Asumisoikeus - sisälämpötilat

Anonyymi-ap

Hei,

Olen muuttamassa vaihtamassa asosta toiseen. Tämä uusi ollut tyhjillään aika pitkään ja esittelyssä vaikutti suorastaan kylmältä, lattioita myöten vaikka patterit täysillä.

Asunnossa ei ollut sähköt päällä joten voisikohan se vaikuttaa, jompaan kumpaan suuntaan? Seinässä oli joku ehkä anturin tyyppinen, joku älykäs lämmön ja kosteuden säätelijä? Eräässä toisessa ainakin oli sellainen.

Kokemusta on neljästä asosta ja aina ollut lämmityskaudella vähintään se 23 astetta, en ole tarkasti tai ahkerasti mitannut mutta varmaan 24:kin. Perstuntumalla veikkaisin että tuossa seuraavassa oli sisällä ehkä 20-22.

Mitä mietteitä? Minkälaisia lämpötiloja teillä on lämmityskaudella ja jos on tullut tarvetta valittaa, tekeekö ne mitään?

15

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

20-22 astetta on aivan riittävä sisälämpötila. 23 astetta ja yli on huoltoyhtiön huolimattomuutta joka pitää saada kuntoon.

• Anonyymi

Jos haluat lämpötilaa säätää alle 23 asteeseen, voit tehdä sen ihan itse, aikaa menee noin 2 sekuntia per patteri. Jos et hoksaa, millä se säädetään, niin voin maksua vastaan opettaa sen sinulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos haluat lämpötilaa säätää alle 23 asteeseen, voit tehdä sen ihan itse, aikaa menee noin 2 sekuntia per patteri. Jos et hoksaa, millä se säädetään, niin voin maksua vastaan opettaa sen sinulle.

No kerroppa miten sitä lämpötilaa saa säädettyä alle 23 asteen talossa jossa ilmanvaihto tuottaa 23 asteista lämmitysilmaa ja ja aurinko lämmittää huonelämmön 24 asteiseksi eikä patteriventtiilin asennolla ole mitään vaikutusta sen lämpötilaan.

• Anonyymi

Veikkaan, että patterit on ollu pois päältä. Meilläkin oli tollanen tyhjä asunto ja ikkunat oli huurussa. Riskihän se on. Voi olla hometta.

• Anonyymi

Se juttu seinässä on lämmönsäätäjä eli taloyhtiö määrittelee lämmön, minkä yli ei mennä tai aliteta. Val.muualla asunnossa esim. Keskellä voi olla ihan eri lämpötila. Pattereissa stopparit meillä eli ei voi säätää. Jos säätää, menevät kylmiksi.

• Anonyymi

Huonelämpötila on keskialueelta mitattu lukema n. 1,5 metrin korkeudelta, ei mistään ikkunan vierestä.

• Anonyymi

Miten tuo lämmönsäätäjä on yhteydessä pattereihin?? Nyt kun katson kuvia yhdestä toisesta asunnosta, jotain piuhoja roikkuu pattereista, eli varmaan langattomasti?

Alle 21, varsinkin jos koneellisesta ilmanvaihdosta tulee vetoa, on kyllä jo melkein sadismia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten tuo lämmönsäätäjä on yhteydessä pattereihin?? Nyt kun katson kuvia yhdestä toisesta asunnosta, jotain piuhoja roikkuu pattereista, eli varmaan langattomasti?

Alle 21, varsinkin jos koneellisesta ilmanvaihdosta tulee vetoa, on kyllä jo melkein sadismia

Meillä omakotitalossa huonelämpötila on 19 - 20 astetta. Kun itse maksaa niin ei vaadi saunaa olohuoneeseen. Huonelämpötilan sallittu alaraja on 18 astetta. Jos terveystarkastaja käy mittaamassa niin se riittää.

• Anonyymi

No, meillä on tämä mittari vessan seinässä lattialämmityksen vieressa. Näyttää noin 22 c. Keskellä huonetta mitattu mekaanisella lämpömittarilla 19,5 cm. Tuo laite hoitaa asiat etänä elektronisesti. Tiedot menee suoraan toimistoon, jotka vetävät raportit. Tänä vuonna alensivat lämpötiloja 5 c. Kylmää on ollu. Mutta toisaalta villasukat ja villatakit auttaa. Viime vuonna oli liian kuuma. Lämpötilatkin koko ajan sahaa. Sekin vaikuttaa.

• Anonyymi

19,5 c piti kirjoittaman.

• Anonyymi

Olisit kirjoittanut 19,5 astetta.

• Anonyymi

Joo. Tuo koneellinen ilmastointi on kylmä, mutta toisaalta talot hyvin tiiviitä, että mitään kauhutilannetta ei synny. Lisäksi pattereiden ilmaaminen auttaa.

• Anonyymi

Harvemmin ASO-taloissa on ilmastointia, mutta jos tarkoitat että koneellinen ilmanvaihto on kylmä niin se on kylläkin ihan kohteesta kiinni kuinka paljon sitä ilmaa lämmitetään. Tässä mun nykyisessä asunnossa lämmitys oli tänä talvena lähes kokonaan ilmanvaihdon varassa ja lämmintä on ollut. patterit alkaa lämmittää kunnolla vasta kun ulkolämpötila on reilusti pakkasella.

• Anonyymi

Olen asunut 1965 rak.talossa, joka vuoti kun seula ja patterit ei koskaan toimineet kunnolla. Tämä parempi.

• Anonyymi

Kyllä se ilmastoinnilta vaikuttaa, kun viisi eri vaihtoehtoa ja viimenen vetää kovat tuulet asuntoon 🌀🌀. Mutta tosiaan olen tyytyväinen pääosin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      147
      1909
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      285
      1037
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      858
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      80
      854
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      769
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      17
      723
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      681
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      666
    9. 68
      665
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      58
      664
    Aihe