olen jo lähestymässä 90 ikää.
mutta mikä minusta tulee kun tulen vanhaksi
vielä vanhemmaksi kuin nyt olen.
minusta tulee 80 plus kasvattajien opeilla viisaampi.
tiedän että on äänestettävä
tiedän mitä en saa äänestää
tiedän etten ole viisas kun en usko
ja siksi minusta tulee viisaampi
kun matkin kaikkea mitä He opettavat
kaikki eivät kuulu siihen katekoriaan
suuri osa on mukavia
mutta muutama mato pilaa koko ruuan.
Mikä miinusta tulee?
Ei ainakaan SE.
lukija kokija
Mikä minusta tulee vanhana?
41
235
Vastaukset
- Anonyymi
Älä hätäile, sanoivat, mutta eihän minulla mihinkään ole kiire.
- Anonyymi
Ainakin saat oppia sen, että kaikki poisnukkuneet ovat sinua nuorempia.
Eilen lähtenyt artistikin vasta 76-vuotias.
Mkr.- Anonyymi
Ehkä tuon jo tiesi kertomatta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä tuon jo tiesi kertomatta
Miksi sitten kysyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten kysyt?
Etkö sinä ymmärrä miksi ja mitä kysytään.
Kysymys kuului; Mikä minusta tulee vanhana?
Olen jo pienenä koululaisena tiennyt että kaikki vanhat ovat minua vanhempia! Ja viisaampiakin.
Mutta kaikki poisnukkuneet eivät todellakaan ole minua nuorempia!
kuten eivät elävätkään.
Tiesin siis, oikeassa olit.
Miten tulee mieleeni kysyä kuka on viisas?
Viisain ei ole vielä syntynyt, aina opitaan uutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten kysyt?
Vastaan > Kerroin tuossa aloituksessa mikä minusta tulee, jos tämä 80+ opettaa minua
ja mikäli matkin heitä jotka tulevat aina opettamaan.
Neuvoja riittää!
Täällä ne eivät lopu, kun eliitti on kaiken yläpuolella!
Jyrä toimii ja alamaiset ovat apuna.
Enkä riitele tästä ja tässä kenekään kanssa, turha kommentoida, että haastat riitaa.
Voin puhua vain omasta puolestani, sen mitä näen ja koen.
Suomi 24 70 plus on parempi ryhmä, vakihäiriköille ei kannata edes vastata.
Anohan voi olla kuka tahansa. Häiritsijä tunnistautuu tyylillään tai nimellään. - Anonyymi
Lääkärien moka, kun haavat aukeavat.
- Anonyymi
Lähitaksit kouluttavat kuljettajia
opettavat ettei takapenkille sammunutta
kaunista naista saa koskea.
Kai neuvovat kuinka sen saa pois autosta?
Kun uusi taksilaki tuli voimaan Bernerin toimesta,
on naisten raiskaus takseissa tullut rikostarinoihin
yhä useammin.
Eikä vain tarinat, vaan todelliset raiskaukset
ja juuri taksinkuljettajat tekijöinä- Anonyymi
Lähitaksin kuljettajaa minusta ei tule.
Toivottavasti Hesalaiset taksit selviävät niistä taksitolppaongelmista.
Lentoasemallakin häslinkiä niiden taksien kanssa.
Turvallisia takseja lisää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähitaksin kuljettajaa minusta ei tule.
Toivottavasti Hesalaiset taksit selviävät niistä taksitolppaongelmista.
Lentoasemallakin häslinkiä niiden taksien kanssa.
Turvallisia takseja lisää.Pitäälö ihmisen niin TORVI, ettei osaa turvallista taxifirmaa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäälö ihmisen niin TORVI, ettei osaa turvallista taxifirmaa ?
Kaikki eivät edes tarvitse taksia.
Torviahan ne maalaiset ,
Turvaton taksi on ollut merkitsemätön vaara takseissa raiskatuille naisille, ne uudet kuljettajat ovat nyt koulutuksessa.
Lue lisää Yle MOT. - Anonyymi
Mitäköhän Bernerille kuuluu ei ole paljon otsikoissa näkynyt
Vissiin hävettää tekonsa, toivottavasti on oppinut ja viisastunut - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitäköhän Bernerille kuuluu ei ole paljon otsikoissa näkynyt
Vissiin hävettää tekonsa, toivottavasti on oppinut ja viisastunutOppia ja viisautta ei tule, ennen kuin joutuu / pannaan vastuuseen tekeleistään. Mutta koska ikinä milloinkaan kukaan politiikoista on vastuuta ottanut ja / tai kantanut.
- Anonyymi
ensin tulee vanhuus sitten tulee kuolema.
niin ainakin isille on näyttänyt käyneen.- Anonyymi
Onko siinä välissä elämää?
- Anonyymi
Minusta ei tule vaaliesitettä torille, se on varmaa.
- Anonyymi
Ihana nähdä että iäkkäämmällä on kysymyksiä seosoittaa että ajattelu luistaa oikella tahoilla . Yksi nainen joka oli aina haaveillut nuoren että hänkin saisi ylioppilaslakin , vanhemmilla ei ollut mahdollisuuksi silloin häntä kouluttaa mutta hän luki itsensä ylioppilaaksi muutama vuosi yli 80 vuotiaana En muista tarkasti kuinka monta vuotta yli. Mutta hän täytti unelmansa ja sai lakin vihdoin. Joten hänelläkin oli ajatus ollut mitä tulee, tekee tai tapahtuu kun tulee vanhaksi.. viisas iäkäs nainen ja kaikki kehon toiminnat tallella .
Nii; että esillä ihmisillä on erilaisia päämääriä elämässämme . Omaa haavettani en edes kerro kenellekkään koska epäilen että se jää vaan haaveeksi.
mietipä tarkoin mikä sinusta tulee kun tulet vanhaksi . Voi olla että jotain uutta ilmestyy tiellesi jota et ole edes osannut aavistaa . Hyvää jatkoa ainulle.- Anonyymi
Haaveilin, että minusta tulee kirjailija ja minusta tuli, mutta tänne en siitä mitään kerro.
Serkkuni kanssa molemmat suunnittelimme sitä yhdessä, hänestä tuli professori ja yrittäjä, en hänestäkään mitään kerro.
Paljon muutakin haaveilin ja olen suurin piirtein sen tehnyt mitä aioin, mutta en ole soutuvenheellä Kiinaan mennyt, tuskin moni muukaan, mutta valtameriäkin kyntänyt, peltojen lisäksi.
Moneen ennättänyt, mutta mitä vielä tekisin, kun liikkumaan pääsen. - Anonyymi
Kiitos sinulle! 14:09:48
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos sinulle! 14:09:48
Piirsin unikoita.
Minusta unikko on kaunis kukka.
Jospa huomenna kasaisin muutaman kiilakehyksen, vaikka ei minusta ihan taiteilijaksi ole, unelmoin siitäkin, mutta eipä tullut ihan kouluttautua siihen ammattiin.
Tuo unikko kavereineen on maalattava seinälle., ei seinään.
Vieläkö minusta tulis jotain muuta.
Neuvojia ei näy, joten jätän tämän tähän.
Sanovat, että nälkä on paras opettaja, oppii ainakin teeskentelemään
osaavansa jotain, että pääsee töihin.
- Anonyymi
Minusta ei tule kuin raihnaisempi.
- Anonyymi
Sepä se.
Sinne suuntaan se menee.
Lapsena liikkuu nelinkontin aikuisena kahdella jalalla
ja vanhana on jo neljä jalkaa, kun kepit on apujalkoina.
Kävelysauvat ovat auton takakontissa, varalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sepä se.
Sinne suuntaan se menee.
Lapsena liikkuu nelinkontin aikuisena kahdella jalalla
ja vanhana on jo neljä jalkaa, kun kepit on apujalkoina.
Kävelysauvat ovat auton takakontissa, varalta.Mulla on jo n. 15 vuotta ollut kyynärsauvat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on jo n. 15 vuotta ollut kyynärsauvat.
Sairausko?
En osaa edes ajatella kuinka liikkumisesi on ollut apujalkojen varassa.
Minulle olis kyllä vaikeaa sopeutua .
Ihailen, kun olet jaksanut, etkä valita, vaan sanot kuin se olisi päivän selvä asia.
Olet vahva ihminen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sairausko?
En osaa edes ajatella kuinka liikkumisesi on ollut apujalkojen varassa.
Minulle olis kyllä vaikeaa sopeutua .
Ihailen, kun olet jaksanut, etkä valita, vaan sanot kuin se olisi päivän selvä asia.
Olet vahva ihminen.Polvet hajonneet jo lapsena ja töissä lisää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Polvet hajonneet jo lapsena ja töissä lisää.
Onko meitä muitakin, jotka ovat kontanneet kasvimaalla polvensa tohjoksi ammoisina aikoina.
- Anonyymi
Nuorempana en haaveillut että elän eläkeikään. nyt jo 10 vuotta :)
Gubbe 76- Anonyymi
Mistä nyt haaveilet, ethän ole luovuttanut?
- Anonyymi
Voi, perässä olet, vaikka teinkin töitä vielä eläkkeellä...
- Anonyymi
Tapasin tänään aivan skarpin ja fyysisestikin nuoren tavoin liikkuvan naisen. Hän oli tavattoman miellyttävä ja positiivinen. Jos haluaa elää pitkään, niin positiivisesta otteesta elämään on hyötyä. Tästä on tehty jopa tutkimustakin ja tuen tätä kokemani perusteella. Kaikkein iäkkäimmät ovat myös elämään ja muihin positiivisesti suhtautuvia.
Nämä palstan negatiivisia ajattelevat ja sitä kautta ajatuksiaan kirjoittavat tuskin elävät edes 80-vuotiaiksi.- Anonyymi
Tiedätkös, sitä ei täällä ole, sitä huumoria jonka varassa olen elänyt ja se on rakkain harrastus, etsiä huumoria vaikka kiven alta, kun tuntuu raskaalta.
Yksin naurajaa ja yksin puhujaa sanotaan hulluksi.
Mitä hulluus on?
Olenko hullu, kun puhun itselleni?
Aamulla sanon huomenta, keitäppäs kahvit kultaseni itsellesi ja keitän, juon ja päivä alkaa ihan kivasti.
Harvoin kurkistan peiliin, eihän siltä näy kuin oma vanha naama ja naamalle en halua puhua edes parasta vitsiä.
Kaveriporukassa minua on aina sanottu joukon huumorista huolehtijaksi.
No, täällä sitä taitoa ei kannata hyväksikäyttää, veetulijoita on muutenkin tarpeeksi, että vielä tuonkin sanoit, mieti nyt. . .
En olisi tässä, jos olisin täällä ollut 30 vuotta, kuten muutamat ovat kertoneet, kun silmät pidän auki, näen paljon.
Olisin samaa maata, kuivaa huumoria ja herkkä hipiä.
Mikähän minusta olisi tullut, mutta tärkein, mikä minusta tulee?
Katkeraksi en halua, sillä saa vain vatsahaavoja.
Kitkerää on vain savu joka tulee nuotiosta silmiin.
- Anonyymi
En halua tulla ruotsin maalla asuvan tuhattaiturin kaltaiseksi, hän aliarvostaa muiden kykyjä ja taitoja, kirjoittanut kirjoja joita en ole lukenut. Minä olen, muut ei , tai kuinka vaan, en muutu häneksi.
Epäsopua ja itsekehua.
En halua sitä toistakaan jäljitellä.
Vanha mies, ulkomailta, kuin nimellensä muokattu lintu.
Äänessä, hallitsee ja hajottaa.
Mikä minä haluaisin olla, minkä satuhahmon ottaisin vanhuuden höperöinnin sijaan?
Höpsö ja hupsu olen, mutta en vielä ihan tunnusta olevani järjetön.
Aamulla orava katsoi minua hyvin tarkkaan. Iski pörröhäntää maahan ja istui kuin ei mitään vaaraa olisi missään.
Enhän minä vaarallinen ole, rakastan noita Kurnusimppuja.
tämä kaveri naksutti vähän hampaitaan, mutta ei ääntäkään päästänyt, mutta se häntä.. sattuikohan kun niin lujaa iski maata vasten koko pörröhäntänsä.
Meni menojaan ja niin minäkin.
Miksi tiaiset eivät vielä huutele ti tyytä, vaikka on kevät.
Ennen niillä oli pitkä laulu, titityy, titityy, nyt ti, ti, tyy, tityy.
Nekin ovat oppineet, että lyhyelläkin laululla voi olla lyhyet jäljet, vai kuika se ol?- Anonyymi
ei, tuo toinen ole mies, eikä se ensimmäinenkään, taitaa olla molemmilla vanha mies? en tiedä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei, tuo toinen ole mies, eikä se ensimmäinenkään, taitaa olla molemmilla vanha mies? en tiedä?
Alan puutarha tontuksi
otan viraksi, vaikka ei palkkaa maksettaisi
syön kukkia ja hedelmiä
maahan pudonneita valikoiden
pupujussitkin saavat jyrsiä omenan kylkeä
ja napsia orvokit lehtineen.
Saan kauniin sammalpeitteen kun istun puutarhan keskellä vuosia, häiritsemättä muita. Aika patinoi ja peittää kolhut.
En kilpaile kukkien loistosta, olen kuin kivi kivessä, kirjavaksi maalattu, kuin huomiomerkki rastaille, jotka yrittävät marjavarkaisiin.
Lapset leikkivät ja huutavat, hei mikä tuo on, mistä tuo tänne tuli, mutta en kuuntele, näkeväthän ne, tonttu mikä tonttu, ja sen jalkojen juuressa kukkii Särkynytsydän,
Istun paikalla johon minut kannettiin.
Elämä sykkii ympärillä, en ole yksin, näen ja kuulen kuin olisin elossa, Unelmat kasvattavat syysleimukukkia ja valkoisia ruusuja peitokseni.
Tähän jään, tiedän mikä minusta tulee, kun itse saan paikkani valita.
Parasta minusta ei tule, mutta hyvä itselleni, tässä hetkessä.
Istun sinne puutarhan nurkkaa, en ole keskellä, jos katseesi hakee outoa tonttua.
- Anonyymi
Unelmilla on kantavat siivet, kantavat kaikkien myrskyjen yli.
Vain aika voi unelmat tappaa,- AnonyymiUUSI
Vaikuttaa, hiljaiselta vaikuttaa.
Tilanne tappaa viimeisetkin unelmat jos niitä on ollutkaan.
Kertakaikkiaan mielikuvituksetonta maailmankuvaa jaetaan joka tuutista.
Puoluejohtajat melkein tappelevat telkkarissa ja kansa hurraa.
Kuka hölmö uskoo mitä öupaavay, ei ennen vaaleja totuuksia puhuta.
Nyt ne menolarsimiset pitäisi kansalle kertoa, että tietäisi mihin maanosaan lähteä kotimaan kurjuutta karkuun.
Saksassa vielä hoidetaan vaikeitakin sairauksia, vaikka lamaa se om sielläkin ollut.
- Anonyymi
kuinka oli nuoruus aika
ruusuja ja rakkautta sydänsuruja on kaikilla
uskallsatko kertoa - AnonyymiUUSI
Persujen mielestä tulee riesa!
- AnonyymiUUSI
Jaa, pääasia ettei kukaan vanahus muutu persuksi.
- AnonyymiUUSI
Eikös noilla kokoomus nuorillakin ole meitä vastaan jotain. Vihreistä puhumattakaan.
Kaikkemme olemme tehneet heidän eteensä ja tässä on palkka.
- AnonyymiUUSI
Sinusta tulee se palstan vanhin ja kaikkien halveksima kirjoittaja, jonka yksikään mielipide ei muille kelpaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1163542Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5382957- 961871
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501386Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821364Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa191284- 901099
- 901084
- 441083
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1071043