Ei pitäisi olla vaikea ymmärtää.
"27 §
Ajoneuvon ajaminen suojatien yli
Ajoneuvolla suojatietä lähestyttäessä on noudatettava erityistä varovaisuutta ja ajettava sellaisella nopeudella, että ajoneuvon voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai valmistautuu menemään sille, on annettava esteetön kulku.
Jos ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen, sitä ei saa ohittaa ajoneuvolla pysäyttämättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa.
Jos näkyvyys suojatielle on rajoittunut muulla tavoin, ajoneuvolla on hidastettava ja tarvittaessa pysäytettävä ennen suojatietä."
Suojatiellä ajoradalla ajavat ajoneuvot väistävät jalankulkijoita
49
422
Vastaukset
- Anonyymi
SDP ja LaitaVasemmisto laiset ja Vihreät - EI TUNNE LiikenneSääntöjä !
- noi HULLUT ajaa vain YLI - !- Anonyymi
Pinnistä, pinnistä, niin ehkä syntyy jokin parempi provokaatio.
- Anonyymi
Suojatietä koskevat liikennesäännöt ovat olemassa jalankulkijoiden suojaksi. Kun ajoradan ajoneuvon kuski ymmärtää tämän seikan, niin tilanne on huomattavasti turvallisempi jalankulkijoille. Asennevammaiset eivät valitettavasti piittaa säännöistä.
- Anonyymi
Noin opetettiin ainakin silloin kun hankin ajokortin.
- Anonyymi
Nykyinen tieliikennelaki astui voimaan 1.6.2020. Jotkut asiat ovat muuttuneet. Pitää tietää miten nykyään kuuluu toimia. Uuteen/nykyiseen lakiin tuli suojatien osalta tuo viimeinen momentti mukaan.
"Jos näkyvyys suojatielle on rajoittunut muulla tavoin, ajoneuvolla on hidastettava ja tarvittaessa pysäytettävä ennen suojatietä."
Jos et syystä tai toisesta näe koko suojatietä, niin pitää vähintään hidastaa ja tarvittaessa pysähdyttävä. Tässä on video aiheeseen liittyen.
https://youtu.be/mbDJGK3QOOE
Videon alussa pakettiauto estää näkyvyyden suojatielle, jolloin syntyy velvoite hidastaa. Lopussa pakettiauto on pysähtynyt suojatien eteen, jolloin syntyy velvoite pysähtyä tämän rinnalle.
- Anonyymi
Kuntavaaleissa 95 % Vaasan persuehdokkaista haluaa lopettaa rahan kylvämisen kevyen liikenteen väyliin. Sen jälkeen et enää kävele meidän autoilijoitten eteen. Kävele sitten missä huvittaa. Sama koskee pyöräilijöitä. Terveisin autoileva persu.
- Anonyymi
jaa jaa ja voi voi.....
- Anonyymi
Onks vaadas sboria🤔 nyt on meiti mannella menny ihan ohi!koska ne sinne Vaasaan on rakennettu🤣nistinummellako ne sborat on!
- Anonyymi
Kännissä ei kannata...
- Anonyymi
Ei tarkoita sitä, että jokaisen jalankulkijan kohdalla, jonka näkee jalkakäytävällä lähestyvän suojatietä on pysähdyttävä, jos kulkija on vielä metrien päässä suojatiestä. Näin tulee vain turhia peräänajoja liian kohteliaiden autoilijoiden vuoksi.
- Anonyymi
Tarkoittaa sitä, että pitää varautua siihen mahdollisuuteen, että jalankulkija saattaa kävellä suojatielle.
- Ajoneuvolla suojatietä lähestyttäessä on noudatettava erityistä varovaisuutta ja ajettava sellaisella nopeudella, että ajoneuvon voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä.
Kun joku sitten kävelee suojatielle, niin häntä pitää väistää, eli antaa esteetön kulku.
- Jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai valmistautuu menemään sille, on annettava esteetön kulku. - Anonyymi
Ei ole mitään liikaa kohteliaisuutta suojateiden kohdalla jalankulkijoita kohtaan. Ajoradan ajoneuvon kuljettaja on yksiselitteisesti väistämisvelvollinen suojatien ylittäviä jalankulkijoita kohtaan.
Ajoradan ajoneuvon kuljettaja, eli autoilija pitää toimia havaintojensa perusteella. Jos näyttää siltä, että jalankulkija on kävelemässä suojatielle, niin sen tiedon mukaan pitää autoilijan toimia.
"Jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai valmistautuu menemään sille, on annettava esteetön kulku."
Esteettömän kulun antamisella korostetaan väistämisvelvollisuuden ehdottomuutta. Ei voi antaa vähän esteetöntä kulkua. On annettava täysin esteetön kulku. Jalankulkija pitää pystyä tekemään ylityksensä täysin esteettömästi, aivan kuten ajoradan ajoneuvoja ei olisi ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitään liikaa kohteliaisuutta suojateiden kohdalla jalankulkijoita kohtaan. Ajoradan ajoneuvon kuljettaja on yksiselitteisesti väistämisvelvollinen suojatien ylittäviä jalankulkijoita kohtaan.
Ajoradan ajoneuvon kuljettaja, eli autoilija pitää toimia havaintojensa perusteella. Jos näyttää siltä, että jalankulkija on kävelemässä suojatielle, niin sen tiedon mukaan pitää autoilijan toimia.
"Jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai valmistautuu menemään sille, on annettava esteetön kulku."
Esteettömän kulun antamisella korostetaan väistämisvelvollisuuden ehdottomuutta. Ei voi antaa vähän esteetöntä kulkua. On annettava täysin esteetön kulku. Jalankulkija pitää pystyä tekemään ylityksensä täysin esteettömästi, aivan kuten ajoradan ajoneuvoja ei olisi ollenkaan.Pitäis, joo.
- Anonyymi
Entäs ajoradan vieressä menevä 5cm kevyt kävelytie,suojatienä.
- Anonyymi
Vielä kun tulevat vastakkain.Laittakaa Heijastimet Kesävarastoihin,Syksyävarten niitä tarvitaan.Toisaalta ajoneuvojen nopeudet alenee huonokuntoisten teiden takia.
Veroeurot mene sotavarusteluihin/kuolee sitten Liikenteessä tai Sodassa.
Herrat hyötyy aina. Äänestä nyt jos tunnet hyvin ehdokkaan. Jos olet heitto äänestäjä etkä tunne kuntasi ehdokkaita,valitse tarkemmin. - Anonyymi
Ajoradan suuntaisesti, eli ajoradan rinnan/vieressä kulkeva osa ei ole suojatie. Suojatie ylittää aina ajoradan.
Tieliikennelaissa tarkoitetaan: suojatiellä jalankulkijoiden käytettäväksi ajoradan, pyörätien tai raitiotien ylittämiseen tarkoitettua, liikennemerkillä tai tiemerkinnällä osoitettua tien osaa.
- Anonyymi
Eiköhän se ole parempi, että ajoneuvo väistää AINA jalankulkijaa.
- Anonyymi
Ajaja katselee liian paljon muuta, kuin edessään olevaa tilannetta, paljon näkee tuijottamista kädessä olevaa älykännykkää tai jotain, samalla kun ajaa.
- Anonyymi
Ajoneuvo väistää AINA jalankulkijaa, kuin jalankulkija kävelee suojatiellä. Muualla ei välttämättä sitten niinkään. Liikennesäännöt on syytä opetella.
- Anonyymi
Kyllä jalankulkijaa on väistettävä ajoradallakin.!
- Anonyymi
Eihän toisen päälle saa tietenkään koskaan ajaa. Sellaista tilannetta ei koskaan synny, että saisi jonkun toisen päälle ajaa. Ajoradalla jalankulkija on silti vähän niin kuin "vieraileva tähti". Jalankulkijan pitää käyttää pyörätien tai ajoradan reunaa, jos siellä joutuu kävelemään.
"13 §
Jalankulkijan paikka tiellä ja heijastimen käyttäminen
Jalankulkijan on käytettävä jalkakäytävää tai piennarta. Hän ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata muuta liikennettä.
Jos jalkakäytävää tai piennarta ei ole tai jos sillä kulkeminen ei käy haitatta päinsä, jalankulkijan on käytettävä pyörätien tai ajoradan reunaa.
Ajoradalla jalankulkijan on käytettävä sen vasenta reunaa, jollei oikean reunan käyttäminen ole kulkureitin tai muun syyn vuoksi turvallisempaa. Polkupyörää tai mopoa taluttava saa kuitenkin käyttää ajoradan oikeaa reunaa.
Jalankulkijan on pimeällä liikkuessaan yleensä käytettävä heijastinta." - Anonyymi
29 §
Turvallisen tilan antaminen ja varovaisuusvelvollisuus
Ajoneuvolla ajettaessa on annettava jalankulkijalle, pyöräilijälle ja tienkäyttäjän kuljettamalle eläimelle turvallinen tila tiellä.
Polkupyörällä ajettaessa on annettava jalankulkijalle turvallinen tila tiellä.
Lähestyttäessä ajoneuvolla pysäytettyä koulukuljetus- tai päivähoitokuljetusautoa, linja-autoa, raitiovaunua taikka lasta, vanhusta, eri tavoin vammaista ihmistä tai muuta henkilöä, jolla on ilmeisiä vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä, on noudatettava erityistä varovaisuutta.
- Anonyymi
Mutta ei pyöräilevää pyöräilijää. Sitten kun taluttaa pyörää, niin väistetään. Ei päällekkään ajeta missään nimessä.
- Anonyymi
Kääntyvä autoilija väistää suojatiellä ajavaa pyöräilijää. Kohdassa ei tarvitse edes olla minkäänlaista tiemaalausta ollenkaan, niin kääntyvä ajoradan ajoneuvo väistää. Tiesitkö tätä?
Tieliikennelaki >> Ajoneuvolla käännyttäessä on väistettävä: risteävää tietä ylittävää jalankulkijaa, polkupyöräilijää ja mopoilijaa.
Autoilija pitää risteysalueella väistää sen risteävän tien ylittäviä pyöräilijöitä, jolle hän kääntyy. Esim. alla olevan kuvan kohdassa oikealle kääntyvä autoilija väistää risteävää tietä ylittävää pyöräilijää, vaikka kohdassa on pelkkä suojatie.
https://maps.app.goo.gl/CYuy41JwUFeZ5jov6
Pyöräilijä taas väistää tuossa kohdassa hänen kannalta oikealta ja vasemmalta tulevia ajoneuvoja.
- Anonyymi
Vaasassahan ajetaan muutenkin kuin viidakossa!
Pyöräilijät ja skuutit ajaa jatkuvasti jalkakäytävillä, vaikka heidän kuuluisi ajaa ajoteillä. Kerran huomautin jollekin skuuttiblondille, että hän ei saa ajaa jalkakäytävällä, niin idiootti totesi, että enhän mä voi autotielläkään ajaa... No,älä sitten aja ollenkaan.- Anonyymi
Tuon skuutin suhteen on kuitenkin pieni tekninen yksityiskohta. Jos skuutti, eli sähköpotkulauta on ominaisuuksiltaan sellainen, että sen rakenteellinen nopeus on normaalin 25 km/h sijaan ainoastaan 15 km/h (ja maksimi teho sama laissa määritelty maksimi), niin tällaisen skuutin kuski lasketaan jalankulkijaksi.
Näin on tällä hetkellä, ellei lakia muuteta. Haaste on siinä, että mistään ei päällepäin näe, tuleeko sieltä nyt jalankulkijaksi luokiteltava skuuttaaja vai pyöräilijäksi luokiteltava skuuttaaja. Jalankulkijaksi laskettavaa skuttaajaa pitää väistää kuten muitakin jalankulkijoita.
Vuokraskuutit ovat kuitenkin niitä ”isompia”, lujempaa kulkevia skuutteja, joita ajetaan pyöräilijän liikennesäännöillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon skuutin suhteen on kuitenkin pieni tekninen yksityiskohta. Jos skuutti, eli sähköpotkulauta on ominaisuuksiltaan sellainen, että sen rakenteellinen nopeus on normaalin 25 km/h sijaan ainoastaan 15 km/h (ja maksimi teho sama laissa määritelty maksimi), niin tällaisen skuutin kuski lasketaan jalankulkijaksi.
Näin on tällä hetkellä, ellei lakia muuteta. Haaste on siinä, että mistään ei päällepäin näe, tuleeko sieltä nyt jalankulkijaksi luokiteltava skuuttaaja vai pyöräilijäksi luokiteltava skuuttaaja. Jalankulkijaksi laskettavaa skuttaajaa pitää väistää kuten muitakin jalankulkijoita.
Vuokraskuutit ovat kuitenkin niitä ”isompia”, lujempaa kulkevia skuutteja, joita ajetaan pyöräilijän liikennesäännöillä.On kaikkien etu että Suojatiet poistetaan Ajoteiltä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kaikkien etu että Suojatiet poistetaan Ajoteiltä!
Just' samaa mieltä, kukin kulkee ihan ollalla vastuullaan ajoradan poikki.🤭
Jos, jää alle, omavika.😬
Vaasassa kulkevat jo muutenkin puistokatujen ylityksenä ihan omalla vastuullaan, jos alle jää mitä sitte, oma vikansa.🤪
Kantsii katsoa ensteks'
Onneksi ei tarvi jäädä edes paikalle, silloin kun ruiskivat ittensä ylitse mistä rookaa.🫣
Kirus, kiirus ja vielä enemmän tulee kiirus, kun jalankulkija ylittää suojatien punaisilla, kaasua kaasua.🤫🤫 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon skuutin suhteen on kuitenkin pieni tekninen yksityiskohta. Jos skuutti, eli sähköpotkulauta on ominaisuuksiltaan sellainen, että sen rakenteellinen nopeus on normaalin 25 km/h sijaan ainoastaan 15 km/h (ja maksimi teho sama laissa määritelty maksimi), niin tällaisen skuutin kuski lasketaan jalankulkijaksi.
Näin on tällä hetkellä, ellei lakia muuteta. Haaste on siinä, että mistään ei päällepäin näe, tuleeko sieltä nyt jalankulkijaksi luokiteltava skuuttaaja vai pyöräilijäksi luokiteltava skuuttaaja. Jalankulkijaksi laskettavaa skuttaajaa pitää väistää kuten muitakin jalankulkijoita.
Vuokraskuutit ovat kuitenkin niitä ”isompia”, lujempaa kulkevia skuutteja, joita ajetaan pyöräilijän liikennesäännöillä.Ei ihme et jotkut kaupungit mm. Pariisi on kieltänyt sähköpotkulaudat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kaikkien etu että Suojatiet poistetaan Ajoteiltä!
Väärin. Tuo olisi vain sinun, eli autoilijan etu, ei kaikkien etu.
Oikeutta liikkua vapaasti on tieliikennelailla, eli liikennesäännöillä rajattu. Rajaton liikkumisvapaus johtaisi siihen, että liikenteen heikoimpien tienkäyttäjien oikeudet eivät toteutuisi tyydyttävästi turvallisuutta edistävällä tavalla.
Tästä syystä on hyväksytty liikenteen heikoimpien ryhmiä kohtelu muista ryhmistä poikkeavalla tavalla sallimalla heille erityiskohtelua esimerkiksi huolellisuuden arvioinnissa, sekä asettamalla moottorikäyttöisten ajoneuvojen kuljettajille erityinen huolellisuusvelvollisuus tieliikenteen heikoimpia tienkäyttäjiä kohtaan.
Tienkäyttäjäryhmille on asetettu tieliikennelaissa erilaisia velvollisuuksia sen mukaan, miten suuren riskin ne muodostavat toisille tienkäyttäjille. Periaate on, että pitää erityisesti varoa itseään heikommassa asemassa olevia. Tämä näkyy selvästi juurikin suojatien liikennesäännöissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin. Tuo olisi vain sinun, eli autoilijan etu, ei kaikkien etu.
Oikeutta liikkua vapaasti on tieliikennelailla, eli liikennesäännöillä rajattu. Rajaton liikkumisvapaus johtaisi siihen, että liikenteen heikoimpien tienkäyttäjien oikeudet eivät toteutuisi tyydyttävästi turvallisuutta edistävällä tavalla.
Tästä syystä on hyväksytty liikenteen heikoimpien ryhmiä kohtelu muista ryhmistä poikkeavalla tavalla sallimalla heille erityiskohtelua esimerkiksi huolellisuuden arvioinnissa, sekä asettamalla moottorikäyttöisten ajoneuvojen kuljettajille erityinen huolellisuusvelvollisuus tieliikenteen heikoimpia tienkäyttäjiä kohtaan.
Tienkäyttäjäryhmille on asetettu tieliikennelaissa erilaisia velvollisuuksia sen mukaan, miten suuren riskin ne muodostavat toisille tienkäyttäjille. Periaate on, että pitää erityisesti varoa itseään heikommassa asemassa olevia. Tämä näkyy selvästi juurikin suojatien liikennesäännöissä.Lasten liikennepuistoissa näkyy epätasaarvo Suomessa,Nime Suomessa olevat lastenliikenne puistot.Taidat olla niitä kolmanteen ihmisluokaan kuuluvia jotka yrittävät jopa maksattaa köyhillä turvallisuutensa liikenteessä.
On todella kaikkien etu poistaa suojatiet ajoteiltä.
Mitä tästä seuraisi?Keskustat tulisivat etupäässä olemaan autoitta,500-1000m.
Voitte toki suojateitä sitten rakennella sähköisille Pyörillenne, sitä nämä harvaan rakenetut Lasten liikenne puistot ennustaa. Kuntien veroeurojen ja Valtion verojen laskua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lasten liikennepuistoissa näkyy epätasaarvo Suomessa,Nime Suomessa olevat lastenliikenne puistot.Taidat olla niitä kolmanteen ihmisluokaan kuuluvia jotka yrittävät jopa maksattaa köyhillä turvallisuutensa liikenteessä.
On todella kaikkien etu poistaa suojatiet ajoteiltä.
Mitä tästä seuraisi?Keskustat tulisivat etupäässä olemaan autoitta,500-1000m.
Voitte toki suojateitä sitten rakennella sähköisille Pyörillenne, sitä nämä harvaan rakenetut Lasten liikenne puistot ennustaa. Kuntien veroeurojen ja Valtion verojen laskua.Liikenne ei ole tasa-arvokysymys. Liikenne ei ole tasa-arvoista, eikä kuulukaan olla. Tienkäyttäjäryhmille on asetettu tieliikennelaissa erilaisia velvollisuuksia sen mukaan, miten suuren riskin ne muodostavat toisille tienkäyttäjille. Liikenteessä periaate on siis, että itseään heikommassa asemassa olevia pitää varoa erityisen paljon. Tämän näkee liikennesäännöistä, kuten esim. juurikin suojatiesäännöistä.
- Anonyymi
Liikennesääntöjen noudattamista pitäisi valvoa paljon paremmin, mut ne resurssit....
- Anonyymi
Normaali täysjärkinen ihminen kykenee toimimaan yhteiskunnan sääntöjen mukaan, ilman, että ollaan koko ajan valvomassa ja kyttäämässä. Valitettavasti jotkut eivät siihen kykene. Paha asennevamma heillä ja moraalinen kompassi hukassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaali täysjärkinen ihminen kykenee toimimaan yhteiskunnan sääntöjen mukaan, ilman, että ollaan koko ajan valvomassa ja kyttäämässä. Valitettavasti jotkut eivät siihen kykene. Paha asennevamma heillä ja moraalinen kompassi hukassa.
Normaalit ja täysjärkiset vähenee kokoajan....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaalit ja täysjärkiset vähenee kokoajan....
Siltä vähän näyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siltä vähän näyttää.
On ihme ettei vaasas ja seinäjoella jää tämän enempää ihmisiä autojen alle,iso egoiset ihmiset kun ei käsitä että suojatiellä sais kävellä ensin yli..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ihme ettei vaasas ja seinäjoella jää tämän enempää ihmisiä autojen alle,iso egoiset ihmiset kun ei käsitä että suojatiellä sais kävellä ensin yli..
Ihmiset seisoo suojateiden kynnyksellä kuin bussipysäkillä, eivät uskalla astua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset seisoo suojateiden kynnyksellä kuin bussipysäkillä, eivät uskalla astua.
On hyvä että "Itsesuojelu vaisto" toimii.!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On hyvä että "Itsesuojelu vaisto" toimii.!
On hyvä, mut ei liikenne toimi sillä lailla, et pelkää autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset seisoo suojateiden kynnyksellä kuin bussipysäkillä, eivät uskalla astua.
Minä en ainakaan niin seiso, vaan näytän, että haluan yli. Ajoradan ajoneuvo väistää sääntöjen mukaan.
- Anonyymi
Eikö edes Jalkakäytävillä saisi seisoakkaan.?
- Anonyymi
Katos, nykyaikana on niin, että kulkee ihan omalla vastuullaan.
Sama kun autolla lähtee ohittamaan Esim. sulkuviivalla --> On ihan turha kuvitella, että pääsee kiilaamaan seuraavan auton eteen : D ihan omillansa on : : ()
Ruumisautolle, hautaustoimistolle, tuuppauspalvelulle, poliisille Jne.. töitä.
Omavika, miksi lähdit.- Anonyymi
Nykyaikanakin liikennesäännöt ovat voimassa ja tieliikennelaki velvoittaa toimimaan liikennesääntöjen mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyaikanakin liikennesäännöt ovat voimassa ja tieliikennelaki velvoittaa toimimaan liikennesääntöjen mukaan.
Oikein.
- Anonyymi
ONKO POLKUPYRÄ AJONEUVO ?
- Anonyymi
Onhan se, ei sillä saa ajaa jalkakäytävällä, kuin alle 12 vuotiaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se, ei sillä saa ajaa jalkakäytävällä, kuin alle 12 vuotiaat.
Noin on. Alle 12-vuotias saa ajaa polkupyörää jalkakäytävällä, jollei siitä aiheudu huomattavaa haittaa jalankululle. Alle 12-vuotiaat ovat siinäkin tilanteessa ajoneuvon kuljettajia, kun pyöräilevät jalkakäytävällä.
- Anonyymi
Polkupyörä on ajoneuvo. Ajoneuvolaki asian määrittää.
28 §
Muut moottorittomat ajoneuvot
Polkupyörällä tarkoitetaan yhden tai useamman henkilön tai tavaran kuljettamiseen valmistettua polkimin tai käsikammin varustettua ja täysin tai pääosin lihasvoimalla käytettävää vähintään kaksipyöräistä ajoneuvoa. Polkupyörä voi myös olla varustettu sellaisilla yhteenlasketulta jatkuvalta nimellisteholtaan enintään 250 watin tehoisilla sähkömoottoreilla, jotka toimivat vain poljettaessa ja kytkeytyvät toiminnasta viimeistään nopeuden saavuttaessa 25 kilometriä tunnissa ( sähköavusteinen polkupyörä ). Sähkömoottorit voivat kuitenkin toimia polkematta, jos nopeus on enintään kuusi kilometriä tunnissa.
Mitä tässä laissa säädetään polkupyörästä, sovelletaan myös sellaiseen potkupyörään ja muuhun vastaavaan moottorittomaan ajoneuvoon, jolta koon tai käyttötarkoituksen vuoksi on tarpeellista edellyttää heijastin- ja valaisinvaatimusten sekä muiden polkupyörää koskevien keskeisten turvallisuusvaatimusten täyttymistä.
Moottorittomaksi ajoneuvoksi katsotaan myös tieliikenteeseen tarkoitettu ja varustettu eläimen vetämä vaunu ja reki, jolta koon ja käyttötarkoituksen vuoksi on tarpeellista edellyttää heijastin- ja valaisinvaatimusten ja muiden ajoneuvoa koskevien keskeisten turvallisuusvaatimusten täyttymistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172383
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45831
- 59807
- 42776
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44745Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164732Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130684