Tapani Kansa on nukkunut pois.
Nyt hän laulaa enkeleitten kanssa.
Tapani Kansa on poissa
58
366
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä höpiset ei se nuku vaan kuollut on todenmukaisesti.
- Anonyymi
Hän meni pois. Hän nukkui pois. Menehtyi. Hänestä jätti aika. Hän heitti veivin.
Nämä ovat viisi yleisintä kiertoilmausta kuolemalle, selviää henkivakuutusyhtiö Kalevan tutkimuksesta.
Valitse näistä sopiva - Anonyymi
Mitä höpiset, 2025-03-25 12:25:50.
Kuollut on menneen ajan sivistymättömin sanoja. Hän on menehtynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä höpiset, 2025-03-25 12:25:50.
Kuollut on menneen ajan sivistymättömin sanoja. Hän on menehtynyt.Menehtynyt tai kuollut, sama asia ja kuollut on hyvä suomenkielinen sana asialle, joka ei kaunistelemalla muuksi muutu.
- Anonyymi
Oli Tapanin keikalla Aavasaksan lavalla, joskus 70-luvun alkuvuonna, kiva muisto sieltä. Hieno kappale on 'Kuljen taas kotiinpäin'.
- Anonyymi
Karkialammen varuskunta sairaalassa kuulin, Kansan ensi kertaa laulavan Delilah.
- Anonyymi
OMPA SURULLISTA
Tapani Kansa OLI IHANA
pidin hänen musiikista ja persoonallisdestaan,
osaanottoni omaisille. - Anonyymi
Minäkin muistan kun Tapani Kansa teki läpimurtoa hitilään v 1960 luvun lopulla ja olin tanssipaikassa kuuntelemassa keskisessä Suomessa silloin. Ääni oli vaikuttava ja tiesi että, hänelle tullee hyvä menestys ja ura.
Kokoelma parhaista hiteistä CD olisi hyvä saada kauppaan. Kesämusiikia soitettavaksi mökeillä. Hän voi olla ainoa kenen musiikkia voisin kuunnella. Olavi Virran cd on tallella sen vanhan ajan tunnelman takia. Annoin vinyylu levyjä, cd ja elokuvia kirpputorille. Tekikö sairaala pahan virheen, kun lähetti kovissa vatsakivuissa olevan miehen kotiin.
- Anonyymi
Lähinnä Orpon syytä.
Moni potilas on liian kiltti, hän ei ole kipujen kanssa päätös kykyinen. Aina pitää olla mukana jämäkkä omainen. On koettu.
- Anonyymi
Järkyttävää. Surullista.
- Anonyymi
"Laulaa enkelten kanssa" . . . hmh . . . älä pilkkaa.
- Anonyymi
Sielu on kuolematon ja siirtyy ...
- Anonyymi
Lukekaa miten kaikki meni, Tapsan puoliso kertoo
Älkää huuhaata kirjoitelko
https://www.is.fi/viihde/art-2000011121865.htmlOlen lukenut sen ja vieläkin olen sitä mieltä, että sairaala teki virheen, kun läheti kovissa vatsakivuissaan olevan miehen liian aikaisin leikkauksen jälkeen yksin kotiin.
Jos olisi pidetty sairaalassa, niin uusi leikkaus olisi voitu tehdä ajoissa.- Anonyymi
Tapani Kansa ei ollut koskaan avioliitossa. Hänellä ei ollut puolisoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä oli. Puoliso se on avokaskin.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Olen lukenut sen ja vieläkin olen sitä mieltä, että sairaala teki virheen, kun läheti kovissa vatsakivuissaan olevan miehen liian aikaisin leikkauksen jälkeen yksin kotiin.
Jos olisi pidetty sairaalassa, niin uusi leikkaus olisi voitu tehdä ajoissa.Samaa mieltä
hoitovirhe on tehty,
lottamus menee noihin nyky terveyspolitiikan omitisiin kiemroihin,
joskus tntuu kuin tarkotuksella tehtäis virheitä että vanhuksista päästäisiin eroon nopeemmin. sori m e i l pi d e, mutta onko aiheellinen epäily ???? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asuivat eri kaupungeissa. Outo avoliitto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vahva side ja syvä tunne täytyi olla heidän välillään, se on selvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi loukata typerillä jutuilla. Jos ei ole mitäön hyvää sanomista ole höpsö hiljaa!
Kansalla on ollut sama elämän kumppani, vaimo vaikka eivät ole ollet paperilla aviossa. 2 yhteistä lasta. Nina piti huolta Tapanista. Todellista välittämistä ja rakkautta. Tapa jolla Tapani kuoli oli ikävä. Toivotaan läheisten jaksamista. Kuolema kosketti eniten ihmisiä, meitä jotka muistamme hänet pitemmältä ajalta ja olemme samaa ikäluokkaa.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vahva side ja syvä tunne täytyi olla heidän välillään, se on selvää.
Olivat välillä erossa mutta palasivat yhteen.
On outoa aina sanoa jotain negatiivista, se on huonoa moukka käytöstä. - Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Olen lukenut sen ja vieläkin olen sitä mieltä, että sairaala teki virheen, kun läheti kovissa vatsakivuissaan olevan miehen liian aikaisin leikkauksen jälkeen yksin kotiin.
Jos olisi pidetty sairaalassa, niin uusi leikkaus olisi voitu tehdä ajoissa.Useita tuttuja kuollut, kun on liian aikaisin toimitettu kotiin tai kuntoutukseen. Valitettavasti henkilökunta esim. palvelutaloissa tai sairaanhoitopiirien terveyskeskuksissa ei tunnista sisäistä verenvuotoa. Lähettävässä päässä ei välitetä, vaikka potilaalla olisi kipuja tai kuumetta leikkauksen jälkeen. Heillle pääasia tuntuu olevan, että potilas saadaan mahdollisimman nopeasti pois heidän jaloista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei lainkaan. Se on yllättävän yleistä, että avioparit elävät eri osoitteissa. Siitä ei vain puhuta ääneen eikä kerrota kenellekään.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Jos olisi pidetty sairaalassa, niin uusi leikkaus olisi voitu tehdä ajoissa.Tavallisesti sappileikkaus potilaan laitetaan kotiin aika pian nykyisin, kukaan ei voinut edes aavistaa että saisi verenvuodon . Joten ystäväni pääsi sappileikkauksen jälkee seuraavana päivänä kotiin, vaikka sanoi että oli väsynyt. Tervehtyi ihan hyvin kotona kun lepäsi ja hoiteli itseään
Joten niin on nykyisin, ja ennen kun makasivat viikon sairaalassa niin ei tullut koko viikon aina mitään vakavaa. Ilmeisesti tilastot kertoo että sappi potilaat pärjäävät kotona aika pian, koskasairaalassa ei muuta tee kun makaa syö ja katselee televisiota Kävele pienen lenkin käytävällä . Joten luulen että tämä oli onnettomuus jotenkin että tuli sairaaksi ja tarvitsi ambulanssin.. ikääkin oli jo sen verran että lasketaan vanhaksi , - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niin etekkin jos on yhteisiä lapsia kuten tapsalla oli kolme .avoliitto on uåihansqmalla tavalla suhteena kun avioliittokin , sillä erolla että avioliitto on virallinen todiste että ollaan yhdessä ja kaikki mitä se sisältää lakien kanssa .ämutta rakkaus toiseen on ihan yhtä suuri avoliitossa myös . Joten kyllä toinen on vaan ihan yhtä hyvin puoliso vaikka ei ollakkaan aviossa. Äskeinen on erilaista jokaisella toiset päättävät avioliiton toiset avoliiton kumpikin on todella oikein parille .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä
hoitovirhe on tehty,
lottamus menee noihin nyky terveyspolitiikan omitisiin kiemroihin,
joskus tntuu kuin tarkotuksella tehtäis virheitä että vanhuksista päästäisiin eroon nopeemmin. sori m e i l pi d e, mutta onko aiheellinen epäily ????Moni sanoo niin mutta minun on vaikea sitä uskoa koska koko meidän porukka tekee työtä sairaalassa. Yksi lapsenlapsi leikkaussalissa ja siellä todella taistellaan öisinkin ihmishenkien puolesta.. ja nuoria laitetaan myöskin kotiin kun on varmistettu että ihminen voi hyvin vaikka leikkaus kohta on kipeä , mutta sekin kuuluu asiaan että se on arka muutaman päivän . Tavallisesti sappileikkaus ei ole mikään iso asia nykyisin. Sillon kun minun; sappim leikattiin 70 luvulla niin makoilin sairaalassa monet päivät ja vatsa oli todella arka ei uskaltanut yskiä eikä nauraa koska se teki kipeää vatsassan. Joten jokaisella on kipeää leikkauksen jälkeen . Mutta se ei ole kuolettavaa mitenkään. Niin että vaikea uskoa että mitään hoitovirhettä on tehty, sillä hän oli kuten muutkin sappi potilaat , kukaan ei edes arvannut että komplikaatiot olivat tulossa. Siksi olisi parempi että toipuminen tulis olla sairaalassa kueten ennenkin etenkin jos on ikää sillä silloin voi olla herkempi saamaa seurauksia kuten Tapsa sai . Ja kukaan ei tiedä edes olisiko hän selvinnyt sen kummemmin jos olisi ollut sairaalassa riippuu minkä laatuinen verenvuoto ja mistä .niin että en usko että levitetään turhia epäilyjä asioista mistä kukaan ei tiedä mitään lääketieteellisesti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten heidän olisi pitänyt asua sitten , yhdessäkään sinun mielestäsi ?
Toisille ihmisille sopii se malli ettei asutaan erimpaikoissq, naisen työ on toisellampqikkakunnalla ja mies ei halua lähteä,omasta asunnostaan koska omaiset ovat siinä lähellä . Kuka nainen uhraa työpaikkansa ja muuttaa muualle , oikea rakkaus kestää
Ne päivät kun ei tavata , kas kun molemmat ovat vapaita ihmisiä , ja luottavat toisiinsa Tapsan työajat olivat hieman toista luokkaa mitä tavisten ja usein oli aamu kun pääsi pitkän matkan keikalta kotiin silloin haluaa vaan nukkua koko päivän kun illalla on taas keikka jossain, siis yhtä yksin olisi nainen ollut kuitenkin. Joten he vaan päättivät että molemmilla on omat asunnot ja tavataan kun tunnetaan halua tavata .ja jos se malli sopi heille niinmitä sellaista ihmettelemään - Anonyymi
Mitä huuhaata on kirjoitettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useita tuttuja kuollut, kun on liian aikaisin toimitettu kotiin tai kuntoutukseen. Valitettavasti henkilökunta esim. palvelutaloissa tai sairaanhoitopiirien terveyskeskuksissa ei tunnista sisäistä verenvuotoa. Lähettävässä päässä ei välitetä, vaikka potilaalla olisi kipuja tai kuumetta leikkauksen jälkeen. Heillle pääasia tuntuu olevan, että potilas saadaan mahdollisimman nopeasti pois heidän jaloista.
Minunkin hyvä naapuri 55v nainen. pallolaajennuksen jälkeen lähetetty kotiin jossa oli yksin. Kotiovelta takaisin sairaalaan ja kuoli leikkauksen jälkeisiin komplikaatioihin. Kovin tarkkaan en tiedä, koska kaikki lapset on kaukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavallisesti sappileikkaus potilaan laitetaan kotiin aika pian nykyisin, kukaan ei voinut edes aavistaa että saisi verenvuodon . Joten ystäväni pääsi sappileikkauksen jälkee seuraavana päivänä kotiin, vaikka sanoi että oli väsynyt. Tervehtyi ihan hyvin kotona kun lepäsi ja hoiteli itseään
Joten niin on nykyisin, ja ennen kun makasivat viikon sairaalassa niin ei tullut koko viikon aina mitään vakavaa. Ilmeisesti tilastot kertoo että sappi potilaat pärjäävät kotona aika pian, koskasairaalassa ei muuta tee kun makaa syö ja katselee televisiota Kävele pienen lenkin käytävällä . Joten luulen että tämä oli onnettomuus jotenkin että tuli sairaaksi ja tarvitsi ambulanssin.. ikääkin oli jo sen verran että lasketaan vanhaksi ,Tämä oli hätäleikkaus, ei tavallinen sappileikkaus.
Enkä kyllä koskaan lähtisi pois seuraavana päivänä, se on 50 e yö ja aivan joka kerta saa olla varmaan 3 yötä.
Lonkkaleikkauksen jälkee saa lähteä samana päivänä ja polvileikkauksen seuraavana päivänä. Mutta.......... olen niitä niin monta nähnyt että voin sanoa että olkaa vähän pidempään. Jos haluatte kivuttoman leikkaustuloksen. Jo taksiin meno ja matka rasittaa tuoretta haavaa.
- Anonyymi
Nykykäytäntö tuntuu olevan, että potilas mahdollisimman äkkiä kotiin sairaalasta, vaikka olisi sydäri tai vatsaleikkaus kyseessä.
- Anonyymi
Tapani Kansa oli viikon sairaalassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapani Kansa oli viikon sairaalassa
Tapani Kansa oli päivän nuorempi kuin minä.
- Anonyymi
" Nyt hän laulaa enkeleitten kanssa. "
https://youtu.be/7N2zVUNHbeI - Anonyymi
Olin Espilässä. Aika oli 80-lukua. Lähdin varta vasten katsomaan Tapsaa. Alussa lavalla oli Tapsan näköinen tyyppi selin ja minä sanoin, Siinähän se on. Viereinen nainen sanoi. Joo koko täsmää mutta Tapsa ei ikinä pukeutuisi noin huonosti. Ja totta oli, huomasin kun kohta tuli lavalle laulamaan. Ei siihen aikaa muuten kukaan kuuluuttanut kurkku suorana huutaen esiintyjää. He vain pujahtivat takahuoneesta ja alkoivat laulaa ilman isompia remuja, ehkä joku taputti jos sitäkään.
- Anonyymi
Siihen aikaan yleisö osasi käyttäytyä samoin kun esiintyjätkin.
Sileätä taivasmatkaa vaan tapsalle, kiitos . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen aikaan yleisö osasi käyttäytyä samoin kun esiintyjätkin.
Sileätä taivasmatkaa vaan tapsalle, kiitos .Eipä ihan noinkaan. Olen ollut T Kansan keikalla n. kymmenen vuotta sitten ja kun yleisö ei hiljentynyt riittävästi, poistu T Kansa lavalta pois.
Kumpi käyttäytyi väärin - en tiedä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ihan noinkaan. Olen ollut T Kansan keikalla n. kymmenen vuotta sitten ja kun yleisö ei hiljentynyt riittävästi, poistu T Kansa lavalta pois.
Kumpi käyttäytyi väärin - en tiedä.sehän luennoi maanisessavaiheessaan yleisölle keittiö vilo soviaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ihan noinkaan. Olen ollut T Kansan keikalla n. kymmenen vuotta sitten ja kun yleisö ei hiljentynyt riittävästi, poistu T Kansa lavalta pois.
Kumpi käyttäytyi väärin - en tiedä.Kauan sitten naapurikaupungin pubissa esiintyi Pave Maijanen. Kun yleisö ei hiljentynyt, hän pyysi: "voisitteko kuunnella?". Eivät voineet, pubikansa ei ollut tullut kuuntelemaan laulujen sanomaa, heitä ajoi aivan muut juomista aaltoilevat aatokset.
- Anonyymi
Käytännössä tapettiin. Nykyaikainen sairaanhoito on sitä, että ensin ei pääse hoitoon, joten osa karsiutuu jo siinä. Jos hoitoon pääsee, niin väärä diagnoosi, eli taas saadaan osa pois. Jos pääsee magneettikuvaukseen, niin sitten kuolee anestesiaan tms. ja taas saatiin muutama pois päiviltä. Kun muutamat jäljellejääneet pääsevät vihdoin leikkaukseen, niin leikkaillaan miten sattuu ja vähän veitsi lipsahti, no, eikuin kiinni vaan ja kotiin ja niin viimeinenkin potilas on saatu hoidettua sisäisellä verenvuodolla maan multiin, koska hoitohenkilökunta ei nykyisin edes tunnista sisäistä verenvuotoa.
- Anonyymi
no tuota kinutkaa lisää matuja tänne että saatte maksaa ne onhan teillä rahaa
voisitte saada vaikka implantit alennuksella tai anestesialääkärin mukaan
hoitoonne mutta otatte mieluummin hätää kärsiviä sunneja kun shiiat niitä moukaro
tai toistapäin
omahan on asianne
kandee kerätä rahaa itselleen ettei tarvi ruikuttaa ja mennä jonkoon kuin hanu
krapo - Anonyymi
SAMA on tullu mieleen,
nyt ei varsinkaan v a n h a ihminen USKALLA mennä lääkäriin just noista syistä,
jos haluaa vielä jonkinaikaa elää maanpäällä,
siinämielessä kyllä on hyvä jos sairas vanhus HALUAAKI kuolla että hänet teilataan väärällä diaknoosilla tai väärällä lääkityksellä, kuten niinki on käyny siitä on edeleen dokumenttia luettavissa internetissä,
hänelle oli syötetty toisen ihmisen diaknoosin perusteella lääkkeet ja siihen kuolla kupsahti heti,
nykyään terveydenhoidossa menee dokumentit sekasi ,
kun on saman nimisiä ihmisiä seampia
ja kun ei tarkisteta tarkkaan niin sairaskertomukset on niillä mitäsattuu ja lääkkeet jonkun muun saman nimisen henkilön,
TURVATONTA on nykyinen tervydenhoito vai voisko sanoa sairaanhoito,
ihmisiä kuolla kupshataa jos on uskaltautunu mennä lääkäriin , - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SAMA on tullu mieleen,
nyt ei varsinkaan v a n h a ihminen USKALLA mennä lääkäriin just noista syistä,
jos haluaa vielä jonkinaikaa elää maanpäällä,
siinämielessä kyllä on hyvä jos sairas vanhus HALUAAKI kuolla että hänet teilataan väärällä diaknoosilla tai väärällä lääkityksellä, kuten niinki on käyny siitä on edeleen dokumenttia luettavissa internetissä,
hänelle oli syötetty toisen ihmisen diaknoosin perusteella lääkkeet ja siihen kuolla kupsahti heti,
nykyään terveydenhoidossa menee dokumentit sekasi ,
kun on saman nimisiä ihmisiä seampia
ja kun ei tarkisteta tarkkaan niin sairaskertomukset on niillä mitäsattuu ja lääkkeet jonkun muun saman nimisen henkilön,
TURVATONTA on nykyinen tervydenhoito vai voisko sanoa sairaanhoito,
ihmisiä kuolla kupshataa jos on uskaltautunu mennä lääkäriin ,Minulle on kerran käynyt niin , olin menossa gastrokopiaan ja hoitaja kyseli eikä vatsakipusimole mennytkään ohitse kun tekevät uuden gastron .ihmettelin kovasti koska olin ensimmäistä kertaa sitä tutkimusta tekemässä .äkysinettä olinko saanut ravintolaan uutta työläistä sen sairaan tilalle silloin sanoin että nyt luulen että ainä et puhu oikealle ihmiselle , ja kun setvittiin hetkisen niin tuli selville eräs tuttu joka oli saman kokoine kun minä ja sama kampaus , moni oli aikaisemmin myös sotkenut meidät toisiimme . Ämutta journaalit olivat oikeat . Niin että hoitaja vaan luuli minua toiseksi ihmiseksi sqmqqla paljasti että tuttava oli ollut gastrossa myös, josta tuttava ei ollut maininnut kelleekkään.
- Anonyymi
Jotenkin jäykkä! Kova kaahaa..
- Anonyymi
"Jäykkä" kuin miltei kaikki suomalaiset mieähet. Ehkä siksi suomalainen juo, viuna maittaa, kun se estää rautakankiolon edes hetkeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jäykkä" kuin miltei kaikki suomalaiset mieähet. Ehkä siksi suomalainen juo, viuna maittaa, kun se estää rautakankiolon edes hetkeksi.
Ranskalaiset juo joka päivä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ranskalaiset juo joka päivä!
Mutta eivät örvellyskänniä. Osata käyttää alkoholia on aivan eri asia kuin vetää sitä kaksin käsin kurkusta alas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta eivät örvellyskänniä. Osata käyttää alkoholia on aivan eri asia kuin vetää sitä kaksin käsin kurkusta alas.
Vaarallista se alkoholi on aina, ei suomalaiset lipitä joka päivä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaarallista se alkoholi on aina, ei suomalaiset lipitä joka päivä.
Kuka lipittää, kuka ei. Mutta kaatokännit viikonloppuisin eivät ole yhtään sen terveellisempi juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka lipittää, kuka ei. Mutta kaatokännit viikonloppuisin eivät ole yhtään sen terveellisempi juttu.
Ei ole, mut...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole, mut...
Juuu, osaan arvella; kaataa pitää joka tapauksessa. Mitä tiedon ja toiminnan ristiriitaisuus kertoo ihmisestä?
- Anonyymi
Antakaa Tapsalle jo rauha. Tapelkaa juomisesta uudess ketjussa.
Tämä keskustelu on kornia. Kunnioittakaa edesmennyttä.- Anonyymi
Ketjussa ei käsitellä Tapsan juomisia, joista ainakaan meitsillä ei tietoa, vaan aivan yleisellä tasolla suomalaisten kännikulttuuria.
- Anonyymi
Tapsa jatkaa lintmaanin avustajana vaalityötä
- Anonyymi
Ja sun olisi kannattanut uinailla unia jo, sen verran sekaista on asiasi.
- Anonyymi
T. Kansa. HIENO LAULUA TV 2 ollut nyt.
Ääni kestää ja kunto.
Enpä viitsis muita edes kuunnella kuin kouluttaja ääntä.
1968 loppuvuodesta kuuntelin livenä yhdessä tanssimallansa.
HIENO ura. - Anonyymi
Hieno laulaja oli, katsoin eilen konsertin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832294
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722040Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I441983- 1281670
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia661612Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1931519Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771241Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321134Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni801120- 711083