Passiiviperintä

Anonyymi-ap

Moi,
osaako joku kertoa faktatietoa.

Olen siis ulosotossa ja nyt oli ilmestynyt omille sivuille merkinnät ”suppean ulosoton este” ja ”varattomuuseste”. Eli velkani on passiiviperinnässä.
Nuo toki johtuu siitä että tuloni tippuneet niin pieneksi että suojaosuuksien jälkeen UO ei pysty mitään perimään.
Kysymykseni onkin,palautuuko velat perintätoimistoon vai jääkö ne odottelemaan että minulta saadaan jotain ulosmitattua?
Ja toinen kysymys,saan veronpalautuksia loppuvuodesta(korjattu veroilmoitus)
Jos olen edelleen noiden esteiden ”piirissä” ja passiiviperinnässä niin viekö UO silti palautukset vai voisinko jopa saada ne itselle?

Jos UO ei aktiivisesti tee perintää niin tuli toivon kipinä että saisiko palautukset itselle :)

Kiitos jos joku tietäjä voisi valaista asiaa…

9

671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lyhyt vastaus, et saa palautuksia ellet sitä ennen maksa velkoja pois

• Anonyymi

Käsittääkeni tuo varattomuuseste tarkoittaa sitä, että ulosottomies palauttaa asian perintätoimistolle, joka voi laittaa taas asian uudelleen vireille halutessaan.

• Anonyymi

Valitettavasti kaikki ylimääräinen tulo menee ulosotolle, siinä ei ole pienellä velallisella mitään sanottavaa tähän! Ja valitettavasti ihan kokemuksen rintaäänellä voin sen sanoa, että perintätoimistot kyllä laittaa velkansa uudestaan uo.n, jos uo on ne sinne palauttanut, koska et ole maksukykyinen. Sinä päivänä kun olet maksukykyinen ja olet saanut esin uo- velkasi maksettua, niin kyllä alkaa tulemaan perintätoimistoilta iän ikuisia laskuja sinulle. Kokemusta valitettavasti on. Sain kaikki uo- velkani maksettua, niin postilaatikko alkoi täyttymään perintätoimistojen laskuista. Vanhimmat jopa vuodelta 2010.

• Anonyymi

Eli, jos käräjöidystä velasta on vanhenemismerkintä, se ei pidäkään paikkansa? Itselläni on osa veloista passiiviperinnässä ja osa maksuissa. Tämähän on ennenkuulumatonta, jos lopulliset vanhenemiset ei pidäkään paikkansa. Ei riitä elämän jana näihin perintäkoukeroihin vanhalla vähävaraisella velallisella. Mitä tekoa on koko Ulosottolaitoksella, jos on pelkkä pomppupallo monikansallisten perintäyhtiöiden mailalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli, jos käräjöidystä velasta on vanhenemismerkintä, se ei pidäkään paikkansa? Itselläni on osa veloista passiiviperinnässä ja osa maksuissa. Tämähän on ennenkuulumatonta, jos lopulliset vanhenemiset ei pidäkään paikkansa. Ei riitä elämän jana näihin perintäkoukeroihin vanhalla vähävaraisella velallisella. Mitä tekoa on koko Ulosottolaitoksella, jos on pelkkä pomppupallo monikansallisten perintäyhtiöiden mailalla.

Minilexistä:

1- velkoja ja velallinen sopivat velan maksujärjestelyistä, vakuudesta, muusta velan ehtojen muutoksesta tai vanhentumisen katkaisemisesta
        2- velallinen velkaa maksamalla tai muulla tavalla tunnustaa velan olemassaolon
        3- velkoja vaatii suoritusta tai muulla tavalla muistuttaa velallista velasta
        4- velkoja nostaa velkomiskanteen velallista vastaan
        5- velkoja ilmoittaa saatavan kaikkia velallisen velkoja koskevassa menettelyssä (esim. konkurssi tai yksityishenkilön velkajärjestely)
        6- velkoja laittaa velkaa koskevan ulosottoasian vireille
        7- velkaa koskeva asia sovitellaan tuomioistuinsovittelussa tai muussa sovittelumenettelyssä

Kohta kolme, eli velkoja muistuttaa velallista velasta on arkipäivää. Siis todellako muistutus/karhu katkaisee vanhenemisprosessin kokonaan? Eihän tuossa ole mitään järkeä eikä oikeudesta voi edes puhua, jos mikään käräjäoikeuden tuomiokaan ei koske molempia osapuolia. En tajua, en.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minilexistä:

1- velkoja ja velallinen sopivat velan maksujärjestelyistä, vakuudesta, muusta velan ehtojen muutoksesta tai vanhentumisen katkaisemisesta
        2- velallinen velkaa maksamalla tai muulla tavalla tunnustaa velan olemassaolon
        3- velkoja vaatii suoritusta tai muulla tavalla muistuttaa velallista velasta
        4- velkoja nostaa velkomiskanteen velallista vastaan
        5- velkoja ilmoittaa saatavan kaikkia velallisen velkoja koskevassa menettelyssä (esim. konkurssi tai yksityishenkilön velkajärjestely)
        6- velkoja laittaa velkaa koskevan ulosottoasian vireille
        7- velkaa koskeva asia sovitellaan tuomioistuinsovittelussa tai muussa sovittelumenettelyssä

Kohta kolme, eli velkoja muistuttaa velallista velasta on arkipäivää. Siis todellako muistutus/karhu katkaisee vanhenemisprosessin kokonaan? Eihän tuossa ole mitään järkeä eikä oikeudesta voi edes puhua, jos mikään käräjäoikeuden tuomiokaan ei koske molempia osapuolia. En tajua, en.

Velka vanhenee lopullisesti viimeistään 15-20v eräpäivästä, ennen tuota päivämäärää velkoia tekee niitä "katkomisia".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Velka vanhenee lopullisesti viimeistään 15-20v eräpäivästä, ennen tuota päivämäärää velkoia tekee niitä "katkomisia".

Eli siis se vanhenemispäivä, joka on mainittu velan tiedoissa pitää paikkansa. Kiitos.
        Itselläni, jos oikein katsoin, viimeinen velka vanhenee 2036. Jos se päivämäärä ei pidä vaan siirtyisi velkojan mielen mukaan edes vuodella, olen sitten jo haudassa. Kuolin vanhuudenheikkouteen. Viisitoista vuotta ilman kunnon ruokaa ja lääkkeittä talossa, jossa ei ole mukavuuksia, on vanhentanut vuosia kolminkertaiseen tahtiin.
        Terveisin reumaatikko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli siis se vanhenemispäivä, joka on mainittu velan tiedoissa pitää paikkansa. Kiitos.
        Itselläni, jos oikein katsoin, viimeinen velka vanhenee 2036. Jos se päivämäärä ei pidä vaan siirtyisi velkojan mielen mukaan edes vuodella, olen sitten jo haudassa. Kuolin vanhuudenheikkouteen. Viisitoista vuotta ilman kunnon ruokaa ja lääkkeittä talossa, jossa ei ole mukavuuksia, on vanhentanut vuosia kolminkertaiseen tahtiin.
        Terveisin reumaatikko.

Ihan oikein sinulle, olet varastanut muiden rahaa ja pettänyt sopimukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan oikein sinulle, olet varastanut muiden rahaa ja pettänyt sopimukset.

Tässä nykyajan pahimman tuotteen eli itsekeskeisen p*skiaisen ainoa talentti: muiden haukkuminen. Räyh räyh.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      75
      4377
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      74
      4215
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3619
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3203
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      38
      2850
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2592
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2414
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      33
      1585
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1322
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      83
      1136
    Aihe