyymi

      Tilaukseen menee uudistunut bZ4X. Kiitos. Tero

      • Anonyymi

        Otan osaa.


      • Anonyymi

        Monesko on tulossa?


      • Anonyymi

        Eipä taida. Odotan mieluummin uutta RAV4:ää. Siitäkin tulee sähköversio ilman sitä onnetonta mittaristo ratin yläpuolella ergonomiaa mikä sopii vain lapsen kokoisille.


    • Anonyymi

      Toyota pysyy teknisen kehityksen kärjessä.

    • Anonyymi

      Nythän Toyota pääsi jo lähelle halvemman pään sähköautojen tasoa, joten heitä on syytä onnitella. Tosin auto on luokkansa kallein ja siinä on vielä paljon tekemistä, että pääsee samalle tasolle kilpailijoitaan, mutta onnea kuitenkin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      104
      7624
    2. 107
      5768
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5117
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4496
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3190
    6. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      54
      2909
    7. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      53
      2822
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2417
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2404
    10. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2016
    Aihe