olen jo lähestymässä 90 ikää.
mutta mikä minusta tulee kun tulen vanhaksi
vielä vanhemmaksi kuin nyt olen.
minusta tulee 80 plus kasvattajien opeilla viisaampi.
tiedän että on äänestettävä
tiedän mitä en saa äänestää
tiedän etten ole viisas kun en usko
ja siksi minusta tulee viisaampi
kun matkin kaikkea mitä He opettavat
kaikki eivät kuulu siihen katekoriaan
suuri osa on mukavia
mutta muutama mato pilaa koko ruuan.
Mikä miinusta tulee?
Ei ainakaan SE.
lukija kokija
Mikä minusta tulee vanhana?
145
1146
Vastaukset
- Anonyymi
Älä hätäile, sanoivat, mutta eihän minulla mihinkään ole kiire.
- Anonyymi
Ainakin saat oppia sen, että kaikki poisnukkuneet ovat sinua nuorempia.
Eilen lähtenyt artistikin vasta 76-vuotias.
Mkr.- Anonyymi
Ehkä tuon jo tiesi kertomatta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä tuon jo tiesi kertomatta
Miksi sitten kysyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten kysyt?
Etkö sinä ymmärrä miksi ja mitä kysytään.
Kysymys kuului; Mikä minusta tulee vanhana?
Olen jo pienenä koululaisena tiennyt että kaikki vanhat ovat minua vanhempia! Ja viisaampiakin.
Mutta kaikki poisnukkuneet eivät todellakaan ole minua nuorempia!
kuten eivät elävätkään.
Tiesin siis, oikeassa olit.
Miten tulee mieleeni kysyä kuka on viisas?
Viisain ei ole vielä syntynyt, aina opitaan uutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten kysyt?
Vastaan > Kerroin tuossa aloituksessa mikä minusta tulee, jos tämä 80+ opettaa minua
ja mikäli matkin heitä jotka tulevat aina opettamaan.
Neuvoja riittää!
Täällä ne eivät lopu, kun eliitti on kaiken yläpuolella!
Jyrä toimii ja alamaiset ovat apuna.
Enkä riitele tästä ja tässä kenekään kanssa, turha kommentoida, että haastat riitaa.
Voin puhua vain omasta puolestani, sen mitä näen ja koen.
Suomi 24 70 plus on parempi ryhmä, vakihäiriköille ei kannata edes vastata.
Anohan voi olla kuka tahansa. Häiritsijä tunnistautuu tyylillään tai nimellään. - Anonyymi
Lääkärien moka, kun haavat aukeavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaan > Kerroin tuossa aloituksessa mikä minusta tulee, jos tämä 80 opettaa minua
ja mikäli matkin heitä jotka tulevat aina opettamaan.
Neuvoja riittää!
Täällä ne eivät lopu, kun eliitti on kaiken yläpuolella!
Jyrä toimii ja alamaiset ovat apuna.
Enkä riitele tästä ja tässä kenekään kanssa, turha kommentoida, että haastat riitaa.
Voin puhua vain omasta puolestani, sen mitä näen ja koen.
Suomi 24 70 plus on parempi ryhmä, vakihäiriköille ei kannata edes vastata.
Anohan voi olla kuka tahansa. Häiritsijä tunnistautuu tyylillään tai nimellään.Viisas pysyttelee anona. Jos kirjoittaja tunnistetaan, on jokaisella oikeus nälviä häntä ja sanoa "sitä saa mitä tilaa".
Mielenkiintoinen toteamuksesi, että tyylillään tai nimellään tunnistautunut on häiritsijä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viisas pysyttelee anona. Jos kirjoittaja tunnistetaan, on jokaisella oikeus nälviä häntä ja sanoa "sitä saa mitä tilaa".
Mielenkiintoinen toteamuksesi, että tyylillään tai nimellään tunnistautunut on häiritsijä.Hyvän huomion teit.
Juuri tyylistään Lyylin tunnistaa.
Huivi tiukalla ja hermot pinnassa.
Tarttuu vaikka pilkun paikkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenen haavat nyt kysymyksessä olivatkaan?
Minulla ei mikään haava ole auennut, mutta ei viimevuonnakaan mitään leikattu,
Jos on kyse Kainuun korvenlaisen haavoista, en ole sama henkilä, en edes hänen alter egonsa.
Haavoja aukeaa ja ommellaan, mutta haavoittaa henkisesti, ei riko nahkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenen haavat nyt kysymyksessä olivatkaan?
Minulla ei mikään haava ole auennut, mutta ei viimevuonnakaan mitään leikattu,
Jos on kyse Kainuun korvenlaisen haavoista, en ole sama henkilä, en edes hänen alter egonsa.
Haavoja aukeaa ja ommellaan, mutta haavoittaa henkisesti, ei riko nahkaa.Tapsuli Kansan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokuko vielä luulee, että tämän ketjun aloittaja on lonkkaleikkauksestaan ja kaatumisistaan kertonut Kainuun korven? asukas.
Haavat aukes?
Kas kun sellaista luulevat; Sehän päivittää hoitoja ja hoitajia, sekä muita potilaita Nojatuolissa, ei enää kai istu omassaankaan, ei kerro.
Pidetään erillään, ei ole mieltä olettaa mitään.
- Anonyymi
Lähitaksit kouluttavat kuljettajia
opettavat ettei takapenkille sammunutta
kaunista naista saa koskea.
Kai neuvovat kuinka sen saa pois autosta?
Kun uusi taksilaki tuli voimaan Bernerin toimesta,
on naisten raiskaus takseissa tullut rikostarinoihin
yhä useammin.
Eikä vain tarinat, vaan todelliset raiskaukset
ja juuri taksinkuljettajat tekijöinä- Anonyymi
Lähitaksin kuljettajaa minusta ei tule.
Toivottavasti Hesalaiset taksit selviävät niistä taksitolppaongelmista.
Lentoasemallakin häslinkiä niiden taksien kanssa.
Turvallisia takseja lisää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähitaksin kuljettajaa minusta ei tule.
Toivottavasti Hesalaiset taksit selviävät niistä taksitolppaongelmista.
Lentoasemallakin häslinkiä niiden taksien kanssa.
Turvallisia takseja lisää.Pitäälö ihmisen niin TORVI, ettei osaa turvallista taxifirmaa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäälö ihmisen niin TORVI, ettei osaa turvallista taxifirmaa ?
Kaikki eivät edes tarvitse taksia.
Torviahan ne maalaiset ,
Turvaton taksi on ollut merkitsemätön vaara takseissa raiskatuille naisille, ne uudet kuljettajat ovat nyt koulutuksessa.
Lue lisää Yle MOT. - Anonyymi
Mitäköhän Bernerille kuuluu ei ole paljon otsikoissa näkynyt
Vissiin hävettää tekonsa, toivottavasti on oppinut ja viisastunut - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäköhän Bernerille kuuluu ei ole paljon otsikoissa näkynyt
Vissiin hävettää tekonsa, toivottavasti on oppinut ja viisastunutOppia ja viisautta ei tule, ennen kuin joutuu / pannaan vastuuseen tekeleistään. Mutta koska ikinä milloinkaan kukaan politiikoista on vastuuta ottanut ja / tai kantanut.
- Anonyymi
ensin tulee vanhuus sitten tulee kuolema.
niin ainakin isille on näyttänyt käyneen.- Anonyymi
Onko siinä välissä elämää?
- Anonyymi
Minusta ei tule vaaliesitettä torille, se on varmaa.
- Anonyymi
Ihana nähdä että iäkkäämmällä on kysymyksiä seosoittaa että ajattelu luistaa oikella tahoilla . Yksi nainen joka oli aina haaveillut nuoren että hänkin saisi ylioppilaslakin , vanhemmilla ei ollut mahdollisuuksi silloin häntä kouluttaa mutta hän luki itsensä ylioppilaaksi muutama vuosi yli 80 vuotiaana En muista tarkasti kuinka monta vuotta yli. Mutta hän täytti unelmansa ja sai lakin vihdoin. Joten hänelläkin oli ajatus ollut mitä tulee, tekee tai tapahtuu kun tulee vanhaksi.. viisas iäkäs nainen ja kaikki kehon toiminnat tallella .
Nii; että esillä ihmisillä on erilaisia päämääriä elämässämme . Omaa haavettani en edes kerro kenellekkään koska epäilen että se jää vaan haaveeksi.
mietipä tarkoin mikä sinusta tulee kun tulet vanhaksi . Voi olla että jotain uutta ilmestyy tiellesi jota et ole edes osannut aavistaa . Hyvää jatkoa ainulle.- Anonyymi
Haaveilin, että minusta tulee kirjailija ja minusta tuli, mutta tänne en siitä mitään kerro.
Serkkuni kanssa molemmat suunnittelimme sitä yhdessä, hänestä tuli professori ja yrittäjä, en hänestäkään mitään kerro.
Paljon muutakin haaveilin ja olen suurin piirtein sen tehnyt mitä aioin, mutta en ole soutuvenheellä Kiinaan mennyt, tuskin moni muukaan, mutta valtameriäkin kyntänyt, peltojen lisäksi.
Moneen ennättänyt, mutta mitä vielä tekisin, kun liikkumaan pääsen. - Anonyymi
Kiitos sinulle! 14:09:48
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos sinulle! 14:09:48
Piirsin unikoita.
Minusta unikko on kaunis kukka.
Jospa huomenna kasaisin muutaman kiilakehyksen, vaikka ei minusta ihan taiteilijaksi ole, unelmoin siitäkin, mutta eipä tullut ihan kouluttautua siihen ammattiin.
Tuo unikko kavereineen on maalattava seinälle., ei seinään.
Vieläkö minusta tulis jotain muuta.
Neuvojia ei näy, joten jätän tämän tähän.
Sanovat, että nälkä on paras opettaja, oppii ainakin teeskentelemään
osaavansa jotain, että pääsee töihin. - Anonyymi
Jos ei suo tänään yhtään ajatusta huomiselle,
on vitsit todella vähissä.
Ei huomisen toivosta saa luopua.
Moni joka tietää olevansa parantumattomasti sairas
pyrkii tietoisesti elämään täysillä sen ajan joka hänellä
on sellaista aikaa josta voi nauttia, ja elää voimiensa mukaan.
Moni on aloittanut elämänsä historiaa kirjoittamaan,
tai puhunut kasetille/ tai muuten muistiin
merkinnät tehty, ellei hän kykene kirjoittamaan niitä itse.
Haaveiden linnoja me rakennamme nuorena,
voihan niitä rakentaa elämänsä loppuvuosiksi
ja nauttia jos vielä jaksaa jotain toteuttaa.
Maailmanympäri matka.
Siitä haaveilen.
- Anonyymi
Minusta ei tule kuin raihnaisempi.
- Anonyymi
Sepä se.
Sinne suuntaan se menee.
Lapsena liikkuu nelinkontin aikuisena kahdella jalalla
ja vanhana on jo neljä jalkaa, kun kepit on apujalkoina.
Kävelysauvat ovat auton takakontissa, varalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sepä se.
Sinne suuntaan se menee.
Lapsena liikkuu nelinkontin aikuisena kahdella jalalla
ja vanhana on jo neljä jalkaa, kun kepit on apujalkoina.
Kävelysauvat ovat auton takakontissa, varalta.Mulla on jo n. 15 vuotta ollut kyynärsauvat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on jo n. 15 vuotta ollut kyynärsauvat.
Sairausko?
En osaa edes ajatella kuinka liikkumisesi on ollut apujalkojen varassa.
Minulle olis kyllä vaikeaa sopeutua .
Ihailen, kun olet jaksanut, etkä valita, vaan sanot kuin se olisi päivän selvä asia.
Olet vahva ihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairausko?
En osaa edes ajatella kuinka liikkumisesi on ollut apujalkojen varassa.
Minulle olis kyllä vaikeaa sopeutua .
Ihailen, kun olet jaksanut, etkä valita, vaan sanot kuin se olisi päivän selvä asia.
Olet vahva ihminen.Polvet hajonneet jo lapsena ja töissä lisää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polvet hajonneet jo lapsena ja töissä lisää.
Onko meitä muitakin, jotka ovat kontanneet kasvimaalla polvensa tohjoksi ammoisina aikoina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko meitä muitakin, jotka ovat kontanneet kasvimaalla polvensa tohjoksi ammoisina aikoina.
Minulla oli lapsena tapana juosta pihalla laihat kintut vikkelään vilisten ja monesti kaaduin asvaltille. Tuli polvista verta. Luulen, että siinä tulivat ensi vaivat.
Sitten ruumiillisissa ammateissa, töissä, kuluivat lisää. Niissä alkoi ilmetä kulumavikoja jo nuorena. Tuli polvitähystys, myöhemmin tekonivelet molempiin polviin.
- Anonyymi
Nuorempana en haaveillut että elän eläkeikään. nyt jo 10 vuotta :)
Gubbe 76- Anonyymi
Mistä nyt haaveilet, ethän ole luovuttanut?
- Anonyymi
Voi, perässä olet, vaikka teinkin töitä vielä eläkkeellä...
- Anonyymi
Tapasin tänään aivan skarpin ja fyysisestikin nuoren tavoin liikkuvan naisen. Hän oli tavattoman miellyttävä ja positiivinen. Jos haluaa elää pitkään, niin positiivisesta otteesta elämään on hyötyä. Tästä on tehty jopa tutkimustakin ja tuen tätä kokemani perusteella. Kaikkein iäkkäimmät ovat myös elämään ja muihin positiivisesti suhtautuvia.
Nämä palstan negatiivisia ajattelevat ja sitä kautta ajatuksiaan kirjoittavat tuskin elävät edes 80-vuotiaiksi.- Anonyymi
Tiedätkös, sitä ei täällä ole, sitä huumoria jonka varassa olen elänyt ja se on rakkain harrastus, etsiä huumoria vaikka kiven alta, kun tuntuu raskaalta.
Yksin naurajaa ja yksin puhujaa sanotaan hulluksi.
Mitä hulluus on?
Olenko hullu, kun puhun itselleni?
Aamulla sanon huomenta, keitäppäs kahvit kultaseni itsellesi ja keitän, juon ja päivä alkaa ihan kivasti.
Harvoin kurkistan peiliin, eihän siltä näy kuin oma vanha naama ja naamalle en halua puhua edes parasta vitsiä.
Kaveriporukassa minua on aina sanottu joukon huumorista huolehtijaksi.
No, täällä sitä taitoa ei kannata hyväksikäyttää, veetulijoita on muutenkin tarpeeksi, että vielä tuonkin sanoit, mieti nyt. . .
En olisi tässä, jos olisin täällä ollut 30 vuotta, kuten muutamat ovat kertoneet, kun silmät pidän auki, näen paljon.
Olisin samaa maata, kuivaa huumoria ja herkkä hipiä.
Mikähän minusta olisi tullut, mutta tärkein, mikä minusta tulee?
Katkeraksi en halua, sillä saa vain vatsahaavoja.
Kitkerää on vain savu joka tulee nuotiosta silmiin.
- Anonyymi
En halua tulla ruotsin maalla asuvan tuhattaiturin kaltaiseksi, hän aliarvostaa muiden kykyjä ja taitoja, kirjoittanut kirjoja joita en ole lukenut. Minä olen, muut ei , tai kuinka vaan, en muutu häneksi.
Epäsopua ja itsekehua.
En halua sitä toistakaan jäljitellä.
Vanha mies, ulkomailta, kuin nimellensä muokattu lintu.
Äänessä, hallitsee ja hajottaa.
Mikä minä haluaisin olla, minkä satuhahmon ottaisin vanhuuden höperöinnin sijaan?
Höpsö ja hupsu olen, mutta en vielä ihan tunnusta olevani järjetön.
Aamulla orava katsoi minua hyvin tarkkaan. Iski pörröhäntää maahan ja istui kuin ei mitään vaaraa olisi missään.
Enhän minä vaarallinen ole, rakastan noita Kurnusimppuja.
tämä kaveri naksutti vähän hampaitaan, mutta ei ääntäkään päästänyt, mutta se häntä.. sattuikohan kun niin lujaa iski maata vasten koko pörröhäntänsä.
Meni menojaan ja niin minäkin.
Miksi tiaiset eivät vielä huutele ti tyytä, vaikka on kevät.
Ennen niillä oli pitkä laulu, titityy, titityy, nyt ti, ti, tyy, tityy.
Nekin ovat oppineet, että lyhyelläkin laululla voi olla lyhyet jäljet, vai kuika se ol?- Anonyymi
ei, tuo toinen ole mies, eikä se ensimmäinenkään, taitaa olla molemmilla vanha mies? en tiedä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei, tuo toinen ole mies, eikä se ensimmäinenkään, taitaa olla molemmilla vanha mies? en tiedä?
Alan puutarha tontuksi
otan viraksi, vaikka ei palkkaa maksettaisi
syön kukkia ja hedelmiä
maahan pudonneita valikoiden
pupujussitkin saavat jyrsiä omenan kylkeä
ja napsia orvokit lehtineen.
Saan kauniin sammalpeitteen kun istun puutarhan keskellä vuosia, häiritsemättä muita. Aika patinoi ja peittää kolhut.
En kilpaile kukkien loistosta, olen kuin kivi kivessä, kirjavaksi maalattu, kuin huomiomerkki rastaille, jotka yrittävät marjavarkaisiin.
Lapset leikkivät ja huutavat, hei mikä tuo on, mistä tuo tänne tuli, mutta en kuuntele, näkeväthän ne, tonttu mikä tonttu, ja sen jalkojen juuressa kukkii Särkynytsydän,
Istun paikalla johon minut kannettiin.
Elämä sykkii ympärillä, en ole yksin, näen ja kuulen kuin olisin elossa, Unelmat kasvattavat syysleimukukkia ja valkoisia ruusuja peitokseni.
Tähän jään, tiedän mikä minusta tulee, kun itse saan paikkani valita.
Parasta minusta ei tule, mutta hyvä itselleni, tässä hetkessä.
Istun sinne puutarhan nurkkaa, en ole keskellä, jos katseesi hakee outoa tonttua.
- Anonyymi
Unelmilla on kantavat siivet, kantavat kaikkien myrskyjen yli.
Vain aika voi unelmat tappaa,- Anonyymi
Vaikuttaa, hiljaiselta vaikuttaa.
Tilanne tappaa viimeisetkin unelmat jos niitä on ollutkaan.
Kertakaikkiaan mielikuvituksetonta maailmankuvaa jaetaan joka tuutista.
Puoluejohtajat melkein tappelevat telkkarissa ja kansa hurraa.
Kuka hölmö uskoo mitä öupaavay, ei ennen vaaleja totuuksia puhuta.
Nyt ne menolarsimiset pitäisi kansalle kertoa, että tietäisi mihin maanosaan lähteä kotimaan kurjuutta karkuun.
Saksassa vielä hoidetaan vaikeitakin sairauksia, vaikka lamaa se om sielläkin ollut.
- Anonyymi
kuinka oli nuoruus aika
ruusuja ja rakkautta sydänsuruja on kaikilla
uskallsatko kertoa - Anonyymi
Persujen mielestä tulee riesa!
- Anonyymi
Jaa, pääasia ettei kukaan vanahus muutu persuksi.
- Anonyymi
Eikös noilla kokoomus nuorillakin ole meitä vastaan jotain. Vihreistä puhumattakaan.
Kaikkemme olemme tehneet heidän eteensä ja tässä on palkka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös noilla kokoomus nuorillakin ole meitä vastaan jotain. Vihreistä puhumattakaan.
Kaikkemme olemme tehneet heidän eteensä ja tässä on palkka.Aina löytyy uusia tahoja joiden mielestä iäkkäiltä pitäisi jotain etuuksia karsia, koska nuoretkaan eivät sellaista saa.
Eläke etuus on työssä käyvien itsellensä keräämää etuutta, ei se ilmaiseksi tule, mutta siitäkin on vuosia aina jätetty korotukset pois ja tasattu milloin mistäkin syystä.
Toivottavasti mykuiset nuoret saavuttat jossain elämänsä vaiheessa sellaisen taloudellisen tilanteen, että kykenevät katsomaan vanhempia ihmisiä sellaisella kunnioituksella, ettei tarvitse olla heille kateellinen.
Monia asioita ovat nykyiset eläkeläiset olleet maamme kehityksessä mukana rakentamassa ja maksamassa.
Harmi, että politiikka vaikuttaa kaikessa ja kaikkiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkemme olemme tehneet heidän eteensä ja tässä on palkka.Ei nykyynuorille merkitse mitään se, kuinka raskasta työtä ilman koneita ja apuvälineitä monet ihmiset ovat koko työhistoriansa ajan tehneet, ja leipänsä hankkineet.
Aina on verot maksettu ja kaikki kehitys ja hyvivoinnin lisääntyminen oli ja on riippuvainen työtå tekevän väestön olemassaolosta, Tuöttömät laitettiin rakentamaan maanteitä ja siltoja, osa kaivoi soille kuivatusojia, joita nyt tukitaam kun n'htiin, että luonnolliset vesirastot, eli ne suot, olivatkin kaikkein parhaat estämään tulvia,
Ne vatvat kuivatusuomat soiltam, toivat metsistä vedet juuri kun joestakin jäät lähtivät, ja pelloillehan se liika vesi menee.
Nyt tehdään netissä etätöitä, ei rasitu ruppi. Kuinka sen sitten tietäis kuinka raskaaan työn raatajo oli oma isä, tai isoisä.
Kaksi puoluetta riittäisi, nekin saisivat maan asiat juntturaan.
- Anonyymi
Sinusta tulee se palstan vanhin ja kaikkien halveksima kirjoittaja, jonka yksikään mielipide ei muille kelpaa.
- Anonyymi
Tähän asti monikin mielipide on kelvannut, usein jopa tultu kysymään ja pyytämään apua, vaikkapa sellaiseen asiaan, kuin työhakemuksen laatimiseen ja ansioluettoloon kerättävien tietojen varmistamiset ja tarkistukset.
En tyrkytä itseäni kenekään seuraan, koska tunnen etten ole antavana, enkä ottavana osapuolena missään minne menen, tai mistä olen lähtenyt.
Siksi, juuri siksi, kysynkin, mikä minusta tulee, kun olen viel'ä kehittymässä minuksi.
Ehkä mainitsemasi asia tulee jossain vaiheessa todeksi kohdallani, mutta ei haittaa, en hae onnellisuuttani muiden hyväksymisten kautta.
- Anonyymi
Oi kuinka ihania muistoja tuli mieleeni kun ajattelin kuinka vanhoiksi näyttelijät kykenevät vetämään roolinsa täysillä.
Tuntuu kuin ikä ei painaisi mitään.
EmmI Jurkka asui naapurissani 1970 luvun alkupuolella. tapasin hänet usein ulkoilemassa ja eräässä viereisessä talossa asui toinenkin näyttelijä, jonka horjuvaa kulkua joskus ihmettelin, mutta humala taisi heiluttaa, ja hän kuoli, olikohan - 75 tai niillä main.
Harvemmin hänen kanssaan keskustelin, mutta kehui kaunista koiraani.
Emmi Jurkka oli Teatteri Jurkassa, hänen oma teatterinsa jota johti ja jossa itse näytteli.
Hän matkusti bussilla kaupunkiin ja kotiin.
Eräänä talvi iltana hän oli taas tullut bussilla kotiin ja kotiin tultuaan lähti ulkoiluttamaan pientä koiraansa, samoissa puuhissa minäkin samalla kadulla kuljin.
Tavoitin Emmin, joka kulki edelläni.
Ihmettelin mitä hänen jaloissaan liikkui, kun hän käveli.
Lähestyin ja näin jonkin vaatteen roikkuvan jaloissa.
Pysäytin hänet, ja sanoin, ettö turkin alta roikkuu jotain.
"Ota pois, olkoon mikä on" hän sanoi.
Yritin irrottaa, muttabtiukasti oli kiinni.
Rintaliivit olivat tarttuneet hakasesta kiinni turkin vuoriin, piti avata turkki, ottaa hihasta pois ja sain hakasen irrotetettua vuorista.
"Siinä ne nyt on, aamulla en löytänyt mistään. Miksei kukaan koko päivänä sanonut että ne roikkuu perässäni." hän totesi ja jatkoi ihan kuin pilaillen; " Kyllä se tuo Emmi on niin hieno ihminen , että kuljettaa pölynpyyhkijää jaloissaan, eikä kukaan kehtaa kysyä miksi, niin ne Emmiä kunnioittaa."
Nauruksihan se meni ja tuumimme, ettei kukaan kehdannut sanoa mitään, ihmettelivät vain.
Usein me samaan aikaa koiria ulkoilutimme, ja yksi naapurin merkkimies tuli mukaankin, oli Emmin tuttava, ja olinhan minäkin tutustunut naapureihin.
Siinä lähellä asui myös yksi Valtosen sisaruksista, Hänen ikkunansa oli vastapäätä keittiöni ikkunaa, pieni puistomainen alue välissä.
Hän oli äitini ikäinen ja äiti sanoi joskus jutelleensa hänen kanssaan, ei hän Harmony Sisteristä muutoin mitään tiennyt,, mutta äiti kertoi, että se nainen on siinä laulanut,
Kulttuurihenkilöitä tuli kohdattua, eikä kukaan kulkenut nokka pystyssä!
Voi kumpa säilyttäisin saman elinvoimaisen huumorin ja kyvyn elää hetkessä, kuin Emmi Jurkka.- Anonyymi
Kiitos kertomuksestasi, Emmistä. Tuli niin elävästi hänen kasvonsa, naurunsa jopa hampaat muistiin. En tuntenut häntä lainkaan. Tykkäsin käydä Teatteri Jurkassa. Pieni ja intiimi teatteri. Lämmin ja kotoisa.
Sinulla on ihania muistoja, valoisa ja leikkisä esikuva. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kertomuksestasi, Emmistä. Tuli niin elävästi hänen kasvonsa, naurunsa jopa hampaat muistiin. En tuntenut häntä lainkaan. Tykkäsin käydä Teatteri Jurkassa. Pieni ja intiimi teatteri. Lämmin ja kotoisa.
Sinulla on ihania muistoja, valoisa ja leikkisä esikuva.Oli herskyvä persoona, meni bussiin roskapussin kanssa, katseli ympärilleen ja kysyi, kuka haisee?
Unohti jättää roska roskikseen.
Ei häkeltynyt, ne näyttelijän lahjat ja taito.
Osata nauraa itsellensä, sen häneltä opin.
Kertoi kommelluksistaan, mutta osasi olla myöskin puhumatta, jos oli ollut huno päivä.
Salaisuuksia ei kerrota!
Ymmärrän aloittajaa vaikka täytin vasta Elokuussa 80v.
Joskus tuntuu, kun ikä alkaa kahdeksikolla niin vajotaan joidenkin mielestä lapsen asteelle.
Mutta olen vielä sen verran älyissäni ja voimissani että osaan mitätöidä tuollaiset mielipiteet.
Toivottavasti kauan. Elämän kokemuskaan ei ole vähäteltävä asia.- Anonyymi
Ymmärräm täysin mitä tarkoitat, mutta eihän vanhan ole pakko olla tyhmä, vaikka olisikin tyhmä muiden silmissä.
Kokka kohti uusia aaltoja.
Tämän aloituksen tarkoitus on alun alkaen ironia vanhuudesta, kun ei tidä mitä voi tehdä, kun on vanha, ja mitä saa tehdä, ja mitä haluaa tehdä.
Aloituksen tarkoitus ei ole osoittaa viisautta, eikä tyhmyyttä, vaan kirjoittaa mitä mieleen tulee.
Haluan olla kuin lapsi, nähdä mahdollisuuden joka ainoassa ruohon korressa ja kuollessa perhosessa asfaltilla. Unelmat ja mielikuvat!
Tässä voin olla tyhmä tai viisas, kysyä ja vastata, uskoa ja luulla, tai vain olla kuin en olisikaan. Riitän pitämään itseni elossa ja ilossa.
Ei minua nimittelyt ja halveksimiset haittaa, tiedän kuka olen, eikä täällä ole tarve olla tuttu ja tunnettu, kun en sitä ole, enkä halua olla.
Ei ole halua tehdä sukuselvitystä tänne, sukututkimuskin jo tehty satoja vuosia taaksepäin. Onko aatelisia suvussa? niin, sitäkin kysytään kun on sukukirja tehty.
Minuna on ihan hyvä elää.
Olen huono lukemaan kommentteja.
Liian hätäinen.
Mutta kerron vain miltä itsestäni on tuntunut tulla 80-vuotiaaksi.
Suurin osa on kuten ennenkin, osa katsoo että ei kannata noteerata, paitsi kohteliaisuudesta.
Mutta voin kertoa, ikä on tuonut sen, en välitä tippaakaan mitä ajattelevat.- Anonyymi
No. se on ikääntymisessä parasta; ei minkään valtakunnan väliä, mitä joku muu, toinen, ulkopuolinen minusta ajattelee. Omille ihmisilleni olen sanonut, että mulle on pakko sanoa ja kertoa ja huomauttaa, jos alan höpertää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No. se on ikääntymisessä parasta; ei minkään valtakunnan väliä, mitä joku muu, toinen, ulkopuolinen minusta ajattelee. Omille ihmisilleni olen sanonut, että mulle on pakko sanoa ja kertoa ja huomauttaa, jos alan höpertää.
Samalla ajatuksella ajellaan.
"Hulluuteni" on kotiväen tiedossa.
"Hullu, kun lähdet sinne yksin, ajattele vähän ikääsi, eksyt sinne, tai, menet kumminkin, mutta pidetään yhtyttä." Sanoi läheiseni, kun taas pakkasin laukkujani.
- Anonyymi
Minulla ei ole unelmia vanhuuden suhteen.
Toiveita on, vai onko ne niitä unelmia, että lapsenmielisyys, leikkisyys säilyisi. Pystyisin ohittamaan epäkohdat, joita en voi korjata. Etteivät ne jäisi mielen päälle.
Että pystyisin huolehtimaan vaikka apukeinoja käyttämällä itsestäni loppuun asti, etten jäisi kenenkään armoille.
Kiitollisuus on lisääntynyt mielessäni. Johtuu varmaan siitä, että huomaan asioira enemmän, en pidä itsestäänselvyytenä.- Anonyymi
Tuo sinun haaveesi, tai ajatuksesi, lapsenmielisyys ja huumorintaju, lisätään taito osata nauraa itsellensä ja olemme samoilla linjoilla.
Kun pysysisi omatoimisena loppuun asti, se olisi lahja Luojalta.
En haluaisi olla avuttomana käänneltävänä viimeisiä aikojani.
Elämänkatsomus ja sellaisenkin asian arvostaminen mitä ei ole ennen kokenut, eikä tiennyt,
Kukapa meistä olisi nuorena tiennyt että opimme tietotekniikkaa ja olemme mukana kehityksessä.
Voimamme on tässä tietojen ja taitojen oppimisessa, mitä tulevassa, katsotaan rohkeasti eteen päin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo sinun haaveesi, tai ajatuksesi, lapsenmielisyys ja huumorintaju, lisätään taito osata nauraa itsellensä ja olemme samoilla linjoilla.
Kun pysysisi omatoimisena loppuun asti, se olisi lahja Luojalta.
En haluaisi olla avuttomana käänneltävänä viimeisiä aikojani.
Elämänkatsomus ja sellaisenkin asian arvostaminen mitä ei ole ennen kokenut, eikä tiennyt,
Kukapa meistä olisi nuorena tiennyt että opimme tietotekniikkaa ja olemme mukana kehityksessä.
Voimamme on tässä tietojen ja taitojen oppimisessa, mitä tulevassa, katsotaan rohkeasti eteen päin.Autoit huomaamaan taas yhden kiitollisuuden aiheen. Tuon, että tässä vain kotona ollessani voin keskustella erilaisten ihmisten kanssa. Tämä on niin suuri rikkaus.
Oppia teiltä uutta tai jakaa samanlaisia ajatuksia.
Kyllä olen valmis ravistelemaan omia luutuneita ajatuksia. Tiedän etteivät hoksottimeni aina toimi parhaalla tavalla, riittävästi kuitenkin.
- Anonyymi
Itse haluan vain elämän taistoista levätä. Ja kuolla kohtuullisen ajan sisällä.
Olen rukoillut, että saisin kuolla "lyhyen sairauden murtamana", eli ettei ihan äkkikuolema yllättäisi, mutta suht. nopeasti niin, että hiukan ennen "tietäisin", että nyt sitä mennään.
Uskon Jumalaan ja Taivaaseen (myös Helvetin olemassaoloon) ja rukoilen, että kuoltuani päätyisin sinne Paratiisin puolelle (Taivaan nk. esikartano). Minun toivomukseni on taas kuolla "saappaat jalassa", ja vuosien karttuessa löytää se seesteinen olotila, jossa luopuminen voisi tuntua tarkoituksenmukaiselta, vaikka elämä vielä onkin hyvää ja sekä kroppa että pää toimivat.
Haluan tulla vain paremmaksi aina, siinä mitä jo olen, ihmisenä, vaimona, äitinä, isoäitinä. Kirjailijana, kurpitsojenkasvattajana, ystävänä, naapurina, toverina ja yhteisöni jäsenenä.
Haluan pysyä mieletäni virkeänä ja säilyttää positiivisen elämänasenteeni loppuun saakka.
Haluan pysyä mieletäni avoimena ja vastaanottavaisena asioile jotka ovat minulle uusia, muutoksille ja uusille ajatuksille.
Ja kuten argentiinalaisen León Giecon laulussa "pyydän vain jumalalta että en tulisi koskaan välinpitämättömäksi epäoikeudenmukaisuudelle"
https://www.youtube.com/watch?v=x5PJoP9x-Ys&t=7s- Anonyymi
Minkä positiivisen elämänasenteen?
- Anonyymi
Tämä aika on sekoittanut ihmisten elämää monin tavoin.
Syitä huolestumiseen ja tulevan epävarmuuteen aiheuttaa, ei vain meitä, vaan koko eurooppaa vaivaava taloudellinen tilanne valtioidern taloudessa. Hyvän kasvun ajat ovat ohi ja entinen tuhlaileva, säästöt unohtanut suunnittelemattomuus on näyttänyt seurausten vakavuuden.
Sodat ja uusien uhka, pelkoja , mutta toistasiseksi vain pilvin' tulevaisuuden taivaalla. Ehkä rauhallisten tuulien aika on lähempänä kuin uudet kahnaukset.
Oma tulevaisuus, vaikka kuinka myönteisesti sitä ajattelen, tiedän, että aina ei käy kuten suunnittelee.
En sure huomisten huolia, elän tässä hetkessä ihan niin hyvää elämää mihin minulla on mahdollisuuksia ja voimia. Pilvilinnat on jo rakennettu ja niissä unelmissa on ollut määrättömästi ihan toteutuskelpoista ainesta.
Monet unelmat olen todeksi elänyt, monissa pettynyt.
Yhteinen vanhuus puolison rinnalla oli meidän unelmamme, mutta sitä emme saaneet elää.
Yksin jääminen käänsi ajatukset eilisiin ja uuden suunnan hakemiseen kompassista jossa ei ollut kuin eilen ja huomenna suunnat, löysin huomisen ja siihen tarkensin suuntani.
Istuin pihakivelle ja perhonen lensi sormelleni.
Iso tumma perhonen
surun harmaa paksupää
katsoo minuun
kääntyy pois minusta
vetää siivet viivaksi selkäänsä
kääntyy
levittää siipensä
tutkii ihoani ja jää siihen
kuin tatuoitu kuva kädelläni.
Ei lennä pois
vaihtaa kämmenselälleni
siivet viivana selässään
ja levittää siipensä.
Lopulta se siirtyy polvelleni, tekee pienen lennon ja jää paikoilleen kivelle jolla istun.
Siinä veitimme tovin, minulla ajatukset siellä ja täällä, elämässä ja kuolemassa, mutta tumma päivänperhonen käänsi mietteet perhosen elämään.
Tuossa se kuluttaa aikaansa vieressäni kivellä.
Mistä etsii ruokansa, missä viettää talvensa, tällä hetkellä tuntee olonsa turvalliseksi.
Siunattu perhonen, toit minulle toivon ja uskon.
Nousin ylös ja perhonen lensi piharakennuksen päätyseinälle, jäi siihen ja oli poissa seuraavana aamuna.
Tavallaan kaipasin sen näkemistä, en tiedä miksi.
Monta päivää myöhemmin perhonen lensi pihapuun oksalle, kun leikkasin vanhoja kuihtuneita kukkia puun alta kukkapenkistä.
Nousin katsomaan ja luulen yhä, että sama perhonen tuli tapaamaan minua uudelleen.
Tunsin etten ole yksin.
Miksi luonto puhuu, niin, miksi luonto puhuu minulle eri tavoilla.
Hullu, kuulee kuinka luonto puhuu!
Kuuhullu, luontohullu, ja kaikki hulluuden lajit tunnen itsessäni, mutta yhdestäkään en luovu.
Haluan tälllaisena hulluna jatkaa elämääni ja pukea luonnon äänet sanoiksi joita muutkin kuulevat.
Milloin olen valmis?
En halua olla koskaan kyllästyä kuulemaan aaltojen huokailuja kesä tuulessa, lintujen lauluja koivikossa ja tuulen huminaa metsikössä. Niissä on elämää. - Anonyymi
Niin se on.
Kun tekee aloituksen ja kirjoittaa sen alle, tietää, ettei kukaan, jolla ei ole valvojan valtuuksia, pyydä poistumaan.
Parasta on, ettei kukaan voi hallita ajatuksiani supisemalla vieressäni.
Lapsena olin aina kynä kädessä, mutta seinään en ole koskaan luvattomasti piirtänyt, oman kotini seinään kyllä ihan maalannut.
Seinämaalaukset olivat aikanaan julkisteb tilojen arvokkaita maalauksia.
Yksi kohde jossa niitä on säilynyt, on Helsingissä Asemaravintola, jossa matkaaajat saavat juoda kahvikupposensa Eero Järnefeltin komeaa seinämaalausta katsellen. Kuinka moni sen huomioi, ja kuinka moni tietää kuinka arvokas teos se on?
Salin nimikin on Eliel sali, ja siellä toimi aiemmin arvostettu hieno ravintola., onko se nyt joku burgeri paikka, varma en ole, mutta maalaus ainakin oli konservointilistalla ja hinta arviokin satojatuhansia euroja.
Tiedän monta muutakin paikkaa, mutta kaikkiin tiloihin ei yleisöllä ole pääsyä, koska sujaitsevat yksityisessä käytössä olevissa tiloissa.
Arvokkaan kerrostalon porraskäytävässäkin on seinämaalauksia.
Nyt ne ovat yleistyneet ulkoseinä maalauksina joita on kautta maailman. Monessa kaupungissa sellaisen seinän näkee, ja jossain maaseudulla jopa ladon seinässä.
Kirjallisuuden historiaa harvoin seinäkirjoituksina näkee ja ne nyt ainakin tuhrittaisiin heti siveettömiksi, kuten monet julkiset tienviitat, ja kyltit. Lieneekö Hakaniemessä erään talon seinässä oleva Leninin asuinpaikka kilpi paikallaan? Toisesta paikasta tiedän sen varastetun jo -15.
Historia on mitätöity.
Voiko historian mitätöidä poistamalla muistomerkit?
Kuvataiteilija matrikkeliin ei niin vain pääse mukaan. Kuvataiteilijoista on tarkat tiedot saatavilla ja ennen sieltä löytyi myös taidehistoriaa, mutta joiskus siihen luettoleen vaadittiin taidekoulutus ja taiteilijaseuran jäsenyys.
Eräs tuntemani, muotokuvamaaluksiakin maalannut taiteilija ei sinne päässyt, hän kyseli miksi ei, ja syy oli, "et ole suorittanut mitään tutkintoa," En ole asiantuntija, en tiedä kuinka pääsystä arvoidaan tänään.
Kirjailijaksi voi "alkaa kuka tahansa," matrikkeleista en tiedä, mutta tuskin sieltä kaikkien kirjailijoiden tietoja löytyy sieltäkään.
Hyvä on tämä kirjoittamisen vapaus, jokaisella on oikeus toteuttaa haluja ja taitoja, mutta vessan seiniin ei kannattaisi viimeistä viestiänsä kirjoittaa. Sieltä se ylimaalataa, historia poistuu.
Tässä minun on hyvä puhua. vaikka alter egona, kukaan ei voi syyttää väärennöksistä, kun kerron vain mitä ajatukset luovat ja sormet siirtävät näppäimmistön kautta tähän aloitukseeni.
Nyt uneton yö taas takana.
Pää täynnä puhumattomia sanoja ja kädet puutuneet tekemisen puutteessa., ei tässä työssä.
Sain osan sanoista talteen, eikä näissä ole muistelemista, mutta koneella on syntynyt tänäkin yönä paljon sellaista joka talletetaan tarkoin, puhukoot muut mitä tahansa tallenteista.
Kaikki on "omasta päästä" mutta ei luusta.
"Täältä tulloo" huusi potkukelkkaileva mummo aikoinaan mainoksessa, kun appelsiini lasti laivalla oli taas maahamme saapunut ja kauppoihin jaettu.
Täältä tulloo jotain muuta, kunhan taas kärpänen puree ja se taitaa olla sanoja jonossa.- Anonyymi
Ootahhan nyt, Täältä tulloo ja tullaan.
Sain viesti ja uuden ammatti tittelin.
Möinpäs taloni, olin itse laatottanut kylppärin, suunniottelin värit ja tyylin.
sieltä viestiteltiin, he suunnittelivat remonttia. *En kyllä eilen myynyt, ovat jo asuneet siellä.*
Joku suunnittelija tuli ja arvioi. "Tuota kylppäriä ei kannata ajatella muutettavan, on kaunis ja hyvin tehty työt. Saumatkin kuin mitalla tehty."
Kiitos kiitos, sain "Suunnittelu ja laatoitusmestari" tittelin.
Pyysin lähettämään kunniakirjan.
En koskaan ole tullut ottaneeksi edes valokuvaa työni jäljistä, vähän harmittaa, kun sitä en pyytänyt.
- Anonyymi
Ei tippaakaan itserakkautta!
Älä luule, aina sitä on tuon verran oltava, kun ei tarvitse itse itseään kehua.- Anonyymi
Voi miten hersyvä huumoria ja ilmeikästä kerrontaa on Hennele Pokka kirjansa kansien väliin tallentanut.
Juttuja ajan poliittiselta lentältä, henkilökuvia, juttuja kaskuja ja todellisia päätöksiä sen ajan hallituksessa.
Mukana on vaalikiertue, eduskunnan kiireet, maaseutu, Koivisto, Lipponen, Väyrynen, Salolainen ja mahtuihan niitä ministereitä kirjaan melkoinen liuta.
Lapin miehen huumori, monta makeaa naurua nauranut kirjan ääressä tänäänkin. On hirvijahtia, kaatajat ja saaliit, vasan ja emän kaato, kuin olisin ollut mukana... ihana sattuma kuin kirjan kirpparilta löysin.
Lukemisiin, ja taidan joku ilta illan kuiheessa kopsata muutaman jutun tännekin nautittavaksi.
Että semmoista se Pokka on tehnyt, kuullut ja kokenut, että lisää hauaisin kuulla Lapin kunnista ja ihmisistä. Kertoo jopa ihailemastani sillasta, Utsjoella, tenojoen ylittävä silta, joka näyttää johtavan ei minnekkään, koska Norjan puolella ei näy rakennuksia. Ei viimeksi siltaa kulkiessani, jokohan on jotain elämän merkkejä joen toisellakin rannalla. Utsjoki tällä rannalla.
Pitääköhän ajella katsomaan heti kesäkelien tullen.
Sellaista tänään ja perunamuusia lapin puikuloista, ettei nälkä tule. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi miten hersyvä huumoria ja ilmeikästä kerrontaa on Hennele Pokka kirjansa kansien väliin tallentanut.
Juttuja ajan poliittiselta lentältä, henkilökuvia, juttuja kaskuja ja todellisia päätöksiä sen ajan hallituksessa.
Mukana on vaalikiertue, eduskunnan kiireet, maaseutu, Koivisto, Lipponen, Väyrynen, Salolainen ja mahtuihan niitä ministereitä kirjaan melkoinen liuta.
Lapin miehen huumori, monta makeaa naurua nauranut kirjan ääressä tänäänkin. On hirvijahtia, kaatajat ja saaliit, vasan ja emän kaato, kuin olisin ollut mukana... ihana sattuma kuin kirjan kirpparilta löysin.
Lukemisiin, ja taidan joku ilta illan kuiheessa kopsata muutaman jutun tännekin nautittavaksi.
Että semmoista se Pokka on tehnyt, kuullut ja kokenut, että lisää hauaisin kuulla Lapin kunnista ja ihmisistä. Kertoo jopa ihailemastani sillasta, Utsjoella, tenojoen ylittävä silta, joka näyttää johtavan ei minnekkään, koska Norjan puolella ei näy rakennuksia. Ei viimeksi siltaa kulkiessani, jokohan on jotain elämän merkkejä joen toisellakin rannalla. Utsjoki tällä rannalla.
Pitääköhän ajella katsomaan heti kesäkelien tullen.
Sellaista tänään ja perunamuusia lapin puikuloista, ettei nälkä tule.oikoluku jä itekemättä, kentältäkin on lentältä, mutta ei tahtia haittaa.
- Anonyymi
Voi hyvä ihminen, sinusta tulee vielä vanhempi.
Vanhuus ja viisaus.
Opit lisää elämästä ja ihmisistä.- Anonyymi
Kaikki lisätieto on aina pelkkää hyvää apua luulojen tilalle.
Joillakin on niin hyvä muistikin, että muistavat isosiskon syntymän, ja puhuvat siitä kuin olisivat itse synnyttäneet siskonsa.
Taitaa olla omien lasten synnytys jo unohtunut ja muuttunut isosiskoksi., mutta periksi ei anna kun kerran sen ihan varmasti muistaa.
Muistan pikkusiskon ja veljen syntymän, olin jo "niin vanha", jäi muistikuva.
Muistokirja oli sen ajan vihko johon kerättiin kiiltokuvia ja kirjoitettiin kauniita lauseita ja muistoja kavereiden muistokirjoihin. On tallellakin vanhan raamatun völissö sen ajan kukkakori ja muita kauniita kiiltokuvia, isoja ja pieni enkeleitä, kissoja ja kukkia.
Se ensimmäinen muistokirja on hukkunut, ei vesiin, vaan romuihin joita isä poltti. Ei säästetty vanhaa, isän simissä vanha oli romua ja äiti säästi kaiken mitä arvosti. Yhden vanhan paitani, löysin vaatekaapistaan ja sillä oli ikää, oli uusi Helsingin Olympiakesänä. Muistan kun hurrattiin ja huudettiin Paavo Nurmelle.
Muistokirjoitukset, voisikohan sellaisen ottaa nykyisin käyttöön, kun lapset opetetaan kirjoittamaan vain koneella, saisivat harjoitella muistilauseita kirjoittamalla ihan käsinkirjoitusta.
Mihin tämä maailma menee, tekevätkö joskus allerkirjoituiksetkin pelkkinä sormenpää kuvina, sormi musteeseen ja paperille, siinähän se, isoisoisin puumerkki, sormenpäät kuin rikollisten tunnistus. joka vanhaan aikaan oli käsinkirjoitettu ja valokuvattu.
Johan ajokorttikin vaatii sormenjäljen.
Milloin se on DNA-profilointi jolla henkilöllisyys todistetaan.
Olishan se, veís vaikka kissan verta tesiin ja sillä sais uuden DNA: profiilin!
Saihan ne hemohessikokeeseenkin jotkut kuljetettua pissatestiin puhtaan näytteen. Ei tullut kilpailukieltoa. Huomioikaa, tuo on kuulopuhetta, sitä sanottiin heti luuloksi, ja niin puhuttiin, en ole todistanut asiaa juu, tai ei merkinnällä, enkä väitä asiasta mitään. En tuosta kissan verestäkään, mutta siitä selvitetään kyllä kissan suku, ihna kuin minun verestäni minun sukuni.
Kyllä ne sukuja selvittävät ja löytävät sukulaisia pimeimmästä maailman kolkastakin, jos sitten on totta kaikki nekään. DNA -testi, ei ole pelkkä puhelin testi, eikä liity kuuluvuuteen muuta kuin verisukulaisuuteen.
Moonimutkaista selitystä, mutta ei jää varmaankaan ihan saduksi tuo asia.
Pakkasta se tuo mittari taas näytti, mutta aurinko nousi pahollekkin ja näyttää että lunta on maassa, mutta ei puussa, eikä katolla.
Hyvää kevättä tämä.
Pihalla oli musta lintu, joko mustarastas, tai kottarainen, kyllä se päivän mittaan selviää.
- Anonyymi
Vanhuus tulee, mutta sen vaivat antavat kyllä merkkejä ehkä jo keski iän alkupuolella, mutta viimeistään eläkeiässä monilla on pysyviä sairauksia ja ehkä eläkkkeelle jouduttu sairauden vuoksi.
Hiusten leikkaukseen jono toukokuulle asti, jäi lähi kampaamosta aika tilaamatta, sitten aikaa hierojalle. Hän on siirtynyt muihin töihin, vaki palkalle ja säännölliseen työhön. se siitäkin ajasta.
Onneksi löysin uuden, ja sattuman paukku, pääsen jo tänään "penkille" muokattavaksi.
Kyllä lihashuoltoa pitäisi muistaa muutenkin, kuin omilla jumppaliikkeillä, venytyksillä, kahvakuulalla ja puntteja nostellen.
Olen jumissa. Kyllä saan kangännauhat kiinni, varpaankynnet leikattua, kyykkyn ja ylös, sormet lattiaan suorin säärin, mutta lonkat ja niiden lihaksisto, jumissa kuin liian täysi nakki, menneepi poikki jos taittaa tarpeeksi.
Saahan nähdä, kun illalla tulen hierojalta, sattuuko lihaksiin, ja jos ei satu, ei hieronta jumeja auo. Ihan uusio tuttavuus on tällä kertaa, jonoja kaikilla hierojilla, ja asiakkaina paljon iäkkäitä, nuorilla on urheiluhierojat, tai ei, keski ikäiset jo hierottavat usein niska a ja hartioita, se istumatyö, se ikuinen niskavaivojen syy.
Ei mulla ole koskaan ollut mitään lääkärin lähetettä hierojalle, itse tilaan, itse maksan. Ei ole yhteiskunnan tukemaa lihashuoltoa edes tarjottu sitten -70 luvun kun selkä vaivasi kaatumisen jälkeen.
Viime kerralla lääkäri painotti oikeita kenkiä. Ohjeisti kuinka valitaan oikea kenkä, jos on vaikka vaivaisenluu tai akillesvaivaa.
Akilleshan se minulla, rasittunut liikunnasta, kireä, ja siksi tuo hieroja tilattu.
Olisinpas ollut taas viisas ja käynyt jo pari kuukautta sitten hierojalla, mutta se toinen tuttu hieroja on kaukana ja ei vain tullut mieleen muuta. Palaan kertomaan mitä jäykkyyksiä murrettiin.- Anonyymi
Itse kävin kampaajalla n. viikko sitten. Oli taas jo aikakin. Leikkautin melko lyhyen nk. pixie-tyylisen kerroskampauksen. Latvoista vielä punertavan ruskeat hiukseni jäivät kampaamon lattialle. Otsatukka nuorensi muutamalla vuodella. Hiukseni kasvavat kyllä nopeasti.
Nyt on lähinnä vaaleaa ja harmaata. Ei aivan hopeaa, mutta eiköhän se pian muutu sellaiseksikin. 🐩 - Anonyymi
Täältä Jalkakaupasta olen joskus tilannut jotain. Tilaus lähetetään mahd. Ruotsista.
https://jalkakauppa.fi/
Itselläni on korkea jalkaholvi, niin ostin pohjalliset, hiukan "kuprut", jotka tukevat jalkapohjaa?
Esim. pehmeitä, askelta pehmentäviä pohjallisia, myyvät monet muutkin kaupat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse kävin kampaajalla n. viikko sitten. Oli taas jo aikakin. Leikkautin melko lyhyen nk. pixie-tyylisen kerroskampauksen. Latvoista vielä punertavan ruskeat hiukseni jäivät kampaamon lattialle. Otsatukka nuorensi muutamalla vuodella. Hiukseni kasvavat kyllä nopeasti.
Nyt on lähinnä vaaleaa ja harmaata. Ei aivan hopeaa, mutta eiköhän se pian muutu sellaiseksikin. 🐩Jäi kuontaloni silleen... hapsottaa
Huomenna soittelen toiselle kampaajalle, tänään hieroja muokkasi lihaksia vetreiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täältä Jalkakaupasta olen joskus tilannut jotain. Tilaus lähetetään mahd. Ruotsista.
https://jalkakauppa.fi/
Itselläni on korkea jalkaholvi, niin ostin pohjalliset, hiukan "kuprut", jotka tukevat jalkapohjaa?
Esim. pehmeitä, askelta pehmentäviä pohjallisia, myyvät monet muutkin kaupat.Minulle ehdotti jalkatohtori jäykkiä kenkiä, ei pohjallisia, sisällä kovapohjainen remmikenkä, lenkkarit erikoislaatu, kokeiltava, ja mitähän selittikin, mutta jalkaterässä oleva vamma, ehkä murtuma ja sen myötä tullut hermon puristustilanne, ei parane kengillä.
- Anonyymi
Soitin aamulla monta puhelua, turhia toiveita, mutta mukavia onnistumisia.
Terveyskeskukseen soitin hoidontarpeen arviointiin, takaisin soitto tuli ja katkesi, soitin uudelleen ja odotin...
Soitin aamulla hierojille, yhdeltä sain ajan tälle päivälle.
Ei kun autoon ja samallahna voin käydä terkkarissa varmistamassa luukulta, että soittavat uudelleen, istahdin odotushuoneesen ja pyhelin soi, sirllähän olikin henkilö joka arvioi tarvitsenkio lääkäriä, no vanhat paperit katsoi, syynä sama jalka joka tammikuussa jo tutkittiin, vaiva pahenee,
ja hän sanoi heti, "Tule huomen aamuna kello 9.15. lääkärille on aika merkitty."
Näinkin voi onni potkia.
Olin sittern siellä hierojalla, totesi kuten lääkärikin, lihasjumit ja akilles. Vein hänelle luettavaksi jalkatohtorin lausunnon ja nyt hieroja tietää mikä jumittaa.
Tunnin hieronta, käteismaksu, kuitti käteen ja uusia aika 7.4.
Tästä se taas lähtee, lihashuolto ssarja, ainakin kymmenen lkertaa viikon välein ja ehkä sitten taas saan askeltaa kunnolla ja nukkua yöt kivuitta.
Toivon ja lujasti jopa uskon että onnistuu.
Pihalla orava kiipeili linnun ruokinta automaatilla, Kalliokyyhkyt maassa laudan alla ja mustarastaskin vipelsi pitkin hankea, löysi jotain suuhunsakin.
Näin nopeasti ison lintuparven siinä ruokintapaikalla, en ennättänyt tunnistaa, mutta lentotavasta päätellen Pulmunen.
Pesimälintu näillä tienoilla, mutta lunta vielä paksulti, joko ne nyt tänä keväänä näin lumen aikaan... mutta linnuilla on oma aikataulunsa.
Lisää ruokaa pihalle, lintuja pitää ruokkia.
Kaupassa kassa sanoi, että tulee sinulle kalliksi tuo lintujen syöttäminen, monta satsia ostanut ja joka kerta melkoinen euromäärä niihin meneekin.
Väliäkö sen, kun ei itseltä vielä puutu leipää eikä särvintä, säästän kaikessa, en osta herkkuja.
Mutta kuorinmattomia auringonkukan siemeniä en linnuille tarjoa, maksaa minkä maksaa, pysyy tienoot siistinä.
Aurinko paistaa ja lämpötilakin plussan puolella.
Luonto tarjoaa enemmän kuin paljon!
Illan iloja kaikille.- Anonyymi
Iltojenne iloista en tiedä, mutta omassa ei iloja paljon liikkunut.
Kaunis, aurinkoinen ja lämmin ilta.
Hieroja toivoi, että uni tulisi ja kipuja vähemmän, mutta ei ne jumiit yhdellä kerralla aukea, hieronnan jälkisäryt kohtuulliset, puolikas pilleri ja muuta kerrottavaa ei ole, mutta unta ei tullut tarpeeksi.
Pätkä unia, ei painajaisia.
Tämän päivän asiat kohollaan kuin naula avaimelle ovenpielessä, kaikki ohikulkijat sen näkivät, mutta kukaan ei koskenut.
Leivällä on kova kilohinta.
Kilo ohrajauhoja maksaa alle 2 euroa, kovasti kohotettu hiivaleipä yli sen.
Leivon itse ja säästän siinäkin.
Olivat julkistaneet tietoja kuinka paljon ihmiset ovat säästäneen pahan päivän varalle. Kolmen kuukauden tuloja vastaava summa pitäisi olla pankissa varalla, jos jotain sattuu.
Jos saa eläkettä reilun tonnin käteen ja siitä maksa asunnon, ruoan, lääkkeet ja yleiset kustannukset vaatehuollosta ja puhtaudesta, vaikkapa kahden kuukaudenkin välein hiustenleikkausa tms. mistä siinä säästöön jää?
Puskurirahasto pitäisi olla kerättynä jo ennen eläkeikää, eikä siihenkään ole ollut kaikilla mahdollisuuksia, menoa aina tasan tulojen kanssa, ilman ulkomaan matkojen kulujakin. Minä en ikinä päässyt etelän matkalle, ei ollut varaa, kun kaiken aikaa piti säästää ja rakentaa omaa kotia varten.
Oma koti, ja oma eläke, vaikka pieni, niin sillä elää. Säästäen sillä saa muutakin kuin välttämättömät kulut kuitattua, jää jopa puskuriksi äkkitarvetta varten. Kaikki eivät voi sanoa samaa, eläke ei ole sama kaikille, eivätkä olosuhteet joissa asuu ja elää.
Rikkailla on rahaa rahastoissa ja kiinteistöissä, on yrityksiä ja yhteisomistuksia, tulotkin eri luokkaa kuin tavallisella työläisellä.
Eipä kannata vertailla, eikä kehua kun mitään ei ole liikaa, tuskin riittää.
Efduskunta säätää usia lekeja, laatii uusia asetuksia vanhoille ja pähkäilee mistä vielä leikata.
Leikkaisiavt edes omista pakoistansa, joita korottivat ennen ensimmäistäkään työpäiväänsä eduskuntatalossa.
Mikä siitä puhumisesta tekee niin kallista, kun avustajalauma kerää tiedot.
Puolueet saavat minulta rauhan, en tunne niitä, enkä puutu tekemisiinsä, mutta muutamien eturivin nimien mainitsemiseen olisi tarve, jätän senkin tarpeen muille.
Toinen toistansa puree ja kummoisia ei ole kukaan!
Varokaa, punkkien aika alkaa ihan koht`sillään.
Ne purevat salaa, voivat kasvattaa ítseänsä jopa kaksi viikkoa sinun verelläsi, pitelevät kärsällä kiinni ihostasi, mutta eivät muuten häiritse rauhaasi, elleivät jätä vakavaa tautia muistoksi.
Häädä siis häiriköt iholtasi ajoissa.
- Anonyymi
Netissä pyöri joskus vuosia sitten video, jossa koira yritti saada pöydältä herkkupaloja, mutta kuono ei ylettynyt ja kiltti koira ein hypi pöydälle. Joten kissa asettui herkkujen v iereen ja pudotti sieltä paloja koiralle joka alhalla odotti herkkuja.
Jollain tavalla miellä tämän palstan herkkujen pudottajien pöydäksi.
Odotan pöydän alla, mitä seuraavaksi putoaa, mutta en nouse pöydälle.
Köyhän koira ja kissan on syötävä niitä eväitä mitä lattialle putoilee, mutta jaina voi vaihtaa taloa.
Moni uskoo ja moni toivoo, toivoo jopa jotain ennkolta luulemaansa joskus jopa tietävänsä.
Sitä saa mitä tilaa, siis, antaa tilauksen mukaan.
En käytä nettikauppoja, en tilaa mitään netistä, eikä mitkään robottikärryt tuo "pitsoja" ovelleni.
Kerran kysyin jostain lähikaupasta toimittavatko ostokset kotiin, vastaus oli ei meillä ole aikaa.
No, lopettivat kauppansa, kun ei ollut aikaa johonkin muuhunkaan.
Asiakaspalvelu lienee suuri etu kaupalle, eilen tapasin eröön kapan myyjiä, kysellessäni kiinteistön nimeä ja numeroa oudossa paikassa. Heti olivat valmiita auttamaan.
Kummallista, mutta ruoka tulee usein mieleen näin illan suussa.
Ei saa syödä raskasta ruokaa?
Kuinka määritellään raskaus, kun pughutaa iltapalasta tai illallisesta.
Kun syon 100 g ramman pihvin se painaa 100g.
Kun syön puuroannoksen, sekin painaa 100g
Kumpi siis on raskaampaa ruokaa?
Sitä saa mitä tilaa, nyt tilasin illaksi kaurapuuron voisilmällä.
Orava kaatoi siemenet maahan, on sellaisillakin linnuilla ruokaa, jotka eivät lennä lintulaudalle, nyt on pari lajia kyyhkysiä.
Mitä vanhan illasta tulee?
Voit sinäkin kertoa omasta illastasi. ja saitko mitä tilasit? - Anonyymi
Päätinpä minäkin nostaa itseni kaiken yläpuolelle?
niin sinä luki, mutta minä en nosta itseäni KAIKEN YLÄPUOLELLE,
vaikka otsikko nousee viestiiketjujen ylimmäksi.
Minä en ole ketään parempi.
En lähde riitelemään paikastani, koska joku 80 plus palstan vakio vaati uusia pois, ihan jo oli valituskin tehty, ja odotellaan kai sitä päätöstä, jolla minut häädetään täältä palstoilta.
Vaadittiin tilaa vanhoille`
Olen antanut tilaa, päivitän omaa aloitustani, en tunge häätämään ketään pois käyttämästä täällä olevaa kirjoitusoikeuttaan.
Saa minun aloitukseeni kirjoittaa!
Sitäkään en kiellä, mutta vastaamispakkoa ei ole minulla eikä muilla.
Itse vastaan tänne kirjoitettuihin kommentteihin, jos selleiseen on aihetta, mutta en usein lue mitä muut kirjoittavat, koska yleensä en tiedä mitä lopulta tarkoittavat.
Nyt olen otsikointeineni hetken palstaotsikoiden ylimmällä ärivillä, mutta en paremmuuden, vaan aamun varhaisuuden vuoksi.
Useimmat kirjoittajat nukkuvat, minä valvon ja lähden autolla liikenteeseen tuossa tuokiossa, kun syön aamupalani. Poikkean labraan antamaan näyteet, ja sen jälkee muuta mukavampaa., olkoon sitten vaikka pistely, jos eivät satu iholle.
Auton lasit on jäässä, pieni esilämmitys, ettei tarvii raappia jäitä.
eilisen lämpötila +8,3 näkyy tilastomittarin muistissaja aurinkoa on ainakin luvanneet tietävämmät tälle torstaillekin.
Kirjoitusvirheitä tulee, lähilaseja en voi pitää, niillä kipeytyy silmät ja näkö entistä heikomman laatuista niiden läpi. Uusiako hakemaan, ehkä niinkin. Jos kirjoittaisin päätteellä ja korjaisin, no en oikolue ja piste.
Olen käyttänyt silloin tällöin Menthol nenätippoja tukkoiseen nenään, eilern niistä sain jo nuhan, vain yksi painallus pumppupullosta ja tuokin on nyt sitten poistettava käytöstä.
On tämä ihmisen elimistö kummallinen mittari.
Kestää yhden aineen käyttöä muutaman kerran, sitten panee topin.
Lääkkeet eivät ole minua varten, tulen niistä "sairaaksi" kun allergoivat.
Ei siis nenätippoja, aamupala suuhun ja palaan asiaan, ellei minua ole jo häädetty kun palaan.
"yheksänkymppiset " kun valtaavat palstan nuoremmilta.
Kuka olisi uskonut?
Vieläkö Joulupukki liikkuu!- Anonyymi
HUOM!
Ensimmäisen lauseen sitaatit unohtuivat!
Lause on kopio 80 plus palstan tämän aamun avauksesta,
En lukenut, enkä kommentoinut sihen aloitukseen,
mutta tarttui tuo lause silmiin.
Nasevasti sanottu, olkoon aiheensa mikä tahansa. - Anonyymi
Saksa:
Kaikkialla = Überall.
Kaiken yläpuolella / ennen kaikkea = Über alles.
>>Deutschland, Deutschland über alles in der Welt!<< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksa:
Kaikkialla = Überall.
Kaiken yläpuolella / ennen kaikkea = Über alles.
>>Deutschland, Deutschland über alles in der Welt!<<Suomeksi se täällä riittää, tuskin täällä
montakaan saksalaista on mukana.
Mutta saathan hetken huomion sinäkin.
- Anonyymi
Paljon saa aikaiseksi kun liikkuu, näkee ja huomaa uusia mahdollisuuksia.
Kas kummaa, ilman ajanvarausta pääsin tutkimuksiin.
Onko ennakko äänestys alkanut?
En seuraa noita uutisia, sama kuka puhuu, samaa soopaa tuutin täydeltä.
Kun on paikka saatu, unohtuu mitä tuli luvanneeksi.
Jos Haavistoa voisin äänestää, heti menis ääni, virkaan mihin tahansa ,jos oli ehdolla.
Ääni on tärkeä, kukaan ei kuule jos eri ole ääntä.
Moni jää liian vähille äänille, mahtaa harmittaa kun ei tule valituksi.
Aikoinaan minuit oli valittu liittohallitukseen, sain vaon ilmoituksen ensimmäisestä kokouksesta, ammattiliiton osastot olivat tehneet valinnan, itse en ollu paikalla.
Ei ollut ehdokaslistoja omiin silmiini osunut, mutta niin siinä käy, jos ei ole pyrkyrinä edustajapakalle pyrkimässä, voi päästä sattuman kauppaa.
Aikoja ja paikkoja, loppuviikolle ei mitään varauksia, joten pieni mukava reissu tekee nyt terää.
Mutta nyt menen nukkumaan, nukuin yöllä niin vähän, että lääkäriäkin hirvitti.- Anonyymi
Torkahdinpas lopulta viiden jälkeen hetkeksi, eikä tullut lisää vaikka kuinka yritin hakea hyvää asentoa ja ajatella huomiselle tekemistä.
Areenasta katsoin vanhaa ohjelmaa samalla, ajattelin että jos se uuvuttaisi.
Hyvä näin.
Nyt lukemista kaikille, eli paikallislehtiä ja mainoksia, iltapala ja yö viihdettä, maata ja kävellä, siinähän sitä taas ohjelmaa.
Jos vaikka mustikkapiirakan huomenna ihan omaksi iloksi pyöräyttäisi samalla kun puikulapotut kypsyy.
Että tätä ruokaohjelmaa, kiusaajien iloksi.
Hyvää yötä ystävät ja kylään tulijat.
Nukkukaa hyvin. Puhdas omatunto on paras tyyny, sanoivat . . - Anonyymi
Hyvää yötä. 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää yötä. 🙂
Kiitos toivotuksesta, nukahdinkin illalla, pätkä unien yö, herätty on
ja tänään, perjantaina sanon huomenia vaikka kello on jo 12.29
näkyy serkunttiviisari menevän vinhaa vauhtia kellotaulun ympäri.
Olen jo tehnyt monta tarpeellista viikkosiivoukseen liittyvää ja nyt oli aamupäiväkahvin aika.
Ilmat on viilenemässä, mutta toisaalta hyvä muutos, koska tuota kuraa ja loskaa on joka puolella. Kun luntakin oli ja on vieläkin melkoiset vallit ja kasat pihoilla, aurinko päivällä sulattelee ja pakkasessa yöllä hetkeksi kuivuu.
Tuuli kuivattelee.
Pajunkissoja en ole nähnyt, mutta en paljon sellaisissa paikoissa liikkunutkaan määrätystä syystä.
Olisi hienoa jos tämäkin aika jonka tässä kirjoittelen, merkitsis jollekin edes pientä lukuhetkeä ja vaihtelua tuon vaalihössötyksen keskelle.
Puhelimme eilen parin naisen kanssa hiusten laadusta ja ikääntymisen tuomasta ongelmasta, kun hiuksia lähtee välillä ihan valtavasti.
Johtuuko se ravinnosta, huonosta hiusten hoidosta, liiallisesta pesusta, hiuspohjan kuivuus ja rasvoittuminen kuitenkin vaihtelevat.
Piitä, sinkkiä, seleeniä ja vitamiineja,, poppakostia ei taida olla.
Oma ihoni on erittäin kuiva, jalkapohjatkin kuin santapaperia, vaikka kuinka hioo ja rasvaa.
Käsivarret ihan kutiaa kuivuudesta ja pakostakin muistaa levittää kosteutusta, mutta niistäkään ei ole kun sen levittämisen hyöty.
Liian vähän vettä. Juoda pitäis ainakin se 1½ litraa vähintään muitaa juoda ruokajuomien lisäksi.
Onhan minulla tuo 2 litran kannu tussa pöydällä, mutta joka päivä en muista juoda kaikkea, kun en istu pöydän vieressä. Aina kun otan ostoskassin mukaa, laitan sinne pienen juomapullon, vettä, ripaus suolaa ja hyppysellä sokeria, kun tuntuu vesi maistuvan sitä on mukana.
Ja suolaa, raesuolaa kannan aina mukana, pilleripurkissa. Rae suuhun ja vettä pullosta.
Ruokailu taitaa jäädä yksipuoliseksi monena päivänä, kuittaan välipaloilla, ruisleipäviipale ylleens, ja sitten ei tulekkaan nälkä
Teen taas itselleni pyhän lupauksen, että syön kunnon ruokaa ja otan vitamiinipilleritkin, punaista paprikaa leivälle ja valkosipulia myös.
Nyt imuri ei ole tullut ulos kaapista, vaikka avasin oven valmiiksi.
On otettava letku käteen ja ei ku imemään näkymättömätkin roska lattioilta.
Vireyttä päivään, voisi sanoa, että pakkaskausi alkaa yöllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos toivotuksesta, nukahdinkin illalla, pätkä unien yö, herätty on
ja tänään, perjantaina sanon huomenia vaikka kello on jo 12.29
näkyy serkunttiviisari menevän vinhaa vauhtia kellotaulun ympäri.
Olen jo tehnyt monta tarpeellista viikkosiivoukseen liittyvää ja nyt oli aamupäiväkahvin aika.
Ilmat on viilenemässä, mutta toisaalta hyvä muutos, koska tuota kuraa ja loskaa on joka puolella. Kun luntakin oli ja on vieläkin melkoiset vallit ja kasat pihoilla, aurinko päivällä sulattelee ja pakkasessa yöllä hetkeksi kuivuu.
Tuuli kuivattelee.
Pajunkissoja en ole nähnyt, mutta en paljon sellaisissa paikoissa liikkunutkaan määrätystä syystä.
Olisi hienoa jos tämäkin aika jonka tässä kirjoittelen, merkitsis jollekin edes pientä lukuhetkeä ja vaihtelua tuon vaalihössötyksen keskelle.
Puhelimme eilen parin naisen kanssa hiusten laadusta ja ikääntymisen tuomasta ongelmasta, kun hiuksia lähtee välillä ihan valtavasti.
Johtuuko se ravinnosta, huonosta hiusten hoidosta, liiallisesta pesusta, hiuspohjan kuivuus ja rasvoittuminen kuitenkin vaihtelevat.
Piitä, sinkkiä, seleeniä ja vitamiineja,, poppakostia ei taida olla.
Oma ihoni on erittäin kuiva, jalkapohjatkin kuin santapaperia, vaikka kuinka hioo ja rasvaa.
Käsivarret ihan kutiaa kuivuudesta ja pakostakin muistaa levittää kosteutusta, mutta niistäkään ei ole kun sen levittämisen hyöty.
Liian vähän vettä. Juoda pitäis ainakin se 1½ litraa vähintään muitaa juoda ruokajuomien lisäksi.
Onhan minulla tuo 2 litran kannu tussa pöydällä, mutta joka päivä en muista juoda kaikkea, kun en istu pöydän vieressä. Aina kun otan ostoskassin mukaa, laitan sinne pienen juomapullon, vettä, ripaus suolaa ja hyppysellä sokeria, kun tuntuu vesi maistuvan sitä on mukana.
Ja suolaa, raesuolaa kannan aina mukana, pilleripurkissa. Rae suuhun ja vettä pullosta.
Ruokailu taitaa jäädä yksipuoliseksi monena päivänä, kuittaan välipaloilla, ruisleipäviipale ylleens, ja sitten ei tulekkaan nälkä
Teen taas itselleni pyhän lupauksen, että syön kunnon ruokaa ja otan vitamiinipilleritkin, punaista paprikaa leivälle ja valkosipulia myös.
Nyt imuri ei ole tullut ulos kaapista, vaikka avasin oven valmiiksi.
On otettava letku käteen ja ei ku imemään näkymättömätkin roska lattioilta.
Vireyttä päivään, voisi sanoa, että pakkaskausi alkaa yöllä.Saunailta.
keltään ei ole pois vaikka kerron, kun salaisuuksia ei kuin omiani.
En aio äänestää aluevaaleissa henkilöä joka on ehdolla myös kunnallisvaaleissa.
Yksi virka riittäköön, tulisi ainakin ne tehtävät hoidettua onuínen ansiotöiden ohessa.
Eläkeläinen, lukee monen ehdokkaan ammattina.
Jää numeronsa käyttämättä minun äänestyslipussa.
Missä asiantuntijoita aluevaaliehdokkaiksi, ei sentään ihan alaikäisiä, mutta. .
Saunakanville pohdiskeltavaa ja nimilista esiin.
ja se ei ole sitten just siltä sivulta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saunailta.
keltään ei ole pois vaikka kerron, kun salaisuuksia ei kuin omiani.
En aio äänestää aluevaaleissa henkilöä joka on ehdolla myös kunnallisvaaleissa.
Yksi virka riittäköön, tulisi ainakin ne tehtävät hoidettua onuínen ansiotöiden ohessa.
Eläkeläinen, lukee monen ehdokkaan ammattina.
Jää numeronsa käyttämättä minun äänestyslipussa.
Missä asiantuntijoita aluevaaliehdokkaiksi, ei sentään ihan alaikäisiä, mutta. .
Saunakanville pohdiskeltavaa ja nimilista esiin.
ja se ei ole sitten just siltä sivulta.Helsingissä on ainoastaan kuntavaalit. Kävin tänään äänestämässä. Sitten kävelin hiukan lähiympäristössä ja kotiin tultuani istuin vielä hetken aikaa pihalla, katselin pientä metsikköämme. Aurinko paistoi, mutta oli tuulista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsingissä on ainoastaan kuntavaalit. Kävin tänään äänestämässä. Sitten kävelin hiukan lähiympäristössä ja kotiin tultuani istuin vielä hetken aikaa pihalla, katselin pientä metsikköämme. Aurinko paistoi, mutta oli tuulista.
Jalat on nyt kyllä jähmeät tuosta köpöttelystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsingissä on ainoastaan kuntavaalit. Kävin tänään äänestämässä. Sitten kävelin hiukan lähiympäristössä ja kotiin tultuani istuin vielä hetken aikaa pihalla, katselin pientä metsikköämme. Aurinko paistoi, mutta oli tuulista.
Kyllä tääll meillä annetaan Kunta- ja Aluevaalien äänet samana päivänä.
Kaksi lippua, toiseen kaksi numeroa 00
toiseen neljä numeroa 0000.
En ole äänestänyt ennakkoon.
Oikeastaan en lähelläkään sellaista paikkaa ole liikkunut, vaikka olen ahkeraan viime päivinä liikkunut.
Pakkasyö ja aamu, mutta tuuli hiukan laantunut eilisestä.
Riittää lumet tänään viestijoukkueille, sais olla pakkaspäivä koko päivän, ainakin eilen näytti lunta sielläkin olevan maastossakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tääll meillä annetaan Kunta- ja Aluevaalien äänet samana päivänä.
Kaksi lippua, toiseen kaksi numeroa 00
toiseen neljä numeroa 0000.
En ole äänestänyt ennakkoon.
Oikeastaan en lähelläkään sellaista paikkaa ole liikkunut, vaikka olen ahkeraan viime päivinä liikkunut.
Pakkasyö ja aamu, mutta tuuli hiukan laantunut eilisestä.
Riittää lumet tänään viestijoukkueille, sais olla pakkaspäivä koko päivän, ainakin eilen näytti lunta sielläkin olevan maastossakin.Ei Helsingissä, eikä Ahvenanmaalla, ole aluevaaleja:
https://vaalit.fi/alue-ja-kuntavaalit
Sain vain yhden lipukkeen, johon ääni.
- Anonyymi
Viikonloppua lukijat ja kokijat.
Mikäs on hienompaa kuin tuntea olevansa elossa, kun aamulla herää.
Siltä se tuntui yölläkin, ei muutosta entisiin, hieromakoneelle oli töitä keskellä yötäkin, se siitä hieronnasta, jumitus jatkuu.
En valita, tulen toimeen särkyineni, vain puolikas pilleri Pand. ja sitten taas nukuttiin.
Nyt sekoitin arginiinia ja MSM lakkamehuun. hörppäsin päivän annoksen, ja aamukahvi päälle.
Illalla katsoin Areenalta - Nerdrumin Perhe - ohjelmaa.
Ohjelmatiedoissa sanotaan ja kerrotaan sarjasta mm näin;
- " Miljoonayleisön Norjassa kerännyt dokumenttisarja taiteilijalegenda Odd Nerdrumista, joka tunnetaan dramaattisista maalauksistaan ja kovasta nykytaidekritiikistään. Saamme seurata elämää tilalla, jota asustavat Nerdrumin perhe ja henkilökohtaisesti valitut maalausoppilaat. Miten erityinen . . . "
Pani ajattelemaan.
Henkilökuvat, ilmeet, kehon muotojen tarkkuus ja ne värit.
Malleina hänellä on oma perhe.
En osaa edes kuvailla millaisen vaikutuksen sain katsoessani sitä näyttelytilaa Puolassa, jonne ohjelmassa esitetään näyttely materiaalin siirtoa ja kokonaisuutta näyttelystä, sekä ihmisten mielipiteityä näkemästään.
Tälläkin palstalla keskustellaan kirjoista ja lukemisesta, puhutaan maalaamisesta, mutta tunnetut ja tuntemattomat taiteilijat eivät saa karvaakaan värähtämään.
Itseään ja tuloksiaan on helppo kehua ja mainostaa, mutta ei niidet taso ole yhdelläkään täällä itseään mainostaneella lähelläkään sitä, mitä taide on, kun se on laadukasta, tai mitä se on parhaimmilaan.
Hyviä teoksia voi maalata jokainen, kauniita katsojan silmissä ja omalla seinällä, myydäänkin ehkä, mutta kuvataide on enemmän kuin "tavallinen taso " vaatii. Piirrän ja maalaan minäkin, mutta en ole hakenut töilleni näyttelytiloja, koska tiedän ettei minun pensselityöskentely ole taidetta, se on jotain maisemamaalausten harjoittelua ja kuvausta johon taitoni riittävät, mutta en ole taidemaalari.
Senämaalariksi minusta on, ellei sitten seuraava sellaista työtäni katsova halua maalata sen peittoon. Ei mene arvokasta hukkaan.
Tänään ajankulua viestihiihdoista ja ehkä muodostelmaluisteluakin tämän monen lajin katsojahullun iloksi.
Mutta iltalukemisen sijaan, Nerdrumin maalauksia ruudun täudeltä, kiva katsoa areenasta, kun voi pysäyttää kuvan katsoakseen tarkemmin jotain yksityiskohtaa.
Olihan ilo kun viime viikolla tuon ohjelman laitteestani Ylen ohjelmistosta jotain muuta hakiessani tuo mahtavan taiteilijan elämäntyöstä kertova sarja sattui silmiini.
Harmi kun ei ole nyt käytössäni tallentavaa digiboksia, kun se entinen meni rikki.
Jos rakastat dramaattisia kuvia. älä jätä katsomatta ja kerro minulle mitä pidit.
Liikenteesen tänäänkin, kuivuisivat nuo loskaisen valtatietkin, kun reunoilta aina vain valuu sulamisvettä. Huonosti työnnetty aurauspenkkoja ojiin! - Anonyymi
Jos olisin nuori, enkä tulisikaan vanhaksi, haluaisin panostaa enemmän urheiluun monipuolisemmin.
Katsoin eilisen Muodostelmaluistelun MM kisojen eilisen kilpailun ja kaksi kotimaan joukkuetta kärjessä, en ole koskaanharrastanut kaunoluistelua, ei luistelu muutoinkaan ollut kuin sahanterä luistimilla kompurointia.
Kisat ja kilvat, muistot ovat aivan ihania, sieltä oman kansakoulun hiihtokilpailuista voittoja ja kakkostiloja, kaatumisia ja piikkilankoja.
Mikään ei noita muistoja himmennä, tuntuu ihan nenässä se suksien tervaamisen tervan haju ja sitten purkkivoiteen levitystä suksen pohjaan, joskus se oli pelkkää steariinikynttilää.
Pika ja maastojuoksua, radalla ja metsissä, elämän erilaisia irtiottoja joistayhtäkään ei kaanata katua, vaikka huippua ei ole koskaan tullut, tarvitaan niitä hännän jatkojakin.
Ihailtavaa sisua ja harjoittelun toistoa, toiston perään vaaditaankin jokaiselta joka haaveilee huipulle omassa lajissaan, kunnioitan ihan jokaista.
Tässä sitä omaa henkistä kanttia mitataan omalla mittarilla, kovia vaatimuksia ei ole mutta aina voi pyrkiä selvittämään uusia karikoita ja uimaan lähimpään rantaan, ettei huku pintaliitäjien vauhdissa. - Anonyymi
En pelkää maahanmuuton muuttavat kansaamme muslimeiksi, siitä tuolla toisessa aloituksessa kovin kärkkäästi mainittiin, pelkoja on olemassa, mutta onko se pelkoa, vain pelkkää vihamielistä suhtautumista muunmaalaisiin ja maahanmuuttajiin.
Haluaisin kysyä heiltä, jotka kaikkein kiivaimmin vastustavat maahanmuuttajiin, mistä viha juontaa juurensa
ja mihin se perustuu.
On olemassa väärällä perusteella maahna tulevia, pakolais status om usein pelkkää uskottelua, koska monet ovat ostaneet joiltain hämärämiehiltä, itsellensä matkan "parempaan maahan", koska liikakansoitetuilla mailla on vaikeuksia ruokkia koko kansaa. Ei ole rahakasta teollisuutta, ei ole kansainvälisiä teollisuuslaitoksia eikä rahoittajia jotka tarjosisivat työtä ja ansiomahdollisuuksia.
Siellä nuoret miehet maleksivät työttöminä, tuskin on muuta työtä tarjolla kuin romujen keräys kaatopaikoilta ja mm. suomesta sinne viedyn romun purkamista ja uudelleen käytettävän materiaalin korjaamista talteen.
Meillä on työtäkin tarkjolla, mutta osa nuorista miehistä istuu yöt päätteellä ja päivät nukkuu, nauttii työttömyyskorvusta ja saa maahanmuuttajat näyttämään rosvoilta ja meidän hyvivointimme hyväksikäyttäjilta, mutta omat laiskottelevat ikäryhmät hyväksytään. Heidänkin joukossan on rikollisia, varkaita, mrutomiehiä, tietoturvallisuuden murtajia ja hujareita jotka vievät rahat hyväuskoisilta suomalaisilta.
Omia suomalaisiamme ne suuret tietomurtojen tekijät ja rahansiirtoihin erikoistuneet huijarit ovat olleet, ei mustapartaisia piruja maahanmuuttajien joukossa.
Mikä ihme saa ihmisen vihaamaan muita ihmisiä, arvostamaan roskien joukkoon.
Ymmärrän, että meillä ei ole varaa ruokkia koko maailman työttömiä työn ja hyvän tulevaisuuden etsijöitä, mutta he kotka jo ovat maassamma, ansaitsevat asiallisen kohtelun ja mahdollisuuden tehdä rehellistä työtä elääkseen.
Kun he saaavat palkkaa ja maksavat veronsa, mikä siinäkin olisi väärin.
Meillä on hallitus takertunut sellsiin asiohin joissa ei olisi uusia lakeja tarvinnut vuosia suunnitella ja läätia, kun on ollut paljon talouteen liittyviä asioita vaioletusten ja väärien laskelmien varassa, jaettu rahaa yritystukinaja korona avustuksina, rahaa, jota ei ollut olemassa!
Monet "yrityshuijaritkin" hakivat apurahoituksia, avoimin käsin sitä koronatukina jaettiin ja moni avun saaja on kadonnut markkinoilta, sai ja meni!
Nyt täällä ikäihmisten åpalstoilla käydään kiivasta oliittista kinaa, kuka voittaa ja kuka on oikeassa.
Voittaapa kuka tahansa, sillä on mahdoton tilanne edessä, koska rahaa ei tule taivaasta, entistäkin velkaa on, ihmisillä ei ole töitä, ja vaikka kuinka halpa -arvoiseen työhön maahanmuuttaja halkeutuu, sitä hän ei pääse tekemään.
Jospa se uusi suunta antaisi kaikille oikeuden olla työssäkäyvä ihminen.
Kun me ihmiset opimme antamaan arvon muille, voisimme vaikka hiukan ylpellä, mutta nyt tämä asenteiden kirjavuus on kuin palapeli, jostab tärekimmät palat ovat hukassa.
Kun tulen vanhaksi, toivon, että asiat ovat tältäkin osin joku taho korjannut.- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Todella hyvä kommentti.
Ajattelet asioita monelta kantilta.Kiitos.
Mielessäni pyörittelen asiota jotka tuntuvat ajankohtaisilta, tai kiinnostavilta.
Kiva jos lukija löytää niistä jotain mikä on minulle ollut sanomisen arvoista.
- Anonyymi
Tänään olisi ollut oma saunavuoro, mutta jätin menemättä. Eilinen aktiivisuus vei voimat ja olen lähinnä maannut ja katsonut telkkaria. Kävin kyllä suihkussa. Syönyt jotain omaa pikaruokaa.
- Anonyymi
Kyllä laiskotti illalla minuakin.
Areenalta katsoin urheiluohjelmia, hiihtoa ja luistelua.
Kun on nurkassa juoksumatto, usein katson Areenaa, vanhoja ohjelmia, ja samalla kävelen tuossa nurkassa hiki päässä.
kuluu aika, ja vaihtuu ajatukset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä laiskotti illalla minuakin.
Areenalta katsoin urheiluohjelmia, hiihtoa ja luistelua.
Kun on nurkassa juoksumatto, usein katson Areenaa, vanhoja ohjelmia, ja samalla kävelen tuossa nurkassa hiki päässä.
kuluu aika, ja vaihtuu ajatukset.Oma terveys on tärkein huollettava,
mutta terveelliset elintavat ihan kiukuttavat ajoittain,
kun on ravinnossakin huomioitava monet rajoitukset.
Ei sokeria, ei suolaa ja jätä voi pois, käytä öljyä, paljon kuituja, kokojyvää, leseitä, hedelmiä, osta vai terveellistä, ei prosessoituja, ja niin monta hyvää neuvoa, että huonoista tulee parempia, eli syö mitä sattuu mieli tekemään.
Päivän ruuaksi riittää kupillinen kaurapuuroa.
tai tänään yksi maissintähkä.
Terveelinen ei aina ole sitä mitä mieli tekee.
Haluasin yhden voisarven.
- Anonyymi
Ulkomaalaistaustainen alakerran naapuri järjestämässä jo draamaa illaksi... Riitely alkoi jo päivällä ja äänet jo kovenevat...
- Anonyymi
Eipä ole kivaa iltaa tulossa.
Jos liian dramaattiselta tuntuu, kannattaa hälyttää virkavaltaa paikalle.
Minun sairaanhoitaja vuokralaiseni järjesti juhlia, kukaan ei kertonut minulle, asuin kaukana, en itse kuullut, enkäolettanutkaan että häiriköi.
Yksi yö soitti naapur iminulle , kä'skin soittaa välittömästi poliisit paikalle, en voi häätää häirinnästä johtuen, jos ei ole poliisit tietoisia.
Selvisi, että hän oli jo kaksi kertaa joutunut ppliisille sittamaan aiemminkin.
Sain häädettyä häirikön, mutta aikaahan siinäkin meni, jäi lopulta vuokratkin saamatta.
Ikäviä ne naapureiden keskinäiset tasppelut.
Toivottavasti jonkinlainen rauha syntyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole kivaa iltaa tulossa.
Jos liian dramaattiselta tuntuu, kannattaa hälyttää virkavaltaa paikalle.
Minun sairaanhoitaja vuokralaiseni järjesti juhlia, kukaan ei kertonut minulle, asuin kaukana, en itse kuullut, enkäolettanutkaan että häiriköi.
Yksi yö soitti naapur iminulle , kä'skin soittaa välittömästi poliisit paikalle, en voi häätää häirinnästä johtuen, jos ei ole poliisit tietoisia.
Selvisi, että hän oli jo kaksi kertaa joutunut ppliisille sittamaan aiemminkin.
Sain häädettyä häirikön, mutta aikaahan siinäkin meni, jäi lopulta vuokratkin saamatta.
Ikäviä ne naapureiden keskinäiset tasppelut.
Toivottavasti jonkinlainen rauha syntyy.Siellä on nyt hiljaista. Joko nukkuvat, tai ovat kapakassa.
Katsotaan, miten ilta kehittyy.
Isännöitsijä on kyllä tietoinen, seinänaapurinsa ainakin ovat valittaneet. Mutta kova meteli voi kaikua koko rapussa asti. Asukkaita yht. ehkä n. 40.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä on nyt hiljaista. Joko nukkuvat, tai ovat kapakassa.
Katsotaan, miten ilta kehittyy.
Isännöitsijä on kyllä tietoinen, seinänaapurinsa ainakin ovat valittaneet. Mutta kova meteli voi kaikua koko rapussa asti. Asukkaita yht. ehkä n. 40....Minä saan nukkua yöni täydellisessä hiljaisuudessa, ellei jotain yllättävää satu lähistöllä.
Joskus on tarvittu yöllä ambulanssia, mutta hyvin hiljaa liikkuvat.
Iäkkäitä naapureita suurin osa.
Toivottavasti hiljaisuus jatkui aamuun.
- Anonyymi
Vatsaus aloituksen otsikkoon: vieläkin vanhempi. Muttei vanhus.
- Anonyymi
Alkaa hämärtyä tämä maanantai, ihan kelpo sää, Lähtenyt palannut ja taas lähtenyt, vihdoin kotona, tyhjä pää ja vatsa.
Kehonhuoltoa ja aika varauksia, jonotuskin, mutta kaikki ok.
Luin Trumpin Pingviineille määräämästä tullista.
Asumattomat saaret, pingviinien ja valaiden asuttamat, saivat tullit.
No, siellä nyt ei sijoituskurssit vaihtele, eivät kai rahoituissäästäjiä sentään ole.Merstäsyövät ja siellä asuvat.
Kova kolaus ne Trumpin uudet määräykset sijoittajille ja miljoonamiehille. Onhan niillä varaa menettää, mutta nythän tietävät oliko kannattava keikka tukea Trumppi pressaksi.
Veropäätös lupasi minulle muutaman euron palautusta, mutta mitä tämä hallitus taas keksii uusia menoeriä ja hinnan korotuksia. Eivät nyt sentään kerjäämään saisi kukaan joutua, elikustannuksiin sentään jotain järkeä.
Ihmeitten aika ei ole ohi, maantien varrella olevia lumipekkoja ajetaan jonnekin lumenkeräys paikalle, sieöllä kauhalla kuormaan lunta kipattiin. Miuutaman kiinteisdtän pihalla on metrien åpitunen ja korkuinen lumivalli, kestää se siitä auringon sulattalulla hetken vesiä virrata tielle ja pihaan.
Oli jonossa äänestäjät ja hiljaista kuin huopatehtaalla lakon aikana. Koneetkin seis, ei siitä muuta mainittavaa.
Lueskelin Arvo Turtiaisen Runoja 1934-1968.
Joitakin lukiessa tuli ajatus, että hän ei ole ihan tarkkaan miettinyt kuinka lukija ymmärtää lukemaansa. Minulle ei aivan kaikki avaudu ensi kertaa lukiessa, varsinkin, kun joitain häiritseviä ääniä kuuluu "toiseen korvaan" ja sekin on ymmärretä oikein, koska enhän minä ääneen niitä lue, mutta toisen korvan puolelta harvoin mitään kuulenkaan.
Luin juuri vankilassa kirjoitettuja runoja, niissä on oivalluksia ja ajatuksia vankitovereista. Kun ensiksi mietin miksi hän oli vankilassa, muistin, että sotilaskarkuruus ja silloin se luettiin maanpetokseksi. Neljän ja puolen vuoden tuomio, kuritushuonetta, mutta hänet armahdettiin.
Vankilassa hän kirjoitti vessapaperille, mutta se olikin silloin sellaista "silkkipaperia, nipuissa ja rautalangassa roikkui huusin seinällä.
Ei silloin vangeilla annettu edes kirjoitusplokkia, nyt niillä on telkkarit ja tietokoneet käytössä, olipa murhamies tai nakkivaras, tuomion pituus voi vaihdella, mutta ei olsuhteet.
Tähän aiheeseen palaan, mutta nyt maha kurnii ja huutaa apetta.
"Katsotaan kuinka äijän käy", vanha sanonta sekin.- Anonyymi
Miksi tulit kirjoittamaan tyhjällä vatsalla? Täydellä onnistuisi paremmin. Itse olen nälkäisenä vihainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tulit kirjoittamaan tyhjällä vatsalla? Täydellä onnistuisi paremmin. Itse olen nälkäisenä vihainen.
Jaa, odottelin uunista eilistä lämmitettyä,
vaikka aamulla sen pakkasesta nostin ja tänään lämmitin.
Oliko teksti piikikästä, sellaistahan vihaisena saa aikaan.
Nyt on mahassakin jotain, eivät suolet huutele tyhjyyttään, eikä tynnyri kolise.
Sainhan jotain muutakin aikaan, mutta muhikoon nyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, odottelin uunista eilistä lämmitettyä,
vaikka aamulla sen pakkasesta nostin ja tänään lämmitin.
Oliko teksti piikikästä, sellaistahan vihaisena saa aikaan.
Nyt on mahassakin jotain, eivät suolet huutele tyhjyyttään, eikä tynnyri kolise.
Sainhan jotain muutakin aikaan, mutta muhikoon nyt.Oletko varma, että vatsa on täynnä? Eka virke ja kappale on aivan käsittämätön. En ummarra. Vai eikö sulla ole jääkaappia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko varma, että vatsa on täynnä? Eka virke ja kappale on aivan käsittämätön. En ummarra. Vai eikö sulla ole jääkaappia?
Eka virke ja kappale.
Kun edellisenä päivänä (eilen) laittaa ruokaa,
eikä se sitten maistu, kuten kävi minulle, kun olin lämmittänyt edellisen päivän ruokaa (eilistä lämmittänyt) eikä maistunut.
Laitoin sen jääkaappiin ja illalla pakasteeseen.
Aamulla oli lähdettävä asiolle, nostin annoksen pakasteesta sulamaan ja lämmitin sen kotiin tultuani uunissa, kun sinne oli muutakin laitettavaa.
Lauantain ruokaa lämmitin sunnuntaina
laitoin sen illalla pakkaseen
nostin sulamaan maanantaina
ja lämmitin sen päivällä,
eli ei ruokia monta päivää jääkapissakaan, annos kerrallaan pakkasessa joko eilistä, tai eilen jo lämmitettyä.
Huomaatko eron. Pääsin paljon vähemmällä selittämisellä eilen.
-Tänään siitä tuli kuin ruoka ohje alusta loppuun-
Nyt poli kutsuu, ei niistä eroon pääse.
Pyykkipäiväkin.
Kaurapuuro ja ciansiemeniä värittämässä siihen raitoja pellavarouheen kanssa.
Hyvää vatsaystävällistä päivää.
Aamupuurolla menen pitkälle.
Juu, tuli eilen vatsa täyteen :) liian täyteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eka virke ja kappale.
eikä se sitten maistu, kuten kävi minulle, kun olin lämmittänyt edellisen päivän ruokaa (eilistä lämmittänyt) eikä maistunut.
Aamulla oli lähdettävä asiolle, nostin annoksen pakasteesta sulamaan ja lämmitin sen kotiin tultuani uunissa, kun sinne oli muutakin laitettavaa.
eli ei ruokia monta päivää jääkapissakaan, annos kerrallaan pakkasessa joko eilistä, tai eilen jo lämmitettyä.
Pyykkipäiväkin.
Juu, tuli eilen vatsa täyteen :) liian täyteen.Luin sunnuntain lehdestä Elisabet Rehnin 90-vuotispäivän haastattelun. Lainaus: "Päivänsankarin toiveena on pysyä terveenä ja pystyä huolehtimaan itsestään. Kesäkin on edessä. Täytyy varoa, etten astu kyykäärmeisiin. Olen sen kerran tehnyt, ja se puri pahasti."
Elisabetilla on 19 lastenlastenlasta, joiden iät vaihtelevat vuodesta 18 vuoteen. Mahtoi riittää synttärijuhlissa vilskettä!
Myöhästyneet onittelut reippaalle Elisabetille lähettää
Saara. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eka virke ja kappale.
Pyykkipäiväkin.
Juu, tuli eilen vatsa täyteen :) liian täyteen.Ainakaan pikaluvulla en mitään ymmärtänyt. Itse en pane mitään ruokaa pakkaseen päiväksi / yöksi. Tiedätkö, että Chiansiemenet täytyy liottaa ennen syömistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakaan pikaluvulla en mitään ymmärtänyt. Itse en pane mitään ruokaa pakkaseen päiväksi / yöksi. Tiedätkö, että Chiansiemenet täytyy liottaa ennen syömistä.
Sellaista se on se lukemisen ymmärtäminen.
Luin uutisointia, että nyt lapset lukevat vähän ja lukemaansa eivät ymmärrä, johtuneeko liian yksipuolisesta kielellisten ilmauksista kosdissa, ja päiväkode.issa.
Niissä eletään samojen asioiden ja tapojen piirissä, sanoja joita käytertään, käytetään satoja kertoka päivässä.
Tuskin niillä lauserakenteita edes syntyy, tokaisuja, kieltoja ja kehoituksia.
Enemmän kotimaista kirjallisuutta koteihin ja niillekin vanhemmille joita itseään ei lukeminen kiinnosta, ohjeeksi lukea lapsille.
Missä lienet sinä lukemasi ymmärtämistä testannut, en tiedä.
Yll'ätyin., Etkö tosissan ymmärrä, ja olin vain sanomassa, että lue niin monta kertaa uudelleen, että tajuat.
Se tuli selväksi.
Toinen juttu.
Kun laitoin sen annoksen pakkaseen, en olettanuyt sitä heti yön jä'lkeen uudelleen lämmittäväni, mutta kun tulee menoja, miettii jo aamulla, mitä syön kun tulen kotiin ja usein se on, vaikka vain yön yli pakkasessa ollut annos, mutta ei minulla ole varaa ajella ABC lle syömään.
Eilen keitin siskomakkara keiton.
Jätin osan jääkaappiin, nyt se on lämpiämässä ja osa siitäkin on eilen laitettu pakkaseen. kerta annoksina, tottakai.
Chiansiemeniä olen syönyt monta vuotta. Lisään ruokiini, tiedän määräni ja oppinut olen tapani.
Joskus laitan niitä kylmään veteen ja jääkaapiin, josta otan lusikalla kovan vatsani vuoksi silloin tällöin päivän aikana ja toimii!
Onhan minulla paljon ruokiin liittyvää, josta en edes viitsi kertoa, kun pitäisi selittää, tai piirtää.
Kaikilla meillä on tavat ja tottumukset, omat tavat leivän voiteluunkin.
Joku katsoo pitkään toisen tapaa, mutta kohteliaisuuttaan on hiljaa, vaikka se toinen levittää voin näkkileivän väärälle puolelle.
Nyt syömään sitä lämmitettyä joka oli yön jääkaapissa, mutta joka påiti laittaa kattilaan, kun hehlalla sitä lämmitän.
On muutakin sanottavaa, mutta nyt en jaksa.
Aurinko paistaa, näen sen, minkä pilvinen taivas antaa sen näkyä . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luin uutisointia, että nyt lapset lukevat vähän ja lukemaansa eivät ymmärrä, johtuneeko liian yksipuolisesta kielellisten ilmauksista kosdissa, ja päiväkode.issa.
Niissä eletään samojen asioiden ja tapojen piirissä, sanoja joita käytertään, käytetään satoja kertoka päivässä.
Enemmän kotimaista kirjallisuutta koteihin ja niillekin vanhemmille joita itseään ei lukeminen kiinnosta, ohjeeksi lukea lapsille.
Yll'ätyin., Etkö tosissan ymmärrä, ja olin vain sanomassa, että lue niin monta kertaa uudelleen, että tajuat.
Se tuli selväksi.
Toinen juttu.
Kun laitoin sen annoksen pakkaseen, en olettanuyt sitä heti yön jä'lkeen uudelleen lämmittäväni, mutta kun tulee menoja, miettii jo aamulla, mitä syön kun tulen kotiin ja usein se on, vaikka vain yön yli pakkasessa ollut annos, mutta ei minulla ole varaa ajella ABC lle syömään.
Jätin osan jääkaappiin, nyt se on lämpiämässä ja osa siitäkin on eilen laitettu pakkaseen. kerta annoksina, tottakai.
Chiansiemeniä olen syönyt monta vuotta. Lisään ruokiini, tiedän määräni ja oppinut olen tapani.
Joskus laitan niitä kylmään veteen ja jääkaapiin, josta otan lusikalla kovan vatsani vuoksi silloin tällöin päivän aikana ja toimii!
Onhan minulla paljon ruokiin liittyvää, josta en edes viitsi kertoa, kun pitäisi selittää, tai piirtää.
Joku katsoo pitkään toisen tapaa, mutta kohteliaisuuttaan on hiljaa, vaikka se toinen levittää voin näkkileivän väärälle puolelle.
Nyt syömään sitä lämmitettyä joka oli yön jääkaapissa, mutta joka påiti laittaa kattilaan, kun hehlalla sitä lämmitän.
Aurinko paistaa, näen sen, minkä pilvinen taivas antaa sen näkyä .Pitää saada uudet silmälasit ja valo työpöydälle,
sekä käsi ja sormet toimimaan oikein, ei sormet solmussa ja ranne jäykkä.
Toinen asia, kirjotusten pitää syntyä paatteellä, jossa voi käyttää isompia kirjaimia kuin tässä, joka on kuin puhlimen näytölle kirjoittaisi.
Kosketusnäyttö, keksintä joka olis saanut olla keksimättä, jos minulta kysytään, viho viimeinen sohelleus, ei sovellus.
Näppäimistökin pienennetään, pian suurennuslasin läpi pitää sekin nähdä, nähdäkseen
Siirrynkin päätteelle
Hyvää Suomen kielen päivää ja Mikael Agricolan päivää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luin sunnuntain lehdestä Elisabet Rehnin 90-vuotispäivän haastattelun. Lainaus: "Päivänsankarin toiveena on pysyä terveenä ja pystyä huolehtimaan itsestään. Kesäkin on edessä. Täytyy varoa, etten astu kyykäärmeisiin. Olen sen kerran tehnyt, ja se puri pahasti."
Elisabetilla on 19 lastenlastenlasta, joiden iät vaihtelevat vuodesta 18 vuoteen. Mahtoi riittää synttärijuhlissa vilskettä!
Myöhästyneet onittelut reippaalle Elisabetille lähettää
Saara.Meillä ihmisillä on kovin erilaisia elämän kohtaloita ja kaaria.
Toiset säästyvät sairauksilta ovar perineet hyviä geenejä ja saaneet elää sellaista elämää jossa kakkia raskaimpia töitä ei ole sälytetty naisille, vaikka siin'hän ne voimat karttuu, kun lekaan tarttuu.
Suuri perhe hänellä, iloa siitäkin, ja nuortuuhan sitä kun on monen polven lapsia polvelle.
Lähetin onnitteluni sivutietä pitkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tuli selväksi.
Toinen juttu.
Aurinko paistaa, näen sen, minkä pilvinen taivas antaa sen näkyä .Ymmärrän lukemani hyvin, kun se on kerrottu ja kirjoitettu oikein, hyvin ja kunnollisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän lukemani hyvin, kun se on kerrottu ja kirjoitettu oikein, hyvin ja kunnollisesti.
Ehkä kirjoitan niin huonosti ettei lukemalla saa selvää, mutta ruoka jonka nostin aamulla pöydälle....
juttu oli mielestäni ihan kunnolla alun perin kirjoitettu, no yritän parantaa sanomisiani. Anteeksi tapani ja tyylini. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä kirjoitan niin huonosti ettei lukemalla saa selvää, mutta ruoka jonka nostin aamulla pöydälle....
juttu oli mielestäni ihan kunnolla alun perin kirjoitettu, no yritän parantaa sanomisiani. Anteeksi tapani ja tyylini.Kommunikointi on maailman vaikein laji. Puhui tai kirjoitti. niiin sanoittaminen on vaativaa hommaa.
- Anonyymi
Lapset laulavat, oi Jönöjussi
meillä on tässä karkki pussi
niitä ei saa antaa sinulle
kävisi huonosti sinun hampaille.
Hammaslääkäri oravaa ei hoida
taitaisit huonosti voida
kun siemeniä kävyistä kaivat
niistä ei tule hammasvaivat.
Jyrsi jyrsi porkkanaa, kehottaa laulu mutta harva porkkanaa huomaa
jäniksille laittaa tarjolle näin lumien aikaan.
Omenan lohkoja linnuille, siitä sen herkkupalan oravakin haukkaa.
Aamun ja illan saamattomuus, taitaa olla ferritiini taas matala, huonosti syönyt ja nukkunut keho ei ehkä ota vastaan sitäkään, mitä sille on tarjolla. Lihakset katoavat, ei ole millä pullistella, mutta henkselit pysyvät vielä olalla.
Ehkä tämä vanhuus onkin sitä aikaa kun ihminen lihoo ja laihtuu vuoroin, yleistä tilannetta en tiedä, mutta omat vanhempani lihoivat kun liikunta väheni, laihtuivat kun söivät vähemmän ja sitten loppuaikoina ihan sellaisessa nuoruuden painossa, isäni sanoi painavansa saman kuin naimisiin mennessään, "sama pukukin kävis" hän kehui.
Moneen kertaan on housujen vyötäröä kavennettu ja taas lisätty tilaa.
Ulkona ei mikään viittaa siihen että kevät olisi ennakkoajalla. Leskenlehdet ja voikukat kukkivat joka tapauksessa omalla ajallaan, missä milloinkin, sään ja maan sulamisen mukaan.
Kuuntelin lasten laulua kulkiessani ympäristössä jossa oli lapsia liikkeellä useampi kuin yksi, ilmeisesti nainen oli heidän äitinsä. Ei laulu ihan yllä olevan mukaan mennyt, mutta samat asiat puin sanoiksi laululle jonka nuotti menee laulajan taitojen mukaan.
Lapset näkivät oravan juoksevan hangella, heillä oli karkkia mukana ja äiti kertoi, että oravan ruokaa ovat käpyjen siemenet, oravan hammas, juu ei kestä karkkia.
Nappasinpas aiheen lapsilta ja harjoittelin minäkin, kun joku aikoi runoilijaksi alkaa.
Tuskin se noin vain onnistuu, pelkällä aikomisella.
Äänestys asiaa on puitu ja puntaroitu. Ennakkoäänestys on ohi .
4000 asukkaan Kolarissa on 55 % äänestänyt, ennakkoäänestyspaikat on viety lähelle ihmisiä ja tulos puhuu puolestaan.
Tampereella ei onnistunut aika taulut, ovet kiinni kuudelta illalla.
Kuinka monella sektorilla näitä vaaleja puidaan vielä viikkoja.
Voittajat ja häviäjät, aina joku on vuorossa kussakin.
Leikkausjonot kasvavat, jonossa joutuu olemaan kuukausia, ellei akuutti tilanne satu siirtämään tilannetta heti suoritettavaksi, tai kuolema korjaa jonosta. Kuulin juuri käsileikkauksen jonossa olevalta, että 8 kuukautta on jo jonotettu, aikaa ei ole ilmoitettu.
Sitä se on tämä rahan puute.
Mutta, ihme ja kumma, kun rahaa ei puutu avustuksista ja yritystuista.
Kuinkahan suu sitten pannaan, kun työikäisen väestön terveydenhoito kaiken aikaa heikkenee, ja lopulta ei ole kuin
sairaita, eläkkeelä olevia, vanhoja, lapsia ja työttömiä.
Politiikoille painajaisunia. Mistä rahat kun kukaan ei maksa veroja? - Anonyymi
Oli se tuulista ja kylmää ulkoilma tänään.
jalankulkuväyliltä on hiekat, eli kivimurskaahan tuo on, harjakone jo vienyt jonnekin kasaan, ja kulku on jo vakaampaa kuin murskella.
Autossa on nastarenkaat alla, tulevasta lumisateesta varoitellaan, ja olihan ilmassa lunta, mutta ei kertynyt illan aikana, ehkä se sade saapuukin huomenna. Pilkkireissu on jäänyt ja jäänyt, silakoita ei kaupassa ole ollut tarjolla aikoihin ja ahveniakaan ei tiskissä ole, eikä tuttua kalastajaa jolta tilaisi tuoretta kalaa.
Kalakukko olisi tuhtia ruokaa,, ahvenista se on mielestäni parempaa kuin muikusta, enemmän makua.
Kyllä muutamien nuorten hurvittelu kaupan parkkipaikalla kävi joidenkin autoilijoiden hermoon. Ajoivat suurella noipeudella siihen soran jouikkoon, sitten käsijarrujarrutus ja tiet'' kuinka sora lensi autoja päin ja kamala pölypilvi oli koko parkkialueen päällä.
kai siinä joku auton omistaja tunsi kivien iskut autonsa kylkiin kun kovaa keskustelua jäivät käymään.
Ihmettelin kun ei ollut lampaanpaistia kaupasssa.
En kysellyt, mtta en löytänyt pakasteena, eikä tuoreena. Sitä menin ostamaan, mutta jäi kermaan ja leipään ostosreissuni saldo.
Nurmijärven nuorten naisten kolari ja kuolema ovat kopvasti puhuttaneet ihmnisiä.
Erikoisluvalla ajokortin saanut 17 vuotias oli liikkellä kovan luokan Audilla. Silminnkijän mukaan auton nopeus oli vähintään 100 km tunnissa, kun se kovalla voimalla paiskautui vastaan tulevaan autoon poikittaian ja etupenkillä olleet neitoset kuolivat kolaripaikalla. Liian raakaa, liian uhkarohkeaa ajotyyliä näkee kun liikkuu. Usein minut ohitetaa 80 alueella vaikka oma nopeuteni on 80 tai hiukan yli, Auto sujahtaa ohi ja hiekka lentää kun on pakko siirtyä heti eteen. Liian harvoinn on tarkkailua , ja liian harva peltipoliisikin on käytössä, koska poliisilla ei kerta kaikkiaan ole aikaa niitä laatikkokameroita tyhjentää ja täyttää.
Luulisi, että nyt saadaan jo automatisointia silläkin saralla, mutta ketä ne kamerat estää, jolla on kova kiire aina, se ajaa, vaikka olisi kuinka pienet nopeudet sallittuja.
Kiire kuolemaan, kiise tuottamaan surua muillekin.
Pyykin pesua tänään, neljä koneellista pyykkiä, pari tyynyä ja peittoa muun pyykinn ohessa. Nyt on hyvä mieli kun sekin työ on taas tehty, peitot puhtaina kaappiin odottamaan vieraita.
Saa nähdä, saako nähdä, mutta nyt yritän uudelleen tuonne makuusijalle, olin jo ja olen yöpuvussa, mutta unen odottelu petillä kyllästytti ja tartuin tähän näpyttely puuhaan, ajatuksien purkua enne nukahtamista.
Mutta ei minulla mitään paineita ole purettaviksi, kunhan itselleni tässä puhelen, kukaan ei kuule, supattelen vain.- Anonyymi
ja yöllä taas helvetilliset säryt joihin ei näy auttavan mikään muu kuin puudutus,
Kortisonia ei voi unilääkkeitä ei voi,
Tein keskellä yötä voileivän ja otin lasillisen vettä.
lueksin Arvo Turtiaisen runoja, kirjoitin monta ajatelmaa ja riimiä, yritin nukkuakin, mutta kipu raastoi jalkaterässä ja isovarpaassa, ylös ja kävelemään, mutta ei ulos, siellä satoi lunta.
Keitin kahvia desin kupillisen, ja avasin netin päätteelle, kommentoin tuttuun ryhmään ja kirjoitin taas suoraan päätteelle omasta päästä, kun muiden päästä ei voi kirjoittaa, toisen aivoilla ei voi ajatella.
Mies ei itke, mutta Arvo Turtiainenkin on itkenyt.
Univelka kasva, korkoja en huoli.
Ei minua jännitä vaalien tulokset ja äänimäärät, eihän minulle ole valtaa enempää kuin se ääni jonka aina äänestyksessä annan ehdokkaalle joka tuntuu olevanm samalla linjalla kanssani.
Pois on jo se aika, kun eduskunnnan leimalla leimattuja kirjeitä aukaisin. Ollaan jo liian vanhoja, mutta onhan muistot ja elettyä elämää muillekin jakaa, ei sentään elämää voi jakaa, siihen en sentään saa mitään apua,
Aika aikaa kutakin, sanoi pässi kun päätä leikattiin, mutta kuka senkin mïetteen mahtoi ylös kirjoottaa, sanoi pohjalainen.
Omissa mietteissä jatkuu päivä, koska kauppaan ei ole asiaa, kukaan ei käy ja kukaan ei soita.
Tähän siis jään ja tästä jakkaralta taas sanon jotain, jos sanon.
Vojihan olla, että olen sanottavani sanonut ja menen menojani, sinne tuntemattomaan josta tulin.
Voikaa hyvin ja olkaa ystävällisiä toisillenne,
Outokin vastaantulija ilahtuu iloisesta ilmeestä!
- Anonyymi
monesta tulee monisukupuolinen
- Anonyymi
on olemassa alter ego
monellako se on käytössä, kukapa niitä
salaisuuksia edes haluaa tietää ja tutkia
- Anonyymi
Tullikaaoksen seuraus; Ameriikkalaisille syntyi sellainen himo josta selviää vain rahalla, se on tavarahimo.
Ja Kiinassa Xi Jingping pyytää apua, koska Yhdysvallat kiusaa.
Kiina ajautuu lähemmäksi Eu:ta.
Kiina asetti ameriikkalaisille tuotteille 125 % tullin. mutta Kiinassahan tehdään paljon sellaista mitä muu maailma myy, ja suuri niistä on ollut kai USA.
Noin kertovat lehtien otsikot.
Kauppasota kiihtyy, tullimaksut riipovat ja repivät johtajien hermoja.
Onneksi olen vain pieni ihminen, eikä minulla ole tulleista haittaa,
En tilaa mitään temusta, enkä yleensäkään tilaa edes lehtiä.
Kahvin maailmanmarkkinahinta on pudonnut ja on halvimmillaan pitkiin aikoihin, berrelin hintam putosi, mutta vaikuttaako se meillä alentavasti kahvin hintaan, koska sehän riippuu paljolti sadosta ja saatavuutesta.
Jos 500 g kahvipaketti maksaa vaikka 7 euroa, se on minun kulutuksellani noin 1 euron /pvä.
Ei se ole edes kallista.
Jos olisin viininn käyttäjä ja ostaisin pullon viikossa, siitä saiain nauttia yhtenä päivänä, loput kuivin suin, ja viini pullo maksaa halvimmillaan noin 10 euroa, jos ei vaadi laatua viiniltä eikä viinmeistä hintaa kahvipaketilta.
Kulutus käytön mukaan, mutta joku ihmetteli, kuinka kallista on maa artisokka, kalliimpaa kuin peruna, kallista. oli mielestään perunakin. Lapin puikula taitaa olla kellein perunalaatu, mutta parhaasta kannattaa maksaa. Hinta ja laatu samalla tasolla.
Ei ollut kallita kotimaiset irto tomaatitkaan, kun niitä sai kilon samalla kuin, 200 g Minttusuklaata. Kumpi on terveellisempää, jaa, no makukin tietty, joku tykkää makeasta täytesuklaasta, toinen taas tomaattiviipaleista leivällä tai salaatissa.
<Jos joku on meillä hinnaltaan kallista se on leipä, verrattuna jauhokiloon valmiin leivän kilohintaa.
Vilkaisen aina kilohinnan, sillä on merkitys.
Ennen euro aikaa Ranskanleipä maksoi markan, nyt se maksaa kai jo yli 2 euron, sitä en osta, tarkka hinta ei ole korvanvälissä.
Niin muuttuu aika ja maailman meno.
Päivän sana on Tapletti.
Tiskikone tapletti, Pyykkitapletti, Marimekko tapletti pöydällesi,. Ota 1 tapletti päivässä, lääketapletti, mummot on pian huklassa teplettiensa kanssa
Otan 1 tapletin, laitan tiskikoneen pesuainelokeroon, laitan koneen päälle ja kuuntelen kuin a siellä vesi sihisee, suhisee, loiskuu ja läiskyy, vasten astioita, ja minä vain kuuntelen. . samalla kuulen kuinka hiljaista on hengityksen ääni.
"En melkein kuule kun sinä hengität, hei, herää, sinä kuorsaaat .."
muistan kuinka lapset puhuivat kun nukuin sohvalla väsyneenä.
Haikea ikävä.- Anonyymi
Keitin aamukahvit ja laskeskelin montako 1,5 dl
kupillista paketista keittää.
500 g paketista saa siis 63 kupillista
ja viikossa se tekee 9 kupillista päivässä.
Kahvimitallinen kahvijauhetta painaa 7-8 g
laskin 8 g / kahvimitta painolla
viikon kulutuksen joka minulle riittää
jää seuraavallekin viikolle.
Jos juot 10 kupillista, eli 1,5 litraa kahvia päivässä,
se on monta mukillistakin, eli monta muumimukillistakin.
Useimmat juovat enemmän päivssä, kuin minä viikossa.
Siinä se päässälaskun tulos näin aamutuimaan. Kunhan laskin omaksi ilokseni, kun tulin tuossa edellä kehuneeksi, niin mitä kehuin.
tietenkin itseäni ja tapojani kuluttajana.
Lunta, lunta, entisen niskaan, antamaan sulaamiselle vauhtia ja luonnon
valkaisua huhtikuussa.
Pääsiäisen kunniaksi,
mutta kestääko valkoinen vaiattomuuden vaippa.
Puuro tuntuu täyttävän välipalan paikan, kun kahvia sai jälkimakuna.
Päivää kohti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keitin aamukahvit ja laskeskelin montako 1,5 dl
kupillista paketista keittää.
500 g paketista saa siis 63 kupillista
ja viikossa se tekee 9 kupillista päivässä.
Kahvimitallinen kahvijauhetta painaa 7-8 g
laskin 8 g / kahvimitta painolla
viikon kulutuksen joka minulle riittää
jää seuraavallekin viikolle.
Jos juot 10 kupillista, eli 1,5 litraa kahvia päivässä,
se on monta mukillistakin, eli monta muumimukillistakin.
Useimmat juovat enemmän päivssä, kuin minä viikossa.
Siinä se päässälaskun tulos näin aamutuimaan. Kunhan laskin omaksi ilokseni, kun tulin tuossa edellä kehuneeksi, niin mitä kehuin.
tietenkin itseäni ja tapojani kuluttajana.
Lunta, lunta, entisen niskaan, antamaan sulaamiselle vauhtia ja luonnon
valkaisua huhtikuussa.
Pääsiäisen kunniaksi,
mutta kestääko valkoinen vaiattomuuden vaippa.
Puuro tuntuu täyttävän välipalan paikan, kun kahvia sai jälkimakuna.
Päivää kohti.Kahvin hyödyistkin on jo puhuttu, mutta kahvi kiihdyttää sykettä, jos lähtee heti kahvin juotuaan rankalle lenkille.
Hetki rauhoittumiseen ja vauhtiin pumppu ja jalat.
- Anonyymi
Tulimme vanhoiksi, ei muuta.
- Anonyymi
Vanhoiksi, ihan totta, mutta meillä on ollut niitä väliasemia,
elämä pakottaa ajoittain pysähtymään.
Ylämäkien kautta, monia harhailuja ja vääriä valintoja mahtuu ihmisen
vuosiin, niin sanon kokemuksesta, koska olen usein joutunut harkitsemaan kuinka jaksan jatkaa, mitä kohti katsoisin, etten menettäisi elämänhalua.
Tässä yhä mietin, voinko vielä tehdä jotain uutta, olen keksinyt ja tehnyt, esimerkistä käynee makramee, nypläystyyny on jäänyt sivuun ja sukankudin tuolla kesken, ehkä seuraavaan talveen, en ota stressiksi mitään mikä rakoittaa jotain muuta tekemistä.
Olemme vanhoja, joku jo vaivojensa vankikin, koska terveystakuuta ei ole syntymässä annettu, mutta ainakin yirtys on olla loppuun asti muita arvostava ja kiitoksen lausuva, kun sen aika on.
Olemme enemmän kuin vanhoja, paljon muutakin.
Kaikella on aikansa, kellon vieterikin kun sitä kauan vedetään!
- Anonyymi
Kuollut.
- Anonyymi
Ei sentään ihan vielä, elossa, ja ilossa,
kun mikään kohta kehossa ei ole pipi!
- Anonyymi
Katselin Areenalta nuorten naisten/tyttöjen
Jäätanssia joka käytiin ja on edelleenkin esitys jatkumassa. Herttoniemen Jäähallista
Kuvio ja rytmitanssit. Monta sarjaa ja monta kilpailijaa monesta maasta.
Joku jännitti, tirautti ikun ennen esiintymistään, mutta kaikki taitavia, kaikki omalla tasollaan, aina ei onnistu, mutta se ei lannista.
Hymyjä ja esiintymisen iloa, ihania nuoria harrastuksensa ilossa.
Tuota Radio Suomen päiväohjelmaa ; Alma ja Jenny Shov
en ymmärrä alkuunkaan, mutta eihän radio ohjelmia suunnitella miun maun mukkaan, mutta saan kai sanoa mielipiteeni,
Turhan kikattajia, kaikesta keksitään muka vitsiä ja iloa, mutta useimmiten Pieleen menee.
Mutta onhan heilläkin omat kuuntelijansa ja ihailijansa, ei minua siihen tarvita.
Sekahakua kuuntelin tuossa taustalla ja mukavaa musiikkia.
Ihan tanssiksi panin, tahtoi unohtua ikkunan sulkeminen, tuntui jo vilu nilkoissa. Paljain jaloin olen ollut sisällä, remmikengät ja varpaat paljaina. Kaiken aikaa paljain jaloin, ilman jalkineita, ei jaloille ole kaikkein terveellisin vaihtoehto.
Välillä pienellä korolla kovapohjainen kenkä ja pohjelihakset tykkää.
Nyt saa ehkä jo piikkikengät tuulettaa kaapin kätköön odottamaan uutta talvea., mutta autossa on vielä hyvä pitää nuo "piikkirenkaat",
ei se takuuta anna tuo paljas pikitie tänään, se voi joku aamu olla taas jäässä ja lumen alla., ihan kuin tänään.
Mietin miksi lääkärit kertovat ,että apteekista saa lääkkeen jolla nenä aukeaa, mutta kun ostat, sanovat, että ei sitä saa jatkuvasti käyttää, vaikka nenä on aina tukossa!
Onko sinulla astmaa, oletko allerginen , pölylle ei olla allergisia, mikä hemmetti se on, kun kaikki pölyt saavat silmät ja nenän vuotamaan ja sitten menee nenä ihan tukkoon,
Kun kävele ulkona reipasta vauhtia, pitää hengittää kuin kuivalle maalle nostettu kala, suu ammollaan.
Pelkään että kesällä mennee kärpäsetkin kurkkuun ja marjametsässä saa syödä hyttyset.
Kaikkea tässä miettii, ja tekeekin,
Silitin lakanoita ja siinä harmittelin, joskus vuosia sitten ostimme Ikeasta pussilakanoita, joissa oli alapäärmeet ommeltu alalimista ynteen a vain rpieni aukko keskellä, siitä peitto sisään ja sitten se peitto on pidempi kuin pussilakana, jalkopäässä peittoa rullalla,
ei ole enää,
Otin silitetyt pussilakanat ja avasin kaikki ylimääräiset helmasaumat. Nyt liian pitkän peiton helma voi roikkua vapaana.
Toinen juttu kun ompelukone oli auki pöydällä, on muuten koko ajan valmiina käyttöön ja tuli taas pyyhettä vaihtaessa eteen puuheliina, josta ripustusnauhalenkki oli poikki.
Kanttinauharulla esiin ja kaapista esiin kaiiki pyyheliinat joissa sama vika.
Enää ei ole, huonotkin on uusittu.
Tänään otin myös vaatekaapit syyniin.
Mitään ei ole pois heitettävääm, mutta hieno järjestys kaapeissa on ollut hukassa, nyt kelpaa ovet avata. Nautin tuloksellisesta työstä ja sitähän on monta lajia.
Ensi viikolla puutavaraliikkeeseen hankkimaan tarvittavaa tavaraa, leikkuulauta ja leipomisalusta, ettei aina ole jauhot pikin keittiötä. Puukkosaha on hyvä työkalu!
ja porakone toinen, niitä aina tarvitaan.
Jaa, otin pakkasesta mustikoita ja tyrnin marjoja.
Kaurapuuroa ja marjoja, ne ovat sulaneet hetken ja ei kun syömään.
Olen täällä ja punon juonia aikani kuluksi.
Aina on ajateltavaa, vaikka se ei aina olisi niin asiaakaan.- Anonyymi
Juonen juuret ja mustikan marjat.
Päivämäärät ja numero sarjat.
Ei ole enää niin tärkeää muistaa, kunhan muistaa onko arki vai pyhä, ettei lähde lautoja ostamaan.
- Anonyymi
Iltapäivää.
Kuinkahan moni on joutunut perruuttamaan lentomatkansa Finnairin konehuoltojen ja kalustovajauksen vuoksi.
Jos on ihan tärkeä tapaaminen jossain lentomatkan päässä ja finnair yrittää löytää uusia lentoreittejä, harmittaa varmasti.
Aina ei men' kuin aikoo ja suunnittelee.
Omille suunnitelmille on löytynyt vahvistuksia, mutta onhan noita aikaperuutuksiakin ilmennyt.
Nyt kun pakkaset hellittää ja aurinko sulattaa metsänreunat, lähden hakemaan maasta puiden kuoria ja sammalta.
Taidetta taiteen vuoksi, ei kuuluisuutta ja näyte paloja. Saa ihminen iloita omasta tekemisestään sala muilta, eikö vain.
Ehkä tästä kesä tulee, lumisadetta luvassa, mutta auringolla on ihmeellinen voima hävittää lumi, vaikka olisi varjopaikoissakin.
Minä elän varjossa, ihan oma valinta, rauha ja hiljaisuus.
Pakenin omaa yksinäisyyttäni
eikä ollut vaikeaa löytää sitä
mitä olin hakenut,- Anonyymi
En joutunut peruutamaan lentoani, koska en lennä lentokoneilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En joutunut peruutamaan lentoani, koska en lennä lentokoneilla.
Kallista huvia onkin.
Kotimaan lentoja voisi käyttää enemmänkin, mutta koko ajan niitä on vähennetty. Pienille kentille ei enää kai ole edes lentoja.
Junalippukin on kallis, hinnat nousee ja laatu laskee, sanottiin lauantaina kaupassa kassalle.
Joku siinä osti jonkin viikkolehden.
En osta niitä, en lue juoruja, enkä tunne missejä.
Keskusteluissa puhutaan ulkomaalaisista näyttelijöistäkin kuin
ihan tutuista naapureista. kukin tavallaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kallista huvia onkin.
Kotimaan lentoja voisi käyttää enemmänkin, mutta koko ajan niitä on vähennetty. Pienille kentille ei enää kai ole edes lentoja.
Junalippukin on kallis, hinnat nousee ja laatu laskee, sanottiin lauantaina kaupassa kassalle.
Joku siinä osti jonkin viikkolehden.
En osta niitä, en lue juoruja, enkä tunne missejä.
Keskusteluissa puhutaan ulkomaalaisista näyttelijöistäkin kuin
ihan tutuista naapureista. kukin tavallaan.Kaiken kirjavaa ja paljon kokenutta on läpileikkaus josta ei tarkempaa analyysia ole hallussani, on liian pieni otos.
Tarkoitan noita keskusteluja.
Ovatko keskusteluja, vai pelkkiä vihjeitä ja vattuiluita suurin osa.
On toki, olen todennut ja kehunut, enemmän pitäisi avata suunsa, mutta,
vanhan ei kannata ottaa turhia murheita mitä muut on mieltä,
Saa vain harmaita hiuksia ja ryppyjä otsaan.
'Olen tietoinen, että pienet kentät on poistettu maytkustajaliikenteestä, mutta jostain olen antanutn itseni kuulla, että jollekin kentälle, oliko Lappeenranta, tuotiin tilausliikenteellä matkustajia.
Turisteja tietty.
Rovaniemen kentästä on saanutlukea lehdissä ja uutisissa usein mainittu, ahtaus ja pitkät jonot. Taksien toimintakin puhuttanut.
Eipä ole tullut siellä lentokentällä käytyä, ei edes välilaskuna, joskus 70 luvulla Helsingistä Ouluun lento poikkesi Kuusamossa. Ei koneesta poistuttu, matkustajat jäi, ja uusia tuli koneeseen.
Nyt tilaubussit kierrättää ihmisiä paikasta toiseen, turistimatkoja kotimaassa. Kallista on, hotellit ja kyydit, parasta niissä ei etsitä, vaan edullista ja ryhmälle sopivaa.
Menen ja tulen miten mieli sanoo, joskus porukassa kun sattuu olemaan Ryhmä- Rämä tyyppiset turistit muissa ryhmissä ja paikoissa.
Ajattelin Pääsiäismatkaa, mutta liikenteen virta on niin kiivasta ja kolarialtista, että jätän juhlapäivinä matkailut muille.
Minullahan on aina pyhä kun otan paremmat vaatteet päälle ja sitten voin illan jo elää arkea, vaikka yöpaidassa, eikä ole tarvetta mennä ovesta ulos.
Siinä sitä tämän elämänvaiheen nautinnon iloa, juhlapäivä vaikka joka päivä.
No, tänään ei ollut, oli asiointia ja unohdin ostaa apteekista yhden tärkeän rohdon, vaan saapihan siellä käydä uudelleen.
Nyt iltapalaa, jos kuumentaisin maissin tähkän ja vaikka rahkaa luumuhillosilmällä, nam, Öitä ja huomisen huolia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaiken kirjavaa ja paljon kokenutta on läpileikkaus josta ei tarkempaa analyysia ole hallussani, on liian pieni otos.
Tarkoitan noita keskusteluja.
Ovatko keskusteluja, vai pelkkiä vihjeitä ja vattuiluita suurin osa.
On toki, olen todennut ja kehunut, enemmän pitäisi avata suunsa, mutta,
vanhan ei kannata ottaa turhia murheita mitä muut on mieltä,
Saa vain harmaita hiuksia ja ryppyjä otsaan.
'Olen tietoinen, että pienet kentät on poistettu maytkustajaliikenteestä, mutta jostain olen antanutn itseni kuulla, että jollekin kentälle, oliko Lappeenranta, tuotiin tilausliikenteellä matkustajia.
Turisteja tietty.
Rovaniemen kentästä on saanutlukea lehdissä ja uutisissa usein mainittu, ahtaus ja pitkät jonot. Taksien toimintakin puhuttanut.
Eipä ole tullut siellä lentokentällä käytyä, ei edes välilaskuna, joskus 70 luvulla Helsingistä Ouluun lento poikkesi Kuusamossa. Ei koneesta poistuttu, matkustajat jäi, ja uusia tuli koneeseen.
Nyt tilaubussit kierrättää ihmisiä paikasta toiseen, turistimatkoja kotimaassa. Kallista on, hotellit ja kyydit, parasta niissä ei etsitä, vaan edullista ja ryhmälle sopivaa.
Menen ja tulen miten mieli sanoo, joskus porukassa kun sattuu olemaan Ryhmä- Rämä tyyppiset turistit muissa ryhmissä ja paikoissa.
Ajattelin Pääsiäismatkaa, mutta liikenteen virta on niin kiivasta ja kolarialtista, että jätän juhlapäivinä matkailut muille.
Minullahan on aina pyhä kun otan paremmat vaatteet päälle ja sitten voin illan jo elää arkea, vaikka yöpaidassa, eikä ole tarvetta mennä ovesta ulos.
Siinä sitä tämän elämänvaiheen nautinnon iloa, juhlapäivä vaikka joka päivä.
No, tänään ei ollut, oli asiointia ja unohdin ostaa apteekista yhden tärkeän rohdon, vaan saapihan siellä käydä uudelleen.
Nyt iltapalaa, jos kuumentaisin maissin tähkän ja vaikka rahkaa luumuhillosilmällä, nam, Öitä ja huomisen huolia.On muuten hyviä nuo esikeitetyt maissit.
Voi lammittä kuinka haluaa, ja hiukan voita sipaisee päälle.
Mene tästä niitä ostamaan, ei muita puutteita,
himo tuo maissin halu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On muuten hyviä nuo esikeitetyt maissit.
himo tuo maissin halu.Pientä purtavaa maissista.
Popcornia.
Ei ole liikaa kaloreita illan mieliteosta.
Maustaahan voi vaikka hunajalla, tai suklaalla, mutta pippuria ja suolaa, sekin passaa.
Elokuateattriin pussin ja rapistelemaan, nuorten tapa aiemmin, taitaa yhä olla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On muuten hyviä nuo esikeitetyt maissit.
himo tuo maissin halu.Ostin esikypsennettyä maissia 3 kappaletta paketissa.
Lämmitin mikrossa yhdeen ja nyt laitoin valurautapannulle voita ja ne 2 tähkää uuniin lmpiämään.
Tuli kuin grillattua, hyvää ja terveellistä syötävää, siitä vatsa saa kuitua.
On muutakin ruokaa, mutta teki mieli lettujakin.
Taikina valmiina, pian paistettunakin.
Ei ole mämmiä, mutta huvittaa nuo mämmin jälkipuheet!
Jostainhan se on näkyvyys hankittava, jos ei muusta, kelpaa mämmikin.
Koko päivä ollut hiukan henkinen ja harras.
Yläsnousemuksen juhla.
Nyt joku "viisas" väittää löytäneensä Jeesuksen haudan jostain muualta kun minne Jeesus haudattiin.
Ihmeellisitä tietomiehiä, kuka noita kaikkia uskoo, moni on osoittaunut suureksi petokseksi. Anonyymi kirjoitti:
Ostin esikypsennettyä maissia 3 kappaletta paketissa.
Lämmitin mikrossa yhdeen ja nyt laitoin valurautapannulle voita ja ne 2 tähkää uuniin lmpiämään.
Tuli kuin grillattua, hyvää ja terveellistä syötävää, siitä vatsa saa kuitua.
On muutakin ruokaa, mutta teki mieli lettujakin.
Taikina valmiina, pian paistettunakin.
Ei ole mämmiä, mutta huvittaa nuo mämmin jälkipuheet!
Jostainhan se on näkyvyys hankittava, jos ei muusta, kelpaa mämmikin.
Koko päivä ollut hiukan henkinen ja harras.
Yläsnousemuksen juhla.
Nyt joku "viisas" väittää löytäneensä Jeesuksen haudan jostain muualta kun minne Jeesus haudattiin.
Ihmeellisitä tietomiehiä, kuka noita kaikkia uskoo, moni on osoittaunut suureksi petokseksi.Ei sitä nyt ole löydetty. kyllä se siellä on ollut koko ajan.
- Anonyymi
On ihanaa, just niin, on monta ihanaa asiaa.
Aurinko nousee jo varhain ja makuuhuoneen ikkuna tulvii valoa, vaikka siihen aurinko ei suoraan paista.
Liikkeelle jo varhain, ilma oli siinä ja siinä ettei olisi plussalle kääntynyt, mutta ei mitään suruja tuulen suunnastakaan.
Ihania vanhja muistoja ihmisillä tavaroihin liittyen.
-Kauppakaupunkien aarteita- ohjelmassa. Katsoi saman tien illalla useamman jakson Areenalta ja nautiskelinihmisten aarteista ja hyviä hntoja saivat myydessään niitä arvoiden jälkeen.
Arvion yli jopa kaksinkertaisesti, moni tuote siisrtyi uudelle omistajalle, mutta he ovatkin ammattiostajia ja myyjiä, jotka kuitenkin käärivät vielä joskus esineen muýydessään otsekin voittoja kotiin.
Kannattaa kaivella kaapin kätköistä turhat aarteet ja käydä kauppaa, pakkohan ei ole myydä, jos ei saa sitä mitä pyytää.
Aarteitakin on, mutta ei raski luopua, juu, se on tätä vanhan höpinää, kun on kiinni tavarassa.
Yritän roikkua ajassa mukana. - Anonyymi
Minusta on tullut kaikkia muita hulluuksia aiemmin LUONTO hullu ja LAPIN hullu.
Pitkälle yötä seurasin Areenan suurta Hirvivaellusta, ja heti herättyä taas.
Ennen kuvaisteloppua siellä vi nähdä kuinka joutsenet rakentavat pesää ja haaskalla taistellaan.
Jaoin linkit, saapas nähdä kuinka huutoon vastataan.
Joutsnet siellä hiljalleen uskentelevat ja korpit huusivat aamulla, eläinten ääniä ja suunnatonta rauhaa, vastakkaista iloa.
Nautin ja olen hiljaa. - Anonyymi
95 vuotias mieshenkilö valitti naamansa ryppyisyydestä, on parran ajaminen vaikeaa, kun pitää naamaa oikoa, kuin sängynpeitettä
päiväunien jälkeen.
Hän sanoi, ei ihmettelevänsä niitä ukkoja jotka kulkivat pitkässä suttuisessa parrassaan pitkin kyliä, "pillisaimaa2 tai piipunysä leuoissa., hampaita tuskin harvalla olikaan.
Jaa, eipä ole tullut tuolta kannalta naaman ryppyjä ajateltua.
Pitkiä partoja näkee, en ymmärrä miksi joku niistä tykkää.
Joulupukin parta irtosi joskus kesken lahjojen jaon.
Perheen lapset huusivat; " Se on naapurin Heikki, äiti, meitä on narrattu, äiti ei tuo ole Joulupukki, se on Heikki.!"
Narraaminen meni hukkaan ja usko pukkiin katkesi siihen.
Onneksi ei ollut isä, joka oli ennen pukin virkaa hoitanut.
Luottamus on iso asia, kun sen pettää, ei kukaan voi luottaa sinun totta puhuvan, vakuutteluista huolimatta. Lapset varsinkin, muistavat, jos narraaminen paljastui ja se oli tärkeä asia.
Keneen voi luottaa.
Nyt virkaan valittu lupaa kaikkea hyvää, mutta miksi lupaa, kun tietää jo luvatessaan, että ei voi täyttää vanhusten pyyntöjä, voi vain jossain kohtaa yrittää vaikuttaa, mutta yski kesä ei kessää tee, eikä edustaja kaupunginvaltuustossa edes kevättä.
Tähän on tultu.
Ei ihasn huomaamatta, mutta pikkuhiljaa.
Parta on kasvanut pahoillekkin ja hiukset lähteneet tymimmiltäkin.
Että se sitä tätä aikaa ja arvostuksia.
Katso mitä hän teki ennen, älä kuuntele mitä lupasi.
Leikkasi haavan partaasi ajaessa, vaikka lupasi, ettei siitä ruven kohdalta , kun se haava aina aukeaa.
Mitä lupasi elämän aamu tänään?
Kai niitä samoja tippoja elämän iloista, kuin ennenkin on luvannut.
Odotammeko yhä niitä tippoja, vai teemmekö jotain että sitä iloakin löytyy.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162346
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70897- 45821
Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää134816- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44725Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe161709Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130673