Moottorikelkkailua koskevat nopeusrajoitukset:
moottorikelkan suurin sallittu nopeus maastossa maa-alueella on enintään 60 km/h,
poikkeustapauksessa tiellä ajettaessa enintään 40 km/h,
jääpeitteisellä vesialueella nopeus on enintään 80 km/h, kuitenkin reitillä 60 km/h ja
jos kelkkaan on kytketty reki, jossa kuljetaan henkilöitä, on suurin sallittu nopeus 40 km/h.
Virallisella moottorikelkkailureitillä saa kävellä. Jalankulkijan on ensisijaisesti käytettävä reitin oikeaa puolta. Reitillä saa myös hiihtää. Epävirallisilla urilla liikuttaessa käytännöt vaihtelevat. Urat on perustettu sopimuksien perusteella. Sopimuksissa on erikseen määritelty se mitkä liikkujat uraa saa käyttää.
Nopeusrajoitukset moottorikelkoilla
9
365
Vastaukset
- Anonyymi
On sitä kovasti lumiuriiinkin pitänyt sääntöjä keksiä.
- Anonyymi
Useasti on minun vanha moottorikelkka kulkenut lähes 100 km tunnissa tielläkin.(peräkärryssä)
- Anonyymi
Eilen viimeksi vähän kokasin yamahaa niin lensi 220km/h....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilen viimeksi vähän kokasin yamahaa niin lensi 220km/h....
Jaa että oikein lentämään rupesi? Jo on outo moottorikelkka.
- Anonyymi
Moniko tota oikeesti noudattaa. Nimittäin melkoisia Suhareita näkee kianalla talvisin. Samoin kuin reiteilläki välillä.
- Anonyymi
Sehän nyt on aina tullut selväksi, kun kelkan sarviin tarttuu pimenee järki se vähäinenkin lopullisesti kaasukahvassa on vain kaksi asentoa auki ja kiinni ja sen arvaa mikä se on pöljäkkeillä. Digitaalitekniikassa on myöskin käsite sumea logiikka, mutta sitä ei voi käyttää tässä tapauksessa, kun se ns. sumeus on eri tasoista kelkkailussa kuin teknologiassa.
- Anonyymi
Se vain on kumma kun sitä pitää yrittää elvistellä kovaa jätkää reiteillä. Varsinkin jos on katsojia. Ja ajaa kuin seinähullu. Varsinkin vastaantullessa kelkka pomppii laijasta laitaan. Enempi poliisit tutkaamaan. Ja ylinopeus sakko alkaa 500 : sta eurosta ylöspäin.
- Anonyymi
Jos ALKO on hetippian menossa kiinni, Hyryllä joutuu Lietejokisuusta ajamaan jalkakäytävää pitkin S-Marketiin aeka haepakkaa.
- Anonyymi
Jonnin joutavaa hommaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1163697Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5723186- 961921
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa211403Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501396Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821384- 1021186
- 441133
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1251132- 901109