Valtakirjasta?

valtaa

Eli valtakirja=maastavienti judanssi, jos meitä on lähdössä on 5 ihmistä tarviiko jokaisella olla vai yhdellä ainoastaan?
Eli jos yhdellä on ja se ajaa aina rajan yli yms?
Entä jos kytät pysäyttää syystä ja toisesta ihan maan sisäisillä teillä? kysytäänkö tota(ku joku muukin saattaa sitä ajaa kuin valtakirjan haltija)
Koska rahastusta minusta toi lappu on!!!

11

1848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ????????

      no paljonko aattelit siitä maksaa?

    • Usko poiss

      Aivot narikassa?

    • Käyn usein

      Moi!

      Pitäisi riittää kun yhdellä on. Tosin mua ei ole pysäytetty niin että muut ajaisi.

      Kenelle pitää tuosta luvasta maksaa?

      • tämmöstä

        Olin lukevani tuolta autoliiton sivuilta että siihen ois pitänyt hakea joku autoliiton vahvistus tjsp.
        Maksais 8€!

        eihän siinä mtn, jos ilmanen on.


      • Käyn usein
        tämmöstä kirjoitti:

        Olin lukevani tuolta autoliiton sivuilta että siihen ois pitänyt hakea joku autoliiton vahvistus tjsp.
        Maksais 8€!

        eihän siinä mtn, jos ilmanen on.

        Ajan itse leasing-autolla jossa siis ei ole rekisteriotteessa mun nimeä missään.

        Leasing-yhtiöstä sain leimalla ja allekirjoituksella varustetun luvan että saan viedä auton maasta ja ajaa sillä Euroopassa. Ainakaan Viro, Latvia, Liettua tai Puola eivät kysyneet mitään rajoilla. Lupa on Suomeksi ja Englanniksi.

        Jos taas auton omistaa yksityishenkilö joka ei ole mukana on syytä kirjoittaa häneltä lupa koneella ja tehdä lupa Suomeksi ja Englanniksi. Kirjoittakaa lupaan auton merkki, malli, valmistusnumero ja väri.


      • Expat
        Käyn usein kirjoitti:

        Ajan itse leasing-autolla jossa siis ei ole rekisteriotteessa mun nimeä missään.

        Leasing-yhtiöstä sain leimalla ja allekirjoituksella varustetun luvan että saan viedä auton maasta ja ajaa sillä Euroopassa. Ainakaan Viro, Latvia, Liettua tai Puola eivät kysyneet mitään rajoilla. Lupa on Suomeksi ja Englanniksi.

        Jos taas auton omistaa yksityishenkilö joka ei ole mukana on syytä kirjoittaa häneltä lupa koneella ja tehdä lupa Suomeksi ja Englanniksi. Kirjoittakaa lupaan auton merkki, malli, valmistusnumero ja väri.

        "Jos taas auton omistaa yksityishenkilö joka ei ole mukana on syytä kirjoittaa häneltä lupa koneella ja tehdä lupa Suomeksi ja Englanniksi. Kirjoittakaa lupaan auton merkki, malli, valmistusnumero ja väri."
        Lisäksi ko. lupaan tarvitaan notaarin vahvistus.


      • Käyn usein
        Expat kirjoitti:

        "Jos taas auton omistaa yksityishenkilö joka ei ole mukana on syytä kirjoittaa häneltä lupa koneella ja tehdä lupa Suomeksi ja Englanniksi. Kirjoittakaa lupaan auton merkki, malli, valmistusnumero ja väri."
        Lisäksi ko. lupaan tarvitaan notaarin vahvistus.

        Ainakin Virossa olen Virolaisella autolla ajellut autolla jossa on käsinkirjoitettu lupa.

        Ja sitten mennyt Virosta Latviaan Virolaisella vuokra-autolla jossa oli käsinkirjoitettu vuokrasopimukseen että rajanylitys sallittu Valgassa ja Iklassa.


      • Expat
        Käyn usein kirjoitti:

        Ainakin Virossa olen Virolaisella autolla ajellut autolla jossa on käsinkirjoitettu lupa.

        Ja sitten mennyt Virosta Latviaan Virolaisella vuokra-autolla jossa oli käsinkirjoitettu vuokrasopimukseen että rajanylitys sallittu Valgassa ja Iklassa.

        Niinpä, kaikki on mahdollista rajavartijan erehdyksestä ja korkeimman armosta johtuen. Sinä päivänä kun kohdallesi sattuu pykäliä oikein tulkitseva rajavartija, niin matkanteko joko hyvässä tapauksessa viivästyy reilusti tai huonossa katkeaa kokonaan...

        Vuokra-autot ovat asia erikseen, eikä maan sisällä kukaan tarkista valtakirjoja.


      • Käyn usein
        Expat kirjoitti:

        Niinpä, kaikki on mahdollista rajavartijan erehdyksestä ja korkeimman armosta johtuen. Sinä päivänä kun kohdallesi sattuu pykäliä oikein tulkitseva rajavartija, niin matkanteko joko hyvässä tapauksessa viivästyy reilusti tai huonossa katkeaa kokonaan...

        Vuokra-autot ovat asia erikseen, eikä maan sisällä kukaan tarkista valtakirjoja.

        Ok, en ole tiennyt tuota. Onko tuo vain Latviassa? Tiedätkö Virosta/Liettuasta?


      • poroporoporo
        Käyn usein kirjoitti:

        Ok, en ole tiennyt tuota. Onko tuo vain Latviassa? Tiedätkö Virosta/Liettuasta?

        Oli ainakin ennen EU:ta Baltiassa ja Puolassa jos auton ajajana joku muu kuin auton rekisteri otteessa oleva nimi eikä rekisteri otteen nimistä ollut autossa niin auto tulkitaan poliisin mukaan varastetuksi mutta 20-50 Euroa ilman kuittia poliisille niin saa jatkaa
        tai matka keskeytyy sekä auto ja oma passi takavarikkoon johon heillä oikeus on jne,,jne

        Parempi on se valtakirja hankkia vaikka niin EU:ssa kaikki nyt ollaankin.

        Soita Suomen rajavartiostoon kysy heiltä tarkemmin minkälainen pitäisi olla ,,,niin minä tein.


      • jepulis
        poroporoporo kirjoitti:

        Oli ainakin ennen EU:ta Baltiassa ja Puolassa jos auton ajajana joku muu kuin auton rekisteri otteessa oleva nimi eikä rekisteri otteen nimistä ollut autossa niin auto tulkitaan poliisin mukaan varastetuksi mutta 20-50 Euroa ilman kuittia poliisille niin saa jatkaa
        tai matka keskeytyy sekä auto ja oma passi takavarikkoon johon heillä oikeus on jne,,jne

        Parempi on se valtakirja hankkia vaikka niin EU:ssa kaikki nyt ollaankin.

        Soita Suomen rajavartiostoon kysy heiltä tarkemmin minkälainen pitäisi olla ,,,niin minä tein.

        Onko noilla mitään eroa?
        Mm. Autoliiton lappusella ja vaikka fennian (auton vakuutukset siellä)?

        Tuolla fennian paperissa tarvitaan 2 todistajaa, yhtä pätevä kuin autoliiton?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe