Nyt loppuu jauheliha

Anonyymi-ap

Hyllyt jo ammottaa tyhjinä monessa kaupassa. Mistä teen nyt jokaviikkoiset lihapullat ja makaroonilaatikon?

14

249

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En perillä kun tilaan ruuat kotia, pakastin juuri iltasella valmistettua makaronilaatikkoa, siitä tulee hyvää kun laittaa purkillisen tonnikalaa sekaan, kokeilkaa.
      Naudan paistinjauheliha on vähärasvaista, hyvää, naudan paistinlihasta tulee erittäin hyvä lihakeitto.

Pertikki

• Anonyymi

Kokeilepa Mifua, löytyy eri mausteisena.

Myös raastetut vihannekset ovat loistava vaihtoehto (porkkana, kaali, bataatti, kesäkurpitsa, parsakaali). Maustaa hyvin.
      Toki voi laittaa myös vaikka hookoon sinistä.

• Anonyymi

Soijarouhe.

Mulla aina jemiksessä kaikenvaralta. Käytännössä ihan samanlaista kamaa, kuin jauheliha ja käy kaikkiin samoihin ruokiin. Lihan makua siinä ei ole, mutta yleensähän jauhelihakin maustetaan.

Iteasiassa itellä ei jauhelihaa paljoa kulu. Kokolihaa saa halvalla ja joku broileri liki ilmaista.

Ei jauheliha tule loppumaan, turhaa pelottelua. Kyllä elukoita teurastetaan edelleen. Hinta saattaa nousta, mutta just jauheliha ollutkin hyvin halpaa.

=DW=

• Anonyymi

Sika-nautaa löytyy kyllä ja ovat parasta laatikkoruokiin .

• Anonyymi

Mikäli lihoista vain jauheliha on loppu, niin ostaa sitten palana ja jauhaa itse.

• Anonyymi

Kuinka paljon on kilohinta kenenkin kaupassa?

• Anonyymi

Multa on mennyt jotain ohi. Miksi jauheliha on loppunut kaupoista?

• Anonyymi

Hakusanaa googleen ja jo löytyi jonkinlainen selitys:
        https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/cd0f91da-ff02-47a2-9a45-2339e02ab384 :

... >>Syynä on naudan jauhelihan kulutus, joka on kasvanut alkuvuonna. Samaan aikaan naudan jauhelihan tuotannossa on ollut haasteita, kerrotaan ruokakauppaketjujen viestinnästä Iltalehdelle.

K-ryhmän mukaan saatavuusongelmat eivät ole seurausta kaupan alan lakosta, mutta tarkempaa tietoa tuotantotason haasteista ei ole.<< ...

Koskee pääasiassa naudanlihaa.

Ilmestyskirjan 6. luku...

• Talven aikaan tilannut K-Citystä ruokaa kahden viikon välein ja aina saanut paistin jauhelihaa koska siinä on noin 5 % rasvaa, hinnalla ei väliä. Tarjous lehdessä näkee mitä jauhelihaa saatavilla.

• Anonyymi

Mitä teet noin rasvattomasta jauhelihasta?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä teet noin rasvattomasta jauhelihasta?

Rasvanen liha on epäterveellistä.

• Anonyymi

Jos tilaa paistijauhelihaa, eikä hinnalla ole väliä, kannattaa tilata paistia, jauhelihasta kun ei aina ole niin varmaa, roiskeita siihen jauhetaan, niitä joita ei roiku myynnissä olevan paistin kyljessä.
      Paistista saa paremmat pihvit.

Ite on osta jauhelihaa, jos tekee mieli lihapullia jauhan itse, siihen käy hyvin karjalanpaisti lihat, mutta ite ostan lihat ja jauhan monitoimikoneen myllyssä. samallahan saa makkaraakin tehdä.

• Anonyymi

Hörräämistä on itse tehdä makkaroita kuten jauhelihaa, koska laatukaupasta saa myös laadukasta paistista jauhettua.

• Anonyymi

Maussa huomaa mistä lihasta ruoka on tehty ja tykötarpeista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2642
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      65
      2586
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2310
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1599
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1553
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1462
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1260
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1216
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe