Tapani Kansa oli Kotkan suunnilta ja siellä myös menehtyi. Rauha hänen sielulleen, suuri sinivalkoinen ääni liittyi muiden suurten sinivalkoisten äänien joukkoon.
Ketä on enää jäljellä? Tunsiko Kotkan poika Arska Kansaa taikka kävitkö koskaan kuuntelemassa?
https://www.youtube.com/watch?v=EDevltkulT0&ab_channel=NinaafEnehjelm
Kotkan poika lähti
15
139
Vastaukset
- Anonyymi
Pekka Himanka elelee vielä. Hieno laulaja ja komia ääni!
https://www.youtube.com/watch?v=2pvNw_1k4SQ&ab_channel=PekkaHimanka-Topic - Anonyymi
Erittäin surullinen uutinen, tuli aamulla noin klo 10.00 pidin Tapsasta kovasti, en tuntenut mutta näin muutaman kerran tuo Delilah on mahtava biisi, samoin my way... olen itse lauleskellut tuota jälkimmäistä, sinatran versio pohjalla.
Sinänsä Tapsa ei kuulu top 10, joihin menisin konserttiin... juicea ja mestarit areenalla kävin katsomassa, sekä 80 luvulla lähes kaikki tampsalla esiintyneet bandit, Paul Oxley unit oli suosikki, ja tietysti popeda, ja yö... jos olisi ollut rahaa plastik bertrand pariisissa olisin käynyt katsomassa, samoin krafwek saksassa, Jarren näin kerran pariisissa.- Anonyymi
Sinulla ollut hyvin pitkälle samat suosikit kuin minulla. Paul Oxleynkin näin Lahden Suurhallissa ja 13 kesäisenä veivattiin heidän kahta hittibiisiään koulubändin kanssa.
Joku kuvaili Tapsaa nimellä "villi" ja se hän oli. Luonnonvoima ja miehinen mies, oman tiensä kulkija ja tarvittaessa paskat nakkasi hienolle käytökselle. Palkeita ja voimaa piisasi!
Aikoinaan kun ei ollut kuin Yleisradio ja vain se yksi asema, niin se soi meillä kaiket päivät lapsena. Äiti laittoi aina isolle kun tuli Olavi Virtaa tai Tapsa Kansaa, Irwinin biiseille naureskeltiin.
Osaan useimmat sen ajan kappaleet edelleen ulkoa, kun äitin kanssa laulettiin. Esimerkiksi Tiikerihai, Mombasa, Työmiehen lauantai, R-A-K-A-S jne. Tietenkin myös Syksyn Sävelen kärkibiisit, Evakkoreki jne.
Eka "iso" bändi jonka näin livenä oli Yö. Lahden Kasisalilla ja vuosi ei ollut kuin jotakin 1980. Yö oli vasta nousussa ja olisiko ollut 5 markkaa sisäänpääsy.
Eka keikka jonne matkattiin varta vasten, oli Eppu Normaalin keikka Vesivehmaan Jenkkapirtillä ja vuoden täytyi olla 1982. Hollannikkaat jalassa liftattiin sinne kaverin kanssa ja kiivettiin aidan yli.
Parhaita keikkoja jotka jääneet mieleen on Nightwishin se viimeinen keikka, jonka jälkeen Tarja Turuselle annettiin nololla tavalla potkut. Vaikuttavin keikka oli The Poguesin keikka Irlannissa vuonna 2002. Paikalliset itki vuolaasti.
Niin se maailma muuttuu, vaikkei haluaisikaan.
https://www.youtube.com/watch?v=r9R0yxfRu08&ab_channel=tete23
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ollut hyvin pitkälle samat suosikit kuin minulla. Paul Oxleynkin näin Lahden Suurhallissa ja 13 kesäisenä veivattiin heidän kahta hittibiisiään koulubändin kanssa.
Joku kuvaili Tapsaa nimellä "villi" ja se hän oli. Luonnonvoima ja miehinen mies, oman tiensä kulkija ja tarvittaessa paskat nakkasi hienolle käytökselle. Palkeita ja voimaa piisasi!
Aikoinaan kun ei ollut kuin Yleisradio ja vain se yksi asema, niin se soi meillä kaiket päivät lapsena. Äiti laittoi aina isolle kun tuli Olavi Virtaa tai Tapsa Kansaa, Irwinin biiseille naureskeltiin.
Osaan useimmat sen ajan kappaleet edelleen ulkoa, kun äitin kanssa laulettiin. Esimerkiksi Tiikerihai, Mombasa, Työmiehen lauantai, R-A-K-A-S jne. Tietenkin myös Syksyn Sävelen kärkibiisit, Evakkoreki jne.
Eka "iso" bändi jonka näin livenä oli Yö. Lahden Kasisalilla ja vuosi ei ollut kuin jotakin 1980. Yö oli vasta nousussa ja olisiko ollut 5 markkaa sisäänpääsy.
Eka keikka jonne matkattiin varta vasten, oli Eppu Normaalin keikka Vesivehmaan Jenkkapirtillä ja vuoden täytyi olla 1982. Hollannikkaat jalassa liftattiin sinne kaverin kanssa ja kiivettiin aidan yli.
Parhaita keikkoja jotka jääneet mieleen on Nightwishin se viimeinen keikka, jonka jälkeen Tarja Turuselle annettiin nololla tavalla potkut. Vaikuttavin keikka oli The Poguesin keikka Irlannissa vuonna 2002. Paikalliset itki vuolaasti.
Niin se maailma muuttuu, vaikkei haluaisikaan.
https://www.youtube.com/watch?v=r9R0yxfRu08&ab_channel=tete23
2010Kansa sairasti bipoa, pääsin itse soittamaan levyjä nuokkarilla, muiden töiden ohessa, joten sain paljon kokemusta musiikista ihan automaattisesti, lähinnä 80 luvun disco tuli tutuksi, mutta suosikkini oli muualla, pelle, eput, popeda, ja tietysti itse kuningas juice, hassisen kone, sielunveljet meni vähän yli, yö, hanhivaara,, salo... tässä se koko sisältö sitten olikin, melkein kaikki tapasin livenä, henkilökohtaisesti.
Ainiin sliipparit myös monta kertaa, mutta siitä olen kertonyt täällä jo aikaisemmin...
Nuorisotyössä oli omat hyvät puolensakin, vain vakuuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansa sairasti bipoa, pääsin itse soittamaan levyjä nuokkarilla, muiden töiden ohessa, joten sain paljon kokemusta musiikista ihan automaattisesti, lähinnä 80 luvun disco tuli tutuksi, mutta suosikkini oli muualla, pelle, eput, popeda, ja tietysti itse kuningas juice, hassisen kone, sielunveljet meni vähän yli, yö, hanhivaara,, salo... tässä se koko sisältö sitten olikin, melkein kaikki tapasin livenä, henkilökohtaisesti.
Ainiin sliipparit myös monta kertaa, mutta siitä olen kertonyt täällä jo aikaisemmin...
Nuorisotyössä oli omat hyvät puolensakin, vain vakuuttaa.Missä vakuutusyhtiössä vakuutat??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansa sairasti bipoa, pääsin itse soittamaan levyjä nuokkarilla, muiden töiden ohessa, joten sain paljon kokemusta musiikista ihan automaattisesti, lähinnä 80 luvun disco tuli tutuksi, mutta suosikkini oli muualla, pelle, eput, popeda, ja tietysti itse kuningas juice, hassisen kone, sielunveljet meni vähän yli, yö, hanhivaara,, salo... tässä se koko sisältö sitten olikin, melkein kaikki tapasin livenä, henkilökohtaisesti.
Nuorisotyössä oli omat hyvät puolensakin, vain vakuuttaa.Hanhivaara? Tarkoititko Pauli Hanhiniemeä? Tapasit melkein kaikki? Millainen oli Elvis?
- Anonyymi
Eikös Tapani haastatellussa aikoinaan Delilahin jälkeen kehunut että pääsi Sibeliusakatemiaan, niin saa nämä koko kansan rallit jäädä? Paskantärkee rallikuski.
- Anonyymi
Varmaan Tapsan suurin ongelma oli lentävät, kun se sai ainakin sadat ylinopeus sakot, tästä joku teki biisinkin.
- Anonyymi
Tuossa on yksi historiallinen facta, tuossa biisissä on kohta jossa kaverini huutaa Arska, kun tulin duuniin, Petri oli siellä jo, en muistanut mutta Pepi kertoi että muistatko tuota en muistanut, nyt muistan... tämä on 100% totta tätä ei äänitetty studiolla vaan livenä. kotkan nuokkarilla tai tampsalla.
- Anonyymi
Kotkanposso heitti taas factansa framelle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotkanposso heitti taas factansa framelle!
Tottakai Posso on ollut mukana suomalaisessa musiikkihistoriassa ja äänityksissä. Mutta tiesitkö että hän oli myös elokuvassa James Pönd ja Kanin Katse?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai Posso on ollut mukana suomalaisessa musiikkihistoriassa ja äänityksissä. Mutta tiesitkö että hän oli myös elokuvassa James Pönd ja Kanin Katse?
Kyllä, kyllä. Ja elokuvassa Tintin seikkailut lannoitelaivalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, kyllä. Ja elokuvassa Tintin seikkailut lannoitelaivalla.
Siinä se juoksi portaita edes takas, ja hyräili "My heart will go on"!
- Anonyymi
Kuulin tuosta Tapsan kaahaamisesta seuraavanlaisen tarinan. Paikallisen poliisipäällikön vaimo ihaili Tapsaa ja oli epäilys että Tapsa olisi jopa jossakin välissä kiksauttanut tämän vaimoa. Tästä syystä päällikkö määräsi alaisensa vainoamaan artistia ja sakottamaan tätä.
Kerran oli käynyt niin että seurasivat Kansaa toista tuntia ja ilmoittivat päällikölle että nyt ei olla enää omassa piirissä. Päällikkö ilmoitti että "Seuratkaa vaan, kyllä se vielä virheen tekee"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa593418- 1511748
- 1301497
Nyt katsokaa ihmiset tätä Mattilan showta
Missä näette räkimistä. Katsokaa tarkkaan. Miksi iltapäivälehdet halusivat oikeudelta videon muttei julkaissetkaan sitä.1331435- 931359
- 1111214
- 761051
Kansalaisaloite etenee
Eduskunta hyväksyi kansalaisaloitteen eheytyshoitojen kieltämiseksi.3231035Farmi-tippuja Kasper Strömman tilittää maatilan olosuhteista - Yllättävä vertaus ihmetyttää: "Me..."
Oho! Kasper Strömman on tuttu podcastista ja YouTubesta, sekä nyt Farmi Suomi -ohjelmasta. Lue lisää: https://www.suom71029- 45813