Tapani Kansa

Anonyymi-ap

1949 - 2025

Hän on menehtynyt leikkauksen jälkeisiin komplikaatioihin.
kertoo Iltasanomat aamun uutisoinnissaan.

RIP.

76

487

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

R.I.P.

Iso ääninen heppuli sitten kuoli. Pikkuhiljaa kiirettä negrologien kirjoittajilla, tv-ajan julkkiksia vanhenee paljon yhtäaikaa.

=DW=

• Anonyymi

Sisäinen verenvuoto. Olen kokenut saman.

Minulla oli "päiväkirurginen" sappirakon poisto. Äitini istui käytävällä odottamassa kun minua tuotiin sängyllä. "Jollain paperirätillä ne pyyhki verta sun vatsaltas".

Huoneessa verenpaineeni laski ja laski. Hoitajat "eivät ymmärtäneet mitä nestettä sulla on alavatsalla". Seuraavana yönä minut siirrettiin ambulanssilla keskussairaalaan.

Vatsani avattiin rintojen välistä napaan asti. Lääkäri oli sappea leikatessaan jättänyt 2 suonta parsimatta kiinni. Verta oli valunut yli litra vatsanpeitteisiini. Kivut oli mulla 2 viikon ajan hirvittävät. Olin kipukoneessa. En saanut miitään korvausta.

Taisi käydä T. Kansalle samoin. Mutta hän menehtyi. Kuulin jo tuolloin, n. 20 v. sitten, että tällaista tapahtuu paljon, ei ole harvinaista. Moni on kuollut sappileikkauksen jälkeiseen sisäiseen verenvuotoon.

• Anonyymi

No onhan se ihmeellistä sinänsä , koska leikkaussalissa on potilaan ympärillä muitakin kun kirurgi !, että sellaista pääsee tapahtumaan .
        Ihan liian aikaisin lähti Tapani, kaikkihan me sinne aikanamme, ei koskaan tiedä etukäteen .

• Anonyymi

Minkähänlainen tyrärännäri on Tapani Kansan leikannu HUH
        kun kuolee tommoseen leikkausta johtuvaan VIRHEESEEN ????????????????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä kirjoittele tyhmiä! Jos olisit kirurgi , etkö tekisi parhaasi. Varmasti tämäkin teki toimenpiteen juuri oikein.
        Ei lääkärit ole Jumalia, eikä kukaan kuolisi sairaalassa ,jos ihmisellä olis valta hallita mitä tapahtuu.

Pitäisi tänne kirjoittavien kasikymppisten päässä olla sen verran järkeä, että tuon ymmärtäisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei se nyt niin ole että kirurgi olisi mitenkään virhettä tehnyt. Jokainen leikkaus mitä tehdään sisältää riskejä. Sen tietää mielestäni jokainen . Usein puhutaan leikkauksen jälkeisistä komplikaatioista. Ja potilaat lähetetään kotiin tänään paljon aikaisemmin. Mitä ennenvanhaan . Ja kin laitetaan koriin niin otetaan verenpaineet ja saturation jne ja jos ne on oikein ssa lukemissa niin laitetaan kotiin.
        Niin on muissakin maissa. Joten jotain oli viassa kun hän meni takaisin ambulanssilla sairaalaan. Sitä kutsutaan leikkauksen jälkeiseksi komplikaatioksi .
        Pitää olla fakta asioista ennekun mennään ketään osoittamaan sormella ja syyttelemään , se on muuten rangaistava teko kun syytellään vaikka ei tiedetä asioista oikeastaan mitään .olen varma että kirurgit tekivät todella kaikkensa hänen hyväkseen, mutta joskus käy niin että sekään ei riitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä kirjoittele tyhmiä! Jos olisit kirurgi , etkö tekisi parhaasi. Varmasti tämäkin teki toimenpiteen juuri oikein.
        Ei lääkärit ole Jumalia, eikä kukaan kuolisi sairaalassa ,jos ihmisellä olis valta hallita mitä tapahtuu.

Pitäisi tänne kirjoittavien kasikymppisten päässä olla sen verran järkeä, että tuon ymmärtäisi.

Onhan tuo nyt vakavat virhe lähettää potilas kotiin, jolla on mm. CRP 360 !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan tuo nyt vakavat virhe lähettää potilas kotiin, jolla on mm. CRP 360 !!!

Ja verisuoni auki.
        Se ei ole aito "komplikaatio".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja verisuoni auki.

Jaa että sinä oikein olit mukana leikkauksessa kun teit huomio; että verisuoni auki. Asia on niin ettö sisäisiä verenvuotoja sattuu ihmisille leikkausten jälkeen jos on esim kova tulehdus tai jokin muu sairaus . Joten ei tartte tavisten alata spekuloimaan asioita joista eivät tiedä mitään. Joka leikkaus on aina riski ja komplikaatioita esiintyy eri tasolla .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa että sinä oikein olit mukana leikkauksessa kun teit huomio; että verisuoni auki. Asia on niin ettö sisäisiä verenvuotoja sattuu ihmisille leikkausten jälkeen jos on esim kova tulehdus tai jokin muu sairaus . Joten ei tartte tavisten alata spekuloimaan asioita joista eivät tiedä mitään. Joka leikkaus on aina riski ja komplikaatioita esiintyy eri tasolla .

Jossain uutisoinnnissa sanottiin, että Kansalla oli jäänyt verisuoni sulkematta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jossain uutisoinnnissa sanottiin, että Kansalla oli jäänyt verisuoni sulkematta.

>>Maanantaina 24.3. myöhään iltapäivällä Tapani Kansa pääsi pois sairaalasta. Yöllä hän tilasi itselleen ambulanssin. Sairaalassa selvisi, että verta oli valunut vatsaonteloon. Hänelle tehtiin kiireellinen leikkaus, josta hän ei enää selvinnyt.<<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sairaalahenkilökunnassa on monen tasoista puhastelijaa,

ittellä on esm.

kymmeniä vuosia sitten olin silloin 64 v tehtiin varjoaine kuvaus sydämeen, pistohaavan kohdalle ei muodostunu juurikaan muutakuin pistoreikä,
        oli siis ammattitaitoinen kirrgi töissä,

myöhemmin yli kymmen voden kuluttua tehtiin taas uusi varjoaine kuvaus jonka jäleen KOKO maha meni mustaksi siis mustelmaksi
        siitä on edelleen kuvia minun kännykässä,

jälkimmäinen tekijä tuherti ja tuherti
        työnsi sitä nelaa välillä väärään pikkaanki tuntui että lantioluhun tökkäsi,

mutta
        se ensimmäinen oli ammatti taitoinen ja nelan työntäminen valtimoon onnistui vaivatta,

joten vakavia virheitä tapahtu
        olettaisin alottelijalle
        vasta opetellessa kirurgin työtä,

luoja kiitos selvisin hengissä silti siitäki alavatsan mustelmasta,
        olihan se uskomattoman näkönen
        kun se peitti koko alamahan reiteen asti navan alapolelta kokonaan,
        siitä jäi epäily ettei ymmärtäny oikeaa mitotusta syd. lääkeelle,
        jälkeenpäin on pitäny korjata lausuntoa ammattilaisen taholta,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sairaalahenkilökunnassa on monen tasoista puhastelijaa,

ittellä on esm.

kymmeniä vuosia sitten olin silloin 64 v tehtiin varjoaine kuvaus sydämeen, pistohaavan kohdalle ei muodostunu juurikaan muutakuin pistoreikä,
        oli siis ammattitaitoinen kirrgi töissä,

myöhemmin yli kymmen voden kuluttua tehtiin taas uusi varjoaine kuvaus jonka jäleen KOKO maha meni mustaksi siis mustelmaksi
        siitä on edelleen kuvia minun kännykässä,

jälkimmäinen tekijä tuherti ja tuherti
        työnsi sitä nelaa välillä väärään pikkaanki tuntui että lantioluhun tökkäsi,

mutta
        se ensimmäinen oli ammatti taitoinen ja nelan työntäminen valtimoon onnistui vaivatta,

joten vakavia virheitä tapahtu
        olettaisin alottelijalle
        vasta opetellessa kirurgin työtä,

luoja kiitos selvisin hengissä silti siitäki alavatsan mustelmasta,
        olihan se uskomattoman näkönen
        kun se peitti koko alamahan reiteen asti navan alapolelta kokonaan,
        siitä jäi epäily ettei ymmärtäny oikeaa mitotusta syd. lääkeelle,
        jälkeenpäin on pitäny korjata lausuntoa ammattilaisen taholta,

Näitä hoitovirheitä olen kokeut monia, joista yksi tuossa edellä. Oli ihme, että selviydyin hengissä. Kivut olivat kipukoneesta huolimatta hirveät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja verisuoni auki.

SOTE toimii loserit ulos !

• Anonyymi

Tosi surullista , osaanottoni omaisille,

" yksin on joukosta poissa Tapani Kansaa enään ei näy "

pidin aina hänestä ja hänen musiikistaan,
      oli hurmaava mies laulaja,

kaikki naiset oli lääpällään hänen karismastaan,

suur kiitos jälkeen jäävästä musiikista iki iloksemme.

• Anonyymi

"kaikki naiset oli lääpällään hänen karismastaan"
        Älä liioittele sentään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"kaikki naiset oli lääpällään hänen karismastaan"
        Älä liioittele sentään.

EN LIIOTTELE

OLETKO KATEELLINEN TAPNILLE ?

• Anonyymi

Kotkan poikii ilman siipii ! Hyvä SOTE

• Anonyymi

Tässä on taas hyvä esimerkki, sairaalassa ei pidetä potilaita edes isojen leikkauksien jälkeen, joissa on suuri vaara vuodoille.
      Jos potilas asuu yksin, kukaan ei ole huolehtimassa.

Valitettavaa ja niin tavallista.
      Jotain on pahasti vialla leikkauspotilaiden kotiuttamis arvioinneissa.
      Ennen pidettiin umpisuolileikkauksenkin jälkeen viikko sairaalassa.

Hän kuoli siis uusintaleikkaukseen leikkauspäydällä.

• Anonyymi

Juu se on totta minä olin kahdeksan päivää sairaalass umpisuoli leikkauksen jälkeen. Ja 12 päivää kun tehtiin sappileikkaus 70 luvulla .
        Mutta nykyään tehdään että ne päivät potilas vaan lepäili eikä mitään erikoista sattunut niin ovat lyhentyneet sairaala aikaa. Äennen oltiin esim synnytyslaitoksellakin viikko. Nyt kotiin muutaman tunnin päästä. Ei ole varaa pitää kauaa kun jono on loppumaton . Kun yksi sänky tyhjenee niin uusi potilas on muutaman tunnin päästä siin. Tavallisesti se tyyli sujuu hyvin , mutta joskus tulee niitä komplikaatioita.

• Anonyymi

AIKOINAAN mulle tehtiin suuri SYD. leikkaus,

silloin ainaki minulle huolehdittiin että pärjään kotona

ne tilasi valmiin ruuanki
        jokapäivä se tuotiin kotiin,

en enään tarkemmin muista muuta kuinka muuten pärjäsin,
        mutta jäi mieleen kun ne kyseli takkaan onko ketään kotona auttamassa, ym.

samoin yöhemmin kn ne laittoi SYD tahdistimen,
        lääkäri itse sanoi tulen ovelle katsomaan että mua tulee oikea ihminen hakemaan, heh heh, tulihan mua oma lapsenlapseni hakemaan,
        lääkäri oli tyytyväinen.

• Anonyymi

Hänet oli lähetetty kotiin !!! Huonossa kunnossa. Menehtyi pikemminkin
      sen takia, kun ei ajoissa tehty mitään. Se oli tunneista kiinni.

• Anonyymi

Nimenomaan. Minutkin yritettin kotiuttaa verta vuotavana, en muista millä metkulla sain jäädä vielä illaksi sairaalaan ja yöllä olikin sitten ambulanssireissu keskussairaalaan.

• Anonyymi

Tapsa nyntyi 9. maaliskuuta 1949,

• Anonyymi

Niin ne nynnyt syntyy !

• Anonyymi

Näit tapahtuu. Tapsa ei ollut ainoa.

• Anonyymi

Kyllä tuo lähinnä hoitovirheeltä vaikuttaa,onhan noita tulehtuneita sappia leikattu iät ajat.Tekniikkakin on kehittynyt kovasti ja riskit minimoitu.Minullakin tuttavapiirissä ja ystävissä monilla operoitu,eikä mitään ongelmia ja komplikaatioita.Onhan sitä aina leikkauksissa riskinsä,mutta silti,ihmetellä täytyy.Kevyet mullat Tapsalle, monipuolinen artisti ja todella upea ääni.

• Anonyymi

Pahalta tuntuu ,,,, ikävä jäi meille Tapasan FANEILLE ,
      hän oli mua 11 vuotta nuorempi vasta 75 v

pidin aina hänen musiikistaan ja esityksistään
      erittäin karismaattinen lahjakas artisti,
      KOMEE mies, naiset tykkäsi liikaaki,
      Tapsa ei osannu valita aivan heti oikeaa puolisoa,
      nooooh niihän käy monelle muillekki,
      mutta naiset taisi hiukan sekottaa TAPSAN päätä, kuten yleensä miehet menee naisista ihan sekasi kun niitä tulvii joka nurkasta tyrkylle,

kaikesta huolimatta TAPANI KANSA OLI IHANA
      kansan suosikki
      ja kateelisten miesten riesa, heh

osaanottoni omaisille.

• Anonyymi

Eiku 76-vuotias.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiku 76-vuotias.

Olisin luullut häntä vanhemmaksi. "Nuori" mieshän tuo vielä. Itseäni joitain vuosia vanhempi.

1960-luvulla olin ihastunut häneen. Samoin laulajaan nimeltä Kristian. Söpö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisin luullut häntä vanhemmaksi. "Nuori" mieshän tuo vielä. Itseäni joitain vuosia vanhempi.

Kristian tosi söpö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristian / Bengt Huhta:
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Bengt_Huhta

Oma loppunsa, hänelläkin...
        🥀

• Anonyymi

Kotkan / Kymeenlaakson keskussairaala.
      Tuttu sairaala sekin, aikoinaan.

• Anonyymi

Komia ääninen mies oli Kansa.

• Anonyymi

Karpo tuki Kansaa mutta Hannu potki tai muuten saat tuntea Tapani !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Karpo tuki Kansaa mutta Hannu potki tai muuten saat tuntea Tapani !

Ei käy vitsistä. Suomen kansa kirjoitetaan pienellä k:lla, kuten on laita tapojenkin kohdalla.

• Anonyymi

Jotenki itkettää kaikki kuolee,
      mä vaan jään tänne vanheneen varmaanki yli sata vuotiaaksi, nyyyyyyyyyh
      menen hautajaisiin viikonloppina ja TapaniKansaki kuoli
      olin hänen fani , Tapani Kansa oli ihana
      laulut kauniita tunteikkaita,
      nyyyyyyh ' itken
      en lopeta ikinä enään itkua kun kaikki muut kuolee ja mä jään tänne kitumaan.

• Anonyymi

Onhan meillä Lonely Urbanes. Vielä nuori ja niin isällisen huumorintajuinen. Onneksi on Teemu

• Anonyymi

SOTE toimii surkeat laulajat pois lavalta ja maailmasta ylinopeudella.

• Anonyymi

Te, jotka olette niin hyviä, että teillä on varaa osoittaa pilkkaavia sanoja kuolleen muistolle, voitte olla ja osoittaa mieltänne, me, jotka kunnioitamme muistonsa, emme noista ivailuista piittaa.

Kenenkään suuhun ette sanojanne voi syöttää.
      Anteeksi, ei tämä ollut syyttämiseen, vaan kiittämiseen tarkoitettu osio.

Monipuolinen, taitava ja itseään korostamaton persoona on poissa.
      Ihminen on poissa, musiikki pysyy ja siitä me hänet muistamme.

• Anonyymi

Polvileikkauskin oli hänellä ollut.

Tässä uusin vaimon haastattelu:
      https://www.is.fi/viihde/art-2000011122742.html :

... >>– Hän oli yöllä saapunut ambulanssilla sairaalaan. Verta oli valunut vatsaonteloon, ja hänet yritettiin leikata uudelleen. Hän menehtyi leikkauksessa.

Kuolema tuli täytenä järkytyksenä.

– Minusta oli virhe lähettää hänet kotiin, sillä Tapani ei vähästä valita. Kun sairaalasta tuli soitto aamulla, menin shokkiin. Ajattelin että tämä on paha uni, af Enehjelm sanoo.<<...

Käsittääkseni verta valuu vatsaonteloon vain, jos suoni on auki. Kovin vähästä määrästä, esim. leikkauksen jäännösverta, ei luulisi kipuja juuri olevankaan, mutta jos suoranainen, jatkuva veren pulppuaminen on kyseessä....

Kuinka paljon ehti Tapsalla valua? Minulla kuulemma "yli litra"! (Vatsani avattiin ylhäältä, rintojen välistä alas napaan asti ja veri, imahd. eräänlaisella nesteimurilla imettiin pois". 33 metalliniittiä piti sitten haavaa kiinni.)

• Anonyymi

tuomio:

yksinkertainen kouluja käymätön kaveri maanisdepressiivinen työvänluokan poika
        ja herrasväen nuorimuija lopuksi

joka ei sietänyt vaan eli jossain muualla ja tapasi tapansa mukaan pikkuhiljaa

• Anonyymi

Luokkakaverit on samanikäisiä
      ensimmäinen eionnettomuudessa kuollut poika ei päässyt viisikymppiseksi
      vaikkei juonut mutta alkoi jossain vaiheessa polttaa ja oli laivainssinä
      asbestitaudissa

yli puolet pojista on kuollut
      tytöistä ehkä 10 prosenttia

meillä on edelleen luokkakokoukset

• Anonyymi

Ei nuoren ihmisen kuolema välttämättä ole mitenkään yhteydessä elämäntapoihin.
        Sairaudet, tapaturmat, geenit ja tartuntataudit. Syitä on monia.

Helsingin ja Tukholman kaduilla pyörii alkoholisteja joilla on jo ikääkin, mutta vaikka varmasti ruokailukin on epäsäännöllistä ja osin kai epämääräistäkin, siellä vain lumen ja pakkasen kourissa vanhat miehet elävät.

Tapani Kansan kuolema pitää ottaa kohtalona.
        Hänen aikansa oli nyt, joku toinen olisi ollut sairaampi ja ehkä jo odotti poisnukkumista
        Näin se menee.
        Olemme kohtalon lapsia.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Anteeksiantamaton hoitovirhe,

nyyyyh Tapani Kansa on poissa, nyykin itsekseni jostin syystä kyyneleitä pukkaa,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksiantamaton hoitovirhe,

nyyyyh Tapani Kansa on poissa, nyykin itsekseni jostin syystä kyyneleitä pukkaa,

Joo. Vaikken itse ole mikään julkkisten seuraaja ja ihailija, niin olihan Tapsa arvostettu laulaja ja esiintyjä. Hyvin nuorena olin jopa ihastunut häneen. (Suosikin julisteet hänestä, myös Kristianista seinällä...)

Lievästi järkyttää tämä itseänikin, etenkin kun on ollut samankaltaiset kokemukset ja tiedän sairaaloiden kuviot päästä potilaista nopeasti eroon, kuin liukuhihnalla! Ja sitten ne ruhjoutuneet kivut: "kuin olisin ollut junan alle jäänyt".

• Anonyymi

”” Juttelin hänen kanssaan eilen, hänellä oli kovat kivut, ja sanottiin, että hänet kotiutetaan sairaalasta tänään. Sanoin Tapani rakas, sua ei voi kotiuttaa noin huonossa kunnossa. Sanoin että nyt tsemppaa.””
      Juu ja sitten jatkoa , että Ninan puhelin oli latauksessa, ettei saanu kiinni jne jne ,,, täyttä bullsettia😂

Juu ja veli toi hyväntuulisen Tapanin kotia ja kateltiin jääkaapin sisältöä ja tietysti vatsaan sattui kun oli leikattu ja sitten ei kukaan soittanut/ei vastannut puhelimeen sen klo 19.00 jälkeen ,kun veli lähti Tapanin luota.
      Nämä jutut ei oikein täsmää. Epäilenpä ,että Tapani on väkisin lähtenyt sairaalasta kotiin, änkyrätyyppi kun oli.

• Anonyymi

Itse näen tuon vain läheisten ymmärtämättömyytenä. Luottivat, että kyllä Tapsa itse tietää, mitä tekee.

Olishan he voineet soitella vaikka parin tunnin välein...

• Anonyymi

Sairaalasta voi kirjautua ulos, koska haluaa.
        Nimi alle ja olet vapaa.
        Potilaan oma valinta ja itsemääräämisoikeus
        Ei kuuden aikaan illalla yleensä ole kotiinlähdön aika.

• Anonyymi

Entäpä se ,että typpi just leikattu ,eikä kukaan ole hänen kanssaan edes yhtä vuorokautta, se kertoo PALJONKIN Tapani Kansan luonteesta.

• Anonyymi

Kun hän ei ole itse puolustautumassa, eikä kertomassa omista asioistansa, on väärin ruotia niitä täällä jossa otamme osaa suruun ja meille useimmille on tärkeintä se, mitä hän meille merkitsi, ei se, mitä sinä haluat hänestä etsiä jotain mustaa puolta, Sellainen löytyy varmasti sinusta ja minusta, jos alamme puimaan ominaisuuksiamme.

Jätetään vainaja rauhaan.

Puoliso ei ollut Kotkassa, oma veli vei Tapsan sairaalasta kotiin.

• Anonyymi

No, eihän häntä oltu hylätty! Olihan hänellä rakastavat läheiset.

Ei tuollaista osaa odottaa. Oletetaan, että kyllä asiat sujuu.

Vaimolla Espoossa (?) onnettomuudeksi oli puhelin latauksessa (voihan siinä silti pitää ääntä päällä!), mutta näin onnettomasti kävi. Tapsa itse soitti ambulanssin itselleen.

Kun itse olen koko elämäni eri tavoin sairastellut, niin aina on pidetty / olen pitänyt huolen, että läheisiin, nimenomaan erilaisten sairauksien sattuessa, on ollut ongelmaton puhelinyhteys.

• Anonyymi

Mitä HOURAAT,

jos ja kun mä kuolen minun sänkyni vieressä EI tarvi olla kenekään käättä pitämässä
        riittää kun sairaanhoitaja kattoo mittareita ja toteaa milloin henkilälähtee, tai jos ei ole paikalla zsekään EI HAITTAA OLLENKAAN
        mä olen yksin syntyny ja YKSIN KUOLEN

tiedän että jälkeläisillä on AIVAN tarpeeksi järjestää hautajaiset ja tehdä perinnönjako,
        ne on nimittäin todella raskaita aikoja jälkeenjääville,

joten TÖRKEYDEN HUIPPU to sinun mollausjuttsi,

TAPANI KANSA OLI MINUNKI SURI SOSIKKI LALAJANA
        ITKEN ja SUREN häenen kuolemaansa vaikka ikinä en ole nähnykkää muualla kuin TV:ssä,

rauha hänen siellleen,
        häntä TAATUSTI RAKASTI valtava määrä ihmisiä,

joten HÄPEÄ lausuntoasi
        sinä 15:08:15

• Anonyymi

>>Massiivinen verenvuoto<< :
      https://www.is.fi/viihde/art-2000011126009.html

Ruumiinavaus tehdään.

Itse en saanut mitään korvauksia, vaikka komplikaatioita tulee vielä 20 vuoden jälkeenkin (Valtava arpi. Revitty napa. Mm. iso napatyrä leikkauskiinnikkeiden välissä).

• Anonyymi

Ruumiinavaur tehdään aina, jos on selvitettävä todellinen kuolemansyy.

Verenvuoto ja infrakti, syyt ja seuraukset.
        Kaikki tehdään lakien ja asetusten mukaan.

Vaimo ei ole syyttämässä ketään.

Rauha Tapanille ja perheelle.
        Puhutaan muistoista, ei kuolemasta.

Mikä on sinulle rakkain hänen levytyksistään?

Pidin alkuvuosien kappaleista Delilah ja Käymme yhdessä ain.
        Minulla on sen ajan kokoomalevy vuodelta 1969 alkaen.

Mahtava laulntaitaja, operettimusiikkiin asti, liian vähän arvostettu.

• Anonyymi

muijalla on lyhyt pinna ja akku ei voi soittaa kun on latauksessa ja kesärenkaat
      ei pääse katsomaan näitä tullaan korjaamaan tule vaisuudessa vaisusti

• Anonyymi

Mahtavaa kommunikointia.
        Oliko tekstillä jokin tarkoitus, muukin, kuin moittia aviopuolisoa.

Hän ei olisi puhelimeen vastaamallakaan henkeä
        pelastanut ja ajomatka >Turusta on melkoinen, jos Kotkassa on hätä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mahtavaa kommunikointia.

En ole näitä julkkiksia seurannut.

Vaimon puheiden mukaan edelleen rakastivat toisiaan. Miksi sitten asuivat erillään?

Anteeksi, että kysyn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaimon puheiden mukaan edelleen rakastivat toisiaan. Miksi sitten asuivat erillään?

Anteeksi, että kysyn.

Elämä on ihmeellistä ja kummallista. Ihmiset voivat rakastaa toisiaan - kovastikin - asumatta ja elämättä yhdessä. Syitä on yhtä paljon kuin ihmisiäkin, eivätkä ne syy-asiat ja -aiheet kuulu ulkopuolisille yhtään eikä ollenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mahtavaa kommunikointia.

Espoosta Kotkaan on noin 145 km

• Anonyymi

Ei akun lataus estä soittamista. Jos on iso asunto, voi puhelimen äänen laittaa kovimmalle, että kuuluu ympäri taloa, jos soi.

Tuossa tapahtui vain ymmärtämättömyys, en syytä vaimoa. Hän ehkä latasi puhelinta valmiiksi "Jos Tapani ehkä yöllä soittaa"(?).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei akun lataus estä soittamista. Jos on iso asunto, voi puhelimen äänen laittaa kovimmalle, että kuuluu ympäri taloa, jos soi.

Tuossa tapahtui vain ymmärtämättömyys, en syytä vaimoa. Hän ehkä latasi puhelinta valmiiksi "Jos Tapani ehkä yöllä soittaa"(?).

Eihän vaimo tietenkään itse olisi voinut tehdä juuri mitään, mutta olisi saanut tiedon ja ehkä matkustanut illalla Kotkaan, sairaalaan.

Äitini kuulemma tuli tuolloin yöllä istumaan leikkaussalin ulkopuolelle, kun minä taistelin hengestäni. Hän minua ulos tuodessa näki kuinka verinen olin vatsaltani ja kertoi myöhemmin, että "toivat juosten sänkyäsi ja jollain paperirätillä (paperivaipat?) ne pyyhkivät verta sinun vatsaltasi". Kun tulin heräämöstä huoneeseeni, äiti tuli sinne pitämään minua kädestä kiinni. En tiedä oliko hän ollut heräämössä, en muista siitä mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veljensä puhelin on aina yöllä äänetön, hänelle ei edes yrittänyt soittaa.
        Hiljaisella hälytysäänelläkin jää usein puhelinen sointi huomaamattas, mutta turhaan me täällä sitä nyt puntaroimme ja jahkailemme miksi?
        Henki on miehestä paennut eikä tule takasin selittämällä syitä ja seurauksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämä on ihmeellistä ja kummallista. Ihmiset voivat rakastaa toisiaan - kovastikin - asumatta ja elämättä yhdessä. Syitä on yhtä paljon kuin ihmisiäkin, eivätkä ne syy-asiat ja -aiheet kuulu ulkopuolisille yhtään eikä ollenkaan.

No, kohteliaasti kyselin, jos jotkut juorupalstojen seuraajat kenties olisivat jotain tienneet tällaisesta asumuserosta.

Eihän asia tietenkään muille kuulu. Mutkun julkkisten asiat useinkin tiedetään, perin, juurin, tarkkaan...

Rakastivat kuitenkin, ja se oli tärkeintä. 💕

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veljensä puhelin on aina yöllä äänetön, hänelle ei edes yrittänyt soittaa.
        Hiljaisella hälytysäänelläkin jää usein puhelinen sointi huomaamattas, mutta turhaan me täällä sitä nyt puntaroimme ja jahkailemme miksi?
        Henki on miehestä paennut eikä tule takasin selittämällä syitä ja seurauksia.

Kyllä. Näin on. Rauha, omaistenkin sieluille. 😔

• Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi, että kysyn.

Kukapa kenenkään perimmäisiä syitä tietää.
        Tuli mieleen, että Tapanihan taisteli myös maanis-depressiivisen sairauden kanssa, arjessa ei varmaan ollut kovin helppoa.
        Kenties suhde saatiin pysymään paremmin raiteillaan erillään asuessa, Ninahan on kuitenkin sanonut, että Tapani oli hänen elämänsä suuri rakkaus.

Kerran olen ollut Kansan konsertissa, oli upeaa.

Lehdessä luki, että hän oli ollut viikon sairaalassa. Jos suoni olisi jäänyt sulkematta, asia olisi ilmennyt kyllä jo aiemmin.
        Paremminkin voisi ajatella, että haava on auennut. Olihan siellä tulehdustakin.
        No arvailuahan tämä.

• Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

Kukapa kenenkään perimmäisiä syitä tietää.
        Tuli mieleen, että Tapanihan taisteli myös maanis-depressiivisen sairauden kanssa, arjessa ei varmaan ollut kovin helppoa.
        Kenties suhde saatiin pysymään paremmin raiteillaan erillään asuessa, Ninahan on kuitenkin sanonut, että Tapani oli hänen elämänsä suuri rakkaus.

Kerran olen ollut Kansan konsertissa, oli upeaa.

Lehdessä luki, että hän oli ollut viikon sairaalassa. Jos suoni olisi jäänyt sulkematta, asia olisi ilmennyt kyllä jo aiemmin.
        Paremminkin voisi ajatella, että haava on auennut. Olihan siellä tulehdustakin.
        No arvailuahan tämä.

Iltalehden uutisessa tänään kerrottiinkin tuon maanis-depressiivisyyden olleen se tekijä joka rasitti muuta perhettä ja johti erillään asumiseen. Eivät ilmeisesti olleet varsinaisessa avioliitossa, mutta muutoin oli yhteinen elämä.

• Anonyymi

Mikä hänen laulunsa on sinulle jollain tavalla merkittävä ?
      Olisi kiva lukea mikä on koskettanyt, ihan kuin tarinakokelma saataisiin kasaan

Huumoria toki mukaan.
      ei tuo Tapsakaan mikään jörökölli ollut, saa nauraa muistoissa.

• Anonyymi

Koska itse en enää vuosikymmeniin ole kuunnellut radiota enkä taustamusiikkia, en ole tietoinen etenkään tämän päivän laulajista, paitsi kuvina iltalööpeissä.

Kansasta muistan Eloisen, joka oli minun makuuni liian "mahtipontinen".

Se "Äidin pikkupoika" oli kyllä hauska: "Äidin pikkupoika menee vaikka ulkomaille!"

Nii! Ettäs tiedätte! Olen iso poika! 😋

En nyt muista nimetä, mutta pidin joistain muistakin lauluista.

• Anonyymi

Olihan Tapanilla jo hyvä ikä poistua yläpilven laulusolistiksi. Usein ajoin hänen syntymäkylän kautta Kouvolaan.
      Iso ääni hänelle suotiin jo syntyessään.

Kaikkea hyvää omaisilleen.

kw

• Anonyymi

Vuosiin ei hänestä kirjoitettu juuri mitään. Hän oli vetäytynyt eläkkeelle ja eli hiljaiseloa toisella paikkakunnalla kuin vaimonsa.
      Miksi hän on nyt näin kiinnostava kuolemansa jälkeen?
      Pitäisi kohtuuden nimessä antaa ihmiselle rauha, kun hän on poistunut elämästä.
      Nyt repostellaan kuolemaan johtaneita tapahtumia päiväkausia mediassa.
      Käsittämätöntä.

• Anonyymi
        UUSI

Media repii otsikkonsa vaikka tyhjästä uteliaille seuraajilleen. Media ei tunne sanaa k o h t u u s .

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Media repii otsikkonsa vaikka tyhjästä uteliaille seuraajilleen. Media ei tunne sanaa k o h t u u s .

Entä S24 kirjoittajat?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Entä S24 kirjoittajat?

Täällä kun lukee joitakin juttuja, joita ylläpito ei ole ehtinyt poistaa, tulee mieleen, että joillekin S24 kirjoittajille tulee satasuuntainen mielialahäiriö kun pääsee tänne naputtelemaan.

Onneksi täällä on enimmäkseen ihmismäisiä kirjoituksia.

Muistetaan hyvällä pois mennyttä Tapania ja kunnioitetaan omaisia.

• Anonyymi
      UUSI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."

Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu
      Suomalaiset julkkikset
      116
      3582
    2. Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...

...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä
      Maailman menoa
      541
      3023
    3. Eräälle joka luulee itsestään liikoja

Pysy kaukana nainen. Palaa todellisuuteen.
      Ikävä
      96
      1891
    4. Vaikka pidät minua

Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on
      Ikävä
      50
      1386
    5. Nainen, tilanne on nyt tämä

että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä
      Ikävä
      82
      1374
    6. Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."

Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1332
    7. Sielusi on kaunis, nainen samoin

Kaunis sielu, oot 😍
      Ikävä
      92
      1104
    8. Pandatalo

Pandatalo myyty. 👍👍👏👏
      Ähtäri
      44
      1103
    9. Jos jotain saisit muuttaa kaivatussa

niin mitä muuttaisit?
      Ikävä
      90
      1099
    10. Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan

Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal
      Maailman menoa
      118
      1068
    Aihe